Kodak

Úroveň: Častý návštěvník

Další úroveň: 9 / 25

Bazar index: 54 0 0

Zatroleným hráčem: 1444 dnů

Naposledy přihlášen: dnes

Hodnocené hry

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Rozšíření přináší nové zajímavé kletby a hlavně mechaniky - let balónem nad ostrovem, plavení se po kanálu v podzemí - za mě ale pocitově už nedostahuje kvalit základní hry. Nápovědy v řešení kleteb jsou hodně obecné a scénáře jsou bez předchozí znalosti mapy ostrova velice těžko dohratelné. Takže paradoxně se mi místo nově představených mechanik nejvíc líbila kletba Beacon in the Night, která se asi nejvíc blíží průzkumu ostrova z první hry.

Arkham Horror (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Výborné, atmosférické a hlavně v pozdějších kampaních přinášející zajímavé herní mechaniky.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Škoda nesmyslně nastavené obtížnosti, příběhem a zasazením do Egypta se jinak jedná o moc pěkný scénář.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Parádní detektivní scénář s hodně velkou znovuhratelností, i díky poměrně dost větvícímu se příběhu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Atmosféra a zasazení kampaně výborné, vysoká obtížnost a určitá repetitivnost shazují pro mě celou kampaň do průměru. 100% souhlasím s louzovým textovým hodnocením.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Výborná kampaň postavená na hrátkách s příčetností a šílenstvím vyšetřovatelů.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Opět nové a zajímavé herní mechaniky, kdy hráč spíše přihlíží souboji tří frakcí o světovou nadvládu a snaží se zabránit příchodu zla na Zemi. Pocitově mi ale trochu chybí určitá komornost a soustředění na hráčovy postavy.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Blood Rage (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Břink! (2016)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Příjemný "rodinnější" deckbuilding - tvorba balíčku je díky množství různých karet spíše situační a na přílišnou efektivitu se hrát nedá, ale jako pohodová hra je i pro nehráče rozhodně zajímavá.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Rozšíření, které se vyplatí díky novým kartám a plánu. Zároveň přináší i nové mechaniky s políčky zatopených místností, kde hráč může ztrácet životy, takže může být oproti základní hře lehce těžší a případně škodivější vůči ostatním hráčům.

Canvas (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Herní mechaniky jsou možná spíše průměrné, takže vlastní tvorba obrázků, což asi většina hráčů při nákupu hry očekává, je ve výsledku potlačena snahou o získání co nejvíce bodů a výsledný obrázek je až podružný. Přesto jsou ale kombinace šablon ve výsledku hezké.

Cesty osudu (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Chválím produkci hry a scénáře jednotlivých malých úkolů. Herně je ale hra silně nevyvážená - v sólu v jednoduchém režimu to v podstatě ani není hra, protože před hráče není postavena jakákoliv výzva a v podstatě se příběh pouze přečte; v těžkém režimu je hra zase naprosto frustrující a alespoň pro mě nehratelná z důvodu časového tlaku na splnění úkolu. Ve více hráčích je hra zajímavější , ta kompetitivnost dělá hru zajímavou. Přesto ale dochází k situacím, kdy jeden hráč v pohodě splní svůj úkol, zatímco druhý hráč bloumá mezi lokacemi, protože zrovna nemá nějaký předmět potřebný ke splnění svého úkolu. Je výrazně jednodušší hru nehrát s jedním zvoleným osudem, ale nějak situačně přecházet mezi oběma osudy, jak se zrovna hráči hodí (a nevím, jestli byl zrovna tohle záměr autorů). Hodnocení v sólu 2,5*, ve více hráčích 3,5*.

Comanauts (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo U Comanauts se vyloženě nabízí srovnání s Plyšovou hlídkou. Na rozdíl od Hlídky ale příběh drží pohromadě v rámci kampaně hůře a hráč se nemůže tolik ztotožnit se svými avatary, protože jich v rámci příběhu může použít více. Navíc tuto hru výrazně komplikují i alternativní pravidla v rámci jednotlivých stránek knihy, kdy po stránce pravidel docházelo alespoň u mě k situacím, kdy jsem vůbec netušil, jestli tu stránku hraji správně. To se sice děje i u Hlídky, tam se to ale nechá trochu lépě pravidlově ohnout díky cílení na mladší hráče a odkazu v pravidlech "radši si to užít než dodržovat slepě pravidla". U této hry spíše pro dospělejší hráče to pak vyvolává pachuť nedotaženosti. Jenomže... Na druhou stranu to zároveň nádherně ukazuje, jakou má autor fantasii a co všechno dokáže s pytlíkem barevných kostek v rámci hry vymyslet... Takže já osobně jsem si jednotlivé scénáře i přes chyby parádně užil.. Kvůli pravidlům a různým výjimkám by hodnocení odpovídalo tak 3,5*, za nápady dávám 4*.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Výborná kooperativní hra s velkou znovuhratelností. A nebere se tak vážně jako třeba Panství hrůzy nebo Arkham horror.

Čarokniha (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo V porovnání s podobně zaměřenou Plyšovou hlídkou je Čarokniha výrazně akčnější - díky tomu může být možná pro děti zajímavější z hlediska znovuhratelnosti. Odehrání celé kampaně nám trvalo necelých 10 hodin a určitě si po čase umím představit zahrát hru znova, znovuhratelnosti napomáhá i systém klíčových slov, díky kterému se hra drobně obměňuje a který má vliv na případné zakončení příběhu. A samotná kniha - strom je v podstatě umělecké dílo.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Oproti základu je vidět snaha o lepší vybalancování hry, nově iniciativa v soubojích, stejně je ale hra hodně o náhodě. Scénáře opět s částečným rozvětvením, část scénářů na sebe navazuje ve formě kampaně.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Čistý ameritrash - pěkně napsané a lehce se větvící scénáře, díky vysokému podílu náhody herně dost nevybalancované, zejména v menším počtu hráčů je nutné si aplikovat nějaké house rules.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Na první pohled hráče zaujmou nádherné karty. A složitě vypadající pravidla se spoustou drobných pravidýlek, díky kterým nebudou hry z Kilforth série zřejmě úplně pro každého a je třeba s tímto počítat. Když se přes toto hráč přenese, dávají všechny pravidla herně smysl a dotvářejí atmosféru. Hra může být dost těžká díky vysokému podílu náhody v podobě kostek. Toto lze podle částečně eliminovat dle novějších pravidel (úspěch i při 4 a ne jen 5/6 dle původních pravidel).

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Jednou za rok to vytáhneme a řekneme si, že by to nemuselo být úplně špatné, kdyby to člověk zahrál častěji a kdyby... Jenže k tomu kdyby zase tolik chuti není.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Docela fajn herní nápady zabíjí úplně zbytečně vysoko nastavená obtížnost. Pro případné hraní s dětmi je nutná nějaká domácí úprava pravidel.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Nový prvek rébusů je příjemným osvěžením detektivních her, na druhou stranu u posledního (z hlediska obtížnosti těžkého) případu to už díky tomuto chvílemi přecházelo z detektivky do žánru únikovek. Jinak ale všechny příběhy zajímavé a pěkně vymyšlené.

Karak (2017)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Výborná vstupní dětská (a rodinná) hra a jako takovou je nutné ji hodnotit. Pokročilejším hráčům se brzy ohraje.

Karak 2 (2023)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Určitě lepší než původní Karak, vydrží bavit větší počet partií i dospělé. Škoda nedomyšleného finálního souboje s bossem, ve kterém často v podstatě pomáháte protihráči. A velká výtka putuje do Albi za odfláknuté komponenty (minimálně v prvním vydání) - titěrné suroviny, nefunkční stojánek na bosse, nedomyšlený insert.

Karak: Goblin (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Příjemná dětská vstupní karetní hra - naučí děti hrát a kombit efekty karet a přitom je pravidlově hodně benevolentní z hlediska obtížnosti. Setup vypadá zpočátku zdlouhavě a podle návodu "strašidelně", po druhé hře a zjištění, jak hra funguje, už je příprava otázkou minuty.

Karak: Regent (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Parádní area control rubačka, u které zamrzí, že se (hlavně) v menším počtu hráčů využívá pouze část krásného velkého hracího plánu.. Když už je z druhé strany potištěný, mohli na něm vydavatelé vymyslet alespoň upravený plán právě pro menší počet hráčů.

Konec věků (2016)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Velice zábavný deckbuilding s jednoduchými pravidly a poměrně velkou variabilitou už v základu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pěkně napsané detektivní příběhy - v závislosti na úspěšnosti vyřešení případu různá zakončení.

Kroniky Avelu (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Vynikající rodinná hra, částečně ve stylu defense tower - velkým důrazem na boj s příšerami se bude zřejmě hodit spíš pro hraní s kluky :-) . Krásná produkce jednotlivých komponent, jednoduchá pravidla, velký podíl náhody, takže když se špatně sejde postavení plánu a hod kostek, je poměrně jednoduché prohrát i na nejlehčí obtížnost. Nicméně díky velké variabilitě, jak si postavit hrací plán a nastavit obtížnost, si hra může najít příznivce i u odrostlejších hráčů.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Nenáročná dětská hra..

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Na první pohled Karak, na druhý pohled spíše herní puzzle, jak se vypořádat s náporem goblinů a nemilosrdně ubíhajícím časem. A to jsem se ani po několika hrách v podstatě nedostal k závěrečnému bossovi...

Marvel Mayhem (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Vyloženě dětská karetní bojovka. Sympatická je určitá asymetrie postav, bohužel jsou silně nevyrovnané a některé (Black Panther) jsou velice přesílené. Děti ale i díky příjemnému vizuálu zabaví.

Mascarade (2013)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Těžko hodnotit jako hru, ale jako neotřelý nápad je to hodně zajímavé.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Těžko hodnotit jako hru, ale jako neotřelý nápad je to hodně zajímavé.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Krásný pohádkový příběh, který může pobavit i při rodinném hraní s dětmi. Hrajeme s drobnými úpravami pravidel (proč začínat každý navazující scénář se základním vybavením postavy místo výbavy získané v dohraném scénáři??). Jediná trochu výtka či upozornění je k délce scénářů, kdy se prostě pokaždé dostaneme vysoce přes dvě hodiny, takže je nutné při hraní s dětmi hru "zasejvovat" a rozdělit na více sezení.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Překvapivě to není jen ždímání značky, ale hra má i zajímavé herní nápady a obstojí i jako samostatný herní titul.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Překvapivě to není jen ždímání značky, ale hra má i zajímavé herní nápady a obstojí i jako samostatný herní titul.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Díky množství textu spíše gamebook, jednotlivé příběhy jsou fajn. Uhrání všech tří příběhů (s opakováním jednoho neúspěšného) trvalo cca 8 hodin.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Herně spíše průměr a hodně záleží, jestli se hráči postaví ke hře jen pro sbírání bodů, nebo budou skládat z karet příběh pro svoji postavu. Každopádně hra vyloženě okouzlí po grafické stránce a velké plus potom může pro některé hráče být vymýšlení a převyprávění příběhů své postavy.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Atmosférické, krásně vypadající a brutálně obtížné. A v českém vydání kreativně doplněno chybami. Hodnocení platí i pro všechna další rozšíření.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Velice příjemná a pravidlově nenáročná hra na motivy Středozemě. I když je třeba upozornit, že je příběh spíše univerzální fantasy. Někoho může odradit nutnost aplikace, zároveň ale hodně usnadňuje a zrychluje vyhodnocování soubojů.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Herně obdobné jako základní hra, přináší pár nových herních prvků.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Vynikající příběhová hra s hustou atmosférou Lovecraftova univerza.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Další zajímavé scénáře a lokace k základní hře.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Další zajímavé scénáře a lokace k základní hře.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Jednoduchá kostkovaná, ideální na dovolenou.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Krásná příběhová hra s neotřelými herními nápady. Trochu problém může být množství textů a délka scénářů, což může odradit mladší hráče - ale je velice snadno řešitelné uložením hry do sáčků po každé stránce, takže si hru paradoxně užijí možná i více dospělí a dospělejší hráči, pro které může být i pěkný návrat do dětství. A rozhodně velké díky Mindoku za možná jeden z nejlepších českých herních překladů deskové hry!

Proroctví (2002)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Jednoduchá pravidla, velká variabilita a znovuhratelnost. Hra si mě získala ihned při prvním hraní. Nádherný kousek!

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Výborná atmosférická hra. Díky poměrně originálním herním prvkům umožňuje hraní různých typů scénářů (survival, dobrodružství..), a přitom drží pravidlově krásně pohromadě. Ideální pro sólo hraní.

Solomon Kane (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Hezké převedení Howardových povídek s Kanem do deskoherní podoby. Velice kvalitní herní komponenty, krásné figurky, zajímavý nápad hrát s postavou Kanea přes jeho vlastnosti. Hra má výbornou atmosféru, stále ale platí vliv poměrně vysokého podílu náhody, jako ve většině zástupců ameritrashového herního směru. Zamrzí občasné chyby ve scénářích a nejasnosti v pravidlech.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Velice pěkná dětská závodní hra - nabarvené figurky potěší.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Nádherný zážitek a pro mě nejlepší u nás vydaná příběhová hra r. 2023. Po stránce herních mechanik se jedná spíš o gamebook, ve kterém v podstatě nemůžete selhat. Ale hra naprosto exceluje v jednotlivých příbězích a prozkoumávání mapy nás naprosto pohltilo.

Svět divů (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Nádhera! Jednoduchá pravidla, krásný vizuál, velká variabilita a znovuhratelnost, solidní porce přemýšlení. Tahle hra mě dostala hned po prvním zahrání.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Menší kampaň s lehkým rozšířením pravidel. Jako bonus zůstává několik karet pro rozšíření balíku karet základní hry.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pravidlově poměrně jednoduchá, ale přitom krásná dětská euro hra vhodná pro rodinné hraní.

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Pokud si hráči jakkoliv usnadní hru nějakou vlastní úpravou pravidel z důvodu obtížnosti hry nebo grindování surovin, ztrácí toto rozšíření naprosto smysl. Texty k postavám jsou ale napsané pěkně a zajímavě.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Hodně kontroverzní hra - na jedné straně nádherný, temný příběh; na druhé straně silně nevybalancovaná obtížnost vyžadující skoro nutně domácí úpravu pravidel. Pokud se přes neduhy hráč přenese, tak dostane jeden z životních deskoherních zážitků ... což nakonec dostane, i když se přes ty neduhy nepřenese :-D

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Hodnocení po odehrané kampani Poslední rytíř a přibližně v polovině Věku legend. Obě kampaně přináší opět velice pěkné příběhy, kvůli kterým rozhodně stojí za to hře věnovat čas. Zároveň vnáší do hry nové mechaniky a herní prvky - omrzliny, resp. armády. Oba herní prvky jsou na papíře zajímavé a baví i chvíli v rámci hraní. Poměrně brzy mě ale začaly otravovat úplně stejně jako sběr surovin pro menhiry v základní hře - hráč je opět nucen třetinu času pobíhat po mapě a hledat zdroje pro armády nebo léčení. Pokud připočteme i stejně nesmyslně nastavenou obtížnost střetnutí, dostáváme v rámci samotného hraní přibližně stejný zážitek jako u základu, takže alespoň pro mě je opět nutná výrazná úprava (a ignorování) pravidel. A další dost veliká výtka směřuje na Albi, kteří do české verze nasekali spoustu chyb, které ještě nebyli schopni skoro po roce a půl od vydání pořádně erratovat.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Při hraní prvního českého vydání od Altaru v 90. letech parádní herní zážitek. Z dnešního pohledu bohužel obdoba Člověče, nezlob se a přežitá retro hra.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Stejně jako u 2nd edition od Altaru:Při hraní prvního českého vydání od Altaru v 90. letech parádní herní zážitek. Z dnešního pohledu bohužel obdoba Člověče, nezlob se a přežitá retro hra. U 4. edice je ale každopádně výhodou větší plán, plastové ukazatele zdraví a vůle a figurky.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Spíš než samotný Smrtonoš mají v tomto rozšíření smysl další desítky karet setkání a kouzel.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Trablíci (2022)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Spíše dětská "blbinka", ale děti zabaví.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Hru provází negativní pověst kvůli těžkému a dlouhému vývoji. Pokud toto hráči neřeší, tak dostanou příjemný fantasy mix Putování pod Středozemi (scénářový průzkum mapy, ale bez aplikace) a Spících bohů (gamebook, ve kterém nelze prohrát, s výrazně zjednodušenými herními mechanikami). Velká škoda toho nedomyšleného herního systému, tahání žetonků ze sáčku opravdu zdržuje a ve své podstatě je z hlediska zásadních dopadů na hru i zbytečné, protože příběh je jinak zajímavý, odkazuje se na předešlé činy hrdinů, větví se podle povolání hrdinů nebo získaných předmětů - vyprávěcí část se povedla na jedničku. Z uvedených důvodů toto není určitě dungeon crawl pro každého. Kampaň odehrána v sólu za 2 hrdiny za cca 34h. Hodnocení: herní mechaniky - slabší 3*, příběh a celková stavba scénářů - 4,5*.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Vynikající únikovka ve formě gamebooku. Příběh sice hlavně v druhé půli občas zaškobrtne, což může být způsobeno určitou nelinearitou postupu ve hře, ale i tak se jedná o výbornou hru s délkou 6-10 hodin podle rychlosti vyřešení rébusů. Výhoda je i určitá znovuhratelnost - na první zahrání nelze projít všechny lokace a hádanky.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Výborná příběhová únikovka. V porovnání s Potomky lesa ze stejné série je o něco kratší a rébusy mi přišly až na několik výjimek trochu lehčí a přístupnější.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Vzdor! (2022)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Krásný čistý herní design - jednoduchá pravidla, veliká variabilita hry. Je třeba počítat s velkým podílem náhody, která ale vzhledem k tematickému zasazení dává herně poměrně smysl.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Moc pěkná "malá" kampaňová karertní hra. Trochu škoda ne úplně srozumitelných pravidel.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Překvapivě ne tak špatné, jak se traduje. Hra je sice možná víc rodinná, než hráčská, ale i tak mě bavila.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Vybíráme z Bazaru

Tainted Grail: Pád Avalonu
Tainted Grail: Pád Avalonu
Akt. cena: 1599 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas