Euthia: Torment of Resurrection

xxxxxxxxxo hodnoceno 112x (Seznam vlastníků)

Euthia: Torment of Resurrection - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Diea Games s.r.o.
Autoři: Markéta Bláhová
Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jaké to je?


Tak už někdo zkoušel? Ideálně nějaký vlastník starší verze, který by hry mohl porovnat.
1.12.2019 15:38:47

Asi tak
Tuhle hru kromě Tadeáše a lidí okolo něj ještě asi nehrál nikdo. Ovšem očekávání je (alespoň u mě) obrovské. Mám původní verzi a zodovědně můžu prohlásit, že je to výjimečná hra, která minimálně na našem trhu nemá obdobu. Máš hrdinu, který prochází v každé hře jinak vygenerovaným světem a zabývá se masením nestvůr a sbíráním drahokamů, při tom si pořizuje nové a lepší zbraně, schopnosti a (a to například mě baví moc) převlékáš ho do čím dál lepší zbroje, přičemž každou její část sháníš zvlášť a každá ti přidá (nebo ubere) nějakou vlastnost. Hlavní cíl je samozřejmě setnout hlavní bosse, které zde představuje trojice dost nepříjemných draků, ale to, co prožiješ okolo toho, je prostě boží. A teď mluvím o původní hře, přičemž tahle verze má být podle všeho ještě vymazlenější s vychytanými cvrčky (komunikace tvůrců s fanoušky a vyslyšení jejich vizí bylo opravdu ojedinělé), kde dostaneš navíc možnost plnit úkoly pro CP, vylepšit si zbraň magickým krystalem a při tom dělat vše, co bylo na týhle hře super už před tím.... Pokud jsi někdy hrál Diabla na PC a bavil tě, tak tohle tě bude bavit taky (a nemyslim tím miliardu vykydlených stvůr, jako spíš to vylepšování hrdiny)...

1.12.2019 21:32:20

Dodatek

Omlouvám se, měl jsem v příspěvku zmínit, že původní hru mám, takže mně jde hlavně o rozdíly.

2.12.2019 05:00:14

Juanitos
Jestli původní verzi máš, tak mrkni na Joub Cast 221, kde Alex mluví o změnách:
https://www.youtube.com/watch?v=VB7VFTM5auE

2.12.2019 07:41:32

Rozdíly

Hra mi přijde komplexnější. Není to jen boj-těžení-obchod, co se pořád opakuje.

Rozdíly na mapě:
Mnohem větší roli hrají elementálové, kteří ovlivňují svoje i vedlejší pole vedle nich. Například vzdušný elementál otáčí kostku s nejvyšším číslem, takže člověk před bojem ví, že on i monstrum budou mít pravděpodobně nižší hody.

Díky úkolům, které je výhodné plnit je mnohem důležitější pohyb po mapě, protože se každý typ dá dokončit jen na tom svém úkolovém místě.

Přibyla místa, kde jsou interakce bez další akce (stačí jen přijít)

Rozdíly na hrdinech:
V první verzi se dovednosti hrdinů odemykaly hned, když hrdina dosáhl dostatečný počet bodů popularity. V té nové se své dovednosti může naučit až v obchodě, kde ho to stojí jeden zlatý a navíc si musí vybrat jednu ze dvou dovedností. Tu druhou zahodí a do konce hry ji nemůže používat.

U každé schopnosti je symbol, jestli je to zbraň, nebo kouzlo. Zbraň se v boji může použít při každém útoku, kouzlo jen jednou za kolo (stejně jak v první edici). Navíc je na schopnosti symbol, aby každý viděl, kdy se používá. (stejně tak i na svitcích a lektvarech)

Rozdíl na vybavení:
Na vybavení se můžou dávat gemy, které se získávají při těžení. Zbroj bez gemů může dávat 2 zdraví, ale když na něm jsou gemy, může dávat třeba 3 zdraví a jednou za kolo +1 k hodu na kostkách. Každé vybavení má předem určené, jaké gemy se na něho můžou dát.

Boj s drakem:
Není to jen čistě o boji, ale i o pohyblivosti a schopnosti ustát poškození. (je dobré si nechat nějaké peníze na léčení v kostele)

4.12.2019 01:58:14

Mnohem více možností a znovuhratelnost
Ahoj, měl jsem možnost vyzkoušet jak původní hru tak i tu novou (novou zatím 3x) a rozdíl je obrovský.

V původní Euthii toho až tolik nebylo. Pohyb, boj, těžba, pohyb, boj, těžba. Takhle pořád dokola. Občas zajít do obchodu pro vybavení, vyléčit se, prodat rudy a naučit se schopnosti. Natěžená ruda se dala pouze prodat a naučené schopnosti měla jedna postava vždycky stejné.

V nové Euthii je toho tolik nového, že by to s trochou snahy vydalo na román. Pokud ale člověk hrál původní hru, tak novinky pochytí rychle, i když je jich tolik.
Základní kostra zůstala stejná. Na začátku má člověk 3 akce - těžba, obchod, boj. Tyhle akce fungují stejně jako v první Euthii, včetně pohybu, který dávají. Většina toho, co člověk dělá, se točí právě okolo těchto tří akcí. Prakticky všechno ostatní ale bylo přepracované, aby to nabízelo více možností. Od schopností přes vybavení až po mapu a monstra.

Na mapě např. přibyla místa s questy. Každé questové místo má sadu úkolů, které se zde dají plnit. Většinou je potřeba na políčko něco donést. Může jít o natěženou rudu, zabité monstrum (ano, monstrum nyní může mít další využití ;) ale někdy třeba i Gaary. Někdy je zase quest na osvobozování určitých typů polí (např. obchodní a těžební místa). Za splnění questu pak člověk většinou dostane peníze, reputaci, poklady, ale někdy třeba i speciální vybavení, které se ve hře nedá získat jinak. Na konci hry pak jsou pak další body podle počtu splněných úkolů a čím více questů máte, tím víc bodů je za každý z nich.
Na mapě přibyly poklady, mista kde se léčit bez nutnosti chodit do obchodu, změnili se elementálové, rudy se dají použít na questy, prodat, nebo směnit za gemy (ke gemům později).

Hrdinové byli značně přepracováni. Už se nehrají všichni skoro stejně, jak tomu bylo v první Euthii. (Kouzlo nebo sekera? To je jedno, oboje funguje stejně.) Všichni dostali nové schopnosti a každý se teď hraje jinak. Dral mlátí zbraněmi, Maeldur se teleportuje z jednoho konce mapy na druhý, Keleia krade v obchodech, Taesiri... no, ta je kapitolou sama o sobě :D Na každé úrovni se hrdinovi odemknou dvě schopnosti, musí si ale vybrat, kterou si nechá a kterou na celou hru ztratí. A dost často je těžké z toho páru kteroukoli zahodit. Někdy záleží na ostatním vybavení hrdiny, která schopnost se zrovna hodí víc. Když mám třeba hodně pohybu, tak si nemá takový význam brát si schopnost, která zvyšuje pohyb. Když mám hodně vybavení, které zlepšuje hody, tak si spíš vyberu útočnou schopnost, která je při nižších hodech slabší ale při dobrých hodech silnější. Když mám každý kus zbroje z jiné sady, tak si nebudu brát silnou schopnost, která ale potřebuje 4 díly zbroje ze stejné sady, místo toho si vezmu tu druhou schopnost, která je sice slabší, ale nepotřebuji na ni sadu. Každou hru tedy můžete hrát jinak i se stejnou postavou.

S hrdiny byla přepracována i monstra a karty jejich schopností. Souboje jsou teď nebezpečnější a napínavější, hlavně v pozdějších fázích hry, kdy mají hráči nastřádané karty posilující monstra.

Změnilo se vybavení. Nyní je každá sada zbroje z 5 kusů ale i stejné kusy stejné sady mohou mít pro hráče různé využití. Ve vybavení totiž mohou být sloty na gemy, které mají různé efekty. Můžete mít kroužkovou helmu s bílým slotem na gem, který léčí. Můžete mít kroužkovou přilbu se zeleným slotem na gem, který zlepšuje hody. Jiný gem zvyšuje zdraví, další přidává pohyb. Samozřejmě některé boty samy o sobě přidávají pohyb a některé rukavice dávají možnost lépe těžit, jak tomu bylo v jedničce.
Byly přidané zcela nové předměty jako esence, nové lektvary a svitky.
Přepracovány byly zbraně. Ty se nyní mohou používat v boji opakovaně. Každá postava má ve schopnostech několik zbraní, další zbraně (a tentokrát i štíty) se dají koupit v obchodních místech.

Rozhodně se značně zvýšila i znovuhratelnost. Pomáhá tomu nejen výběr schopností u postav, ale i složení mapy. V první Euthii byly v každé hře stejné dílky (plus další přidané při více hráčích). Ve nové Euthii je nespočet možností, jaké dílky mapy do hry přijdou. Vždy tak mohou být jiné questy (a u stejného questového místa jiné konkrétní úkoly), jiné možnosti. V jedné hře bude hodně mosnter, v jiné hodně pokladů. Také je na výběr ze tří různých scénářů, které mají své vlastní mechaniky a zákeřnosti.

To by byly asi největší změny, které bych vypích. Tahle hra se rozhodně hned tak neohraje a až přijde na KS, tak jí jednoznačně podpořím.

Doporučuju podívat se na nějaké hraní. Tadeáš (autor) čas od času domlouvá hraní pro zájemce, kde je možné se podívat jak hra vypadá a třeba si i rovnou zahrát. Určitě se pořádají v Plzni a v Praze, nevím jak další města. Tyhle akce jsou většinou vypsané na FB stránkách Euthie.

4.12.2019 18:04:43 | Upraveno autorem (porovnej)

info
Dovolim si jeste par dotazu.
Pro kolik hracu hra je? Podporuje i solo s nejakou AI?
Na jak dlouho je 1 partie? Bude ceska verze?

4.12.2019 21:27:46

RE: info
Ahoj.

Hra je pro 2 až 4 hráče. Nová edice obsahuje i sólo variantu, která se liší v podstatě jen v jediné věci, kterou je boj s monstry. V normální hře ovládá monstrum některý protihráč, v sólu to je spešl balíček karet. Neměl sem možnost vyzkoušet, ale Tadeáš říkal, že to funguje pěkně. ;)

Natočil punkvé video z testování sólo varianty:
https://www.youtube.com/watch?v=dzl6eajImkU

Osobně mám hru nejraději ve třech hráčích. Ve dvou je to taky fajn, jen chybí moment překvapení a kalkulace, kdo ti bude ovládat monstrum. Ve čtyřech je to ok, ale vzhledem k "rychlosti" mých spoluhráčů, preferuju menší počet lidí u stolu.

Hra trvá podle mě do 2 hodin na hráče. Ale většina lidí to hrálo jen jednou dvakrát, takže zkušenější hráči to můžou stáhnout. Ale na kolik to osobně netuším.

@.

5.12.2019 18:42:22

doplnění info
Česká verze je zatím v plánu jen pokud se dá dohromady dost lidí z ČR/SR viz zde: https://legendyzemeeuthie.cz/predobjednavky-KS/
_________________________________
/-Spolutvůrce hry Legendy země Euthie-\

5.12.2019 18:53:02

alladjex
2h / hráč je celkem dlouhá hra.
Dá se rozehraná hra nějak "uložit" a pokračovat v ní později ?
Díky

7.12.2019 21:55:55

Herní doba
Herní doba je odvislá jak psal Alladjex od zkušenosti hráčů s hrou nebo podle toho, jak moc přemýšlivé hráče potkáš.

Třeba ve 3 odehrajeme kratší scénář za 3-4 hodiny. Na hraní, které jsme teď pořádali s novými hráči se herní doba pohybovala mezi 4-6 hodinami ve 3 lidech.

Hra se "uložit" v nové edici nedá. První edice Legendy země Euthie šla. :-)
_________________________________
/-Spolutvůrce hry Legendy země Euthie-\

8.12.2019 10:23:44

BladeBrown / herní doba
2h na hráče bude spíš u horní hranice když hráči hru neznají. Poslední hru ve třech jsme třeba hráli cca 5 hodin a dva z toho hráli poprvé.

Každopádně i když se to pořád může zdát docela dost, zatím jsem nikoho neslyšel říct, že by mu to přišlo dlouhé. Naopak jsme se zatím všichni shodli, že nám ty hry utekly rychle.

9.12.2019 09:44:49

RE: Kamen42
To s tebou musím souhlasit. Je to jako když by ti někdo najednou ukončil rpgčko a řek ti, že dál se nehraje. Pokaždý bych chtěl ještě dokompletovat zbroj, dobít tohle políčko, získat tyhle gemy a upgradovat helmu atd. atd. ;)

9.12.2019 11:24:17

Kazdopadne hra je urcite skvela...
... kdyz si tolik lidi udelalo ucet jen aby ji dalo pet hvezdicek a pochvalili ji.

10.12.2019 16:46:41

souhlas s WillBlack
No hlavně když většina těch účtu je stará 5,6, či 7 dnů...ale co, jistě se chtěli podělit a namísto finální verze vychválit prototyp...

Ke hře samotné. Jednička mne absolutně neoslovila vizuálem, u dvojky jsem čekal i podle obrázku u hry víc "dospělejší" fantasy úpravu, ne dětský styl kreseb na kartách. Budiž, to asi není ještě úplně zřejmé, ale co je za mne obrovský stop, je herní doba.
2 hodiny na hráče /pokud je novější nebo "přemýšlivý"/, ve 3 hrát tedy reálně i 6 hodin, ve 4 osm BEZ možnosti save rozehrané hry 8 hodin? Za mne pass a nepodpořím.

10.12.2019 17:03:24

WillBlack
...teda,...hezký postřeh! Hru mám "předobjednanou" a hodlám ji podpořit, ovšem né proto, že jsem o ní přesvědčený, i když mi zajímavá připadá, ale protože jsou mi jednoduše sympatičtí tvůrci. ...co se komentářů týče, příliš očividný rukopis jedné osoby tomu ale možná tolik nepomůže.

10.12.2019 17:12:29

Za mě ano
Já určitě podpořím. Euthii 1. edice jsem hrál, s dcerou jsme si hru užili. Věci, které mi vadily, by měly být z velké části vyřešené, soudě podle obšírného popisu změn v joub castu. Grafika se mi velmi líbí. Variabilita všeho je mnohem větší, což je super. Pokud tam Aleš ještě dopíše ty příběhy, které zmiňoval, tak to úroveň zvedne ještě více...
P.S. Doufám, že mi do pravidel dáte to poděkování za lehoučké popostrčení k rozdělení zbraní a kouzel, jak Tadeáš slíbil v joub castu ;-), jinak až zjistím že ne, tak hned hru prodám na bazaru (............ s tím bazarem samozřejmě žertuji ;-)

10.12.2019 18:26:23

!MikeDundee - s tím poděkováním počítej :P!
Ty hodnocení hry jsou z posledních cca 4 týdnů, kdy jsme pořádali asi 4 veřejné hraní pro fanoušky, kteří si chtěli vyzkoušet novou EToR. Nehráli prototyp, ale finální hru, která je určena k recenzím. Po hře jsem je poprosil o hodnocení hry zde na zatrolenkách.

K herní době jen dodám, že je to prostě taková "simulace" počítačových RPG her a je to prostě něco jiného a pro každého to fakt není.
___________________________
/-Otrokář v Diea Games s.r.o.-\

19.12.2019 12:22:44 | Upraveno autorem (porovnej)

Dotaz na méně konfliktní variantu
Ještě bych se rád dotázal na stříbrné a zlaté karty, které získávám za poražení monster.
Ty se primárně ve starší edici používaly k tomu, abych mohl "zatápět" jiným postavám, nebo jsem si je mohl schovat a použít jako obranu při útoku draků.
To "zatápění" jiným postavám zřejmě zůstává stejné. Použití při útoku draků také stále platí ? Jaké případně jiné (nové) využití karty mají ?
Jde mi totiž o to, jestli se dá hrát méně konfliktní hra, tedy abych např. mladším hráčům neznechutil zážitek, pokud jim tam budu navíc házet speciální posílené útoky monster.
Viděl jsem, že v sólo hře je možno použít nějakou formu umělé inteligence příšer (pomocí balíčku karet) - můžu tento mód použít i při hře více hráčů s tím, že by se stříbrné a zlaté karty již nepoužívaly k posílení útoku monster ? Ale pak je právě otázka, jestli by tyto karty měly nějaké další využití... (pokud ne, pak mě napadají nějaké house rules, jako např. možnost směny těchto karet za gaary atd.)
P.S. Je mi jasné, že u ostřílených hráčů je tento prvek zábavný, jedná se mi opravdu o hru s mladšími, nebo takovými hráči, kteří špatně snáší podrazy :-)

16.1.2020 09:30:13 | Upraveno autorem (porovnej)

MikeDundee
Myslím si, že pokud nepoužíváš karty schopností monster, tak trochu ztrácí smysl ta kompetitivnost. Cca 1-2 týdny nazpět jsem to s Tadeášem hrál a neměl jsem pocit, že ty karty dávají takové zářezy. Je pravda, že jsem byl podělaný, když jsem měl jít na monstra druhé a třetí úrovně..=)

Pokud zabiješ hráče jako monstrum, získáš jeho skalp. Na konci hry ti dá dva vítězné body a protihráči to dva sebere. Jde to hrát i tak, že ty karty nebudeš používat..:) Prostě hraješ za monstrum a házíš jen kostkami. Interakce mezi hráči tím klesá.

Ale máš pravdu, že by třeba bylo dobré udělat možnost, že za jednu zlatou kartu v obchodním místě dostaneš jednu minci..;)

16.1.2020 14:13:51

Méně konfliktní varianta
Upřímně, méně konfliktní varianta je kooperativní mód, který jsme zkoušeli vytvořit, ale aby to fungovalo herně dobře, tak je třeba toho hodně upravit. Proto jsme se rozhodli, že pokud na KS uspějeme, tak se vrhneme pak na rozšíření pro kooperativní scénáře. Samozřejmě pokud o ně komunita projeví velký zájem.

Jak vyřešit problém teď? A hrát bez konfliktu?

Doporučil bych využít Tvého návrhu karet pro umělou inteligenci monster ze solo hry. Stříbrné karty směňuješ 4 ku 1 na zlatou a zlatou kartu pak můžeš ihned vyměnit za 1 zlatý. Ovšem tahle varianta pak udělá hru o něco lehčí, tedy bude ve hře o něco více zlata ve více hráčích. Tedy je třeba použít i mechaniku pro úkoly ze sólo hry. Tomu teď asi nebudeš rozumět, ale až Ti dorazí nová Euthia:ToR, tak to pochopíš. Prostě si na úkoly nepřidáváš přímo zlaťáky pokud se hned nesplní, ale pouze si je označuješ. :-) To vyrovná vyšší zisk zlata skrze zlaté karty.
_________________________
/-Otrokář v Diea Games s.r.o.-\

16.1.2020 18:34:47

Hodne stesti
Ahoj, dival jsem se video a dlouho jsem vahal, zda hru podporit nebo ne a uprimne prozatim ne. Tvurci jsou super sympaticti, fakt dobri a obdivuji jejich pili a odvahu. Drzim jim palce, aby jim ten kickstarter vysel. Ale to co me na tom odrazuje, ze se to hrozne podoba Diablu a to opravdu, opravdu nesnasim. Za me tomu hrozne chybi nejaky pribeh a coop. Asi spise pockam na edici c.3

Jeste me zarazi toto - nechapu proc se snazi prevest pocitacove RPG na deskovku, kdyz deskovky jsou preci o necem jinem. Proste nerozumim, co me tato hra da navic nebo neco jineho, nez pocitacova hra. Dale hlavne na kompu se spousta veci na pozadi, aniz bych vsechno musel pocitat, pamatovat si atd. Tady to budu muset vsechno delat sam, takze to muzu zmrsit.

20.1.2020 21:52:28

Počítání
Taky mám z videa pocit, že tam toho počítání a hlídání "na pozadí" bude hodně, ale nakonec jsem se i tak rozhodl že hru v české verzi podpořím a budu doufat, že toho tolik nebude. Každopádně doufám že brzo vyjde i nějaké video s aktuálnější verzí. Pořád čekám a nic :-)

Diablo mi to teda moc nepřipomíná, když už tak spíš Heroes.
(Diablo maximálně inventářem, ale to je v každém RPG)

Volitelnou úpravu pravidel pro snížení konfliktu bych taky někdy uvítal.

21.1.2020 10:06:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Kooperativní varianta
Také bych prosím uvítal kooperativní variantu. Hru plánuji hrát s 10 letým synem a tak bych radši hrál s ním než proti němu.

21.1.2020 10:57:28

p_lichnovsky a kkkk01
Mě naopak to "počítání" baví..:) Představ si to jako takový deck-building. Vybereš si svou zbraň, hodíš kostkami a buď ten útok použiješ tak, jak ti vyšel na první hod. Nebo můžeš k tomu použít Gaary (přehodíš si kostku plus ti přidá +2 k hodu kostkami), do toho můžeš použít nějaký podpůrný efekt..:) A vznikne ti super kombo, které tě velmi potěší.
Po dvou bojích jsem to "počítání" s lehkostí pochopil..:D A velice mě to baví!

Nevím, jestli znáš například hru Lobotomy, tam je boj o dost horší a moc mě nebaví, protože neházíš pouze dvěma kostkami, ale v průměru 6 až 9 kostkami, a to už je o něčem jiném..:/

21.1.2020 11:32:50 | Upraveno autorem (porovnej)

Archaon
Pokud bys chtěl hrát kooperaci, tak mě napadá, že bys mohl vynechat závěrečné bodování reputace (vítězných bodů) a hrát pouze na to, jestli porazíš draka nebo ne..:) Tím nechci říct, že ta hra je jen o poražení draka, je tam toho mnohem víc..;) Ale nevím, jestli by to fungovalo se všemi scénáři..:/

Jen dodám, že tohle je Tadeášova parketa, tak se mu do toho nechci plést..:D

21.1.2020 11:41:18

Vybíráme z Bazaru

Bitva o hrad Cimburk - nová
Bitva o hrad Cimburk - nová
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas