Nexus Ops - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Avalon Hill
Fantasy Flight Games
Autoři: Charlie Catino
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

dotazy - pravidla hry

Dotaz 1)
Chtěl bych se ujisti, zda hrajeme dobře bitvy:

Př.: Hráč 1: Drak, 2x Lava reaper, Krystalín
Hráč 2: Drak, 2x Lava reaper, Krystalín, Fungoid

Hráč 1 vyvolá souboj s Hráčem 2. Hází každý jednou kostkou za Draky, oba uspějí, Hráč 1 obětuje Krystalína, Hráč 2 obětuje Fungoida. Poté hází každý dvěma kostkama za Lava reapery, u Hráče 1 uspěje jen jeden u Hráče 2 oba dva. Hráč 1 obětuje oba dva Lava reapery a Hráč 2 obětuje Krystalína. Souboj končí remízou - Hráči 1 zůstal Drak, Hráči 2 zůstal Drak a dva Lava reapeři. Pochopil jsem bitvy správně?

Dotaz 2)
Můžu zahrát více battle energize karet v jedné bitvě a aplikovat tak třeba jejich účinek na stejnou jednotku?

Př.: Za pavouka hodím v bitvě 1 a pak použiju 2x kartu +2 na hod a zvýším tím jeho hod z jedničky na pětku a tím pádem uspěje. Je tohle dovoleno?
29.3.2009 00:28:23

Nejapný dotaz na základní pravidla secret mission
Ač jsem hrál Nexus už vícekrát, tak mám takový nejapný začátečnický dotaz. Můžu splněnou secret mission, která se netýká boje zahrát úplně kdykoli, i mimo svůj tah i uprostřed kterékoli fáze tahu soupeře, pokud nastanou okamžitě podmínky, které tu misi splňují?

12.8.2010 09:42:38

kren
Pravidla říkají, že Secret Mission lze hrát pouze ve svém kole.

12.8.2010 09:48:15

Takže v té souvislosti ještě dva dotazy
1) Když si na závěr táhnu secret mission, můžu ji ještě hned zahrát?
2) Z tvé odpovědi vyplývá, že secret mission týkající se vyhrané bitvy nemůžu zahrát, jestliže jsem sice bitvu zahrál, ale zatáhl mne do ní soupeř během jeho kola? Nebo pro "bitevní" secret mission podmínka zahrání ve svém kole neplatí?

12.8.2010 09:55:00

kren
1) Ano
2) Přesně tak, nelze zahrát secret mission po napadení soupeřem a stejně tak si soupeř nebere Energize, pokud tě napadl a prohrál.

Že vy ta pravidla nečtete? :)

12.8.2010 09:57:49

to Sydo
... Že vy ta pravidla nečtete? ...
Máš pravdu, pravidla Nexu jsem vlastně ani nikdy nečetl :). Hlavně že když má někdo nějaký jednoduchý dotaz ohledně pravidel nějaké hry, tak já jsem ten první, který ho buzeruje, že si má pořádně přečíst pravidla :D. Ale tož tak mi to odpusť.

12.8.2010 10:02:36

kren
No dobrá, ale napíšeš stokrát na tabuli "člověk, krystalín a fungoid nemohou na monolit" :)

12.8.2010 10:04:12

to Sydo
Tak jsem si ta pravidla přečetl a jdu se kát někde do kouta a chystám si mazatelnou fixu na tabuli.

12.8.2010 10:12:23

Bitva
Když je na tahu soupeř a skončí pohyb na mém hexu, rozpoutá bitvu. Dejme tomu, že bitvu nikdo nevyhrál (každému zustala aspoň jedna figurka). Jedu já. Já jsem sice na hex se soupeřem nevstoupil, ale když neustoupím, bitva opět pokračuje a kdo je iniciátor bitvy. Předpokládám, že já, ale v pravidlech to nikde není, tak nevím.

18.8.2010 12:56:50

Inicátor
No útočí snad vždycky ten který je na tahu ne, to je docela logické. Pokud zůstaneš, útočíš. Pokud ustoupíš, bitva neproběhne.

18.8.2010 13:02:01

OK
Jj, logické to je a taky jsem si to tak myslel, ale v pravidlech tahle situace není popsaná, tak jsem chtěl mít jistotu. Dík za odpověď.

18.8.2010 13:04:37

Dotaz
Tak máme za sebou první zkušební hru a dvě malé nejasnosti.
1) Na těch dolech co jsou na základnách se taky těží?
2) Když jsou v bitvě třeba na každé straně pavouk a oba zasáhnou, čili oba se vyřadí, vyhrál jsem bitvu i když mi nikdo nepřežil a soupeři taky ne?

18.8.2010 18:26:46

skyfire
1) no jasně, za co bys pak kupoval jednotky a k čemu by tam jinak byly? :).

2) Nikdo nevyhrál viz. str. 9, kapitola results of battle

18.8.2010 18:33:29

to skyfire
1) ANO pokud je kontroluješ postavou, která může těžit (proč by tam jinak byly) - str. 9 pravidel, kapitola 5.Příjem
2) NE str. 9 pravidel, odstavec 3 shora

18.8.2010 18:34:50

Jak to teda je?
No co se týče výsledku bitvy, tak bych to neviděl tak jednznačně. V pravidlech se píše, že pokud zničím všechny soupeřovy jednotky, bitvu jsem vyhrál. Takže pokud se zničíme navzájem, je tahle podmínka splněna. Dále se ale taky píše, že pokud mi nezbude žádná jednotka, bitvu jsem prohrál. Takže tyhle dvě pravidla si navzájem odporují. Pátral jsem tedy na boardgamegeeku a tam jsem se dočetl jak z reakcí hráčů jak to hrají, tak z unofficial FAQ, že v případě, že se v bitvě vymlatí obě strany navzájem, iniciátor bitvy tuto vyhrál. Takže fakt nevím.

19.8.2010 08:57:17

skyfire
nj, pravda, tahle možnost v pravidlech není. Takže záleží na domluvě, asi bych to taky hrál tak, že útočník vyhrál

19.8.2010 09:19:04

Skyfire
ja bych to bral tak, ze pokud vymlatis vsechny souperovy jednotky, tak jsi proste vyhral, splnil jsi ukol, odstanil jsi z daneho pole vsechny souperovy jednotky, byt ti nezbyl nikdo, kdo by v danem sektoru zustal.

19.8.2010 09:48:08

rbx

Skyfire
no, ja jsem proti...musi podle mne zustat alespon jedna jednotka. Modra bodova karta je nazvana WIN A BATTLE. O remize tam neni ani slovo. A kdyz se vse vybije, tak mi to moc jako vitezstvi nepripada.

19.8.2010 12:16:53

rbx
remízu beru, když tam od obou bojujících hráčů zůstane po bitvě nějaká/é jednotka/y. Ale když se oba navzájem vybijou, bral bych to jako vítězství (respektive splnění mise) útočníka.

19.8.2010 12:26:10

K nejasnostem
Docela mě udivuje, že tady tu hru už hodně z vás tak dlouho hraje, ale tenhle problém jste neřešili. Nám se to stalo hned v první hře a podle návodu jsme fakt nevěděli jak postupovat dál. Jak jsem si to zatím přečetl, tak v Nexusu jsou 2 zásadní nejasnosti, které nikdo oficiálně nevyřešil. Mnou uváděný případ, že se jednotky navzájem vymlátí a kumulování +2 bonusů na jednu jednotku. No my co to budeme hrát si to asi vždy před hrou odhlasujem a budem hrát jak se domluvíme. Každopádně mi připadá jak hloupost kumulovat +2 bonusu k hodu na jednu jednotku, tak vítězit když mi nikdo nepřežil. Otázka samozřejmě je jaký to bude mít vliv na hru, protože ne vše v pravidlech dává vždy logiku a je to děláno hlavně aby to bylo co nejvíc hratelné.

19.8.2010 13:00:46

rbx

Beholder
v pravidlech je jasne napsano, ze vyhra znamena, ze eliminujes vsechny jednotky protivnika. V tom mate pravdu. Jenze hned pod tim je napsano, ze bitva je prohrana v momente, kdy ztratis vsechny sve jednotky. Dal to pokracuje tak, ze pokud prohrajes v utocnikove tahu, beres si Energize kartu. Pokud ve svem, neberes si nic.
Takze jakmile vse ztratis, prohrajes = nevyhrajes = bez bodu.

19.8.2010 13:05:50

rbx
ok, je to možné :), nám se ta situace nikdy nestala

19.8.2010 13:10:56

rbx

skyfire
dale je v pravidlech napsano o hrani energize karet:
The attacker goes first in playing Energize battle cards, the defender, then clockwise from the defender.

A je tam mnozne cislo, takze muze hrat tech energize karet vic. Tudiz je muze kumulovat. Teda jestli je toto, na co ses ptal.

19.8.2010 13:11:36

skyfire
Připojuji se k k názoru rbx,mi taky bereme vítězství v bitvě pouze pokud přežije iniciátorova jednotka.Splnit si můžeš jen bílé vítězné body(zabij v bitvě krystalína atd..)

19.8.2010 13:43:22

skyfire
Ale vždy je to samozřejmě na domluvě mezi hráči..

19.8.2010 13:44:38

ok
rbx ma asi pravdu co se tyce vitezstvi (nam se to asi taky jeste nestalo), co se tyce te kumulace, tak definovano je to krajne nestastne, protoze pravidlo rika, ze se bonus prictek hodu kostkou, nikoliv k utoku, coz je takove zavadejici, protoze +1 k hodu kostkou je vzdy + 1 k hodu kostkou, at tech karet vylozim kolik chci. Ale zase vznika nelogicnost ve vylozeni vice karet, kdyby to bylo vzdy jen +1 za kazdych okolnosti, takze je to asi fakt hod+(1+1+1+1)

19.8.2010 13:50:32

Vybíráme z Bazaru

Talisman: Krvavý měsíc
Talisman: Krvavý měsíc
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 10 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas