Euthia: Torment of Resurrection

xxxxxxxxxo hodnoceno 113x (Seznam vlastníků)

Euthia: Torment of Resurrection - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Diea Games s.r.o.
Autoři: Markéta Bláhová
Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jaké to je?


Tak už někdo zkoušel? Ideálně nějaký vlastník starší verze, který by hry mohl porovnat.
1.12.2019 15:38:47

Pepsson
Jo to máme podobné, celkově mi to přijde designově dost kostrbaté, ale evidentně se to takhle dost lidem líbí a své místo na trhu si to najde.

15.5.2020 09:16:33

.
neznám moc novodobých her, protože jsem opravdu zamrzl u již zmíněného proroctví -taky je to na jedno brdo - vytunit jednoho z hrdinů, a porazit všechny soupeře.
může se vám to zdát kostrbaté designově, já su z toho nadšený...
věřím, že já su ta správná cílovka, na kterou hra směřuje...a těším se, až si to zahraju sám, nebo s kamarády.
a taky věřím, že tato hra bude takový český most, od kterého se bude pokračovat dál-vymýšlet nové možnosti a pokračování.
Věřím, že touto jednou kampaní nekončí, ale spíš začíná. (ikdyž to začalo legendami, ale to mě minulo)

15.5.2020 09:44:04

Pepsson
Příběh a na co? Nikdy mě žádný ve hrách nezajímal, ale na PC je Heroes of Might and Magic jedna z mých oblíbených her. Příběh mě zajímá v knížkách, hry hraji pro jiný zážitek.

15.5.2020 09:58:43

...
Proroctví mám také rád. Euthia (1. verze) byla v podobném duchu, akorát těch potvor, předmětů a dovedností nebylo tolik jako v proroctví (zvlášť když se přidala obě rozšíření). Také se Euthie hrála o něco déle, protože člověk má spoustu možností co udělat, boje trvají déle... Takže jsme museli hru nechat rozdělanou a dokončit ve druhé štaci. Ale v Euthii se mi líbí víc ta variabilní mapa s objevováním, což hru dělalo přitažlivější. V nové verzi mě též velmi zaujaly úkoly. Co se týče příběhu, tak je to na úrovni Proroctví nebo Mage Knight, prostě příběh tvoříte hraním... Také by se mi více líbilo, kdyby tam byl nějaký příběh více zakomponován např. pomocí karet událostí (viz např. Hexplore, Runebound, Zerywia, Andor...) a podle mě má k tomu hra potenciál, má solidní základ, na kterém je možno dále stavět a rozšiřovat funkčnost. To by se ale muselo řešit v nějakém rozšíření (ale doufám, že si kvůli tomu nebudeme muset pořizovat Euthii 3.0 :-) Minimálně by tvůrci nebo komunita mohli časem dodat více scénářů, aby se hra jen tak neohrála...

15.5.2020 10:17:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Bastacka
No vidíš a já třeba hry s příběhem vyhledávám, i v Heroes jsem se těšil na ukončení mise, abych viděl další zvraty v dějové lince... Holt každý to má jinak...

15.5.2020 10:23:21

Ad pribeh
Ja souhlasim s tim ze pribeh je u deskovek podruzna vec. Aby mel aspon trochu stavu, tak ten pribeh musi byt zvratovy, prekvapivy a unikatni. Takze mi na to sedi legacy. Zahrat si, pobavit se pribehem a vyhodit, protoze znovu to hrat nebudes.

Jinak ty radoby pribehy na par kartickach, ktere si prectes jednou a priste uz ne jsou k nicemu.

Talisman a proroctvi jsem hraval moc rad a vubec mi nevadilo ze nemaji zadny pribeh. Cloveka bavilo to grindovani a lootovani.

Proto je tak popularni a zabavne Diablo.

Samozrejme kvuli delce hrani, chystani, sklizeni a cekani na tah to clovek nechce hrat kazdy den nebo tyden jako jine hry (typicky eurovky, karetky nebo abstraktky), ale staci mu to treba jednou za mesic nebo jedou za ctvrt roku. Na tom nevidim nic spatneho.

Takze za me je to dalsi vyvojovy stupen.
Level 1: Talisman
Level 2: Proroctvi
Level 3: Euthia

15.5.2020 10:57:16

Beholder
Vidis, ja to mam jinak. Diablo jsem dohral (pravda, po delsi dobe vicekrat) a grind me nikdy nebavil. Pro me hry predstavuji variantu cteni lnizek, protoze to, co si ze hry odnesu, je prave zajimavy pribeh...A ano, proroctvi a Talisman jsem taky hraval, ale rozhodne ne 10 hodin a ty hry jsou pro me v mnoha smerech prekonane (na urovni Clovece nezlob se, Dostihu a Osadniku...proste herni svet je uz nekde jinde. Tim nerikam, ze tyhle hry nejsou v urcite chvili a s urcitou skupinou hratelne a zabavne). Euthia ma potencial byt deskovou diablovkou, ano, ale kdyz uz je to takhle epic, proc to neudelat tedy se vsim vsudy? Hezky strom dovednosti, ruzne varianty vyvoje postav, zelene setove veci, ktere je tezke ziskat, rozhodnuti, zda hrat jako hrdina nebo padouch (urcita forma presvedceni) individualni questy, ktere nejsou jen "dones neco nekam", achievementy (prvni, kdo zabije 20 humanoidu a dostane specialni predmet Krvavou sekeru...)s hero sheatem, kde se to vsechno zaznamena a po 10 letech jej vytahnete a vzpomenete si, ze v tehle hre muj hrdina, orkoobijce stanul v cele skupiny hranicaru a pomohl vyhladit 3 orci tabory...proste z toho udelat plnotucne rpg s objevovanim sveta (coz je cool) s mechanikami, drzicimi se deskovych her (karty a kostky, nemusi to byt zrovna kniha pribehu) a neco vic nez jen hybridni euro, ktere to je ted....jak rikam, hra ma potencial, ale s tohle herni dobou cekam proste neco navic

15.5.2020 11:24:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Dojmy
Rád přispěji taky svými pohledy na hru.

Prvně je třeba napsat, že jsem zhlédl dva gameplaye a měl jsem tu možnost si hru vyzkoušet na Tabletopii (ve třech hráčích).

Jsem ovšem negativně ovlivněn nedávným hraním Proroctví (6+ hodin - nedohráno) a Talismanem (3 hodiny dice/luck festu - vítěz vyhlášen bez další hodiny mydlení ostatních korunou moci ;) )
Navíc jsem si demo Euthie strašně neužil díky rozhraní Tabletopie. Kde jsme přesouvali žetony (teda alespoň já) z jedné strany obrazovky na druhý a mě bolely záda, oči a ruce.

Hra je to hezká. Je za ní spousta práce.

Pro mne je to opět ameritrash adventure game, která je náhodná (těžba, poklady, předměty v obchodě... jojo, lze to měnit do nekonečna, mapové dílky, atd. atd.)

Pokud by někdo měl výhrady proti náhodnosti, tak lze říci, že by se dala pokrýt, ale to by opět přidalo na herním času (kdy byste vymýšleli "jak se dostanu tam?", "splním rychleji?", "porazím už ho?")

Ve dvou si dokážu představit, že strávím poklidné odpoledne právě tím lootováním a vylepšováním. S nějakým výsledkem.
Ve více hráčích s tím, že bych hrál na vítězství to bude mučení hodno španělské inkvizice.

Co musím vyzdvihnout je, že hra nemá tak dlouhý "end game" jako výše zmíněné (Proroctví, Talisman). Ale naopak střední fáze hry je za mně zdlouhavá.

Abych to uzavřel.
Fandím hezkému českému počinu. Pro mne je to ovšem zase další hra, kterou si s partnerkou nezahraji a v případě hraní s hráči nebo v klubu sáhnu po tematičtějších kouscích.

Fandím hře, ať to dotáhne na hezkou sumu.


15.5.2020 12:30:44 | Upraveno autorem (porovnej)

Fuha, vy mi davate… :o)

Tahle hra me strasne zaujala a hodne zvazuju funding na druhe kolo kampane na KS. Tak si tu prochazim diskuse k te predesle a jsem hrozne na rozpacich.

Nejvice se asi desim te herni doby - bez moznosti ulozeni. Mam dost prace, male deti doma, s manzelkou jsme radi, kdyz dame hru kolem dvou hodin. Kdybychom se meli dostat treba na ctyri a nemoct si to ulozit, no nevim…nevi nekdo, zda v tomto nebude nejaky posun ted? Chapu povahu hry a nevadi mi delsi hrani scenare samo o sobe, spis ta nemoznost ulozeni, slozit hru a dohrat to treba o vikendu. 

Druha vec je, ze od Tadease, co tu psal, chapu, ze kooperativni mod sel trochu stranou, protoze si za nim nestali. Hrajeme ted trema Gloomhaven JotL a ta kooperace je fajn a bavi nas to. Pokud by to melo tenhle (i solo) mod vymakany, bylo by to zas o necem jinem. Je fajn si zahrat kompetitivne, ale asi by me to nebavilo porad. Navic si tuhle hru spojuju s tim Diablem, kde jsme to taky rezali spolecne, tak je u me kontraintuitivni nespolupracovat :o) jsou nejake info, zda tady doslo k pokroku, 

No budu to muset jeste asi promyslet…

 

20.4.2022 17:56:03

Nová kampaň právě víc cílí na sólo a koop hráče, pokud jsem to správně pochytil, takže tam si počkej, co bude v kampani. Ale za sebe bych řekl, že sólo je to bezva už teď.

Ohledně té délky herní doby asi nepomůžu/neporadím. Hra je opravdu dlouhá (hlavně ve více hráčích). Já mám možnost ji nechat rozloženou na jednom stole a dohrát třeba druhý den, takže s tím takový problém nemám.

20.4.2022 18:16:27

@Troll_Ronie Ano, v kampani bude nová Fellowship expanze, která do hry přidá Necroma AI, které se bude chovat jako hráč..;) Bude ti brát před nosem úkoly, které chceš splnit apod. Víc o tom nevím, ale doporučuji sledovat aktualizace na stránce kampaně..;)

Co jsem slyšel, tak to zní dost zajímavě..:) Tato expanze cílí speciálně na solitérní a kooperativní hraní, takže by to mohlo být pro tebe.

A musím ještě dodat, že i ten solitérní mód, který je už v základu z první edice, mne dost baví..:)

20.4.2022 18:51:16

@CzechWin  @Durin  super, diky moc obema za potvrzeni. Zni to zase o fous zajimavejc. Nechat to nekde na stole moznost prave nemam. Mohl bych se leda uklidnovat, ze budu ted par let hrat ostatni hry, co jsem nakoupil a jeste ani neotevrel, a toto si otevru, az deti vypadnou z domu za 20 let… :o))

20.4.2022 19:08:33

@Troll_Ronie Můžu jen dát do placu své zkušenosti: ano, obojí je pravda: hra je dlouhá a neskladná a obojí platí o to víc, když teprve budete s hrou začínat. My jsme začali hrát na podlaze a trvalo nám to 2,5 - 3 krát déle než bylo psáno ve scénáři. Než jsme se naučili pořádně pravidla, aby to odsýpalo, a udělali si vlastní organizéry, aby byla rychle hra připravená a zabrala míň místa.

Ale na druhou stranu - přečti si mou recenzi hry: alespoň u nás to dopadlo tak, že zatímco spoustu jiných her hrajeme jen výjimečně právě kvůli jejich délce (třeba kolem dvou hodin už nám přijde hodně), tak Euthia nás tak “chytla”, že nám stojí za to zorganizovat si pětihodinové herní odpoledne. Takže ve zkratce: ano, nejde si hru jen tak náhodně vytáhnout večer po uložení dětí, ale o to víc si člověk užije, že mu Euthia stojí za to zorganizovat si příp. hlídání dětí, návštěvu kamarádů, společné hraní…

21.4.2022 08:40:21 | Upraveno autorem (porovnej)

@milancaputu  Prima, díky za další reakci :o) Recenzi si rád přečtu. Postupně se tím prokousávám. Ono, mně opravdu nevadí ta délka hry sama o sobě. Nota bene, když tu většina lidí shodně píše, že jim to hrozně rychle uteklo. Ale někdy se stane, že se děti vzbudí, přijde práce či cokoli a nějaká možnost to uložit a dát do krabice / dohrát jindy by se hodila no… Ale jak se znám, stejně se asi neovládnu a půjdu do toho :o) 

21.4.2022 20:58:49

@Troll_Ronie  Uložení hry jsem taky řešil a zatím mi jako nejefektivnější způsob přijde fotosave v kombinaci s uzavíratelnými sáčky - nafotit mapu a desku postavy, pak do sáčků rozdělit použité komponenty (hráčova deska, zlaté a stříbrné karty, elity, poražená monstra…) a nakonec už sestavenou mapu posbírat po sloupcích/řadách, abys nemusel dumat, kam který dílek patří.

Nicméně doporučuju dohrát scénář max. na 2 sezení, přece jen ten load prodlužuje setup a nechceš ho dělat příliš často :)

Jen pro úplnost dodávám, že jsem takhle ukládal jen sólo hru :)

22.4.2022 09:50:38 | Upraveno autorem (porovnej)

Hrál jsem solo dva scénáře. Oba vyhrál. Obranu osad jsem si hodně užil (101 bodů reputace) a vlastně od začátku jsem si chystal postavu na závěrečné boje s drakem. Chce to dobrý gear, který stojí hodně peněz. Proto je lepší odemykat schopnosti na desce hráče za esence. Ideální je bojovat každé kolo (reputace, peníze) a pomalu si chystat ohnivé esence a gear s bonusem ke zranění. 

Ohledně náhody - v solo hře nehází protivník, takže to až tak o náhodě není. A vlastní hody se dají slušně kompenzovat. Hrával jsem i mage knighta a tam mi to o náhodě přišlo více. Ano. Opravdu :)  Když jste potřebovali pohyb - přišly karty boje. Když jste chtěli boj, přišel pohyb. V Euthii mi kostky nikdy nijak nepřekazili plány. Ale člověk musí být připravený. Žetony GAARu v zásoby, kdyby se něco pokazilo, dostatek peněz, když přijde něco dobrého do tržiště.

Takže - u mě dobrý ;)

9.10.2022 15:09:37

Vybíráme z Bazaru

Fuji Koro (CZ) + neoprenový playmat
Fuji Koro (CZ) + neoprenový playmat
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas