Small World - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 80 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Days of Wonder
REBEL.pl
Autoři: Philippe Keyaerts
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy k pravidlům

Mám dotaz ohledně schopnosti Diplomatic...Na mapě je soupeřův národ v úpadku a žádný aktivní (teprve si bude aktivní ve svém kole vybírat). Dále je tam můj aktivní národ se schopností Diplomatic. Může na mě soupeř ve svém kole se svým novým aktivním národem útočit? Dalo by se říct, že jsme se shodli, že jo, protože jsem si nemohl vybrat žádného spojence, protože žádný nebyl. Je to tak?
6.7.2009 20:03:37

beholder
Ok,
pravidla to neříkají,ale s principu na začátku svého tahu se rozhoduješ mezi dvěmi možnostmi,pokračovat s národem nebo jít do úpadku.Takže já se přikláním k tomu,že to nelze,dokud to nevyjde v nějakém fagu,kde by mi to vyvrátili.

EDIT :

Tak jsem zvědav,jestli to někdo rozsekne :-)

15.2.2011 23:44:48 | Upraveno autorem (porovnej)

kody
Já ti rozumím, taky bych se k tvému názoru přikláněl, ale je to prostě sporné, protože o tom pravidla (ani FAQ) nepíšou.

15.2.2011 23:54:52

kody, Beholder
No já se právěže logikou taky přikláním k tomu, že ne. Ale co není zakázáno, je dovoleno. Stejně jako kde je vystrčeno, tam je dovoleno 8)

Teď jsem v druhém pravidlovém dotazníku našel nápovědu, že před začátkem kola hráč oznámí, jestli jde do expanze, nebo úpadku. Tudíž na začátku kola už je neaktivní a v úpadku a pevnost nény...

16.2.2011 00:11:10

Fortified
Podle mě to taky nejde, ale mám k tomu jiný dotaz. Tu minci dostanu vždy jen jednu za tu pevnost co jsem právě umístil nebo i za ty umístěné v předešlém kole?

16.2.2011 08:36:37

skyfire
na tento dotaz jsem včera narazil na BGG, když jsem hledal odpověď na ten předešlý Havelockův. Odpověď je, že za každou Fortress (tedy i z předešlých kol) si počítáš jednu minci na víc při skórování.

Našel jsem to ve více vláknech, ale v jednom z nich byla tato celkem přesvědčivá odpověď, která odpovídá i na ten Havelockův dotaz.

If you are ACTIVE:
You may place (up to) one Fortress each turn, between ending your conquest and scoring. You may only place a Fortress in a region that does not have a Fortress.

When scoring, you gain one VP for each Fortress on the board, in addition to normal scoring (from Racial advantage and normal region score).

When defending, a Fortress counts as 'a piece of cardboard' and thus provides +1 defense.


When you DECLINE:
Any previously built fortresses remain on the board.

No NEW Fortresses may be placed.

When scoring, Fortresses are not worth any additional points.

When defending, a Fortress counts as 'a piece of cardboard' and thus provides +1 defense.


When depopulating a region (ACTIVE or DECLINED):
When depopulating a region (by choice or due to being conquered), if there was a Fortress in that region, it is removed from the board.

Píše se tam že Fortress můžu pokládat v časovém intervalu mezi koncem dobývání a začátkem skórování.

16.2.2011 09:16:39

skyfire
Každé kolo dostaneš tolik bodů, kolik máš pevností. Dostat jenom 1 bod za kolo by bylo dost slabé.

Pak mám ještě taky další dotazy: 1/ Pokud mám např. Commando (nebo jiné zlevňované) Amazonky, ale nemám už žádný žeton na rozdělení mimo těch +4, tak stále můžu dobýt 2 regiony s jedním nepřátelským žetonem a na konci oba regiony opustit stáhnutím těch 4 žetonů, jen abych sopueři sebral 2 žetony, je to v pořádku?
2/ Vlastnost Seafaring říká, že národ může okupovat vodní region. Napadnout ho nemůže prakticky nikdo, ani Flying národ. Nepřijde vám trochu silná kombinace Seafaring Priestesses ? O_o

EDIT: Beholder +1

16.2.2011 09:31:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
1/ ano, tohle je korektní

2/ určitě přijde, ale ta pravděpodobnost, že se taková kombinace objeví je malá. Jinak tam určitě bude více takových vražedných komb. To je právě na SW kouzelné ;)

16.2.2011 09:38:19

Havelock
1/ Ano - nezobral ale zabil zeton :)
2/ Priestess nepoznam, ale nieco take tu uz bolo spominane, ze to je rozumny strategicky tah umiestnit (nejaku ich budovu) do vody, cim sa stavaju nedobytnymi. :)

16.2.2011 09:42:12

Diplomatic
Jak teda přesně funguje tahle schopnost? Za živýho boha nemůžu najít, kdo má nakonec pravdu. Chápu to, že pokud nezaútočím na aktivní národ hráče, tak ho můžu určit jako svého spojence a on pak nemůže útočit na mě. Co ale znamená na mě? Moje aktivní národy? Moje národy v úpadku? Oboje? A pokud se to nevztahuje na Ghúly tak s těma může útočit na co všechno mého? Díky, já už jsem z toho fakt janek...

19.2.2011 05:31:37

Havelock
Jen se klidně ptej... :D

Když nezaútočíš na aktivní národ vybraného soupeře, nesmí útočit na tvůj aktivní národ (takže jsme to hráli špatně). Protivníkovi Ghúlové v úpadku útočit mohou.
Kdybys ještě něco nevěděl, stačí říct, dyť jsme jenom lidi :DD

19.2.2011 06:17:23

rule clarification na bgg
včera som sa v tomto pdfku dočítal:
01 - že vlastnosť DIPLOMAT sa nemá v hre vo dvojici používať

02 - že, ak máte UNDERWORLD národ, ktorý sa dostane vďaka jaskyni trebárs na druhý koniec mapy, nemôžete považovať regióny okolo tohto dobytého regiónu za susedné, susedné sú len tie, ktoré dobýjate normálnym spôsobom, v miestach, kde ste vstúpili na mapu (Regions surrounding Caverns are not considered adjacent to other caverns (or their
surrounding regions) on the opposite side of the board. Only the caverns are adjacent to each other.)

Zistil som teda, že UNDERWORLD hráme úplne zle (po 30tich hrách!) a DIPLOMAT vo dvojici je fakt frustrujúci, čiže asi ho nebudeme používať.

Hráte DIPLOMAT aj vo dvojici?

9.3.2011 08:53:42 | Upraveno autorem (porovnej)

acedrac
Mno, nejsem si jistý jestli to chápeš dobře. Podle mě ne, protože by to odporovalo základním pravidlům hry. Regiony obklopující jeskyně nejsou sice samy o sobě sousední s jinými jeskyněmi to je jasné. Ale když dobyji jeskyni na opačné straně mapy, tak můžu normálně na té druhé straně pokračovat v dobývání.

Možná tě správně nechápu já, nevím...:)

9.3.2011 09:18:14

acedrac
01 - DIPLOMAT nehrajem ani ve 3 hráčích. Já takhle zabral were-trolama velkou část mapy, přešel do úpadku a pak diplomatic-goblinama (jediná aktivní rasa na mapě) vybil asi 2/3 mapy v úpadku, jednomu jsem zakázal na mě útočit a druhý byl navíc ještě peace-loving, takže jsem už jenom čekal se založenýma rukama do konce hry. Je to sice dost konkrétní konstelace, ale i tak je vlastností víc než ras, takže to nevadí a hra aspoň není paralyzovaná.

02 - Jestli ti dobře rozumím, tak jsi to pochopil špatně. Řekněme, že máš jeskyni A v horách a dobýváš obrama jeskyni B na druhém konci mapy. Dál pokračuješ v dobývání okolních území kolem jeskyně B, ale jelikož se neberou jako sousedící s jeskyní A, tak nezískáváš obří bonus -1 na dobývání z políčka hor. Je to ale jen takové to klasické americké psaní manuálů a varování (nesušte psa v mikrovlnce nebo pozor káva je horká a můžete se opařit), ale přitom je to jasné i malému dítěti.

9.3.2011 09:30:46 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder, Havelock
01 - Tiež si spomínam na hru v trojici, kedy manželka mňa a svokru totáne rozprášila DIPLOMAT SKELETONmi.

02 - Čiže sme to hrali dobre zrejme. Jak píše Havelock - americké pravidlá :). Mňa by to ani nenapadlo, ale skrz túto poznámku som rozmýšľal, či UNDERWORLD vôbec hráme dobre. Dík za príklady a pomoc hoši :).

9.3.2011 10:06:00

Dobytí celého národu
Pokud mi někdo dobije všechny žetony národu (tak že všechny umřou) musím pořád jedno kolo využít k přechodu do úpadku? A jak to je v případě, že mi třeba 2 žetony přežijí ale nemám obsazený region kam bych je mohl dát, musím opět využít kolo k přechodu do úpadku?

9.6.2012 11:56:29

Rinter
nejsem si jist na 100%,ale pokud přijdeš o všechny žetony,tak ve svém tahu jdeš do úpadku s 0 body,ale mám pocit,že v pravidlech tahle situace je zmíněna,takže na to mrkni,já je teď nemám po ruce.
Pokud nemáš na začátku svého tahu obsazený region a zůstali ti nějaké žetony v ruce,můžeš s nimi začít normálně s kraje mapy nebo jít do úpadku opět s 0 body(pokud nemáš schopnost stout)

10.6.2012 00:56:21

Rinter, Kody
Inu tenhle problém jsme též řešili a v pravidlech jsme ho nenašli. Tahle situace nastala jako hráči mě a ať sem prskal jak kocour, tak jsem byl přehlasován a hrálo se to tak, že přesto, že na mapě nemáš nic, musíš další své kolo teprve jít do úpadku s nulou a další kolo až s novou rasou. Pokud ti zbývají dva žetony v ruce, tak ty už nikam neumístíš. Je to krutý, ale takový je Small World :)

10.6.2012 09:54:03

faq hned druha otazka
Hráč ztratí všechny žetony aktivního národa
Pokud hráč přijde o všechny žetony aktivního národa, může:
1) Získat body pouze za svůj národ v Úpadku
2) Přejít do Úpadku a neinkasovat v tomto kole žádné body.
Není možné si zvolit nový aktivní národ.

10.6.2012 10:44:35

všem
Děkuju za odpovědi

10.6.2012 10:54:35

Dotaz ohledně ústupu
Nazdar, mám za sebou pár her SW a jsem si trochu nejistý jednou věcí. V následujích kolech ve fázi Ready your Troops můžu skutečně ještě před conquestem opustit nějaký nebo dokonce všechny regiony (tzn. budu ještě to stejné kolo conquestovat pomocí pravidla first conquest)??? Přijde mi to drobek nelogické (navíc pak někdy ztrácí smysl posílit uzemí, které jsou nejlbíž k soupeři) a také drobek matoucí vzhledem k tomu, že Abandoning Region faze je v pravidlech popsána až za conquestem (kdežto v souhrnu pravidel je před ním).
Díky

26.11.2012 21:25:41

kotilion
Je to tak. Co ti na tom přijde nelogické?

26.11.2012 22:12:21

Havelock
No národ si farmaří někde ve středozemí a najednou *puf* a zaútočí od moře z druhé strany... :-D nějak se mi to jen nelíbilo, právě pro to, že pak může ztrácet smysl posílit hranice sousedící se soupřem, když tě stejně může napadnout ze zadu... :-) ale když je to tak, tak skládám zbraně a budu to respektovat :-)

27.11.2012 20:49:25

kotilion
Tak ono se to spíš nevyplácí, protože přicházíš o spoustu bodů. Je to spíš metoda, jak někoho zkrouhnout. Nepřijde mi to ani nijak zvlášť obvyklé. Nebo spíš neděje se to v každé hře.

27.11.2012 22:00:52

ma to sve vyuziti
hrajete malo za orky (e;

27.11.2012 22:23:14

kostlivci
kámoš taky často využívá stahování z regionů, když má kostlivce. pro plný počet žetonů

27.11.2012 22:33:01

Vybíráme z Bazaru

Twilight Imperium CZ verze s doplňky
Twilight Imperium CZ verze s doplňky
Akt. cena: 7900 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas