Small World - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 80 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Days of Wonder
REBEL.pl
Autoři: Philippe Keyaerts
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy k pravidlům

Mám dotaz ohledně schopnosti Diplomatic...Na mapě je soupeřův národ v úpadku a žádný aktivní (teprve si bude aktivní ve svém kole vybírat). Dále je tam můj aktivní národ se schopností Diplomatic. Může na mě soupeř ve svém kole se svým novým aktivním národem útočit? Dalo by se říct, že jsme se shodli, že jo, protože jsem si nemohl vybrat žádného spojence, protože žádný nebyl. Je to tak?
6.7.2009 20:03:37

ndru
Ne vždy z toho vytřískáš víc bodů než když zůstaneš na místě a dobýváš okolí. A ano, se všemi rozšířeními se na orky často nedostane. Buď kvůli počtu ras, nebo kvůli pitomé kombinaci.

27.11.2012 22:36:30

Žetony národa na ruce
Chápu to dobře, že žetony národa na ruce hráči na konci každého jeho kola vč. prvního vlastně žádné nezůstanou - respektive nevyplatí se to (protože si je může na začátku příštího libovolně povracet)? (S výjimkou Amazonek, u kterých mu pak musí VŽDY 4 žetony vrácené ze hry zůstat?)

18.1.2013 13:26:37

to jerry69
tak nejak

18.1.2013 13:28:02

nora a pevnost
Ahojte....tak jsem cca po dvou letech zahrál SW mám jednu otázku asi už jsem to pozapomínal - muže být zaráz hobiti nora a pevnost na jednom poli?

7.10.2013 22:07:30

@ nora a pevnost
Myslím, že môže, ale už som to hral tiež dosť dávno :).

7.10.2013 22:36:20

Hobití pevnost.
Nevidím důvod, proč by nemohly.

8.10.2013 08:35:19

troli doupe
Ok diky...a jeste to troli doupe vzdy jen jedno na region ze?

8.10.2013 10:17:08

Trolí doupata.
Ano. Jen jedno doupě na území. Na druhou stranu hned na všechny území, které trolové kontolují. Třeba taková pevnost přibude jen jednou za kolo.

8.10.2013 10:25:05

Začátek a konec dobývání
Tak dnes mám za sebou první hru ve dvou. Vyhrál jsem o jeden jediný bod 86:85 :) Z počátečního pomalejšího rozjezdu jsem se vyhrabal díky ghůlům a následně zuřivým kostlivcům. Ale mám několik nejasností.
Pročetl jsem si místní diskuzi a stále mám několik dotazů - i když zde něco z toho bylo probíráno, tak jasná odpověď nezazněla.

1) Při rozšiřování území dobýváním, když se rozhodnu některé z dříve (v dřívějším kole) dobytých území opustit (abych měl více žetonů na dobývání), musím to opuštění udělat ještě před prvním útokem nebo to můžu dělat až průběžně?

2) Lze při dobývání použít všechny žetony, které mám pro dobývání k dispozici, s tím, že v pak provedu přeskupení žetonů a v dalším kole můžu zase dobývat?
V českých pravidlech na straně 4 je uvedeno: "Nezávisle na zvláštní schopnosti a schopnosti národa musí mít hráč dostupný alespoň jeden žeton národa, aby mohl zahájit nové dobývání."
Tím je myšleno, že ten žeton musí mít k dispozici před začátkem svého tahu (tj. v předchozím tahu nesměl jeden žeton použít), nebo že ho má k dispozici poté, co jeden žeton stáhne z hrací plochy ve fázi příprava vojsk?
S tím je spojeno - možnost použít kostku posil mám v každém kole (kromě úpadku), kdy použiju všechny žetony k dobývání, nebo jen v posledním kole před vyhlášením úpadku?

3) Je tedy možné ve svém tahu nedobývat žádné území ani nevyhlásit úpadek? Předpokládám, že ano.

4) Jak je to se schopností Heroic (hrdinní)? Hrdiny můžu přemístit/umístit v každém svém tahu nebo je umístím pouze jednou a tam už jsou stále až do úpadku národa?

Díky.

7.12.2013 23:45:50

Duirin
1) v pravidlech není psáno kdy, ale teoreticky by jsi to měl dělat ještě ped zahájením útoku,
2)ano, můžeš použít všechny žetony národu, na začátku dalšího tahu si vysbíráš žetonů kolik chceš,
3)ne, musíš buď útočit nebo přejít do úpadku, nesmíš nic nedělat,
4)můžeš je libovolně přemisťovat každé kolo

8.12.2013 00:59:12

add 3)
Osobně jsem teda přesvědčen, že nemá povinnost jít do úpadku a nebo útočit, alespoň si nevybavuji jediné pravidlo, které by to vyžadovalo.

8.12.2013 09:49:48

Grom
Taky jsem si říkal. Bohužel pravidla zní docela jednoznačně. (Anglické pravidla ani FAQ jsem ohledně toho nekonzultoval.)

II. Další tahy
V následujících tazích první hráč posune Žeton herního tahu vždy o jedno pole a hra pokračuje ve směru pohybu hodinových ručiček. Ve svém tahu pak musí hráč buď:
- Rozšířit vliv svého národa dobýváním nových území
NEBO
- Nechat svůj národ přejít do Úpadku a vybrat si nový.
Hráč poté opět obdrží Vítězné mince (viz kapitola „Získaní Vítězných mincí“ na straně 5).

Většinou se to dá obejít tím, že opustíš jedno svoje území a pak ho znovu zabereš. Teda pokud máš dost žetonů národa nebo padne kostka.

8.12.2013 10:23:21 | Upraveno autorem (porovnej)

Začátek a konec dobývání
Díky za odpovědi.
1) a 2) Jo, přijde mi to rozumnější, že si hráč nejdřív posbírá všechny žetony, kterými bude chtít útočit, ještě před prvním dobýváním.
Ono to má vliv hlavně u té schopnosti, kdy si vždy při dobývání házíš kostkou posil (možná to je berserkr).

3) Škoda, že není jednotný závěr, jak se to má hrát. Ale podle pravidel se přikláním k tomu, že je potřeba dobývat nebo přejít do úpadku. A myslím, že stačí "pokus o dobytí" - vezmu jeden žeton a s ním se pokusím cokoliv dobýt (včetně kostky posil) - pokud se dobytí nepovede, nic se neděje.

12.12.2013 12:37:26

Duirin
ad 3) Tak mám na tabletu nově Small World 2 a pokud nejdeš do úpadku, není třeba dobíjet, stačí odklepnout, případně popřesouvat armády a vesele sbíráš body

13.12.2013 18:35:09

národ v úpadku
když začnu dobývání novým národem, mohu dobývat i regiony, které sousedí s regionem v úpadku? nebo pouze s mým novým národem?
Díky

31.12.2013 12:41:39

Dobyvani
Muzes dobyvat pouze pole sousedici se soucasnym narodem a nezapomenout nastoupit znova z okraje mapy.

31.12.2013 16:37:47

odpoveď
díky.

2.1.2014 11:12:38

Ghulove v upadku - vlastnosti?
Nikde se mi nepodarilo vycist, zda Ghulum v upadku zustava jejich vlastnost. Podle pravidel si myslim ze by nemela, ale zase jsem narazil na spoustu prikladu, ktere se o Ghulech v upadku zminuji vcetne jejich vlastnosti. Tak ted nevim...

13.4.2014 23:11:42

Radim
Pri prechodu do upadku otacis jak "kartu" naroda tak i vlastnosti. Pokud z druhe strany neco je, tak se to pouziva. Vlastnost jim tedy v podstate zustava, ale ve vetsine pripadu neni co pouzit.

13.4.2014 23:19:39

Ghulove
No pokud nejsou prizracni tak se zeton aktivniho naroda otaci na zsedlou stranu a zeton schopnosti se odhazuje. Ghulum v upadku zustavaji vsechny zetony naroda a mohou dale na zacatku tahu dobyvat...

15.4.2014 17:09:24

Diplomacy
Pokud hrajeme ve dvou lze tuto kartičku zařadit do hry? Nikde jsem nenašel, že ne, ale přijde mi dost silná. :)

9.7.2015 12:55:48

cze.oi
Diplomacie platí jen pro aktivní národ.

9.7.2015 13:44:23

Diplomacy
Ve dvou se nemá používat, tuším že jsem to četl přímo od autora (ale neptej se mě kde).

9.7.2015 14:26:25

Heroic
Hrdiny mohu přesunout na konci každého tahu? Popřípadě musím?

9.7.2015 18:00:24 | Upraveno autorem (porovnej)

re heroic
Hrdiny můžeš přesouvat, ale taky je můžeš nechat na místě

10.7.2015 14:16:00

Vybíráme z Bazaru

Dice throne PYROMANCE vs SHADOW THIEF
Dice throne PYROMANCE vs SHADOW THIEF
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas