Railroad Tycoon

Diskuse,vase nazory/pocity/skusenosti s hrou.
Mne sa namet velmi paci a chcem si ju poridit. Vadia mi ale na nej dost podstatne veci,
a to prave tie ktore patrili v railroad/transport tycoon subjektivne k tym najzabavnejsim.

1. V BG sa Neprepravuju skutocne suroviny ale abstraktne kocky (je to maly detail
ale k celkovym pocitom hry to moze urobit vela) - zabavne/zaujimave
bolo v elektronickej verzii to ze na prevoze roznych surovin sa dalo rozne zarobit (drevo, uhlie, ruda, atd)
2. V kazdom meste je len jedna kocka jednej farby ktora sa moze naraz prepravit (pritom vacsie mnozstvo roznych farieb (pokial by boli za roznu cenu este)) by dodavalo
hre podla mna velku variabilitu
3. Lokomotiv je v BG len osem a nevztahuju sa ku konkretnej trati a vlaku ale upgradom lokomotivy su automaticky upgradovane vsetky.
V elektronickej verzii bol velky vyber lokomotiv ktore mali rozne parametre a pomer cena/vykon => cena/vynos
4. Neviem ci som to dobre pochopil (pravidla som cital len raz v rychlosti a to v EN) ale vynos je zavisly od poctu bodov
a ked hrac dosiahne 100 bodov, ide odznova po stupnici co sa tyka vynosu. Toto je podla mna absolutne nelogicke a spackane riesenie (ako aj mnohe predtym)
A to su len niektore veci na ktore si teraz spominam.

Nerozumiem ako sa da takyto pekny univerzalny namet (ako vytvoril Sid) tak spackat v BoardGame. Co k tomu autora viedlo?
Alebo je chyba asi vo mne a autor BoardGame je v pohode:)
Vidim to tak ze je to najma o marketingu a vyuziti znacky Railroad Tycoon, dufam ze sa mylim :)

Ako to vidite vy ktori hru vlastnite? Ako velmi vas bavi? Co Vas na nej bavi?
18.7.2010 18:39:16

Deskovka
Za prvé, tahle diskuze by měla být u samotné hry a né zde...

Za druhé, uvědom si především, že vše, co ti v Transport Tycoonu "počítá" počítač (evidence všech vlaků, tratí, lokomotiv, výnosy, doby jízdy, atd. atd. atd.) by sis musel evidovat a počítat sám. Myslíš, že by to pořád byla zábava? Já si nemyslím, že věrné přenesení těchto mechanismů do deskovky by byla nějaká výhra. Jinak podle mě je deskový RR velice pěkná vláčková hra.

18.7.2010 22:42:04

...
preco zakladas temu v tomto vlakne?

nerozumiem ti.chces si hru kupit,ale ti na nej skoro vsetko vadi.porovnavas tu neporovnatelne.age of empires 3 tiez nedosahuje kvality pc hry a je vyborna.
k bodu 4. ti napisem,ze tento system sa mi paci,kedze najlepsi hrac nautecie na stupnici tym slabsim daleko.
nerozumiem tvojej vete :Nerozumiem ako sa da takyto pekny univerzalny namet (ako vytvoril Sid) tak spackat v BoardGame. Co k tomu autora viedlo?

ak je podla teba tato hra spackana a to si ju este nehral(iba raz cital pravidla,tak neviem co si mam o tom mysliet.asi si este nehral "spackane hry".
podla mna je rrt jedna z najlepsich hier,ake som kedy hral.a sorry za kritiku,ale musel som.

18.7.2010 22:47:22

Merlin
1. to sa ospravedlnujem, to ma nenapadlo
2. co sa tyka pocitania, da sa to vyriesit viacerymi sofistikovanymi sposobmi, ak chces, mozem dalej konkretizovat

18.7.2010 23:05:19

dajo26
1. ano cital som iba pravidla a prave preto neviem co si mam mysliet, preto sa pytam v com spociva kuzlo tej hry. Chcem proste hru s vlackama a ostatnych kandidatov som vylucil..
2. Nezda sa mi logicke ze po dosiahnuti 100 bodov ide vynos spat na minimum aj ked to pomoze hracom pozadu
3. Ked je to 1 z naj hier ake si kedy hral, tak mi to trochu konkretizuj lebo prave to ma naozaj zaujima

18.7.2010 23:08:38

singer
preco rad hram rrt?
1.nadherny hraci plan(aj ked troska velky) a moznost ukladat dieliky trate,co viac si este mozem priat? :-)
2.kedze kocky sa na zaciatku a pocas hry davaju nahodne,kazda hra je zarucene ina
3.mam rad hry,v ktorych su peniaze :-)
4.podla mna je mechanizmus tejto hry(cim viac bodov,tym menej prachov) dobry,podobne ako aj u hry vysoke napatie,posledny hrac ma stale aku-taku sancu a nebude znechuteny ako napr. v caylusovi kde v polovici hry uz vie ze prehral
5.mnozstvo akcnych kariet,body za dokoncene trate,spojene mesta,karta ulohy na zaciatku hry atd..
cim viac hracov,tym lepsia,vo dvojici to ani neskusaj

neviem co by som este napisal,ale vsimol som si,ze davas slabe hodnotenia hram,ktore vlastnis.tak si dobre rozmysli,ci si tuto hru kupis,aby si zbytocne nevyhadzoval prachy,kedze sa nejedna o lacnu zalezitost.

18.7.2010 23:31:27

dajo26
1. neviem co viac si clovek este moze priat :)
2. tak to sa nehadam :) ale ta abstraktnost mi u hry tohto typu strasne vadi
3. :D:D
4. suhlasim, takyto mechanizmus je super v kazdej hre ale osobne si nemyslim ze v tejto a prave takto nestastne - to ako sa mozes vzit do koze toho manazera vlakoveho imperia :) ? Peniaze by mali podla mna prist jednorazovo ked prevezies tovar,nie?
5. vo dvojici preco nie?

18.7.2010 23:52:20

Vlaada

singer
Tvoje srovnání s počítačovými tycoony mírně naznačuje, že ne zcela dobře chápeš rozdíl mezi deskovou a počítačovou hrou. Asi nemá cenu se o tom dohadovat, nejlepší cesta by byla:

Zkus takovou hru udělat tak, jak si myslíš, že by měla být, pak tu můžeš založit vlákno "prečo ľudia nechcú hrať moju hru" a tam si to probereme :)

19.7.2010 07:51:42

singer
V první řadě porovnávat PC a board verzi téhle hry dost dobře nejde. Desková verze je značně oproti PC verzi zjednodušená, protože i když by všechny mechanismu šly přenést,tak by celá hra natolik nabobtnala, že by ji nešlo nijak stíhat a místo samotného hraní bys jen kontroloval co kde a jak je nebo není. To by z vyvážené a zábavné hry udělalo totální chaos, který by nikdo nehrál. RRT mám už rok a musím říct,že hra je vynikající, má jednoduché pravidla, téma je přístupné skoro každému,takže nebude problém k ní přitáhnout i nehráče, což třeba u LeHavre nebude až tak snadné a její celkové zjednodušení je vybalancované hlavně kvůli výborné hratelnosti, svižnosti a zábavnosti.

K tvým výtkám:
1. Suroviny ve formě kostiček jsou prostě trochu abstraktní, ale nic ti nebrání si nějaké konkrétní vyrobit sám.Na BGG pár takových pokusů je,ale myslím,že to velký smysl nemá,protože ty suroviny jsou jen na hracím plánu a když je odvezeš,tak už stejně nikde nejsou,proto podle mě není důležité jaký mají tvar,velikost atd.
2. Přepravování různých kostek za různou cenu atd., by nemělo asi moc smysl,poškodilo by to systém hry,který by už určitě nebyl tak vyvážený jako je teď. Nicméně zkusit si to můžeš podle svých úprav pravidel,fantazii se meze nekladou,ale myslím,že by ses stejně vrátil k tomu jednotnému nastavení jako je v základu.
3. Uprgrade všech lokomotiv najednou je právě kvůli přehlednosti hry, upgradovat každou zvlášť by sice taky šlo nějak udělat,ale jak jsem už psal výše, tak by to vedlo jen k znepřehlednění celé hry a výsledkem by byl jen a jen zmatek.
4. Bodování a jeho provázanost s výnosi je nastaven velice dobře,jednak tenhle systém znepříjemňuje pozici vedoucímu hráči a tím pádem dává všem aspoň trochu rovné šance, ale taky je v takové fázi už celkem jedno,jestli dostane hráč 20tis výnosů,nebo jen 5tis, protože už většinou má tolik peněz,že pomalu neví co s nimi :-)

Na závěr ti poradím asi tohle, nesrovnávej PC a deskovou verzi, prostě to nejde, protože i když desková verze vychází z té PC, tak jde jen o námět a ne stoprocentní převod,ten by byl stejně jako v případě Age of Empires 3,Civilization, Doom atd nereálný. Deskový RRT je výborný, svědčí o tom spousta kladných ohlasů na tomto fóru a určitě s jeho koupí budeš spokojený. Pokud ale čekáš komplexní strategii s takovými detaily jako píšeš, tak si nejdříve zkus RRT někde půjčit a zahrát, než za něj vysolíš prachy a uvidíš.

19.7.2010 08:37:19

singer
tak prostě vezmi jako fakt že deskovka je proti PC hře jednodušší - aby byla i na desce zábavná, dobře hratelná a tím pádem dobře prodejná ... a pokud ti to nevyhovuje a toužíš raději po složité hře, tak se prostě vykašli na značku Railroad Tycoon a sáhni raději po jiné, složitější hře (i když zrovna v oblasti železnic žádnou takovou neznám, tak snad poradí někdo jiný)

19.7.2010 09:12:39

singer
Jestli chceš promakanou železniční hru, tak si sežeň něco ze série 18XX, to je celkem ekonomický hardcore, oproti kterému je RRT čajíček.

19.7.2010 09:25:28

to Singer
Je jen jedna rada, kterou už tady všichni naznačili. Oprosti se od srovnávání počítačových a deskových verzí her. Platí to obecně.
Počítačová hra totiž za tebe hlídá nezáživné kontrolní a početní mechanismy a na tobě je jen čistě strategie. Uvědom si, že přenesením všech kontrolních a početních mechanismů do deskové hry, by byla tahle nezáživná obsluha na hráčích a hráči by nedělali nic jiného než jenom počítali, zaznamenávali, kontrolovali a šoupali by mnoha ukazateli a vlastní duch hry a téma by šlo totálně do háje. Právě v jednoduchosti je síla a před autory kterým se sem tam podaří počítačovou hru převést v rozumné formě do deskové hry tak, abych neměl ze samého počítání a sledování ukazatelů hlavu jak balón, opravdu smekám.

19.7.2010 09:42:55

Loselfos
Diky moc za tvoj prispevok, v 3ke mas pravdu ale myslim ze aj to by sa dalo efektne vyriesit..
A v com spociva kuzlo tej hry kedze nema tie naj entity z PC?
To ma najviac zaujima

19.7.2010 11:34:42

Vlaada,all
:) jaaj, dakujem za komplimenty ale kedze uz som nejaku tu PC hru vytvoril, myslim ze celkom dobre chapem ten rozdiel a ten counting rezie by PC,
no su rozne sofistikovane (a daju sa aj vytvorit) metody ktore mozu znacne ulahcit akykolvek "prepocet". No a v tomto pripade a argumentoch mi nejde
do hlavy preco by sa napriklad za drevo nemohlo inkasovat 3000 a za uhlie 1800, bola by tabulka dlzka trate/surovina - vynos (kde by to kludne nemusela
byt priama umera - aby to bolo este zaujimavejsie) a jediny prepocet by bol kvocient efektivnosti vlaku (+lokomotivy) - jedno cislo ktore by zohladnilo
naklady a vsetko ostatne. Ako v mnohych hrach su tabulky a nechapem ci by robilo problem pozriet sa do jednej prehladnej tabulky - ba prave naopak bolo
by to krasne pozerat za co mozem kolko ziskat a co sa kde a za akych podmienok oplati prevazat.

No uvazujem nad tvorbou aj deskove hry lebo mam vela napadov, ale zatial poznam iba malo deskovek takze zostane to v rovine myslienok. Ale nechapu proc automaticky podcenujes
cloveka ktoreho nepoznas a automaticky si myslis ze keby nieco vytvoril, ostatni by to nehrali :)
Vytvorit deskovku je v dnesnej dobe dost tazka uloha, jednak velka konkurencia (spolu s marketingom) a jednak si myslim ze by bolo tazke vytvorit taku ktora by neporusovala
10 patentov a nejaku ktora by nieco uz neokopirovala. Zatial si na to urcite netrufam ale velkou motivaciou je prekvapit niekolko ludi na tomto fore

19.7.2010 11:47:05

sydo
no to som zase netusil ze nieco take existuje. dik za tip.

19.7.2010 11:49:37

kren,all
Nazdar jak se mas :)? No ved mas pravdu ale ako som uz vela krat spominal, vsetko sa da a aj mechanizmus rezie sa da vycibrit k dokonalosti..

Mne tu ide o to ze napisal som co sa mi na tom nepozdava a pytam sa vsetkych kde ma hra to kuzlo, lebo verim ze ho ma

19.7.2010 11:54:31

singer
Clovece, tohle vlakno je fakt to nejhorsi co jsem tady snad za celou dobu na ZH nasel. Byly tu ruzne hadky, byly tu ruzne spory, nekdy i nechutne, ale tohle co jsi vyplodil, promin, je obrovsky nesmysl. V podstate ti tu vse co mam na jazyku uz vsichni rekli.
Pocitacova hra bude vzdy slozitejsi nez ta deskova, protoze vypocty dela pocitac. Pokud bys chtel simulovat nakupy novych lokomotiv, ceny ruznych zbozi - defakto vyzadujes dynamicky herni plan kde se bude nejak vyvijet ekonomika a ceny se menit (to mi teda rekni jak to na desce chces udelat), to je proste blabol jak mraky. Ja jsem presedlal z PC her taky na ty deskove, protoze jsem mel zejmena u strategii vzdy chut na jakousi hmatatelnost tech veci, ktere se odehravaji na monitoru a taky jsem chtel mit kolem zive hrace s kterymi budu souperit. Mnohe deskovky tenhle muj pozadavek nenaplnily, ale prave RRT a Age of Empires tenhle muj pozadavek naplnily a vubec to neni o tom, ze bych tam chtel simulaci vseho co dokaze spocitat za me pocitac. Tesim se i na Starcraft, na ktery stale jeste nebyl cas. Pokud tu chces rozvirit nejake kontrovrzni tema a kochat se kolik nesouhlasnych prispevku tu pribyva a ty s nimi mohl dale a dale polemizovat do samotneho nekonecna, tak jsi na spravne ceste. Pokud mas ovsem zajem o deskovky, asi tezko se k nim dopracujes zpusobem - "jak mohl nekdo takhle zpackat pocitacovou predlohu". RRT je perfektnim vytazkem vseho, co slo z pocitacove RRT realne vytahnout a prevest na stul a pro me je to proste absolutni hra, hra, ktere v podstate nemam co vytknout. Jestli je neco zpackane, tak tvuj uvod tohoto vlakna. Sorry.

Dale me prekvapuje takovy zvlastni arogantni styl, kterym odbijis oponenty. Nejdrive podekujes za nazor a pak jim das sodu a opet meles tu svou. Zvlastni. Rikas ze jsi udelal PC hru. Je alespon na urovni Original War? Deskovou hru jsi jeste neudelal, ale hned mas spousta navrhu jak prijemne hratelny RRT zkomplikovat k nehratelnosti. K cemu mi bude, ze to unmi simulovat kde co, kdyz z toho bude ve vysledku matematicka olympiada, ktera nikoho nebude bavit?

Sydo ti navrhnul 18xx - navrh dobry, ale uz vidim, jak mrmlas, ze se prilis soustreduje na ekonomickou stranku veci a chybi ti zajimavejsi a hezci zpracovani pokladani trati....

19.7.2010 13:16:38

singer - entity ze hry
rikas ze nevidis v cem je kouzlo hry kdyz ty nejlepsi entity ze hry tam nejsou - ktere ovsem mas na mysli? Pro me nejlepsim prvkem jak te pocitacove, tak i stolni hry je to, ze stavim trate a posilam na ne vlaky a prevazim zbozi. To vse maji obe hry. Starat se v drobnostech, jak je proveden mechanismus samotneho prevozu ci system vydelavani je proste mimozni ve smyslu srovnavani deskovky s PC hrou. Dulezita je podstata a ta je v deskovce naplnena po vzoru PC hry a to k me naproste spokojenosti.

19.7.2010 13:21:02

singer
Možná bych to shrnul asi takhle, pokud chceš vláčky,tak máš na výběr cca RRT, sérii 18xx a asi ještě Ticket to Ride. Já osobně znám jen ten RRT a ty ostatní mě ani nelákají,protože jsou buď příliš kompikované,nebo naopak jednoduché.RRT je podle mého zlatý střed,jednoduchá a svižná hra,kde nemusí člověk sálodlouze přemýšlet nad tím co kdy udělá (tak jako LeHavre,nebo Agricola). Nejzábavnější je soupeření o to, kdo dříve spojí ta či ona města a odveze z nich více surovin, o ničem jiném ta hra není, nezabývá se mikromanagementem vozového parku, údržbou dráhy, vlaků atd atd atd. Tyhle věci jsou u takové hry prostě nereálné, buďto bude hra přístupná široké veřejnosti, nebo z ní bude hardcore strategie a manuálem formátu skript chemie.
Eagle Games tuhle hru udělali jako relativně jednoduchou strategii, která je přístupná spoustě lidí, pro fajnšmekry jsou holt jiné hry.Takže je jen na tobě,jestli se poohlédneš po něčem co bude více splňovat tvoje požadavky, nebo přistoupíš na to jaká tahle hra je a budeš ji brát takovou jaká je, ta volba je jen a jen na tobě :-)

19.7.2010 13:36:59

Ringo
Ale ale Ringo, pročpak ten konfrontační tón??? :-)
Singer nejspíš k deskovkám přistupuje jinak než většina z nás a i když tvůj příspěvěk je co se týče RRT naprostá pravda, tak myslím, že tak prudce se do něj nemusíš pouštět :-)

19.7.2010 13:41:53

loselfos
:-) Proste jsem to rekl tak nejak na rovinu bez obalu:-)

19.7.2010 13:49:34

jinak
je tady jeste Age of steam nebo Steam

19.7.2010 13:51:19

Ringo
Já bych ho nechal. Dá se říci, že to tady oživil a pokud si nějakou deskovku koupí, tak bylo poslání těchto stránek naplněno:-)

Nicméně ten jeho tón mne také překvapil. Já bych si podobné ostré soudy tedy napsat nedovolil, protože bych se bál, že budu zdejším profíkům k smíchu:-D

19.7.2010 13:58:40

Ringo
Mě tahle diskuse přijde trochu zbytečná, ale nejhorší na ZH, to snad ne. To tady byla onehdá jedna taková diskuse o jedné rádoby ekonomické hře a ta byla o hodně horší. Jméno hry ani diskutující radši zmiňovat nebudu, mnozí jistě vzpomenou.

A co se týká argumentů singra, tak nechápu o co mu jde. Takhle by se v podstatě dalo přistupovat ke všem hrám. Vezmu si třeba člověče nezlob se a začnu proč tohle a proč támhle to. To je je diskuse k ničemu. Bohužel!

19.7.2010 14:02:45

Marvin
Mě singerův tón, nebo argumentace moc nepřekvapil, protože je znám ze svého okolí, akorát vždycky na podobné výtky říkám to,že daná hra je tak prostě udělaná a buďto na to dotyčný přistoupí a nebo ji nemusí hrát :-)
Nechtěl jsem ale něco podobného použít i v singerově případě, protože myslím, že i když je to od něj poněkud nezvyklý přístup, tak snad povede k tomu k čemu má vést a to k bližšímu seznámení s hrou a jejími pravidly.

19.7.2010 14:06:24

Parxel
Já naopak myslím, že tebou zmiňovaná rádoby ekonomická hra, nebo nezmiňovaná zahrádkářsko-sběratelsko- karetní hra byly velice zábavné, aspoň co se diskusí týká :-) :-) :-)

19.7.2010 14:08:37

Vybíráme z Bazaru

Splendor
Splendor
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas