Úvaha o nákupu her

Po včerejší partii Indonesie mi kluci kladli na srdce, abych na chvíli s hrami stopnul, že se to nestíháme naučit. a já si uvědomil, že je to pravda. Většinou kupuji hry vyžadující pár her k pochopení a až pak lze vymýšlet nějakou strategii. Např. u Warrior Knights nebo indonesie si můžete pravidla přečíst třeba 50x, ale stejně ve chvíli, kdy je hra před vámi nevíte jak začít a co bude nejlepší. Prostě potřebujete pár her k pochopené strategií a provázanosti pravidel. A pak během desítek her se můžete zlepšovat. Pokud koupím 3 hry do měsíce, už tu není moc času pro zlepšování se v těch starých. Ještě jsem zdaleka nepronikl do Arkhamu, Pax Romana, Blackbeardu, Twilight Strugglu, Warrior Knights, HellGame, Titanu... Conquest of Paradise jsem dokonce ještě nehrál. Tak jsem si řekl, že dost, chvíli přestanu nakupovat. Ale když mám už objednané Successors... Došel jsem k názoru, že nákup her je koníček. Když se chci odměnit za zkoušku, jdu si koupit něco na sebe a pak si objednám hru :) Chci objevovat nové a nové hry a zároveň najít čas na ty staré. jde to blbě, ale věřím, že to zvládnu :) Hry jsou prostě regulérní droga. Jak jste na tom vy? Chcete své hry znát pořádně, než pořídíte nové? Nebo také nakupujete, co vás zrovna zaujme?
15.5.2009 15:43:42

Ringo
Zkusím to naposled. TAky o hry pečuju až moc ale když asi někdo požádá tak nakonec půjčím. To rčení není myšlené jako smysl života, ale do situací, kdy se něco nepěkného stane.

25.3.2010 09:26:49

kren 25.3.2010 09:22:18
ano, v tomhle jsem ciste pragmatik.

25.3.2010 09:28:29

Sappho 25.3.2010 09:26:49
vsak ja vim, ja se s tebou nepru.

25.3.2010 09:29:19

diskuze
Nebylo by dobré tuhle a ještě jednu diskuzi přesunout do jiné sekce fora? Kdyby božstvo zasáhlo a vyčistilo ji toho balastu, co se sem postupně nabalil a zůstala zde pouze původní myšlenka.

25.3.2010 09:32:20

ad Sappho
Promazat bych to nechtěl, protože debata to byla zajímavá a každý tady sdělil své brambůrkovohráčskopůjčovací postoje ke svým hrám. Pokud by se to Diovi chtělo přesunout, tak by to mohlo být vlákno s názvem "Zacházení s hrami". Myslím, že ale Zeus má jiné starosti, protože v poslední době se tady příliš nevyskytuje. Ode mne má třeba už víc jak 14 dní nepřečtenou zprávu.

25.3.2010 09:39:04

mazani
diskuse je o uvaha nakupu her. Takze bych uplne jako offtopic tuhle diskusi nepovazoval a tudiz ji nepromazaval. Jak rika kren, byla zajimava, myslim ze byla i korektni a celkem otevrela pohled do dusi ruznych hracu a osvetlila jejich treba i ty materialni postoje, coz s nakupovanim her docela souvisi:-)

25.3.2010 09:49:24

ALL
K niceni pujcenych veci ... Ja nemam problem si neco pujcit nebo neco pujcit ostatnim, ale kdyz se s tim neco stane, tak to jsem zly. Ma nejhorsi zkusenost je s clovekem, ktery mi pujcil knihu, mel kolem toho tak strasne moc reci, at ani ruzek neohnu, ze je na to pedant. Neohl jsem, vratil v poradku. A na oplatku mu pujcil svou tehdy nejoblibenejsi knihu. Pak jsem ho jednou potkal ve vlaku, tahl z nech chlast a cely se divne vravoral, rikal, ze ma spatnou zpravu, ze byl v hospode a nekdo cizi mu na mou opecovavanou Legendu od Gemmella vylil cely pullitr piva. Fakt jsem se musel drzet, abych ho nepropleskl, jeste ted po letech se mi otevira kudla v kapse. Pokazde, kdyz jsem to pak cetl, zuril jsem. Nakonec jsem si ji koupil znova v dotisku, tu politou jsem daroval a slunicko sviti dal. Tomu clovekovi jsem uz samozdrejme nic nepujcil. Takze pouceni pro mne, pujcuju dal, ale kdyz mi nekdo jednou neco provede s tim, co mu pujcim, tak priste ma smulu.

25.3.2010 09:54:24

mazání
Já navrhovala přesunout :)

25.3.2010 10:15:58

Vlaada

to kren (off topic)
Promiň, ale ta moudrost, kterou nám doporučuješ v Bibli hledat, je ve skutečnosti dogmatismem. Z toho, co píšeš, to vypadá, jako by nám bible doporučovala hledat i jiné hodnoty, než hmotné statky. To sice ano, ale tou ultimátní hodnotou, kterou zde mají na mysli, je pouze a výhradně víra v Boha. Zjednodušeně řečeno, nezáleží na tom, jak se chováš ke svým bližním, důležité je, zda věříš v Boha. Ten boháč, jakkoliv slušný člověk to byl, se podle něj nedostane do nebe, zatímco lenochovi a hříšníkovi, který v životě nic dobrého pro své bližní neudělal, ale dá se na sklonku života na pokání, bude odpuštěno. Tento princip (že v podstatě nezáleží na tom, co činíš, pokud tak činíš bez víry v Boha), je to, proč nemohu nikdy být křesťanem.

Abych jen tak planě nemoralizoval, přidám pár citátů z Bible (z Nového Zákona), ze kterých je zřejmé, že nemáš zavrhnout jen majetek, ale i mezilidské vztahy:

Jinému řekl: "Následuj mne!" On odpověděl: "Dovol mi, Pane, abych šel napřed pochovat svého otce." Řekl mu: "Nech mrtvé,
ať pochovávají své mrtvé. Ale ty jdi a všude zvěstuj království Boží." A jiný mu řekl: "Budu tě následovat, Pane.
Ale napřed mi dovol, abych se rozloučil se svou rodinou." Ježíš mu řekl: "Kdo položí ruku na pluh a ohlíží se zpět, není
způsobilý pro království Boží." Lukáš 9,59

Nemyslete si, že jsem přišel na zem uvést pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč. Neboť jsem přišel postavit syna proti
otci, dceru proti matce, snachu proti tchyni; a "nepřítelem člověka bude jeho vlastní rodina". Kdo miluje otce a matku více nežli mne, není mne hoden. Matouš 10,34

A každý, kdo opustil domy nebo bratry nebo sestry nebo otce nebo matku nebo děti nebo pole pro mé jméno, stokrát víc dostane a bude mít podíl na věčném životě. Mnozí první budou poslední a poslední první." Matouš 19,29

25.3.2010 10:54:10

a dost
Kdo sem první po mě dá příspěvek netýkající se arény, bude jí za trest počítat za mě!!!

25.3.2010 10:55:29

sakra!!
Vedle :D

25.3.2010 10:55:48

sydo
Ale snaha dobrá. Koukám, že tu začínáme mít lekce z biblistiky. Tak to bychom mohly taky začít, proč, jak a kdy vznikla. Co se do ní nevešlo.
A v Červeném trpalíku se jasně říká, že byla nalezena její první stránka a ní je napsáno: "Mé milované Candy. Všechny postavy v této knize jsou fiktivní a jakákoliv podobnost se skutečnými lidmi, žijícími či mrtvými, je čistě náhodná," :)

25.3.2010 11:01:55

Sappho
Mno, to je snad nejlepsi hlaska z Trpaslika :)

25.3.2010 11:22:08

Sappho
kvalitní připomínka

25.3.2010 11:43:29

...
přesně pro ten důvod, jak píše Vlaada, take nemohu a ani nechci být křesťankou.

25.3.2010 11:43:35

když pominu Bibli
tak mě vždycky zvednou ze židle Křižáci, snaha udělat celý svět křesťanský - indiáni a úplná nehoráznost je vymlacování křesťanů mezi sebou
btw.-Ježíš hlásal vzdát se světských statků, tak proč je církev tak zazobaná

25.3.2010 11:50:58

Vlaada
mam na to stejny nazor a bible na jedne strane hlasa dobro, ale jak rikas, pro ty co budou verit v toho boha. Tim se nijak nelisi od Koranu, je to obdobne nasilna kniha, jedine co na zapadni krestanske kulture je plusem je to, ze jde o zeme, ktere se od biblickych dogmatismu dokazaly oprostit nejdrive. Islam tak jeste neucinil, proto je myslenim nekde na urovni 15. stoleti a kdybysme se neoprostily my, zapadni civilizace, jsme na te urovni 15. stoleti take.

25.3.2010 11:58:24

ad Bible
No když se vrátím k tématu tohohle topicu, tak zrovna dneska mi táhlo hlavou, že ty hry, to je vlastně peklo. Tolik bych jich chtěl koupit, tolik zahrát ... ale není to v lidské moci. Prostě peklo - nenaplněná touha. Takže pokud Bible radí vzdát se světských statků, tak to asi myslí dobře ... dosažení království nebeského - prostě klid a mír - pohoda, relax ... ale když ono to v tom pekle tak pěkně hřeje ... :)

25.3.2010 11:59:58

Tangram
looooool, ted jsem se fakt pobavil:-D Ono vlastne to lpeni na vecech je taky strasne peklo, clovek je porad ve stresu, jestli se tamto neznici, tamhleto taky a jestli dostanesve veci v poradku zpatky....:-D Neresit to musi byt hotove nebe:-)

25.3.2010 12:09:32

to Vlaada
Promiň Sydo, vím že budu klečet na hrachu, ale na tohle musím reagovat.

Je mi líto Vláďo, mýlíš se a to co říkáš je častá mýlka a častý naprosto chybný výklad křesťanství. To, že se nevěřící nedostane do nebe a že je na tom líp lenoch, který se v poslední vteřině obrátí, že nezáleží na tom, jak se chováš k lidem, ale důležité je, že věříš v Boha, to že ve zpovědi je vše odpuštěno a můžu být hajzlík dál do další zpovědi, jsou oblíbená schémata kritiků věřících. Slyšel jsem je už snad tisíckrát. Ale můžu tě ubezpečit, že jsou naprosto nepravdivá, deformovaná a zkreslená. Když bych to přirovnal k deskohernímu světu, tak je to stejný blud šířený mezi veřejností, jako že deskové hry jsou jenom pro děti .

Je to pro mne natolik zásadní věc, že i když to sem nepatří, tak se na to pokusím stručně reagovat. První, co bych chtěl zdůraznit, je skutečnost, že víra není patent, nebo vstupenka do nebe. Budeš se divit, ale je to spíše naopak. Ten kdo žije spořádaným životem, v lásce k ostatním lidem, a k sobě samému, ale je nevěřící, má nebe mnohem blíž, než stejně se chovající věřící. Věřící, když to řeknu zjednodušeně, má z Božího pohledu dar poznání Boha a jeho zákonů a tedy i větší odpovědnost a mnohem víc povinností navíc. A tím teď nemyslím nějaké pravidelné návštěvy kostela, zpovědi nebo něco podobného, ale spíš tu odpovědnost za prožití svého života. Nad čím Bůh jakoby přimhouří oko u nevěřícího, ale spořádaného člověka, tak od věřícího vyžaduje v míře vrchovaté. Takže věřící, ne že má z hlediska požadavků na své chování jednodušší život, ale je tomu právě naopak. Za darem víry je skrytá i mnohem větší odpovědnost se svým životem správně naložit. Dalo by se to zjednodušit asi takhle: Člověk nemůže být Bohem odmítnut za něco, o čem neví, že to je jeho povinnost, ale jestliže už poznal, že to jeho povinnost je, tak to Bůh vyžaduje dvojnásobně. Znám lidi, kteří o sobě prohlašují, že jsou ateisté a v Boha nevěří, ale jsou Bohu mnohem blíž, než mnohdy někteří lidé, kteří sedí vedle mne v kostele. Nikomu ale nepřísluší soudit a nevidí do nitra člověka. A ještě malá poznámka o zpovědi, protože, ta je taky věřícím předhazována. Jako, že dostanou nařízeno odříkat jednou otčenáš a dvakrát zdrávas a jsou v pohodě. Správně se to nazývá svátost smíření. Ve zpovědi jsou hříchy odpuštěny, ale nejsou prominuty tresty, které jsou důsledkem zla, které věřící člověk provedl a ze kterého se zpovídá a za které musí nést odpovědnost. Mám takové přirovnání. Když dítě něco provede a má pěkný vztah s rodičem, tak rodič čeká, jestli dítě přijde a samo se přizná k tomu, co provedlo. Rodič ho pak pohladí, řekne mu, že mu odpouští, že ho má pořád rád, že ho nezavrhuje, ale za to co provedlo, musí nést důsledky, svého nesprávného jednání a to co způsobilo, se musí snažit napravit a přijmout eventuelní trest. Ono to přirovnání k trestu je taky dost nepřesné a pokulhává, protože Bůh netrestá, trestáme se samy právě tím způsobeným zlem, které se nám vrátí jako bumerang.
Takže to jen Vláďo taková moje malá teologická vsuvka o chápání víry a věřících. Doufám, že to alespoň malinko posloužilo k vzájemnému pochopení a obroušení hran.
A ještě k ostatním, kteří se vyjadřují k dějinám církve. Všechno je to o lidech a nikdo není svatý už tady na zemi. Všechno se dá zneužít, jestliže člověk nevychází z lásky ale jen z nějakých psaných příruček a je jedno jestli je to Bible, nebo jiná kniha. Jestliže nechápe podstatu, ale jde jen po povrchu. Pak se z něho může klidně stát militantní bojovník Boží, který bude upalovat čarodějnice a ve jménu Božím vraždit nebo naopak bude zastánce víry tvrdě potírat. Já mám ze svých osobních setkání a diskuzí s různými lidmi mnohem více zkušeností, že nevěřící jsou mnohem militantně netolerantnější než věřící vůči nevěřícím.

25.3.2010 12:12:58

to Ringo
Ty to sice ve svém příspěvku 25.3.2010 12:09:32 odlehčuješ humornou formou, ale to je naprosto přesně to, co jsem se ti snažil celou dobu vysvětlit a ty jsi to trefil opravdu NAPROSTO PŘESNĚ ve dvou větách. A to si teď já nedělám srandu a myslím to naprosto vážně.

25.3.2010 12:22:31

kren
vsak ja vim, taky jsem Ti to uz i myslim parkrat napsal, ze zavidim tu bezstarostnost, kterou ja osobne nemam, ale to uz je povahou, to je nezmenitelne.

25.3.2010 12:52:38

krene,
říkáš to moc hezky, ono ostatně spousta toho, co křesťané říkají, resp. jak si vykládají bibli aj., zní mnohdy velice zajímavě...pohybovala jsem se 15 let jakožto aktivní křesťan ve společenství těchto lidí a opravdu je mi většiny dnes spíš líto (jak s nimi ta "víra" zacvičila). Ono totiž tak nějak rozumně to učení pobrat a žít není jen tak...ale to je opravdu hoooodne off topic

25.3.2010 12:54:11

Ringo
ano, je to povahou s tím nemá víra až zas tak moc co do činění.

25.3.2010 12:54:59

to ta"jemná"
Víš, víru buď máš nebo nemáš. Ale nikdo není špatný, že víru nemá a nikdo není špatný, že víru má. Důležité je jak s tím nebo s tím naložíš. Hodně lidí se stalo jakoby věřícími, protože jim něco dávalo společenství těch věřících kolem nich a stejně tak hodně lidí jakoby od víry odpadlo, protože to společenství se změnilo, nebo se rozpadlo či přišel do farnosti nesympatický nebo dokonce hříšný kněz. Víš ale víru máš v sobě a nechodíš někam do kostela jen kvůli nějakým sympatickým lidem a nebo charizmatickému knězi. A jestliže víru nemáš, tak dřív nebo později ti to bude spíš napřekážku v tvém životě.

25.3.2010 13:14:45

Vybíráme z Bazaru

Root
Root
Akt. cena: 1130 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas