Kodex uživatele Zatrolených her

U Warcraftu Tom uveřejnil v diskuzi odkaz na server Ulozto ke stažení okopírovaných českých pravidel. Protože diskuze o tom jestli takový odkaz na Trola patří nebo ne, nepatří do diskuze u Warcraftu, tak to přenáším sem.

Je pravda, že by tady mohl Zeus někde na nějaké jednotné místo dát text pravidel pro uveřejňování jak souborů, tak odkazů. je to tady na webu tak dost rozházené, že člověk neví co může a co ne a pravidla jsou jakoby zvlášť pro uveřejňování souborů a zvlášť pro diskuze. V principu jde o to, že by se tady asi neměly objevovat odkazy na neoficálně oskenovaná česká pravidla, které někdo někam hodil na web. Nicméně je to Diova záležitost a pokud tohle čte, tak si myslím, že by tady někde veřejně mohl publikovat jednotná pravidla, třeba pod nějakou hlavičkou kodex uživatele Zatrolených her, který by sjednocoval pravidla trola ať už jde o diskuze nebo o nahrávané soubory.

Nechci tady rozpoutat diskuzi o tom, jestli ten odkaz je nebo není v pořádku, ale jde mi o to, aby tady byla na domovské stránce možnost jednoduchým kliknutím přejít na nějaký text kodexu uživatele zatrolených her, kde by byla všechna pravidla jednoduše k přečtení, kam by se mohl, třeba někdo nový na Zatrolenkách odkázat, kdyby porušil něco o čem nevěděl že porušuje a aby se mu to nemuselo v diskuzi sáhodlouze vysvětlovat a stačilo by jen napsat odkaz.
29.8.2011 13:00:29

.opcik
byl jsi rychlejsi:-)

30.8.2011 18:24:16

Ringo
jo, a to som uplne opomenul grafiku, jej pouzitie a sirenie.

V svetle tohto mi pride cela titulka, resp. pohorsenie v nej prezentovane koli linku na ulozto, ako spatny vtip, z pohladu ZH..a aj celkovo.
Ale sak nech sa vyjadri kto chce ako chce:)

30.8.2011 18:33:59

ou ou
To sú potom všetci, ktorí tu majú zverejnené svoje preklady v grafike, právne postihnuteľní?
Už aj píšem Wizardom mail :), a keď tak požiadam o stiahnutie prekladu zo ZH, keď to nepovolia. A nech tam potom pri preklade ostane len môj nick a kto bude chcieť pravidlá, nech ma kontaktuje. Viem, že stále to bude postihnuteľné, ale aspoň to nebude tak na očiach.

30.8.2011 18:44:27

acedrac
Obavam sa, ze len majitel servera. Ak by pri registracii bolo uvedene, ze za nahrany obsah nesie trestnopravnu zodpovednost kazdy uzivatel za seba, bolo by to tak, ze kazdy co uverejnil..

Ak to budes sirit bez suhlasu mailami, si zodpovedny samozrejme sam za seba;)

30.8.2011 18:47:59 | Upraveno autorem (porovnej)

budete sa divit
ale ja sa vzdy pytam, ci smiem. Od Ravensburgeru i Selecty a mnohych dalsich mam povolenie. Jedno je v maili druhe mam len ustne. Takze je mozne, ze by som pri sudnom spore velmi nepochodila ...
S pytanim povolenia vzdy deklarujem, kde chcem subory umiestnit. Takze to povolenie je mozne chapat aj ako cielene na konkretne weby. Rovnako ako Krenovi by mi vadilo, keby sa tie subory objavovali hocikde.

30.8.2011 18:49:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Šmankote
Vždyť ten překlad často umožňuje (anebo zvyšuje) prodejnost v ČR. Většina autorů stejně není schopná dát češtině dostatečnou lokální podporu. Byli by sami proti sobě.

Čili já bych se choval v souladu s dobrými mravy, zdravým rozumem a i podle hesla, kde není žalobce, není soudce:-)

Vždyť se na tom neobohacujeme a ani nechceme ty hry tisknout ... ehm ... hlavně tedy protože se to nevyplatí:-D

30.8.2011 18:59:07 | Upraveno autorem (porovnej)

Marvin
Z toho běhá až mráz po zádech viď? Já to beru úplně stejně. Všechno co děláme slouží k popularizaci a ke zpřístupnění her ostatním podobně postiženým lidem. :)

30.8.2011 19:07:07

Marvin
ale ano, zvysuje prodejnost her, coz nic nemeni na tom, ze mnozi tu prekladem a sazbou do puvodni grafiky porusuji copyright a pak to davaji pomalu za sve dilo, ktere nikdo nesmi nikde dale sirit. A neni zalobce neni soudce, jiste, tak proc se pohorsovat nad zverejnenym odkazem? Mimochodem se prokazalo, ze i pocitacove piratstvi zvysuje prodej her, pres to producenti a prodejci nejasaji nad pocitacovym piratstvim.

30.8.2011 19:07:12

to všichni
Jdete se svými názory odezdi ke zdi.
Kdo se nějaký čas pohybuje v této oblasti, tak ví, že "nelegální" národní lokalizace jsou vesměs zahraničními vydavatelstvími mlčky tolerovány, protože to skutečně zpřístupňuje jejich hry. Co ale není tolerováno tak uveřejňování oficiálních lokalizací národního distributora, pokud ten s tím nesouhlasí. Takže se sklidněte s těmi vašimi paragrafy a chovejme se tak, aby tenhle web byl ku prospěchu hráčům a nezavdával zbytečně příčiny k nějakému nepříjemnému zájmu vydavatelů.

A mimochodem například firma GMT mi oficiálně napsala, že proti národním lokalizacím včetně úpravy naskenované grafiky karet a rozklíčovaných souborů pdf pravidel z hlediska autorského práva nic nemá a že jsou naopak rádi, když se to takto do neanglicky mluvících zemí dostane.

Takže myslím všeho s mírou. Ani se neohánět zbytečně paragrafy, že je všechno nelegální a ani zase na druhé straně neprovokovat zbytečnými do očí bijícími kopiemi oficiálních národních lokalizací.

30.8.2011 19:49:47

vsichni se sklidnete!
Kren to porucil!!!

30.8.2011 19:57:07

Kodex
Som za stručný a jasný "kódex používateľa ZH".

Svoje vlastné iniciatívy k prekladom, a hlavne to, ako postupovať pri zverejnení som konzultoval iba nezáväzne s inými používateľmi na webe. Vznikol tak preklad k Antike aj s kopírovanými ilustráciami - na to som obdržal mail so súhlasom od troch ľudí: majiteľa vydavateľa, autora hry a autora grafiky. RISK:LOTR je už iná pesnička, vydavateľ mi to (pre mňa nepochopiteľne) nepovolil a tak som si nedovolil uverejniť ani holý text s preloženými pravidlami bez grafiky...

Kódex by teda riešil pre mňa základnú otázku - čo treba mať v rukách (mailovej schránke) pred uverejnením prekladu.

Aj tak si myslím, že ktokoľvek a akokoľvek pôsobí okolo spoločenských hier, tak je na tej správnej strane (aj zákona), ide o dobrú vec, predsa :-)

30.8.2011 20:41:05 | Upraveno autorem (porovnej)

to Sydo
To sis mohl odpustit, když jsem jen řekl ať zvítězí rozum a zlatá střední cesta. Jinde v diskuzích poukazuješ na to, aby se lidi sklidnili a diskutovali k věci a sám rýpeš ostošest.

30.8.2011 22:02:44

kren
kamo, mam Ta rad, si hrac a pomahas inym hracom, viem ze nazivo posobis o 180° inak, ako to, co tu z Teba ide medzi riadkami.. a dovolim si teda v dobrom len vyslovit nasledovne (dufajuc,ze to nebudes brat nijak v zlom,plz:)

1.To Ty sam si (si) vykonstruoval 'problem' a navrhol hned jeho riesenie nakym kodexom (podla Tvojho nahladu..a veds, ze existuje kopec inych nahladov)
-odkaz a jeho obsah nema nic spolocne so ZH, napriek tomu si spravil z toho aferu v dalsom vlakne a teraz volas: "..nezavdával zbytečně příčiny k nějakému nepříjemnému zájmu vydavatelů" ..co myslis, ze si tymto tu asi tak vprincipe dosiahol..?

2. kazdy jeden, "kdo se nějaký čas pohybuje v této oblasti, tak ví, že" navod ku hre je bez hry UPLNE zbytocny(!). To je fakt.
..To, co sa s tymto tu snazis spajat (si myslim a mozem sa mylit), je husta afera z pred par rokov, kde na inej stranke boli zbierky scanov komponentov kompletnych hier, ktore teoreticky mohli sluzit ako PNP(print'n'play) podklady..s tym mohli a aj mali lokalni problem a tomu sa netreba asi moc cudovat... (napriek tomu, ze to je nezmysel a nikto nikdy nevidel zlozitu hru urobenu doma na kolene.. Duna je vynimka zejo + keby sa aj predavala, cena je nizsia, ako pri domacej vyrobe)

3.zacalo to pri warcrafte, preto mala poznamka: FFG davnejsie odstranilo zo svojho portfolia(!) vsetky produkty z tohto 'sveta', stiahli, zmazali vsetku a veskeru podporu, materialy, nemaju uz na to 'licenciu', neexistuje ani len zmienka, ze by tieto tituly niekedy vobec produkovali ako firma, nie len na svojich strankach, ale aj na wikipedii napr. .. Myslis, ze v Cr maju chalani z BF tuto licenciu nadalej? Ak pripustime, ze tiez uz nie, je malo pravdepodobne,ze ked mi pes zozral manual, ze mi ho mozu poslat. Nemozu, ani v digitalnej podobe.
Ty by si si kupil dalsiu krabicu len koli manualu? (to je recnicka;)

(krom toho, toto cele okolo pravidiel samotnych patri do cias davno minulych..v sucasnosti ma ..kazda poriadna hra pravidla zadara na stiahnutie..ok, mozno su vynimky, trend je ale jasny a spravny, buducnost prisla k nam;)

4. co je teda podla Teba zlata stredna cesta rozumu? Absolutne nic zle sa linkom na ulozto nestalo, ani perspektivne, prave naopak, chalani z BF nemusia riesit poziadavku na pravidla, ktore legalne uz nemozu svojmu hracovi posunut..
Aj keby nie a bolo to cele o pravidlach v CJ ku novej Civke, nie je to problem ani ZH ani toho, co ten link sem dal...je to problem RS,ulozto a pod. a ich uzivatelskych podmienok, naozaj.
Odezdi ke zdi..to sa mi nezda uz vobec..proste si vytiahol cosi okolo etiky, mravov a legalnosti a ked sa to dostalo do rovin, v ktorych Ti to uz nesedi, si ublizeny.. chces kodexy, ale paragrafy nevonaju? tak potom o co Ti tu ide? .. plus : "diskuze o tom jestli takový odkaz na Trola patří nebo ne, nepatří do diskuze u Warcraftu, tak to přenáším sem" ... a dalej v tej istej titulke "Nechci tady rozpoutat diskuzi o tom, jestli ten odkaz je nebo není v pořádku.." ..tak to fakt uz neviem vocogo..

5. myslym,ze sydo celkom vtipne podtrhol pointu Tvojho pristupu celkovo (mozem sa mylit)..sam som to chcel, priznavam, podobnym sposobom spravit uz nie raz v inych diskusiach, na rozne temy..;) Neber to v zlom, mas 'tie sklony',aj to tak vyznieva..no a co, kazdy sme nejaky. mne napriklad vobec nerozumeju:D

tolko k veci..fakt nic v zlom, moc Ti fandim v osvetovom usili;)

howgh.. podme spat;))


EDIT: bol som opraveny, vdaka ndru, ffg ma 'archiv', kde su aj materialy ku vsetkemu okolo warcraftu.. : http://www.fantasyflightgames.com/edge_nrep.asp?eidm=19
ospravedlnujem sa za neumyselne zavadzanie, mne to vzdy vyhodilo len 404.
kazdopadne wiki mlci http://www.fantasyflightgames.com/edge_nrep.asp?eidm=19

30.8.2011 23:52:28 | Upraveno autorem (porovnej)

Opcik
Vyborne napsano, naprosty souhlas.
Kren: promin, ale kdyz do hezky bezici debaty napises, at se vsichni zklidni, tak si pripadam jak fakan na skolnim vylete se soudruzkama.

31.8.2011 06:48:01

.opcik
dik, napsal jsi to i za me, me takove to zvlastni pokrytectvi - tohle neni v souladu s kodexem, ale snazme se tu hlavne nevzbudit pozornost a hlavne nenapadne - uz fest vytacelo, ale netroufal jsem si uz. Jen naznakem jsem podobne kodexovani odmitl. Jsou tu preklady pravidel? Jsou. Pokud tu nejaky neni, nevidim duvod, proc na nej neodkazat nekde, kde je. Pokud to neni koser, zakazme preklady pravidel. Tohle je uplne jednoducha rovnice a nevidim duvod volat po kodexu kvuli zverejneni linku na preklad, zatimco tu vesele prekladame a zverejnujeme i bez souhlasu autoru hry, kterym se podobne nemusi libit nakladani s jejich praci jako se nekomu nelibi, kdyz jeho preklad odsud nekdo zverejni jinde. Bud zakon plati, nebo neplati. Bud jej respektujeme, nebo nikoliv. Vypichavat ucelove situace, kdy se jej hodi respektovat a kdy nikoliv je opravdu pokrytecke a volani po spravedlnosti a pravu pak docela pusobi komicky. A ano, je to me cernobile vnimani sveta, v tomhletom nic mezi, s rozumem a pod. pro me proste neexistuje. Bud to delame nebo to nedelame a nebudeme vypichavat, kdo se cim provinil kvuli zverejneni nejakeho linku.

31.8.2011 07:04:20 | Upraveno autorem (porovnej)

odpověď
No myslím, že se dám Caulyho cestou, starat se pouze o svoje překlady a na všechno ostatní se vyprdnout, nestojí mi to za to osočování a přenášení diskuzí do osobní roviny. Pravidla webu nedělám ani já ani vy, ale určuje je Ondra.

Já jsem jen reagoval na dva extrémní protipóly: "Všechno je nelégální a žádné překlady by tady neměly být" nebo druhý pól "Je úplně fuk co a od koho tady bude". Pokud jsem se tímto svým názorem kohokoli dotkl, tak se mu omlouvám a víc už do toho zasahovat nebudu.

Pokud si myslíte, že je zbytečné aby Ondra někde viditelně pro nové lidi na webu napsal co se může a co ne je úplně zbytečné, tak berte celý můj návrh za bezpředmětný.
Co mne úplně vytočilo, tak to byl od opčíka, že jsem si vykonstruoval nějaký problém.
Až se zas objeví nějaký dotaz jak to tady chodí a jaká jsou pravidla webu, tak budu dotyčné odkazovat na opčíka ať jim to vysvětlí.

Zdejšími diskusemi jsem dost znechucen a vidím, že nosit kůži na trh s nějakými návrhy se tady příliš nevyplácí a že je opravdu nejlepší starat se pouze o sebe a své záležitosti a komunikovat jen když člověk potřebuje pomoct s překladem nějakého slovíčka nebo nerozumí něčemu v pravidlech. Když něco navrhuju, tak to nikdy není proto, že by se to z ničeho nic zrodilo v mé hlavě, ale je to vždycky reakce na nějakou situaci, kterou jsem musel řešit.

Tak jak mne Ringo v jiné diskuzi popíchnul, že jakoby považuju Zatrolenky tak trochu za svoje dítko, tak to není vůbec pravda a dost dobře se obejdu bez toho abych tady vrtal do systému tohodle webu s kterým osobně nemám nic společného. A budu ho používat jen pro svoje účely. Stojí mne to zbytečné úsilí a čas, které můžu věnovat něčemu užitečnějšímu. Rozhodně mi nešlo o nějaké prosazování mého návrhu, jako něčeho neomylného a jedině správného. Chtěl jsem jen usnadnit orientaci pár novým lidem na webu.

31.8.2011 08:44:25

kren
mrzi ma, ze si to prave takto vzal, naozaj..a moc mi je luto, ze to beres ako osocovanie, ja som to tak rozhodne nepisal!!!.. :( ..ved ja si Ta vazim, co robis pre veb aj pre inych hracov..ako viac to mam zdoraznit?

..kadopadne, za tym si stojim: link na ulozto problem nie je.
-Ak s tym mas problem Ty, nikto Ti nebere pravo o tom napisat a dat akykolvek navrh..! Nemozes predsa brat ale inym pravo mat opacny nazor a pravo dat ho aj najavo.. ja som si to dovolil a ospravedlnovat sa nebudem.. ;)

nebud znechuteny, su to len diskusie ved :)

31.8.2011 09:08:51

kren
víš, na jednu stranu tady pomáháš a řešíš problémy a diskutuješ a úplně v pohodě to funguje, ale občas z tebe mám (a nemyslím si, že jen já) pocit, že my jsme tady cucáci a ty tomu rozumíš nejlíp
a z toho podle mě pak vylízaj takhle blbý diskuze, byť na začátku to byl zajímavý problém a jeho řešení

31.8.2011 09:09:51

all
Se mi zdá, že nám ta debata zase přeskočila do vyšší energetické hladiny. :-)

Zchlaďme hlavy a pojďme dál. Není to tady poprvé a také né naposled, ale byla by škoda, aby se z toho činily nějaké unáhlené soudy.

31.8.2011 09:09:54

Ella a Parxel
Ano, souhlas.

2Kren: A nevyhrozuj zas odchodem jak maly, uz jsi to udelal minimalne potreti a stejne jsi se vzdycky vratil. Je to nedustojne, tak bud odejdi nebo o tom furt nemluv, ale tohle je fakt jak ve skolce: "ja mam mic a jdu domu, ale kdyz me budete hodne premlouvat tak mozna zustanu". Ja se ti divim, ze ty diskuze beres tak vazne ;)

31.8.2011 09:15:38

to Sydo
Opět mi nepodsouvej něco, co jsem neřekl. Nevyhrožoval jsem žádným odchodem, jen jsem nadobro vyléčený z angažování se do fungování a obsahu tohodle webu. Uleví se myslím mě i ostatním.

Editace: Ikri jediná pochopila o co mi šlo a vypíchla ve výše uvedeném postu naprosto přesně, proč jsem tohle téma založil. Ať si tam Ondra dá co chce, ale ať to tady je.

31.8.2011 09:21:17 | Upraveno autorem (porovnej)

all
Nechci rušit vaši debatu :) , ale abych se vrátila k původnímu tématu, tak souhrn základních pravidel by na tak rozsáhlém webu být měl a je mi celkem jedno, jestli tam Ondra zahrne to, o čem se tu dohadujete. To už je na něm.

A už toho fakt nechte :(

31.8.2011 09:26:50

ikri
Nech je... my chlapi když máme problém, tak si ho vyřešíme a nechodíme tejden kolem horký kaše. To je prostě náš styl. By tu byla nuda.

Jinak bych ten kodex/zákoník/rukověť třeba posílal nově registrovaným frajerům na mail.

31.8.2011 09:29:51

Elenistar
Proč ne, ale tady by to mělo být taky, v mailu už by to pak později nikdo nenašel...

Se ti řekne nech je, ale já sem chodím ráda a proč kvůli tomu musím pořád tohle "poslouchat". Neříkám jednou za čas, ale mně už přijde, že ať se tu plácne cokoli, tak je z toho šťourahovor na tři dny :(
A to jsem si říkala, že to nebudu komentovat :)

31.8.2011 09:34:20

ikri
A jsme u toho. Nejprve jsem ti to chtěl vysvětlit. Ale ty sis odpověděla sama. :) Nemusíš to poslouchat a nemusíš to komentovat. To je kouzlo internetových diskuzí. :) Já sem taky chodím rád. Rád vzpomínám na doby rozhněvané zeleniny. Plný očekávání vyčkávám, koho zase Ringo rozezlí. A tak. Občas mám náladu si přečíst pseudo-filosofické debaty. O politice, sportu a tak. Bavit se jenom o hrách... bychom byli divní. Taky by mne zajímalo, jaké máte názory na to, co se děje teď podle televize na severu čech ve šluknovském výběžku. Když se tady nic neřeší, tak zase všichni nadávají, jak je to mrtvej web a kdesi cosi. :)

31.8.2011 09:40:03

Vybíráme z Bazaru

Twilight Imperium CZ verze s doplňky
Twilight Imperium CZ verze s doplňky
Akt. cena: 7900 Kč
Končí za: 7 dnů

Offcanvas