Euthia: Torment of Resurrection

xxxxxxxxxo hodnoceno 113x (Seznam vlastníků)

Euthia: Torment of Resurrection - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Diea Games s.r.o.
Autoři: Markéta Bláhová
Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Gamefound/Kickstarter

UPDATE: Euthia se vrací ve spolupráci se Steamforged games (tvůrci např. Dark souls board game). Kampaň 5. srpna na Kickstarteru úspěšně skončila.

@CzechWin Připravil článek Euthia Resurrected s podrobnými informacemi, který by vám neměl uniknout. Doporučuji hlavně pro ty, kteří mají potíže s updaty v aj, nalezte zde všechny důležité informace. Článek je průběžně aktualizován. 

Více informací o spolupráci Diea Games a SFG na blogu SFG.

 

Na Gamefoundu probíhala kampaň na dotisk a rozšíření Euthie. Kampaň byla nakonec zrušena.

Komentář krátce po ukončení kampaně na JOUOB.castu.

The King of Average tomu také věnoval část svého času. Pro ty, kteří umí anglicky celkem hezky popsal, jak ta situace ohledně crowdfundigu může vypadat. 

 

5.2.2022 13:14:26 | Upraveno autorem (porovnej)

Kdyby člověk věděl, že je problém v aktuálním stavu financování, přihodil by pladge co nejdřív, aby kampaň zachránil. Ale když nikdo problém netušil, ani dle předložených informací tušit dost dobře nemohl, je to těžké. A je tu naopak spoustu důvodů pro zdrženlivost v případě, kdy se kampaň jeví úspěšně a není tak třeba cokoliv uspěchat. Někdo by čekal na klid o víkendu, někdo na unlocky, někdo na bližší info k neúplným rozšířením, někdo holt na naspoření potřebné částky a nemálo lidí i do posledních chvil v později otevřeném pladge manageru, aby se ujistili, že hru stále v takovém či takovém rozsahu chtějí (často s ohledem na upadají hype a časový odstup).

Pokud však kampaň dostane další šanci, jdu v případě srovnatelného obsahu do all in, ikdyby se měla cena ještě rozumně navyšovat. Stále věřím, že se tohle dílo, byť s jistou dopomocí, dočká svého vydání ke spokojenosti tisíců hráčů po celém světě.

 

6.5.2022 12:27:04

@Foreal : Oznámili že zároveň končí i jako firma, takže případný dotisk bych viděl snad jen kdyby se rozhodli to celé znovu (byť pod jinou hlavičkou) obnovit, nebo prodali někomu IP. 

--------------------------------------------------------------
Magic: the Gathering veterán, deskogeek a deskoherní překladatel

6.5.2022 12:50:26

ikdyž jsem hodně váhal, částka cca 5-6k za rozšíření pro mě není málo, tak mě ukončení samozřejmě mrzí. Myslím si ale, že bych je k závěru kampaně podpořil, protože to jsou češi, a hra je krásně zpracovaná. 

a pokud končí kompletně DIEA games, tak si nemyslím, že neúspěch na Gamefoundu je důvodem pro celkové ukončení

Jen tedy doufám, že tento stav je “pouze” neshodou mezi jednotlivými autory, a ne něčím vážnějším.

A z hráčského pohledu si můžu jen děkovat, že jsem je podpořil na KS, a také koupil Legendy země.

Doufám, že aplikace pro solo mod bude fungovat dále.

Děkuji všem, kteří se podíleli na této hře.

6.5.2022 13:32:54

Dnes večer o 18:00 bude live stream  na JOUOB CAST-u. Myslím , že tam sa všetko dozvieme. https://www.youtube.com/watch?v=i1bkUZaxtiU

6.5.2022 14:08:24

@mikeoldfield Jj. Vzduchem budou létat židle, firebally, půllitry a krabice s hrami. Něco mi říká, že zas tak horké to nebude a že v nějaké podobě se hry nakonec přeci jen dočkáme. Slovy Zdeňka Pohlreicha vyhodí hnětač na chleba (stopadesát ptákovin) a v nějaké rozumné podobě to nakonec vyjde.

6.5.2022 15:31:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Nevím o tom vůbec nic, ale podle poslední věty to bude z nějakých osobních důvodů…

6.5.2022 16:00:37

Ja tiež dúfam, že skôr či neskôr sa to zrealizuje :-)

6.5.2022 16:16:16

No vazne je, ze proste nemaj penize. Zjevne ani na to, aby se pokouseli o relaunch. Coz je proste problem-lidi si neuvedomuji, ze i crowdfunding vyzaduje dost penez na zacatku. A kdyz ty penize nemate, tak si proste nezaplatite ten potrebny marketing, aby se o vas dost lidi dozvedelo ve spravnou chvili. Nevim, proc v tom lidi hledaji neco dalsiho. Stejne, jako nemeli penize na doruceni her, kdyz se mnohonasobne zvedla cena dopravy, coz je pochopitelne nezanechalo ve stabilni situaci, tak kvuli tomu uz nemaji penize na dalsi kampan. 

Pro nas je to jenom hra, ale pro ne obrovska osobni tragedie-jejich “dite”, ktere piplali nejakych 6 ci kolik let, jim umrelo pod rukama, respektive aby zilo, tak by ho museli dat k adopci. Vsechny plany, cile, predstavy v jednom okamziku pryc. 

6.5.2022 20:54:40 | Upraveno autorem (porovnej)

@UmmA Co to zkusit vydat pod hlavičkou někoho jiného? Třeba mythic games takhle tuším berou hry.

6.5.2022 21:25:21

@czechImenhotep Tak to je ta “adopce” - byl by to asi zpusob, jak se financne stabilizovat, ale co pak? Na cem dalsim budovat firmu? 

6.5.2022 23:01:53

@UmmA Pak se uvidí :) Vydávání her na vlastní triko přes crowdfunding už asi není pro každého. To, že třeba mythic games zastřešují jiné autory a někomu se toho chce využít bude mít nějaký racionální důvod. Pořád bych se na to nedíval poraženecky. Tak se to nepovedlo vydat přes crowdfunding na vlastní triko, tak se to povede vydat jinak. Mají hotovou hru, na tu kampaň měli follow mraky lidí, i těch 500k za to byl někdo ochotný dát. To fakt neexistuje cesta jak to zrealizovat?

7.5.2022 10:38:59 | Upraveno autorem (porovnej)

Jde o naklady, ktere jsou spojene s vyrobou, kampani a predevsim prepravou. V poslednim podcastu zaznelo, ze 

1) Ve vybrane castce je DPH, coz je prvni podstatne minus v ramci XX % z vybrane castky (dejme prumer 20%). 

2) Gamefound si bere 10 %. 

3) Shipping jednoho kontejneru napr. do USA ted stoji 500K Kc (4% dosud vybrane castky - 1 kontejner do 1 zeme). 

4) A zaznelo, ze problém byl take pocet backeru, ktery byl nizky a vzhledem ke statistikam by se uz pocty razantne nevysvihly. To je podstatne predevsim pro jazykove mutace, jejich vyrobu i shipping do jednotlivych zemi, coz bude vice nez jen dostat par kontejneru na libovolny  kontinent. 

A pocty:

KDYBY se pocet backeru např. zdvojnasobil a castka by se navysila o cca 50 % - dostaneme se na 750K € = 18,75 M Kc a 4300 backeru. 

Celkove cca - 30 % z vybrane castky na DPH a Gamefound - tedy zbyva cca 13,1M Kc

Jen za shipping by castky delaly napr. 4-5M CZK. (Pravda, vybírá se zvlášť - viz níže nepočítám do nákladů za výrobu… Ale jak víme - minulá kampaň byla právě z důvodu shippingu dotována - tedy počítejme s tím +-)

Zbyva nam 13,1M Kc na celou vyrobu, packing, organizaci, odmenu tvurcum za 4300 baleni hry… To dela cca 3K Kc na jedno baleni takto monstrózní (nekolika krabicove) hry…  Zřejmě nerealné a proto to stopli. 

I kdyby byly pocty vybranych castek vyssi a shipping trochu nizsi (nez pisu), tak to asi do cernych cisel nevychazi.

Smutné. Doufejme, ze se najde cesta a moznost na "Euthia: Ressurection" bez “Torment” 

 

Jenda z F-M city

7.5.2022 12:10:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Aleš to v Joubcastu pěkně shrnul. 

Pokud pominu smutný fakt, že končí jejich tým, který hře věnoval několik let svého života a který toho ještě mohl tolik dokázat, tak je také smutné, že se zřejmě nevydá nové rozšíření, které mohlo Euthii ještě více vylepšit. Tvůrci několikrát zmínili, že se jim hru podařilo hodně vypilovat, nový kooperativní mód zaváděl simultánní tahy (a snižoval tedy herní dobu) a vůbec tam byla další spousta vychytávek. Škoda…

7.5.2022 12:55:18

Děkuji za komentář v Joubcastu. Velmi špatně se to poslouchalo, ale rozumím tomu, co se stalo a proč. Po zkušenostech z první kampaně to byl asi racionální krok. Jen si myslím, že občas se stane něco, co se vymyká statistikám - a možná se mohl dát od začátku reálný funding goal. Byť to teď tak nevypadá, nevěřím tomu, že je to mrtvý projekt. A stále budu doufat, že se najde (časem) nějaká možnost, jak to něco, na čem se tak dlouho pracovalo podaří dostat do stádia prodeje s nějakým ziskem pro tvůrce. Hra má potenciál a má fanoušky, tudíž je i potenciál pro případného investora… budu doufat v Resurrection of Euthia. Tvůrcům děkuji a držím palce!

7.5.2022 13:13:37

enneki

skoušel sem si to odhadnout a vychazelo mi pro relativně přijatelnou míru rizika u autorů a pro hru rozsahu Euthie cca 1,5M EUR na konci kampaně, formy na miniatury, dovoz od výrobců do hubů, nástroje na předřezávání archu karet a tisk, vejplata autorů…

zhruba to odpovídá těm 6k backerů, když v době ukončení kampaně bylo cca 2100 lidí a 500k EUR…

7.5.2022 16:33:34

Aleši, díky moc za obsáhlý a velmi upřímný komentář na Jouob castu. Neposlouchalo se to lehce a říkat to muselo být ještě stokrát těžší. Nikdy by mě nenapadlo vás napadat nebo se dožadovat vysvětlení, ale měl jsem docela strach. Když byl člověk na té optimistické straně zrcadla (20 minut backnuto, 500% goalu), tak ten update od Tadeáše včetně všech těch emocí opravdu působil dojmem, že nedostatek backerů byla jen část problému, nebo spouštěč, ale že došlo ještě k něčemu zlomovému, ať už zdravotnímu nebo vztahovému v týmu, proč už nemůžete pokračovat. 

Po bitvě je každý generál a těžko odhadnout, zda šlo v současné době s tak ambiciózní hrou dosáhnout v crowdfundingu ekonomického úspěchu. Každá volba měla svá pro i proti Kickstarter (dražší) x Gamefound (méně populární, plus dodatečně navíc problematický), jazykové mutace (podpora původních backerů x celkově potřeba více objednaných kopií), různé bundly (variabilita a slevy x složitost nabídky), strech goaly vs unlocky (u strech goalů definovaných na začátku kampaně by bylo zřejmější, že asi potřebujete vybrat přes mega x unlocky mi přišly motivace pro váhání: “Počkám, co vše dostanu. Žádný spěch, goal už je na 500%.”)

Stejně jako ostatní doufám, že se najde investor a vše se ještě v dobré obrátí. Ideální by asi byla Amerika, je to velký trh a přece jenom Euthia má pár věcí s Ameritrashem společného (dlouhá epická fantasy s kostkami, figurkami a celkově krásným vizuálem). 

Přeju všem z Diea games ať se z toho dostanete (i po finanční stránce) a sejdete se znovu v jednom pracovním týmu.

8.5.2022 03:45:44

Děkuji za komentář v Joubcastu, pral bych si a pral bych hlavne Vam, aby to timhle neskoncilo a tato na prvni pohled vyjimecna hra jednou spatrila svetlo sveta, aby se Vas sen naplnil a vse se v dobre obratilo

 

9.5.2022 00:29:28

Šance najít investora v dnešní době je podle mě takřka nulová. Jediný případ, o kterém vím, je Middara (Succubus Publishing) - jsou to Američani, tak si to oběhali (přes email nikoho nezískáte). A v té době byly levné peníze. Je nutné si uvědomit, že zisky v deskovkách jsou fakt nízko, proč by to někdo zvenku chtěl?

No a situace uvnitř průmyslu je ještě horší - všichni na dopravě krváceli a krvácejí - schopnost ustát to byla dána jen mírou úspor a rezerv. Šance možná byla do minulého léta, kdy se ještě věřilo, že se to zlepší. Ale to je teď pryč.

9.5.2022 10:40:32

UmmA: Tak další příklad je třeba Blacklist Games, kteří před pár měsíci psali, že sehnali investora, takže by se jejich kupa nedodaných kickstarterů měla pohnout. Ovšem zatím se nepohnula, takže kdoví jak to je..

9.5.2022 16:56:40

Aktuálně oznámili Shadowborne Games (tvůrci Oathsworn), že na dopravě také krvácejí a všechny předpokládané zisky jsou kvůli tomu v tahu. Žádají po backerech přispět na dodatečné náklady (dobrovolně). Takže je to teď problém všude.

Doufám, že až se jednou situace ustálí, Čína si vyřeší problémy se svým čínským virem, rusko bude potupně vypráskáno z Ukrajiny, ceny dopravy se vzpamatují… tak DIEA povstane a zkusí kampaň znovu… Tentokráte úspěšně…

10.5.2022 09:09:09

Ano. Člověk to vidí u spousty dalších firem (i větších a zavedených), ale stejně se pak najdou lidé, kteří tvrdí, jak si to vlastně DIEA celé špatně spočítala…

10.5.2022 10:50:20

@Azalin Jasně, ale ti už mají docela portfollio, specializují se na miniatury, které se dají prodávat i bez deskovek a v tomto roce uvedou IP deskovku Street fighter. Navíc toho investora našli minulý podzim.

10.5.2022 11:24:36

@Zoid Myslím, že hlavní námitka je, že si to spočítali příliš nebezpečně. Mít dvojnásobný zisk, tak ta díra není tak hluboká. Stejně tak nejsem spokojen s Shadowborne games - už během kampaně se vědělo, že si nechavají malou marži, teď víme, že to měli jen na 15%. Kdyby to měli na 10%, chybělo by jim dalších $150K, od backerů by tak museli dodatečně vybrat 2x tolik, než chtějí teď. A teď je otázka, kdyby pledge byly o 10% dražší, jestli by přišli o tolik backerů. KS nabízí dost velký prostor, jak dát backerům dobrou nabídku a přitom si zachovat nějakou finanční stabilitu - je-li výrobní cena 1000, tak finalní cena 3000 je pořád o mnoho lepší, než by byla doporučená 5000. Zvlášť když se to nedostane do retailu, kde to není jen o ceně, ale i o prostoru na skladě/v obchodě.

Krize v dopravě by samozřejmě jakékoli zisky v zásadě vymazala (ty zároveň na množství odvedené práce jsou pořád dost malé), ale to je oproti dluhům pořád dost komfortní situace.  

10.5.2022 12:10:16

@UmmA Tak hlavní námitka je to víceméně až teď. Když tenkrát potřebovali dovybrat peníze na poštovné (asi 15 dolarů), tak si pamatuji i komentáře typu, že si to špatně spočítali a ostatně i horší.

 

Jestli a jak moc rizikově to spočítali, to já nemůžu říct, tomu já moc nehovím a do přesných čísel jim nekoukám. Ale když budu vycházet z informací od Aleše a Tadeáše, co tak po různu zmiňovali, tak měli i rezervy na případné průšvihy, ovšem když z 50 000 je najednou půl milionu za kontejner (kterých bylo tuším 7), tak na to se prostě člověk nepřipraví. A osobně si nemyslím, že pro začínající firmu a takhle velkou hru je tak jednoduché si říct, že tu hru zdraží. Ale jak říkám, já nejsem povolán tohle soudit a nic není černobílé. Moji podporu vždy měli a do budoucna i mít budou, ať už v jakékoliv podobě. Jsou to super lidi a nezaslouží si takhle skončit.

10.5.2022 13:54:42

Z 50 000 na 500 000 doprava jednoho kontejneru s tím vážně nikdo nemohl počítat…..takže snad se jim podaří to někdy zase ještě zrealizovat :)

10.5.2022 14:50:50

Vybíráme z Bazaru

Hobit Dobrodružná hra 1994
Hobit Dobrodružná hra 1994
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas