Náměty na zlepšení

Ahoj všem,

Mám s diskuzemi podobného charakteru neblahé zkušenosti, neboť se nikdy člověk nezavděčí všem. Mnohdy jsou příspěvky zadupány do země, mnohdy se vynoří nabubřelá kritika. Budu tedy doufat, že stejný osud nestihne můj pozitivně míněný příspěvek těmto velmi dobrým stránkám ZH.

Nenašel jsem samostatné vlákno do kterého bych mohl hromadně napsat několik postřehů bez nutnosti roztřídění a tak jsem založil drze vlákno nové.

1) V profilu jednotlivé hry je defaultně nastaven obrázek krabicové verze hry. Osobně bych uvítal možnost výběru obrázku alespoň ve svých seznamech. Zejména starší hry vlastním bez obalu jen herní desky a u takových her bych si do profilu rád vložil obrázek hrací desky. Dalším důvodem je například starší nebo novější verze hry, kdy bych chtěl mít v profilu hry "ten svůj", nikoliv ten "defaultní"

2) V seznamu vlastních her, který je perfektní bych uvítal miniaturní náhled obrázku hry. Mnohdy je hledání podle obrázku rychlejší než ve jmenném seznamu.

3) Na stránkách ZH je jmenný katalog her. Podle abecedy se v něm hledá snadno, ale co když neznám název hry? V takovém případě by se hodil obrázkový katalog her, který by čerpal zdrojový obrázek z každé hry.
Proč? Protože vizualizace obrázků by mnoha uživatelům pomohla si vzpomenout, že hru mají a mohli by ji tak přes klinutí přidat do svého seznamu.

4) Zatrolené Hry sleduji na mobilním telefonu i na PC
Chápu, že odladění pro obě platformy musí být velmi pracné. Na mobilní verzi je vše vynikající. Na verzi PC je po obou stranách zobrazení, plonkové prázdné místo (na mém monitoru při mém rozlišení cca 2x 10cm). Nestálo by toto místo vyplnit třeba obrázky z her? Prostě více vizualizovat, že se nacházím na stránkách s deskovými hrami. Ať kliknete kamkoliv na stránkách, je vždy vidět jen minimum deskových her. Přitom by to měl být dominantní prvek stránek.

Na filmových stránkách FDb je velmi milou funkcí proužek obrázků z naposledy navštívených odkazů. Žádná popis jen proužek kontinuálních obrázků, které obsahují hyperlinkový odkaz na danou podstránku.

5) Ve vlastním seznamu her by se hodila i nějaká vlastní indexace her.

Například, máme hry, které patří dcerce a hry které patří synovi. Hodil by se mi tedy parametr označení hry textovým přívlastkem vlastnictví.
Stejně tak třeba označení hry: stará verze vs nová verze
Stejně tak třeba: krabice vs bez krabice
Nebo třeba zcela volný index, který by si definoval uživatel sám. Myslím, že toho členění jsou desítky a každý uživatel si hry může třídit jinak.

Závěrem:
Všechno jsou to jen moje osobní postřehy a chápu, že stránky nejsou určeny pouze mě a že se může najít uživatel, který bude chtít totéž zcela opačně, ale jsou to náměty do diskuze a tak o nich diskutujme. myslím že nejsou nesmyslné.



8.1.2020 14:44:30

Ahoj, nepremysleli jste nad tim mit v popisu hry vypsane jejich zakladni mechaniky? Treba to nejde, protoze by to bylo moc slozite na vyplnovani, to nevim.

13.4.2022 08:53:37

Trochu navážu na předchozí příspěvek. Mě by velmi potěšilo, kdyby se u her uváděla informace, že je hra jazykově nezávislá. Alespoň u her, které se vkládají do katalogu nově, by tato možnost být mohla. Děkuji za zvážení. ;-)

13.4.2022 09:14:19

@Tomoko , @Jiří - Ano, oboje rozhodně dává smysl, oboje jsme už probírali a úprava katalogu je jeden z velkých projektů, které máme na seznamu. 
Já doufám, že se tyto, ale i další věci v katalogu objeví, ale zároveň je jasné, že co se týká dat, nebudeme schopni to doplnit sami. Už teď je v katalogu přes 13 tisíc her a stále příbývají nové. Takže pokud/až k tomu dojde, předpokládám, že to budou uživatelé, kteří tyto informace budou doplňovat a budeme muset vymyslet jak na to, ať už po technické stánce, tak procesně.

13.4.2022 10:15:14

Joe

Buď to dať vo forme tagov a vypísať 3-4 najčastejšie zvolené (užívateľmi), alebo napevno 3-4 editovateľné.

-------------------
Prekladateľ Joe

13.4.2022 11:49:44

Dotaz: Proč se nedají nějak lidsky najím výsledky Trolího palce pro poslední či dřívější ročníky? Např. někde dole v sekci Nej…

13.4.2022 13:53:43

@Joe - Jj, tak nějak, předpřipavené kategorie a zobrazení nejčastějších s nějakým minimálním thresholdem. A tohle by se dalo použít i u dalších věcí, doporučený počet hráčů, délka hry, mechaniky atp… Já věřím, že se k tomu dostaneme. :)

 

@Nearis - https://www.troli-palec.cz/ 

13.4.2022 14:15:27

@Miner Hezky pěkně :D Díky moc. To mě nenapadlo.

13.4.2022 15:20:30

@Miner Díky za pozitivní odpoveď. Moc rád přiložím ruku k dílu.

13.4.2022 15:32:14

@Nearis - Není zač. Je fakt, že odkaz by měl být někde na viditelném místě. Nad tím se určitě zamyslíme, takže já děkuji za podmět. :)

13.4.2022 19:58:33

@Miner teď, teď zrovna by se mi velmi hodil filtr her v mém seznamu podle počtu hráčů.

Jednak tedy bych ocenil zobrazení pouze základů a rozšíření k tomu jako informaci. Tak abych viděl počet her jako her, nikoli počet všech položek.

A potom tedy třeba hry pro 5 hráčů a her s rozšířením pro 5 hráčů. To jsem teď hledal a musel jsem každou hru rozkliknout, pokud jsem si nebyl jistý. 

13.4.2022 23:05:35

@peca007 Možnost zobrazit jen hry bez rozšíření bych taky uvítal.

14.4.2022 06:23:57

A ještě přidám kapku do mlýna, lze u her zobrazovat, kolik lidí ji má ve Wishlistu?

14.4.2022 09:16:18

@Infidus : na to samé jsi se tu ptal před 3 měsíci, myslíš, že se od té doby něco změnilo?

14.4.2022 09:27:26

Znova jsem se vrtal v tom seznamu her. Tak nějak se mi daří více hrát po okolí a fakt by se hodilo nějaké lepší procházení. Zmíněný počet hráčů má základní hra nějaký, ale některá rozšíření přidávají další(ho) hráče. Některé hry vyšly v českém překladu, ale já mám anglické vydání (nebo českou hru + anglické rozšíření)…

Takže bylo by moc pěkné kdyby bylo alespoň jakoby formou textové, čárkami oddělené poznámky:

1/ u hry bylo možné zadat jazyk (vlajku)

2/ byl rovnou vypsaný počet hráčů základu a popřípadě s rozšířením (a se kterým)

3/ možnost označkování (tagy jako např. co-op, semi-co-op, fantasy, horror, party, sci-fi, historie, edukační…)

4/ typická délka hraní

A ideálně k tomu filtry, ale i podle textu na webu se už dá hledat ve výpisu.

 

//edit: Hodně nepříjemné je to "menu" co vyskočí v bublině po najetí myší nad název hry. Na mobilu to vyskočí při ťapnutí a pokud to vyjde “šikovně”, hra se rovnou odstraní ze seznamu. Včera jsem si takto nechtěně odebral 2 - 3 hry, než jsem přišel na to, čím to je a že mě nešálí zrak.

//edit2: Teď jsem si něco zkoušel s poznámkou u hry a ta nabídka “přidat, upravit, odstranit poznámku a odstranit hru” výrazně překrývá již zobrazenou poznámku a popis hry. Poměrně něšťastné. Lepší by bylo tlačítko (triplebar "≡" či výpustka “…”) na otevření toho menu. I kvůli mobilům.

14.4.2022 12:30:20 | Upraveno autorem (porovnej)

@daevin Ano, právě proto, že jsem se na to již ptal před několika měsíci a bylo k tomu několik pozitivních reakcí, tak jsem doufal, že se od té doby něco změnilo. Nemyslím si, že je to technicky obtížné, proto se ptám znovu.

16.4.2022 09:43:26

@Infidus – Ber prosím v potaz, že i když jde o smysluplný návrh, který nemusí být složitý a implementaci, pořád na to musí náš jediný developer Ondra (Zeus) najít čas a podobných vylepšení máme hromadu (desítky určitě) a k tomu se snažíme posouvat i větší projekty. Zkrátka a dobře v tomhle narážíme na limity hobby projektu, kterým ZH stále jsou.

16.4.2022 11:32:58

@Miner Jasně, chápu a děkuji za odpověď :)

16.4.2022 11:55:06

@Miner otázkou je, zda @Zeus nezměnil názor a pořád chce být jediný developer. Nástroje jak zapojit komunitu existují (což on při svých znalostech určitě ví).

Neberte mě pls nijak negativně, jen se ptám, zda se něco nezměnilo. :)

17.4.2022 17:45:56 | Upraveno autorem (porovnej)

@Zeus  Ahoj, drobnost, která ušetří 1 klik:

Herní deník, roční zápisy - nastavit jako defaultní rok 2022, stále tam je 2021, když se tam člověk přepne. :)

- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming

19.4.2022 14:07:20 | Upraveno autorem (porovnej)

@Jonash Ušetřeno ;-) Díky za upozornění.

19.4.2022 16:08:09

Mám pocit že upozornění na nové příspěvky ve sledovaných diskuzích fungují divně. Teď jsem měl 3 notifikace do stejného vlákna. Hádám, že to může být tím, že vlákno navštívím, aniž bych kliknu "shlednuto" a tak se notifikace kumuluji.. Není možné notifikaci odstranit při návštěvě vlákna, ačkoliv do něj nejdu přes tlačítko z notifikace? Každopádně přidávat druhou třetí notifikaci o vlákně, na které už jednu notifikaci mám, mi smysl nedává. 

27.4.2022 23:00:44

Joe

Čož o to, mne chodia emailové notifikácie občas na text, ktorý vôbec nepatrí do zobrazenej témy. Akoby sa databáza niekedy pomiešala a hodila k téme A príspevok z témy M… Keď ho idem z mailu otvoriť, otvorí sa téma A a nie príspevok z témy M.

-------------------
Prekladateľ Joe

28.4.2022 00:36:11

@kkaarr Ahoj, chápu jak to myslíš, dává to smysl, ale bez ukrutného zesložitění kódu to není možné. A tedy se do toho nechci pouštět protože to povede k dalšímu zpomalení už tak pomalého vývoje + častějších chybám.

Notifikace v diskusích (na nové odpovědi v rámci jedné diskuse) fungují tak, že si systém pamatuje pro každého sledujícího, jakou odpověď viděl jako poslední (viděl = jaká odpověď byla poslední v okamžiku, kdy si diskusi rozklikl). A když se objeví nová odpověď, systém pošle notifikaci (a diskuse o tomhle vůbec neví, to je systém mimo). Další nové odpovědi v rámci stejné diskuse tuto notifikaci neposílají až do okamžiku, kdy uživatel znovu navštíví diskusi (a v tu chvíli se všechny nové odpovědi považují za přečtené). A takto stále dokola.

28.4.2022 09:17:51

@Joe To je divné. Navíc emailem chodí spíš pouze přehled notifikací za 24 hodin, nikoli notifikace samotné (i když text tam je, ale tlačítka už třeba ne).

Mohl bys to popsat víc do hloubky? Bohužel bez toho nebudu schopen situaci prozkoumat.

PS: @Kew Díky za upozornění na diskusi :-)

28.4.2022 09:19:16

@Zeus  tady chodi nejake notifikace na nove prispevky v diskuzich? :o) s tim od zacatku bojuju, jak by to bylo fajn, kdyby neco chodilo, ze se to pak slozite prochazi. Mi chodi, jen kdyz me nekdo vyslovne zmini ve sve odpovedi. 

28.4.2022 09:55:53

Vybíráme z Bazaru

Kartografové Hrdinové
Kartografové Hrdinové
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas