Euthia: Torment of Resurrection

xxxxxxxxxo hodnoceno 113x (Seznam vlastníků)

Euthia: Torment of Resurrection - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Diea Games s.r.o.
Autoři: Markéta Bláhová
Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jaké to je?


Tak už někdo zkoušel? Ideálně nějaký vlastník starší verze, který by hry mohl porovnat.
1.12.2019 15:38:47

p_lichnovsky
Diablo 1 na dvou kompech sesíťovaných na kablu , byla pecka neskutečná :+).

21.1.2020 14:26:04

:-) Nějaké odpovědi...
Díky za připomínky a dotazy.

V rychlosti k tomu, proč převádět něco z PC na stůl?
Samotný převod něčeho takového právě nelze udělat 1:1 a proto se taky hra vyvíjí už 5 let a konečně to má ten pocit, se kterým jsme v týmu spokojeni. Jednoduše jsme nadšenci starých PC her a deskovka, která by takhle fungovala neexistuje, takže jsme se rozhodli to změnit. :-)

K méně kompetitivní variantě jsem se už vyjadřovat. Lze to upravit nějakými "house rules". Ale hra na to nění stavěná, tedy nelze zarušit výsledek.

Ke kooperativní variantě jsem také už něco psal, nevím už kde a kdy. Každopádně aby hra v kooperaci dávala smysl a byla zábavná a vyvážená je třeba přistoupit k tomu více komplexně. Samozřejmě šlo by to "odfláknout" a udělat za 2-4 týdny, přidat pár kartiček a poupravit pravidla. Ovšem výsledek který jsme testovali se nám nelíbil a než abychom vydávali něco napůl, raději to necháme na později a pořádně. Tedy kooperativní Euthii bychom mohli očekávat po úspěšném Kickstarteru třeba za rok. Ale nic tím neslibuji, je to jen vize.

Za mě Diablo bylo super, teda hlavně druhý díl. Ve hře je z Diabla fakticky jen ta deska hrdiny, kterou si oblékáme do vybavení atd. Jinak průběhem hry je to spíše jak Heroes of M&M bez vylepšování hradů. To by se mi strašně líbilo a až budu mít 3 roky na vývoj hry, tak se do toho snad pustím. :-)

Počítání ve hře je jen při konkrétních soubojích a při obchodování aby mi vyšli peníze na to, co potřebuji. Nemusím si toho, ale moc pamatovat (respektive nic).
_________________________
/-Otrokář v Diea Games s.r.o.-\

21.1.2020 16:41:21 | Upraveno autorem (porovnej)

Video ze hry
myslim si, ze video ze hry by lidem hodne pomohlo se rozhodnout, zda ano ci ne. Jinak se domnivam, ze je dulezite, abyste takove video meli natoceno i v AJ pro podporu prodeju.

21.1.2020 20:29:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Video ze hry
Ano, díky za námět, to by bylo rozhodně třeba. V ČR je něco málo v plánu, ale rozhodně hru ukážeme. Kubrt se ujme videa o hře v ČR.

Co se týká zahraniční produkce, tak videí bude dost. Tam je domluvených několik představení, recenze, jak se to hraje a video z přímého hraní hry.
_________________________
/-Otrokář v Diea Games s.r.o.-\

21.1.2020 23:00:55

Mám počkat?

Tak já nevím. Rozmýšlím jestli pořídit první Euthii, nebo počkat na druhou? Toť otázka. Nějaké pro a proti?

22.1.2020 10:18:13

flipper
Něco, co by Ti mohlo pomoci v rozhodování je, že všichni, kdo pořídili Legendy země Euthie přes nás nebo na hithitu, tak mají na tu novou hru na Kickstarteru slevu 15%.

Z pohledu hraní, tak pokud máš rád jednodušší hry na hraní, tak Legendy jsou tou hrou. EToR je už hra hodně kombinovatelná a hodně variabilní, je v ní kupa těžkých rozhodnutí při hraní. Jinak samozřejmě grafika staré hry se někomu líbí, někomu ne. Nová je víc šťavnatá a na KS budou různé bonusy... :-) Kdyby jsi chtěl ještě nějaké info, tak mi spíše napiš na facebooku.
_________________________
/-Otrokář v Diea Games s.r.o.-\

23.1.2020 22:31:04

Mrkněte na youtube
Na youtube jsem vytvořil představení této hry, podle ohlasu vcelku povedené, tak pokud je tu někdo, kdo stále váha, doporučuji se na to mrknout, ukazuji veškeré komponenty a částečně popisuji i hru samotnou, což za dvanáct minut by mohlo vcelku osvětlit, co vše tam je jinak oproti první edici :-)

6.5.2020 13:55:08

Orten
A není jednodušší odkázat na záložku videa, přímo tady na ZH?

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

6.5.2020 17:10:44

Podpora
Ahoj, jelikož jsem měl možnost novou Euthii, která je nyní na Kickstarteru, několikrát hrát, musím říct, že je to fakt pecka!..::D Moc bych si přál, aby se o ní mluvilo nejen v Čechách a na Slovensku, ale i ve světě..=) Ta hra na to prostě má!!! Pojďte všichni, kteří hru už hráli, zaplavit BoardGameGeek, Reddit a další fóra a sítě, kde se rádi pohybujeme, recenzemi, komentáři, dojmy, poznatky, tipy a vším, co se Nám na Euthii líbí či nelíbí. Ta hra to potřebuje jako prase drbání..;) Díky Vám mnohokrát!!!..:)

Matěj

8.5.2020 13:16:58

Reddit
Jak to že mě nenapadl Reddit? Tak ho pojďme zaplavit. Vím tam o r/boardgames/ nějaké další návrhy, kam dál by to šlo hodit?

8.5.2020 14:00:55

#
Použití hashtagů na Instagramu, Facebooku a Twitteru..:D Jako #kickstarter, #game, #rpg apod.

8.5.2020 14:08:26

Reddit
Tak kanál /r/boardgames má pravidlo, že ohledně probíhajících crowdfundingových projektů se může postovat pouze jednou za 4 dny. Takže... kdo si troufne na to vytvořit reprezentativní post? :D

8.5.2020 14:20:32

Já ne..:D
Na to mě Tadeáš před třemi měsíci upozorňoval..:D Můžeš to být klidně ty (Kamen42), rád ti to přenechám..=D

8.5.2020 14:35:23

Zkrácení doby

Nepřemýšleli tvůrci o zkrácení herní doby? Máme doma jedničku, hra nás fakt bavila a druhá edice vypadá opravdu skvěle, lepší grafika, víc možností, zajímavý vývoj hrdiny i předmětů.
Co je ale podle mě šílená nevýhoda hry je její délka...Stávalo se nám, že jsme někdy museli hru hrát i na třikrát a nechat jí rozloženou někde ve volném pokoji.
Je to důvod proč se u nás nehraje častěji a je to škoda...

13.5.2020 15:21:09

Re: turbololek
Jak dlouho jste to hráli ? Nemám rád hry pod dvě hodiny, to mi připadá, že nemá smysl ani hrát. Tady je to o vylepšování postavy. Pokud si postavu vylepšuji, tak by to nemělo jít během pár kol. Myslím, ale hraní 1-2 hráčů. Pokud vás hraje víc a čekáš 20 min. na tah tak to moc nebaví.

13.5.2020 16:41:45

RPG
Žádné RPG by neuspělo, kdyby bylo rychlé a krátké :D nedokážu si představit úspěch PC série The Elder Scrolls, když bys kampaň dohrál do hodiny :D

Je zvláštní, že na stole lidí tak chvátají, ale u PC sedí hodiny :D

13.5.2020 17:23:34

Nomad
To máš nějak striktně nastavené.. hry pod dvě hodiny nemá smysl hrát :D To bychom doma nehráli vůbec nic :) Ale ano u rpg a podobných hero her to chce delší herní dobu, na kterou moji nejčastější spoluhráči nejsou zvědaví, takže delší hry mám vyloženě pro radost, abych mohl občas nakouknout do krabice a postesknout si :D

14.5.2020 13:53:01

Korenar
Pominul jsi jeden podstatný rozdíl mezi deskovkou a PC hrou. PC hru můžeš bez problému uložit a v hraní pokračovat. Od deskovky se v půlce těžko odchází, abys dohrál za týden.

Zde - nemožnost, resp. nepřítomnost save systému, spolu s příliš dlouhou herní dobou /přiznané i 2 hodiny na 1 hráče je už na mne velký extrém/ a přílišnou komplexností i díky které čekám i delší prostoje mezi tahy jednotlivých hráčů /právě vzhledem k vychvalované komplexnosti - já to vidím jinak../, plus ve skupině preferujeme spíš koop nebo semikoop, nikoli klasický vzájemně si škodící styl všichni proti všem a proto dávám ruce pryč.

RPG mám opravdu hodně rád, mám jich doma vícero, ale u Euthie nejsem cílová skupina a to nejen z výše uvedených důvodů /další jsou už opravdu ryze subjektivní/ hru zcela míjím.

Ale je skvělé, že se ta hra prosadí, má úspěch a ukáže to cestu a možnosti i dalším českým vývojářům. Nicméně jen ze sentimentu, aby mi to jen leželo ve skříni kupovat nebudu.

14.5.2020 14:16:13

Korenar
Tak troufnu si tvrdit, že velká část hráčů kampaň Elder Scrolls nikdy nedohrálo - příběhová kampaň by mohla mít hodinu a nikoho by to nezajímalo, jelikož by si užívali světa a příběhů okolo. Úspěch byl a je dán světem, který tvůrci vytvořili.
Jak už bylo řečeno, mezi deskovkou a PC hrou je velký rozdíl - kromě ukládání také to, že pořád hraješ - nečekáš, až odehrajou ostatní - i tahové tituly jako třeba Civilizace umožňují simultánní odehrání tahů, aby se prostoje co nejvíce zkrátili.
To u kompetetivní deskovky není možné. Kromě prostojů, kdy nehraješ, je zde i problém sněhové koule - komu se daří, tak vyhrává stále víc a víc a druhý může jen bezmocně koukat. Vzhledem k délce hry bych to přirovnal k Diplomacii, kde tě nechají dožívat v koutku mapy. Kolikrát tohle chce člověk absolvovat? Prostě není náhoda, že epická RPG jsou vesměs kooperativní.
Myslím, že Euthia má obrovský úspěch na to, pro jak úzkou skupinu hráčů je.

14.5.2020 14:55:45

re:nomad
V tom je asi rozdíl. Pro nás hry nad 2 hodiny jsou spíše rarita a moc často je nevytáhneme, ale určitě na to má vliv, že nejčastěji hrajeme v 5 lidech, kdy budovatelské a rozvjíející hry nebobtnají na spíš dlouhé nudné čekání, než záživné hraní.
Ačkoliv si to bere předlohu z PC her, nejde to podle mě srovnávat.

14.5.2020 15:34:11

Euthie
Je to věc názoru. V Euthii je tolik možností, že během hry ostatních hráčů je potřeba se na své příští kolo připravit a promyslet další kroky. Už v první edici byla zábava pozorovat, jak se svět na stole pomalu otevírá, zvažovat možnosti, nebo být nestvůrou snažící se potrápit protihráče, popř sledovat při souboji ostatní hráče. Nikdy jsem neměl pocit, že bych se nudil při čekání na svůj příští tah. Kooperativních her je na trhu hromada a též má své nevýhody v podobě alfa hráče apod. Čas je sice dlouhý, ale z mého pohledu je mnohem zábavnější hrát RPG na stole s partou kamarádů, než sedět před monitorem sám.
Zkusili jste aspoň původní verzi, nebo soudíte pouze po přečtení informací o hře? (Nemyslím to ve zlém, jen by mě to zajímalo)

14.5.2020 16:19:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Juanitos
Úplně mi mluvíš ze srdce..:D Takto to cítím také, když nejsem na tahu. Jde o tu atmosféru..;) My se už několikrát sešli tuto hru otestovat, vždy jsme si na to vyhradili sobotu či neděli, abychom si Euthii co nejvíce užili a zároveň se do ní měli čas vcítit, neboť nás nikdo netlačil.
Pro mě osobně je to vždy událost, že to vytáhneme na stůl a zahrajeme..:D

BTW... Když hraji sólo scénář, tak jsem schopen zahrát partii i pod dvě hodiny. Dodám, že hraji ten první scénář.

14.5.2020 17:13:47

Euthie

Novou edici jsem nezkoušel, ale podle ohlasů má být čas stejný, nebo alespoň podobný.První edici jsem odehráli několik her.
Samozřejmě člověk mezi tahy vymýšlí co udělá a sleduje i tahy protihráče, v tom si myslím že to mají všichni hráči stejně.

14.5.2020 23:01:10

delší čas? no problemo
já první edici nehrál, takže netuším, jak se hra bude odvíjet. nyní hrajeme často proroctví, a tam se taky nikdy nedostaneme pod 2hodiny, vždy je to 3h a více, a to ve dvou hráčích. a to závěr hry hrajeme jinak, než by mělo být.
takže já se delšího času nebojím, pokud to bude časově náročné, a nebudeme moci provést save hry a pokračovat další den, určitě si finále upravíme.

15.5.2020 07:12:14

No
Pravda, nehral jsem Euthii, ale skoukl jsem gameplay. Neni problem hrat hry dele jak 3 hodiny, ale...
Co jsem pochopil, jedna se o hru s nulovym pribehem, kde v podstate delate porad to stejne (otocit dil, porazit priseru, vytezit diamant, koupit si za nej lepsi vybaveni a nakonec uplne stejne porazit draka), je to tak? V tom pripade je cela hra z meho pohledu jen desetihodinova atraktivnejsi alternativa k Dostihum a sazkam...

S RPGcky na pc se tohle absolutne neda srovnavat (krome dilcich veci, jako je tvorba postav) protoze maji nejaky pribeh, clovek neco odhaluje, posouva se dal a je to jako cteni knizky. Tahle hra nic takoveho nema, pokud si do toho hraci nedaji ten pribeh sami.

S takovouhle casovou investici chci hrat neco, co ve me bud zanecha silny zazitek (pribeh Tainted grail) a nebo neco co ma zajimave mechaniky (soubojovy system Gloomhaven) a nebo hrat stejnou hru, ale s mnohem kratsi herni dobou, protoze zivot je moc kratky...

Jak rikam, je to muj osobni pohled a duvod, proc jsem hru nepodporil, nejsem cilovka. Kazdopadne, i tak je to podle me velky uspech ceskeho vyvojare na kickstarteru. Chtelo by tu kampan trosku popostrcit...

15.5.2020 09:04:30 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Cesty Osudu
Cesty Osudu
Akt. cena: 520 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas