Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Avalon Hill Fantasy Flight Games |
Autoři: | Charlie Catino |
Rok vydání: | 2005 |
Sdílej: |
dotazy - pravidla hry
Dotaz 1)Nejapný dotaz na základní pravidla secret mission
Ač jsem hrál Nexus už vícekrát, tak mám takový nejapný začátečnický dotaz. Můžu splněnou secret mission, která se netýká boje zahrát úplně kdykoli, i mimo svůj tah i uprostřed kterékoli fáze tahu soupeře, pokud nastanou okamžitě podmínky, které tu misi splňují?
kren
Pravidla říkají, že Secret Mission lze hrát pouze ve svém kole.
Takže v té souvislosti ještě dva dotazy
1) Když si na závěr táhnu secret mission, můžu ji ještě hned zahrát?
2) Z tvé odpovědi vyplývá, že secret mission týkající se vyhrané bitvy nemůžu zahrát, jestliže jsem sice bitvu zahrál, ale zatáhl mne do ní soupeř během jeho kola? Nebo pro "bitevní" secret mission podmínka zahrání ve svém kole neplatí?
kren
1) Ano
2) Přesně tak, nelze zahrát secret mission po napadení soupeřem a stejně tak si soupeř nebere Energize, pokud tě napadl a prohrál.
Že vy ta pravidla nečtete? :)
to Sydo
... Že vy ta pravidla nečtete? ...
Máš pravdu, pravidla Nexu jsem vlastně ani nikdy nečetl :). Hlavně že když má někdo nějaký jednoduchý dotaz ohledně pravidel nějaké hry, tak já jsem ten první, který ho buzeruje, že si má pořádně přečíst pravidla :D. Ale tož tak mi to odpusť.
kren
No dobrá, ale napíšeš stokrát na tabuli "člověk, krystalín a fungoid nemohou na monolit" :)
to Sydo
Tak jsem si ta pravidla přečetl a jdu se kát někde do kouta a chystám si mazatelnou fixu na tabuli.
Bitva
Když je na tahu soupeř a skončí pohyb na mém hexu, rozpoutá bitvu. Dejme tomu, že bitvu nikdo nevyhrál (každému zustala aspoň jedna figurka). Jedu já. Já jsem sice na hex se soupeřem nevstoupil, ale když neustoupím, bitva opět pokračuje a kdo je iniciátor bitvy. Předpokládám, že já, ale v pravidlech to nikde není, tak nevím.
Inicátor
No útočí snad vždycky ten který je na tahu ne, to je docela logické. Pokud zůstaneš, útočíš. Pokud ustoupíš, bitva neproběhne.
OK
Jj, logické to je a taky jsem si to tak myslel, ale v pravidlech tahle situace není popsaná, tak jsem chtěl mít jistotu. Dík za odpověď.
Dotaz
Tak máme za sebou první zkušební hru a dvě malé nejasnosti.
1) Na těch dolech co jsou na základnách se taky těží?
2) Když jsou v bitvě třeba na každé straně pavouk a oba zasáhnou, čili oba se vyřadí, vyhrál jsem bitvu i když mi nikdo nepřežil a soupeři taky ne?
skyfire
1) no jasně, za co bys pak kupoval jednotky a k čemu by tam jinak byly? :).
2) Nikdo nevyhrál viz. str. 9, kapitola results of battle
to skyfire
1) ANO pokud je kontroluješ postavou, která může těžit (proč by tam jinak byly) - str. 9 pravidel, kapitola 5.Příjem
2) NE str. 9 pravidel, odstavec 3 shora
Jak to teda je?
No co se týče výsledku bitvy, tak bych to neviděl tak jednznačně. V pravidlech se píše, že pokud zničím všechny soupeřovy jednotky, bitvu jsem vyhrál. Takže pokud se zničíme navzájem, je tahle podmínka splněna. Dále se ale taky píše, že pokud mi nezbude žádná jednotka, bitvu jsem prohrál. Takže tyhle dvě pravidla si navzájem odporují. Pátral jsem tedy na boardgamegeeku a tam jsem se dočetl jak z reakcí hráčů jak to hrají, tak z unofficial FAQ, že v případě, že se v bitvě vymlatí obě strany navzájem, iniciátor bitvy tuto vyhrál. Takže fakt nevím.
skyfire
nj, pravda, tahle možnost v pravidlech není. Takže záleží na domluvě, asi bych to taky hrál tak, že útočník vyhrál
Skyfire
ja bych to bral tak, ze pokud vymlatis vsechny souperovy jednotky, tak jsi proste vyhral, splnil jsi ukol, odstanil jsi z daneho pole vsechny souperovy jednotky, byt ti nezbyl nikdo, kdo by v danem sektoru zustal.
Skyfire
no, ja jsem proti...musi podle mne zustat alespon jedna jednotka. Modra bodova karta je nazvana WIN A BATTLE. O remize tam neni ani slovo. A kdyz se vse vybije, tak mi to moc jako vitezstvi nepripada.
rbx
remízu beru, když tam od obou bojujících hráčů zůstane po bitvě nějaká/é jednotka/y. Ale když se oba navzájem vybijou, bral bych to jako vítězství (respektive splnění mise) útočníka.
K nejasnostem
Docela mě udivuje, že tady tu hru už hodně z vás tak dlouho hraje, ale tenhle problém jste neřešili. Nám se to stalo hned v první hře a podle návodu jsme fakt nevěděli jak postupovat dál. Jak jsem si to zatím přečetl, tak v Nexusu jsou 2 zásadní nejasnosti, které nikdo oficiálně nevyřešil. Mnou uváděný případ, že se jednotky navzájem vymlátí a kumulování +2 bonusů na jednu jednotku. No my co to budeme hrát si to asi vždy před hrou odhlasujem a budem hrát jak se domluvíme. Každopádně mi připadá jak hloupost kumulovat +2 bonusu k hodu na jednu jednotku, tak vítězit když mi nikdo nepřežil. Otázka samozřejmě je jaký to bude mít vliv na hru, protože ne vše v pravidlech dává vždy logiku a je to děláno hlavně aby to bylo co nejvíc hratelné.
Beholder
v pravidlech je jasne napsano, ze vyhra znamena, ze eliminujes vsechny jednotky protivnika. V tom mate pravdu. Jenze hned pod tim je napsano, ze bitva je prohrana v momente, kdy ztratis vsechny sve jednotky. Dal to pokracuje tak, ze pokud prohrajes v utocnikove tahu, beres si Energize kartu. Pokud ve svem, neberes si nic.
Takze jakmile vse ztratis, prohrajes = nevyhrajes = bez bodu.
rbx
ok, je to možné :), nám se ta situace nikdy nestala
skyfire
dale je v pravidlech napsano o hrani energize karet:
The attacker goes first in playing Energize battle cards, the defender, then clockwise from the defender.
A je tam mnozne cislo, takze muze hrat tech energize karet vic. Tudiz je muze kumulovat. Teda jestli je toto, na co ses ptal.
skyfire
Připojuji se k k názoru rbx,mi taky bereme vítězství v bitvě pouze pokud přežije iniciátorova jednotka.Splnit si můžeš jen bílé vítězné body(zabij v bitvě krystalína atd..)
skyfire
Ale vždy je to samozřejmě na domluvě mezi hráči..
ok
rbx ma asi pravdu co se tyce vitezstvi (nam se to asi taky jeste nestalo), co se tyce te kumulace, tak definovano je to krajne nestastne, protoze pravidlo rika, ze se bonus prictek hodu kostkou, nikoliv k utoku, coz je takove zavadejici, protoze +1 k hodu kostkou je vzdy + 1 k hodu kostkou, at tech karet vylozim kolik chci. Ale zase vznika nelogicnost ve vylozeni vice karet, kdyby to bylo vzdy jen +1 za kazdych okolnosti, takze je to asi fakt hod+(1+1+1+1)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Talisman: Krvavý měsíc
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 10 dnů