Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Fantasy, Současnost |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Michaela „Mín“ Štachová Michal „Elwen“ Štach |
Rok vydání: | 2020 |
Sdílej: |
Dojmy
@meah A to autoři vyzdvihují nejvíc že nejlepší na hře je propojení mechanik s tématem :-)
Já si to třeba myslím taky, a to nejsem ani autor, ani se s nimi neznám :)
Ono je totiž klíčové to Terazkyho: “A čo také si predstavujete pod pojmom ‘propojení mechanik a tématu’, Kefalín?” A také to, že “téma” není totéž co “příběh”.
@meah hledal evidentně příběh, “realističnost”. Když někde něco prohledávám, tak nevím, co tam najdu, proto mu odhalené sošky nedávaly smysl. Ale to by pak nebylo euro.
Já to propojení mechanik s tématem chápu tak, že když se u některé mechaniky zeptám, proč tam je a proč jsou její pravidla zrovna takováto, tak odpovědí je něco spjatého s tématem. Např. proč nemůže být žeton knihy na stupnici bádání výše než žeton lupy? Protože nejprve musím něco najít, prozkoumat a teprve pak si to můžu zapsat. Atd.
A co se týká strážců. Nejedná se ani o zabíjení, ani o uctívání. Myslím, že sami autoři v jednom videu hovoří o ochočení nebo spíš podmanění. Prostě strážce pochopí, že jste silnější a z vděčnosti vám jednou poslouží (strážcova schopnost) a pak vás opustí. Není třeba hned každého zabíjet.
Stejně tak to, že po navštívení nové lokality odhalíte kartu strážce, ale nemusíte s ním bojovat, můžete se vrátit s kartou strachu. Propojení s tématem: Strážce vás nenapadl, ale třeba jste ho zahlédli v dálce, zaslechli nebo uviděli výsledky jeho činnosti a nahnal vám strach. Jedna lokace nepředstavuje jedno konkrétní místo, ale určité území o nějaké rozloze, takže jste se opravdu nemuseli potkat tváří v tvář. Ale zhruba tušíte, co na jeho přemožení bude potřeba (požadované suroviny na kartě).
Je mi jasné, že každý máme jiné představy a nahlížíme na věci jinak. Já to mám s Arnakem takhle a podle mě má nejlepší propojení tématu s hrou ze všech euroher, co jsem hrál (zdůrazňuji “co jsem hrál”).
@mh To máš pravdu, většina lidí bere téma jako příběh. Pokud na to budeme nahlížet jako propojení mechanik s témate a ne příběhem, pak je to skutečně jeden z těch lepších příkladů eurovek - ale určitě ne nejlepší, to by bylo přehnané.
Jako příklad, kde téma s mechanismy nespolupracuje prakticky vůbec, je hra #Na křídlech. Příklad: Akcí snášení vajec položíte vajíčka na ptáky, které chcete a kteří mají volnou kapacitu. To je ok, ale pak mi vysvětlete, proč je potřeba nové ptáky ve voliéře vykládat nejen za potravu, ale i za vejce a ta jsou od jiných druhů ptáků a pro některé potřebujete dokonce dvě vejce. A ne, nejedná se o vejcožrouty. :D
U #Na křídlech souhlasím s @Havelock. Divím se, že jsem nezaznamenal stížnosti u Oceánie na podivný nektar, který slouží jako žolík (nehrál jsem, ale chápu to tak z diskuzí), přitom zrovna nektar je v ptačí říši jako potrava dost vzácný. Je mi to jedno, ale u hry, kde si hrají na počet vajíček ve snůšce mi tohle přijde jako velká chyba.
Co se týče odhalené sošky. Nevidím problém. Ve spoustě filmu ala Indiana Jones skupina dobrodruhů/archeologů, apod. věděla jakou sošku jdou hledat a kam. Jen netušili, co je tam nakonec potká. Banda jiných dobrodruhů, mumie? Prostě něco. Úplně jako v této hře.
Ale stejně s @mh nesouhlasím. Propojení mechanik a téma mi přijde celkem průměrné. Většina euroher se snaží o totéž a mnoha z nich se to povede podobně. Kouknu na hry, co mám před nosem a hned #Agricola , či #Vládci podzemí jsou na tom o řád lépe. Ve Vládcích je dokonce přímo v pravidlech vysvětleno, proč Igor donese to, co donese. Promyšlené, dává to smysl. Snaží se navíc vdechnout Igorovi jakousi duši prupovídkami, vtipy. A během hry opravdu stavím podzemí a pak ho bráním proti hrdinům. Tomuhle já říkám propojení téma a mechanik. Vedle toho je na tom Arnak bídně. A pokud by se některé Eklundovky daly považovat za euro (já někdy ten pocit mám), tak se dostaneme zase o level výše…
Nic to nemění na tom, že jako hra (euro) #Ztracený ostrov Arnak je super.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Liguria (DE, SK pravidla zde ke stažení) ve fólii
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 2 dny