Bazar - pár dotazů začátečníka

Ahoj všem,

účet na Zatrolenkách mám pár dnů, stejně jako jsem “jen chvíli” fanda deskovek, a nebudu zastírat, že důvod registrace je Bazar a tím pádem alespoň teoretický přístup k deskovkám, které už se jinak sehnat nedají, nebo jen za “pozlacenou” cenu. 

Než jsem se odhodlal založit nový příspěvek na toto téma, snažil jsem se hledat zde na Diskusi, jestli už se to neprobíralo. Kromě vlákna, založeného uživatelem “Artcore” před šesti lety (který se tu už 2 roky neukázal, snad si jen našel jiné koníčky), jsem nic relevantního nenašel, tak mne prosím nekamenujte, že to tu zbytečně tapetuji dávno odpovězenými dotazy.

K věci - jak jsem zmínil, ačkoliv velice respektuji místní deskoherní komunitu a všechnu práci, co vrámci svého volného času odvádí při propagaci a podpoře této bohulibé činnosti, mým hlavním důvodem, proč mám zde ověřený účet, je Bazar. Proto by mne zajímalo, jestli by link s aktuálně nabízenými aukcemi nešel propojit i do profilů uživatel - když kliknu na aukci, u jména aktuálního vlastníka hry se dá kliknout na “Všechny nabídky uživatele”, ale když kliknu na jeho jméno a dostanu se tím na jeho profil, tento link jsem tam nenašel. Myslím, že se to někdy hodí, třeba právě zde v diskusi, přemístit se přímo do nabídky někoho se zajímavým příspěvkem.

Dále - nebylo by možné v katalogu her mít statistiky, za kolik se dané hry v bazaru prodávají? Třeba rok zpět, ale možná i za celou dobu, co je hra v nabídce? Chápu, že prodávající chce prodat za co nejvyšší cenu a nic proti tomu nemám, ale nemyslím, že každý z nás má představu o tom, jaká cena je adekvátní, a tato statistika by mohla oběma stranám pomoct uvážit, na jaké ceně začít, případně, kolik stojí za to ještě přihodit. Samozřejmě by to nikomu nebránilo přestřelit nabídku jako prodejce (a doufat, že se prodá), nebo jako kupující (a těšit se z výhry aukce), ale těm, co se snaží nekupovat přes emoce, by to mohlo pomoct v orientaci. Pořád by to byla pouze informace, kterou každý může, ale nemusí, využít.

A trochu mimo bazarové téma - existuje nějaký spolehlivý “vyhledávač na deskovky” v eshopech? Já zkoušel Zboží, Heuréku, a klasický Google (s omezením na češtinu, ale i ten bez národních filtrů) a výsledky jsou hrozné. Vypadá to tak, že spousta deskovkových eshopu (minimálně těch českých) není vůbec, případně je jenom částečně, indexovaná vyhledávači, takže třeba konkrétní hru najde Zboží v pěti eshopech, Heuréka v sedmi (z toho 4 jsou totožné se Zbožím), a Google s filtrem třeba v osmi, ale opět je tam i unikátní nález, co nemá Zboží ani Heuréka. A pak si proklikám třeba 15 eshopů, co deskovky nabízejí, a najdu ji v deseti z nich, přitom 3 se neobjevily ani v jednom z výsledků hledání… Ptám se právě proto, co jsem už lehce zmínil - “emočně podbarvené” přihazování, kdy se některé hry prodají za cenu vyšší, než nová deskovka včetně poštovného a zákonné záruky z ověřeného eshopu. Opět podotýkám - nikomu to nevytýkám, nikomu v tom nebráním, sám mám občas tendenci tomu podlehnout, jen mne zajímá, co vy na to, a případně, jestli by se alespoň na první 2 otázky našla odpověď a ideálně i řešení.

Díky za pozornost.

5.4.2024 18:07:59

Za kolik se hra prodávala třeba před 5 lety, to je fuk. Podstatná je aktuální cena. A ta jde lehce zjistit přes google.

Pán her - Nový Jičín

5.4.2024 23:39:22

“Všechny nabídky uživatele”
Jen v rychlost předhodím workaround k této záležitosti. Každý uživatel tu má své ID. Ty třeba 61837.
Když jsem na tvé kartě
https://www.zatrolene-hry.cz/uzivatel/busyday-61837/
a zaměním to za
https://www.zatrolene-hry.cz/bazar/?id_seller=61837/
tak dostanu to co hledáš.
Ale jak píšu, je to jen trapný workaround. To co píšeš už mne taky napadlo, ale nebyl jsem si přiznávám jist užitečností a přínosem takového linku u každého uživatele. A ani teď plně nejsem.

Mamut
*Problém v Katalogu her? Napište mi.*

6.4.2024 00:06:48

Historickou statistiku ceny opravdu neřeš. Například rozšíření Páni Středozemě pro Válku o prsten bylo ještě před pouhými cca dvěma měsíci normálně v prodeji v eshopech za necelých sedm stovek a teď na bazaru za to lidi dávají tři tisíce. Rozhoduje momentální nabídka - poptávka. 

6.4.2024 00:09:05

@Busyday Proklik z profilu uživatele přímo nemáme, ale ani není potřeba workaround, který to navrhují ostatní. V Bazaru je přímo ve vyhledávacím formuláři políčkou pro výběr uživatele (stejně fungující jako třeba v soukromých zprávách). Jasně, určitě by pro některé účely bylo rychlejší mít odkaz přímo v profilu uživatele, ale zase většinou by tento odkaz vedl na filtr s nulou inzerátů (ael neříkám tím, že to nemá smysl).

6.4.2024 13:25:22

Místní bazar, je přehlídka překupníků a spekulantů u některých profilů bych se ani nedivil kdyby šlo o profily eshopu které některé věci drží tajně skladem dokud nejsou vyprodané a pak je vystavují s přirážkou i několik tisíc…. Já osobně jsem tak asi 2 věci koupil protože sehnat to jinak není možné, ale když pak daný uživatel ty věci nabízí každý týden člověku dojde že jde o spekulanta nebo eshop:) Rozhodl jsem se už takto nic nekupovat a takové jednání nepodporovat. 

8.4.2024 09:33:48

@CybeRetr0 Souhlas.

Bazar se v tomhle smyslu stal opravdu rejdištěm překupníků nabizejících opakovaně stejné zboží. Těžko s tím ale něco uděláš. Opakovaně jsem navrhoval zavést do bazaru filtr na uživatele, abych si mohl tyhle lidi eliminovat, ale v tomhle ohledu pořád narážím na nepochopitelný tvrdý odpor @Zeus a adminů.

8.4.2024 10:32:43 | Upraveno autorem (porovnej)

Ano, ten filtr bych také bral. Mám vytipovaných pár uživatelů, kteří mi vždy jednou začas zahltí bazar milionem zbytečností a rád bych to vyfiltroval..

15.4.2024 09:29:53

Taky bych se přidal k možnosti ignorace inzerátů od některých uživatelů, kteří tady jen opakovaně zahlcují bazar stejnými nesmysly. Ubyla by třetina inzerátů a bylo by to určitě pro každého pohodlnější a rychlejší.

15.4.2024 16:30:28

Dobrá by bola možnosť komentovať inzeráty na bazare pre overených užívateľov. Má to napr. burza-minci.com. Tak sa dá upozorniť na prepálené ceny a prípadne záujemcov nasmerovať k férovejším ponukám.

Príklad: Rád by som k inzerátom na Medic Character Pack pre Nemesis napísal: Nekupujte ho za viac ako 400kč, je na Gamefounde za 12€ (300kč) aj s VAT v pledge managery k Nemesis: Retaliation. To isté platí pre Aftermath.

15.4.2024 18:28:37

Filtr na uživatele nebude. 

Máme v plánu nějak poladit doplňky, systémově na úrovni kategorie “zboží”, to by se mělo stát v nějaké relativně dohledné době. Uživatele řešit nechceme. Dodržuješ pravidla? Pak tvůj inzerát bude viditelný stejně jako inzeráty ostatních co také dodržují pravidla. 

15.4.2024 20:05:57

“Filtr na uživatele nebude.”

Tento názor nikdy v životě nepochopím! Kdybych filtrem omezoval nabídku pro jiné uživatele, tak prosím, to bych pochopil, že by to bylo nefér. Ale opravdu nikdy nepochopím, proč si sám nemůžu eliminovat uživatele, kterému se stejně tak jako tak vyhýbám a přeskakuju ho.

Prosazujete “férovost”, ale ze si někdo udělal z bazaru očividný byznys vám nevadí. Je jasné, že bude vždycky ze strany prodejců šedá zóna, která bude fungovat v rámci nastavených pravidel. Ale stejně tak by měl mít uživatel možnost eliminovat si pro sebe tuhle šedou zónu, která se pohybuje v rámci pravidel, ale na hraně.

15.4.2024 21:57:16

@Miner Kdyz ne filtr na uzivatele.. tak co filtr na hry? Vim ze je filtr na ty co chci, ale ne vzdy vim co chci.. ale docela vim co nechci :] 

15.4.2024 22:13:10

Joe

Čo sa týka “ignore user”, tu sa pridávam na krenovu (a iných) stranu - je to nastavenie interne pre každého, kto to chce využiť, nijako sa to nedotýka ostatných užívateľov ani samotnej stránky (ani nikoho neobmedzuje pridať si taký inzerát, aký admini dovolia). Ak to prispeje k pohodliu užívateľov pri použití bazáru s nulovou negatívnou hodnotou pre ostatných (a stránku), nevidím dôvod to zo strany adminov bojkotovať. Programátorsky to určite nie je zložitý zásah do kódu (keďže filtrovať podľa iných kritérií sa už dá).

-------------------
Prekladateľ Joe

15.4.2024 22:20:41

Taky bych byl pro filtr. 

15.4.2024 22:39:35

Všichni by tu byli pro filtr. Mám dojem, že kromě adminů tu není jediný člověk proti…. :/ Ale asi nějaké kapesné, tak je v tom vyšší zájem to neudělat.. Protože jinak si to nedovedu vysvětlit. Nikdo to tu nechápe…

16.4.2024 07:36:46 | Upraveno autorem (porovnej)

@Conan70
Většinou jsem ta “tichá, mlčící většina”, která je spokojená. Ale teď se ozvu.
“Ne, všichni filtr nepotřebují a nechtějí. Mluvím jen za sebe, ale tím pádem vyvracím tvou verzi, že všichni ano.” A s prohlášeními o kapesném bych také, být tebou, brzdil.

Tady na bazaru jsem už pár her prodal a spoustu i koupil. A ano, občas (dost často) se tu objevují hry od pár jedinců, kteří točí dokola to stejné, kteří mají nadsazené ceny, kteří…atd…atd. Občas i já dal inzerát, kde byla cena mimo, protože jsem si prostě nezjistil aktuální cenu na trhu. Dokonce mi přišly i soukromé zprávy, které mě na to upozornily. Nestalo se nic jiného, než že jsem inzerát zrušil a bylo.

Ad další bod: Komentovat inzeráty - to je strašný nápad. Zase se najde někdo, kdo chce ostatním říkat, co by měli a za kolik by měli…proč? V zájmu vyššího blaha nebo jen v zájmu svého vnitřního pnutí řešit něco, do čeho je mi houby? Proč budu řešit, že někdo tu hru prodává dráž než já jsem ochoten dát? Tak ji buď koupí někdo, komu udělá radost i za přemrštěnou cenu nebo ji nekoupí nikdo a prodejce neprodá.

16.4.2024 08:01:27

@Mysak A smím se zeptat, proč bys ten filtr nechtěl? Zajímá mě tedy protinázor. Jinak to s tím, že bys být mnou brzdil, měla být výhružka? Ať mlčím, jinak si pro mě dojde mafie? :) S tím u mě nepochodíš. Já fakt nechápu, proč by filtr nemohl existovat. A to “vysvětlení” adminů mi přijde na stejné úrovni, jako “vysvětlení” ohledně kasin pana starosty v Chřásťanech, co se dnes řešilo na seznamu. Přijde mi to prostě divné. Tak budu rád, když mi to někdo nezaujatý (normální uživatel) vysvětlí. V čem by ti filtr vadil?

16.4.2024 08:40:31

Chalani - klido pido :)

 

Diskusia sa da viest aj bez invektiv, utokov a brania si veci osobne. Obzvlast, ked je to takato prkotina.

 

Ja by som bol tiez za filter - stale tie iste inserty a pod. kazdy tyzden ma tiez nebavia. Ale respektujem, ze toto nie je priorita. Je to (este stale) komunitny web a nie platena sluzba, kde si nakonfigurujes co vyhovuje tebe a podla toho zaplatis :)

16.4.2024 08:57:21

Joe

@Mysak tiež by ma zaujímalo tvoje vysvetlenie, prečo “filter nie”. Pretože vysvetlení “prečo áno” je tu dosť, ale zatiaľ som nenašiel žiadne vysvetlenie “prečo nie”.

-------------------
Prekladateľ Joe

16.4.2024 09:19:43

Vysvětlení tu už kdysi zaznělo. 

Ve zkratce: Prodávající si za vystavení inzerátu platí, takže adminům by nepřišlo fér, aby někteří prodávající byli znevýhodněni tím, že se jejich nabídka zobrazuje méně lidem než ostatním.

16.4.2024 09:24:33

Zcela chápu to, že takoví prodejci platí, na rozdíl od těch co by chtěli filtr. Stejně tak chápu, že kdyby si je všichni vyfiltrovali, přestali by platit. A proto i já podporuji nezavedení filtru. Nějak si Zatrolené hry musí přivydělat.

16.4.2024 09:44:19

Musím se ozvat, protože já to opravdu pořád nechápu. Já jako uživatel stejně určité prodejce přeskakuju, takže je to stejné, jako bych použil filtr - jen je to otravné, nepohodlné a nepřehledné. Prodejce přece nemůže vědět, kdo ho vyřazuje ať už filtrem nebo přeskakováním nabídky. Tvrdohlavě odmítat ten filtr je fakt na palici a nemá to sebemenší logický důvod.

A pokud jde o peníze, tak já bych si za funkční filtr na prodejce milerád zaplatil. Protože být celou řadu let neustále opakovaně bombardován stejnou nabídkou mřížky na Carcassonne, kterou nikdy potřebovat nebudu je silně otravné a iritující.

16.4.2024 09:50:00 | Upraveno autorem (porovnej)

Protipohled - pokud si někdo přeje odfiltrovat inzeráty konkrétního prodejce, tak od něj asi nic kupovat nechce. Čili prodejce o nic nepřijde, když si ho ten daný uživatel nezobrazí, ne? Naopak pokud někoho nemožnost odfiltrovat prodejce odradí od používání bazaru úplně, tak jsou tím tratní ostatní prodejci a tomu, který by měl být odfiltrován, je to stejně jedno.

16.4.2024 09:53:47

@Conan70 
To nebyla výhružka, spíš dobře míněná rada, protože tvé vyjádření bylo dosti nevhodné. Předpokládám, že ani ty sám nevěříš, že tady někdo někomu strkal kapesné…proto ta věta, abys brzdil ve vyjadřování. Ale chápu, že je snažší vyjádřit se “o mafii”, než zapřemýšlet nad sebou.

Filtr osobně nepotřebuji, protože ačkoliv těch inzerátů je v bazaru spousta (oproti začátkům webu, a to tu nejsem úplně od začátku), tak stále se v tom dokážu orientovat i bez filtrů. Co chci za hru, dám si do wish listu, a na to mi přijde upozornění. Zbytek stejně jen prolítnu bazar, co končí v nejbližších 2 dnech. A kolikrát ani to ne. Možná jsem asi jiný uživatel a nesleduji bazar každý den, takže nevidím jeden inzerát 100x. Každý máme jiný přístup. Proto píšu, že já filtr nepotřebuji. Což byla mimo jiné jen reakce na tvou větu, že: "Všichni chtějí".  

16.4.2024 09:54:19

@kren Zkusím ti to vysvětlit na analogii. Prodávající si tu platí reklamu na svou hru a ty chceš po administrátorech, aby do svých stránek zabudovalo AddBlock. Dávalo by ti to smysl? Chtěl bys inzerovat na takových stránkách?

16.4.2024 09:54:36

Vybíráme z Bazaru

Archipelago DE
Archipelago DE
Akt. cena: 21 €
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas