Euthia: Torment of Resurrection

xxxxxxxxxo hodnoceno 113x (Seznam vlastníků)

Euthia: Torment of Resurrection - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Diea Games s.r.o.
Autoři: Markéta Bláhová
Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Gamefound/Kickstarter

UPDATE: Euthia se vrací ve spolupráci se Steamforged games (tvůrci např. Dark souls board game). Kampaň 5. srpna na Kickstarteru úspěšně skončila.

@CzechWin Připravil článek Euthia Resurrected s podrobnými informacemi, který by vám neměl uniknout. Doporučuji hlavně pro ty, kteří mají potíže s updaty v aj, nalezte zde všechny důležité informace. Článek je průběžně aktualizován. 

Více informací o spolupráci Diea Games a SFG na blogu SFG.

 

Na Gamefoundu probíhala kampaň na dotisk a rozšíření Euthie. Kampaň byla nakonec zrušena.

Komentář krátce po ukončení kampaně na JOUOB.castu.

The King of Average tomu také věnoval část svého času. Pro ty, kteří umí anglicky celkem hezky popsal, jak ta situace ohledně crowdfundigu může vypadat. 

 

5.2.2022 13:14:26 | Upraveno autorem (porovnej)

Hmota: Tohle je konec značky, o tom tam taky píšou, takže v důsledku něčeho pálí mosty.

5.5.2022 20:46:07

To je nějaká prdel ne? 

5.5.2022 20:47:42

Nechal bych to. Oficiální důvod uvedli, tak to je OK a mají na to právo. Třeba až se z toho otrepou, tak se do toho ještě pustí. Ta hra si to zaslouží. Je top. 

 

5.5.2022 20:50:36

@Infidus Hele a Ty by ses tedy spokojil s prostým sdělením, že je to z osobních důvodů? Podle mě by se (neříkám že z Tvé strany) tady strhla podobná diskuze ve smyslu “co to je za osobní důvody, že jste se na nás takhle vybodli”. Mně to vysvětlení taky neuspokojuje a už vůbec nemám radost z výsledku, ale tak nějak cítím, že je lepší do nich moc nevrtat, třeba nám to s odstupem času vysvětlí líp.

5.5.2022 20:51:52

můžu jen hádat ze zkušenosti, náklady na formy pro figurky, při danej velikosti 52mm? a větší?…cca 4-6 figurek ve formě… i kdyby to bylo dělaný na protomold formy tak cca 10-15k eur na formu, v tom nasmlouvaný opravy po prvním bo druhým vzorkování? jednonásobný dutiny pro každou figurku ty vydržej cca 5-7k výhozů…68+figurek to je 12-17 forem, nejsou ukázaný všechny stretch ….no vychází mi to tak 200-300k eur jen za formy, možná včetně ceny samotnýho lisování…

 

dále nástroje a tištění karet a tiles, tady nemám zkušenost…no osobně bych si tipnul, že náklady na hru vydanou v počttu 5-10k vydání při rozsahu jako Euthie můžou být kolem 500k EUR…

5.5.2022 21:13:27

Myslím si, že těch podporovatelů mohlo být klidně i 6000. Škoda té překombinovanosti různých pledge s cílem vyhovět hráčům, nikoliv vlastní kapse. Třeba tu novou expanzi bych udělal jen ve verzi s figurkami a nazdar. Podobně v allin mohlo prostě být úplně vše. Kolik lidí na to koukalo jak na nová vrata a nevhodilo to tam už se nedozvíme. U mně to vyvolalo škrabání na hlavě a s podpořením jsem váhal, protože jsem si nebyl jist co vlastně, nakonec bych něco vzal, ale těžko říct co.

Jinak chápu, že je to risk jak blázen, dost nedůvěřivě jsem koukal na cenu pošty a že už se vyškolili minule. 

Proč to třeba nechtějí zjednodušit, dát tam reálný cíl a nezkusit znovu vědí autoři, mají v tom vlastní peníze, je to jejich věc, ne podporovatelů. Dovedl bych si i představit to dát na čas k ledu a zkusit to za rok znovu. 

Každopádně přeji mnoho zdaru a ať se daří.

Je to lepší než spousta her, co prorazila, je to škoda.

5.5.2022 21:16:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Škoda já se chystal na allin a věřím že těch lidí byli spousty co to měli v plánu.. a nebyl důvod backovat hned.... škoda moc moc jsem Vám fandil :( Držte se..

5.5.2022 21:21:39 | Upraveno autorem (porovnej)

@Kadylek & spol - Nevrtal bych do toho. Třeba se z toho časem trochu oklepou, a bude chuť na nějaký vetší rozbory. Mě osobně to vysvětlení přijde naprosto jasný. Navíc pro ně samotný to teď bohužel musí bejt neporovnatelně větší zklamání než pro nás backery - vždyť už jen kvůli tomu, co všechno do toho vložili, by to přeci jen tak pro nic za nic nezařízli. Přeju si, aby v nich neumřela chuť to jednou znovu oživit.

5.5.2022 21:33:12

czechImenhotep jednou to stejně příjde, ty značky, hlavně nezavedený, budou muset nastavit cíle tak aby se jim to vyplatilo vydat….

je škoda, že se tady nedali hned na začátku reálný cíle kdy se to dá skutečně vyrobit a rozeslat, nikdo nedokáže samozřejmě odhadnout kde budem za rok v době výroby a rozesílání, ale něco předjednanýho aspoň ohledně výroby muselo bejt snad už teď…

momentálně netuším kolik ze zafinancovanejch kampaní vůbec dostanu (Aeon trespass, Wild assent, Stormsunder, The witcher, Lasting tales, Dungeons and Lasers, Tanares obě edice, Dawn of madness….) 

5.5.2022 21:36:00 | Upraveno autorem (porovnej)

Ou co to tu ctu? Clovek zajede s detma na vylet a po navratu takove soky.

No je to uz podruhe, co mi z kampane spadla brada….pokud Vim, tak usili, casu a penez jen ma nove veci padlo nemaloa do toho manko 1.5milionu z prvni kampane a nakonec konec? Jako je jasne, ze tohle bude asi uplny konec, takove rozhodnuti muselo zapricinit jen neco velkeho a neprekousnutelneho.

Jinak pro ostatni k tomu cili….kazdy, kdo umi pocitat a zna ceny si spocte, ze realne u takto rozsahle hry je treba vybrat idealne 10tisic prodanych beden, xo kterych se naklady relativne prijemne rozprostrou. Ani nejvetsi spolecnosti jako AR, CMON atd nemaj finance ani chut tisknout hru v tolika jazykovych verzi…to je teh dost likvidacni a co si budeme vykladat, CZ byla pro nas od autoru dar, na ktery tez jen doplaci.

Nu coz, uvidime, co prinese cas. Me alespon ne eka obhajoba 11 tisic u manzelky 

5.5.2022 22:14:55

Já to vůbec nechápu. Před pár dny se dívám na dlouhé preview na youtube, kde se rozbírají detaily rozšíření na které se těším půl roku a právě jsem šel backnout a vidím, projekt zrušen? Nechápu a ten důvod už vůbec. A argumetnaci důvodu už vůbec nerozumím. Proč nebyla zadefinována cílová částka, proč se někdo pustí do kampaně a pak ji za tři dny zruší? Co se zásadního změnilo? 6 tisíc backerů by to jistě mělo, takže důvod bude jiný…

5.5.2022 22:21:04

tiez ma to velmi prekvapilo a velmi ma to mrzi… :( Jedno stastie ze mam povodnu verziu z KS…

5.5.2022 22:22:11

@Whiskas - Vysvětlení jasné je, ale je naprosto nelogické. Pokud by takové rozhodnutí padlo po ukončení kampaně za 10 dní, pochopím to. 

Ale tvrdit, že není možné dosáhnou požadovaného počtu 6k backerů po dvou dnech kampaně? To je opravdu nesmysl.

Osobně jsem ani přispět nestihl, čekal jsem na doplnění kompletního balíku o kterém se v diskuzi na Gamefoundu psalo. A na místo toho taková ledová zpráva :(

Pokud by update #7 nezněl: Shutting down the campaign. ale např. potřebujeme vybrat dva miliony €, věřím tomu, že by se nakonec vybraly.

Myslím si totiž, že většina těch co už přispěli, by raději nějaký ten mrzký peníz do kampaně přidali, než aby nakonec neměli nic. A pokud je to opravdu jen o penězích (což si nemyslím), tak tohle je opravdu promarněná příležitost.

Šťourat do důvodů autorům nechci, je to jejich věc. Cítím ale veliký smutek a doufám, že projekt ještě nepošlou úplně k ledu a zítra uvidíme update #8: We are back a ještě to s námi zkusí.

5.5.2022 22:22:57

@knorovi ten update 8 ako si ho nacrtol by bol katastrofa… Uz teraz je velka cast sklamana niektori znechuteni a niektori az nahnevani. Taketo zametanie fanusikmi by bolo este horsie ako nechat projekt zruseny… Zial mozno raz sa dockame, cas ukaze.

5.5.2022 22:55:24

@knorovi  U těch kampaní je v podstatě ohraná písnička, že na největši rito dojde jen během prvních a posledních pár dní (1-2 dny) v průběhu kampaně, a to s velmi srovnatelným nárustem. Mezi tím je kampañ obvykle mrtvá, a když tam dojde k nárustu o 10-15%, tak už to lze považovat za úspěch (někdy dokonce dochází i k odlivům). Z toho vysvětlení to čtu tak, jak to bylo řečený - tj. měli to spočítaný minimálně na ~6 tisíc backerů v samotný kampani (navíc na základě toho lze obvykle kalkulovat i s nějakým minimálním nárustem v late pledge, a v součtu to pak mohlo bejt ještě mnohem víc vzdálený skutečnýmu cíli). Tzn. teď už nejspíš šlo poměrně dost dobře odhadnout, že to na ten cíl ze ~2 tisíc backerů fakt nedosáhne, a tak nemá smysl přepínat strunu. Čím víc krabic a jazykových mutací, tím víc vzniká kombinací ke kompletaci při výrobě a odbavení. Dál pak asi nemá smysl příliš rozebírat, že pokud je na to málo backerů, levnější sériová výroba se začíná stávat drahou zakázkovou výrobou témeř každýmu na míru.

5.5.2022 23:44:33

V původní kampani bylo 2550 backerů za první 3 dny. Skončili s 4288 a to tam byl trochu netypický nárůst zhruba od půlky. 

Tady jim finance během dne myslím klesly (mám dojem, že měli přes 500k), 2160 podporovatelů. Je možné, že kampaň byla tak komplikovaná a lidi to nechávali na víkend, kde by došlo k obroskému skoku… Ale spíš ne. Na dynamiku kampaní se podívejte na kicktraq. Po prvních 3-4 dnech můžete očekávat max dvojnásobek (třeba ale Bloodborne měl v prvních třech dnech 19000 a skončil na 24000). A to na Gamefoundu to bude spíše horší, jelikož má stále mnohem menší základnu než KS, šance, že se k vám někdo dostane z jiného projektu, je mizivá. Zatím jediným “přímým” srovnáním je hra Tiwanaku (na GF Pachamama), která na GF skončila s 240 podporovateli, relaunch na KS (samozřejmě trochu přepracovali kampaň) jí vynesl lidí 1900.

A teď je otázka, když člověk ví, že to skoro jistě nedopadne, zda 2 týdny v komentářích zodpovídat pořád ty samé věci, odpovídat na tisíce mailů, dělat do noci updaty,…

6.5.2022 00:34:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Snad to není úplný konec Euthie a zkusí někdy v budoucnu udělat alespoň dotisk základu. Dali si tolik práce, aby mě do hry naprosto nadchli a pak z ničeho nic konec. Nerozumím tomu, proč se do toho pustili v takto megalomanském duchu, se spoustou rozšíření, doplňků, jazykových variant, když už od minulé kampaně museli vědět, že tomu doba zrovna nepřeje. Po bitvě je ale každý generál. Také s tím 500% funded tomu moc nepomohli. Chápu, že je to psychologický efekt, ale pořád po tom zůstane hořká pachuť, že ze mě dělali celou dobu blbce. Stejný případ, jako ty přeškrtnuté “původní” ceny, za které se hra nikdy neprodávala a ani nikdy prodávat neměla. 

6.5.2022 07:46:27

Možná by stálo za to udělat pouze verzi se standees a bez kvanta různých add-onů, které si zas tolik lidí nekoupí. Vybralo by se míň, ale i náklady by byly úplně někde jinde. Snad to ještě nějak oživí.

6.5.2022 07:58:44

Zklamání je obrovské. Opravdu jsem se na tu hru a věci okolo těšil. Čekal jsem, až to spustí, abych mohl přihodit. Můj první podpořený projekt. Včera odpoledne. Jsem zvědavý, co bude dál. 

6.5.2022 08:15:51

Překvapilo mě do jakých rozměru rozšíření narostlo a když už jsem se vyrovnal s částkou tak je konec. S tím se smířit bude pro mě daleko větší problém a syn to taky těžce nese, druidka byla jeho vysněná postava.

Rád podpořím znovu v jakékoli i třeba zredukované variantě. Ale v návrat už se asi nedá moc věřit.

@alladjex - Ještě jsem si říkal jestli by bylo možné, až se z toho oklepete a pokud už nehrozí návrat Crawling Shadows, dát nějaké tipy pro vylepšení kooperativního režimu základní verze?

Dík za vše. Budeme si užívat základní hru a stále doufat v rozšíření.

6.5.2022 08:39:43 | Upraveno autorem (porovnej)

@Aillas @alladjex Moc hezké video měl na to king of average, kdy kritizoval celkovou prodražující zavalenost KS her plastem, aby vzápětí na konkrétních kamapních ukázal, že o ty standee pledge v reálu stojí jen minimum hráčů, mají-li backeři na výběr a že to nechápe. Bavíme se o američanech, kteří jsou finančními tahouny, ne o češích obracejícíh korunu a přemýšlejících o stojáncích.

Základním problémem toho KS bylo dát hráčům na výběr z nepřeberného množství kombinací a doplnků. Tady si každý mohl skutečně vybrat jak chtěl on, ne tak jak chtěli autoři. Já sám jsem uvažoval nechat si základ ve stendees a vzít expanzi s figurkami a dovedu si představit, že každý s určitým základem by vzal něco úplně jiného. Proč nejúspěšnější projekty jedou, max 2 pledege a allin + addony a nemají tam stopadesát bundlů jak tady, a pokud ano tak je tam nikdy nemají od začátku, ale podle finančního vývoje kampaně. To že se ty možnosti odemykají postupně má svůj důvod.

Ve finále bych drze prostě vnutil všem jednu verzi bud figurky nebo stojánky. Moc hezké video je na to na youtube, kde se amík rozplývá u této kampaně nad tím, že poštovné zdarma po usa je neskutečný deal, a pak kouká zmatený jak lečo na tu tabulku kamapně co je v čem za expanzi a nechápe proč v allinu není solo expanze..jemu je totiž nějakých 55 dolarů navíc u zadku, pro ně jsou to ani ne poloviční peníze co pro nás, jen ho štve zabývat se tím proč to tam není…podobně je zmatený ze stopadesáti krabic, kdy obrázky jsou podle něj rozdílné na téže krabice. Prostě se nám tu snažili prodat hru, jenže v kamapních většina kupuje podle prvního dojmu ne podle hry.

Jsem přesvědčený o tom, že spousta lidí na to koukala a bádala podobně jak já co mám vzít, a to backuji pravidelně x let. 

Podobou chybu udělali u Conana od monolythu, kdy ta kampaň byla nakonec zrušena.

Podle mně ta hra na to má, jen ta grafika+ohlasy na základ to prodají, akorát potřebují poradit, jak to mají nabídnout, aby to dávalo finančně smysl. Podstata neúspěchu tkví v šílené překombinovanosti nabídky. Američan vám u toho nebude hodinu sedět a zkoumat rozdíl mezi elementály standees a s figurkami, resp. je pro něj podezřelé, že se tím má zabývat, podobně chtějí nabídku na jeden kompletní insert, ne modulární výběr, oni tam chtějí vhodit prachy, ne nad tím bádat. On prostě večer sedne k počítači a někde nasype nějaké prachy a nechápe, proč by zrovna u tohoto měl trávit mládí, když jinde koukne a zaplatí.

Mrkněte se na videa na YT, kde jsou recenzenti co hodnotí probíhající kampaně stylem, že se dívají na stránku probíhající věci a komentují to, stím že tu stránku vidí prvně.

Manželka byla na nějakém semináři pro obchodní zástupce. Co mi utkvělo, nabídnete Karlovi termín schůzky, řekne že nemá čas. Nabídnete mu ať si řekne termín sám, bude se do nekonečna vymlouvat a odsouvat rozhodnutí, kdy se sejdete. Dáte mu dva konkrétní termíny - vybere si, prakticky vždy…funguje to. 

To co tady udělali autoři, že dali možnost Karlovi, ať si vybere sám a zkomplikovali mu to navíc 150 možnostmi…a Karel se rozhodnul tak, že to odsunul a čekal na update, který to vysvětlí..a stejně by to nefungovalo, kdo by v tom impozantním množství informací ještě hledal update.

Prostě ta kampaň nebyla zvládnutá, jinak hra jako celek a nové rozšíření vypadaly naprosto super a navíc z těch videí je cítit, že to testují, o čemž si jinde mohou nechat tak zdát.

Být autory tak otevřu na BGG vlákno a zeptám se lidí proč to nebacknuli. Z časového hlediska je tento krok čirá sranda oproti úsilí a penězům co do toho dali. Pakliže jsem “prohrál” je potřeba vědět proč.

Autoři se tady snažili tak moc každému vyhovět, až omylem přehlušili složitým obchodním modelem hru samotnou. Ten přístup je nesmysl, musíte ostatním vnutit to co je výhodné pro vás. Mrkněte na zrušenou kampan conana od monolythu, to je jak přes kopírák.

Podpořilo to velké množství lidí, a to šílené složitosti nabídky navzdory. Kde jinde jsou lidé na to ochotni vyrábět přehledové tabulky apod. Kdyby mi někdo nabídl jinou podobnou hru tímto stylem, tak se na to vyprdnu a nezkoumám to s kalkulačkou v ruce. Grafika té hry je parádní, levné to nebylo, ale předražené jako anastyr také ne. Žádný jiný problém než těch 150 pledgí a addonů tam nevidím, což je ale zcela základní kámen - nevím co si mám vybrat tak si nevyberu nic. Pokud z této pasáže nechápete, zda píši o kamapni Euthie nebo Conana, tak v tom vůbec žádný rozdíl není.

Cancel kampaně byl na místě, ta hra má na víc.

Úplně by stačilo abych měl namísto možnosti výběru té velké expanze se stojánky, s figurkami, ve stopadesáti bundlech, těch možností zlomek, a backnul jsem to.

Za zrušením kampaně je zbytečné hledat celoplanetární spiknutí. Prostě money, money a prodělat podruhé už nejbližší okolí by nemuselo rozdýchat. V životě jsou důležitější věci, než že do něčeho vložíte několikaleté úsilí a nevyjde to.

6.5.2022 08:40:12 | Upraveno autorem (porovnej)

@czechImenhotep  souhlasim. Ja backoval poprve (a asi naposled) a byl jsem z toho taky paf. Cucel jsem do toho snad nekolik hodin, zkoumal varianty, pocital, co kolik stoji a co chci nebo nechci. Me to tak nadchlo a tak jsem se tesil, ze mi to za to stalo a sel jsem all in. Ale… Zjednoduseni by urcite pomohlo. 

6.5.2022 08:54:43

Také přiznávám, že mě nic tak dlouho nezasáhlo jako zrušení této kampaně. Sice mi to bude pár let trvat než ohraji byť jen základ (popravdě jsem ještě úplně neohrál ani Legendy), ale na další obsah jsem se těšil jako malé dítě :-)

Třeba se Euthie chopí nějaký větší hráč a dotáhne to. V jednom videu Tadeáš naznačil, že je někdo snad kontaktoval či co po první kampani…. nebo se možná pletu.

Hlavně doufám, že jsou všichni z týmu v pořádku, děkuji jim za to, že Euthie i původní legendy spatřily světlo světa a přeji jim mnoho úspěchů v životě.

6.5.2022 09:21:58

I mě to mrzí a pevně doufám, že důvod je opravdu jen v počtu backerů. Věřím, že to pro kluky muselo být extrémně těžké rozhodnutí.

6.5.2022 09:28:50

Jeje…skoda ze to nezrusili driv…jsem kvuli tomu skipnul project The Great Wall :D. Tak snad v budoucnubse jeste dockame reprintu…minimalne az se trh trochu stabilizuje.

6.5.2022 09:52:05

Vybíráme z Bazaru

Stars of Akarios + Ships Miniature (KS)
Stars of Akarios + Ships Miniature (KS)
Akt. cena: 4900 Kč
Končí za: 10 dnů

Offcanvas