Bílý hrad - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 80 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Israel Cendrero
Sheila Santos
Rok vydání: 2023
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

House rules - viac tahov/viac kol prip. iny variant?

Tiez sa vam zda ze hra nema poriadny “climax” moment? Hrate hrate a zrazu skonci? Hrate to niekto na 4. tahy ci 4 kola alebo s inym houserules?

Osobne mi pride, ze hra bola navrhovana bud na viac tahov za kolo, alebo viac kol (predpokladam ze 4 ako 4 rocne obdobia hore na plane), len pri playtestoch asi zistili ze vo stvrtom kole ma vyhodu iba jednsstrategia tak to dali na 3.

Dizajner hry na BGG reagoval ze 4. kolo zrusili, lebo vyhodnotenie zahradkarov trvalo dlhsie nez cele kolo, co mi pride taka vyhovorka, skor tam nejaka strategia spravila obrovsky pocet bodov/surovin.

Mne osobne tam chyba to finale ako ma napr. Katedrala, kde je to suboj ci to prvy hrac rychlo dostava a ostatni len rychlo zbieraju suroviny na ozdoby aby si uchmatli este body, v takej terra mystice/vecnej zime/katedrale su to zavody o posledne body na stole.

Osobne chcem skusit zahrat na 4 tahy za kolo a ako variant B na 4 cele kola po 3 tahoch (vo dvojici), hra ma bavi, ale chyba mi ten pocit finale, aj keby v 3. a 4. kole nevyhodnocujem zahradnikov.

9.1.2024 16:48:31

Tak to nevím jestli ta hra potřebuje víc tahů/kol. Asi záleží na rozložení desky, ale vzhledem k tomu že se nám stalo, že i při normální délce některý hráč umístil všechny meeply, co by dělal v tom posledním kole? Sledoval jak ostatní vlastně dosahují podobného výsledku, jen méně efektivně? Jako co mi přijde slabé.. ale zatím jsem nehrál tolikrát…je bodování volavky. Zbytek je v pohodě. Asi nepotřebuji aby to mělo nějaké finále…stejně jako to nemá spousta eurovek.

9.1.2024 17:09:58

Ta hra nie je o tom spravit vsetko. Pri 4 kolach uz by sa ale stavalo ze by si vsetko vacsinou spravil a potom by to stratilo pointu.

9.1.2024 23:49:55

@no.vi89Je to dobrá hra a je to aj preto, že máš iba 9 akcií. Robí ju to unikátnou v tom množstve iných hier. Áno, nie je tam ten závod na konci hry, ktorý ti chýba. Skúste vyskúšať iný variabilný koniec hry. Možno akciu v ktorej niekto vyprázdni niektoré dva rady workerov :-) Alebo niečo iné… Daj potom vedieť ako to dopadlo.

10.1.2024 10:56:21

tato hra je dizajnovaná na tento počet tahů podle mého názoru. Máš mít pocit nedostatku. Máš se naučit komba při nedostatku - jak to zahrát tak aby jsi z toho vymačkal co nejvíc. Nemyslím si že by měla mít víc tahů. Doporučuju hrát to takto a trénovat a nebo pokud z toho nemáš dobrý pocit prodej to a kup si nějakou víc kombící a méně omezující hru 

10.1.2024 12:01:40

Tak určitě ti nikdo nebude bránit si dát více tahu. Zkus a dej vědět. My taky v hrách zkoušíme různé “kejkle”, jestli se nám to nebude příjemneji hrát :)

Ale zrovna u Bileho Hradu můžu říct, že tady spíše záleží na rozložení hracího plánu a to, jak tu hru máš nahranou. Na začátku jsme se v tom placali, do hradu došli max dva a to ještě silou vůle :D Pak jsme se to naučili kombinovat a jsme ve stavu, že mít 3-4 tahy navíc, tak máme desku prázdnou, suroviny na max, na hradě jsou všichni ve vysokých patrech atd. (Ve dvou hráčích)  A nevím, jestli by mě to pak bavilo… 

Ale zase tahle větší volnost ti může odkrýt různé strategie a budeš pak umět lépe nakombinovat variantu 3x3. Takže proč ne. Dej vědět.

10.1.2024 12:18:04 | Upraveno autorem (porovnej)

To je dotaz jako “hrál někdo pexeso s obrázky nahoru?” - ano, jde to, ale je to zcela proti myšlence celé hry. ;-)

10.1.2024 13:24:50

Tak tych, ktorych to zaujima - skusal som teraz prvu hru na 4. kola v 2 hracoch s tym, ze zahradnici boli vyhodnoteni aj na konci 3. kola. Rozlozenie na planiku nebolo idealne (lepsie povedane pekne nahovno, lebo jednotkovy samurai daval 2 daymio, 3kovy cervenu kocku kde vacsinu hry boli akcie na nic :D). Studna daymio + 2 mince. Perly isli vziat len za 1 kocku vacsinu hry + ako bonus 2 kola po sebe mali 2 mosty kocky o hodnotach 1-3.

Rovno poviem ze hral som s tym vedomim ze budu 4. kola, preto ten narast skore v poslednom kole.

Spocitanie bodov po 3. kole (pred bonusmi za zahradnikov) a → 4. kole

Skore:
Red:
Zahradnici (4 → 5): 14 ->     19    bodov
Suroviny:  2  → 3   body
Kurtizany (1 → 4):  3   -> 12     bodov
Samurai: 5 x  -> 5x (1+1+1+1+1)      bodov
Volavka: 0 -> 3 bodov

Spolu:  27 -> 62 (5 body z vejarov pocas hry)

Green:
Zahradnici (3):  9 bodov
Suroviny: 1 -> 2 body
Kurtizany (3→5): 9 -> 15
Samurai: 3x  -> 4x (1+1+1+1)
Volavka: 3

Spolu: 23 -> 54 + (5b za vejare)

Fotka z hry (Z TableTop Sim, fyzicka hra je v preprave)
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3137174264

Vyhody/nevyhody:
+lepsi manazment zdrojov (clovek nema stale pocit ze ma malo)
+Zahradnici su fakt silni late game ak ma clovek mince/extra zdroje
+zakerne finale ak ma plocha len 2 moznosti poslat kurtizany

-ak si to niekto dobre a efektivne rozohra, posledne kolo (po odohrani zahradnikov) je pre neho nuda ak nevie nazbierat perly z plochy, toto sa vsak da upravit, ak v 3. kole nevyhodnotime zahranikov.
-Uvodna karta: 4 food, 2 iron, 2 daymio, 3 coins je mega overpowered.

 

Este to skusim par krat zahrat aby bola vacsia vzorka. V kazdom pripade ten finalny pretek mimo toho ze vitazny hrac blokuje klucove policka sa nejak nekonal.
 

11.1.2024 22:04:11 | Upraveno autorem (porovnej)

2. pokus - zahradnici aktivni len prve 2 kola, dost dobry setup, zeleny dal comeback kedze mal vela materialu, akciu na doske ktora mu dala 4 perly + samuraia. Do toho 2x zahradnici v nudzovej chvili. Hral som za oboch hracov - na vyhru a blokovanie dobrych kociek/lokalit. Konecne skore som neznacil v hre:

Po 3. kole:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3137206075

Po 4. kole:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3137217758


Red:
board: 0
gardeners (5 → 5): 19
curtizans (4 → 4): 19
Warriors (2,2,1 → 2,2,1,1): 5x 4 → 6x 4
materials: 2 → 4
Volavka: 0

Total 60 ->  66 bodov


Green:
board: 2 ->6
gardeners (2->4): 2 -> 18
curtizans (3->5):  12 -> 21
Warriors (2,1 -> 2,1,1): 3x 3 -> 4x 5= 20
materials: 2
Volavka: 0->3

Total:  27-> 70 bodov

 

11.1.2024 23:16:10

@jankie To tvé srovnání je mimo mísu :-D

Spíš by se hodilo říct, že je to jako bys otáčel tři obrázky, místo dvou.

Nemění to myšlenku hry, kdy jde o paměť, jen upravuje obtížnost.

Což je v pořádku.

Nakonec, ať si každý hraje svou hru tak, jak ho to baví. O to jde především ;-)

 

12.1.2024 05:37:03

@Bandy75 Tady se shodneme, jen že se neshodneme. :D

Pokud je jediný a celý princip hry optimalizace možností/zisku za minimum tahů, přidáním kola neupravuji obtížnost, ale bořím kompletní základ hry. Tudíž můj příměr s pexesem je opravdu výstižnější.

A jak píšeš, ať si každý hraje své hry jak chce. Stejně jako já na to můžu mít jakýkoliv názor. :)

12.1.2024 08:47:16

@jankie ale myslienka hry je zachovana, stale optimalizujes akcie na plane za minimum tahov, len ich mas o jedno kolo viac a ked fakt nevyhodnocujes az 3x zahradnikov, stale mas malo zdrojov a snazis sa vytlacit maximum z posledneho kola. Idealne je si to vyskusat a uvidis.

Mne chybal v standardnej hre ten late game “rush”, co so stvrtym kolom funguje super - ak nevyhodnocujes zahradnikov v poslednych 2 kolach je to dobre vybalancovane, zaroven ked umiestnujes kurtizanov v 3. a 4. kole uprednostnis kartu, ktora ma moznost umiestnit klucoveho panacika nez dobre zdroje ako plan B, lebo v 4. kole sa vies dopracovat k hociktoremu zdroju na vlastnej doske.

Ak to mas dobre pripravene pred 3. a 4. kolom mas tu ten “late game” tlak a honbu za bodmi, vid bodove rozdiely v tej druhej uvedenej hre na 4. kola, ist prvy s blbymi kockami v druhej casti hry bolo klucove. Taktiky, ktore funguju v hre na 3 kola, ta v tomto pripade mozu obrat o dost bodov.

+ nemas taky zly pocit z toho, ked nic neumiestnis a musis vziat nejaku akciu na hovno a este za nu doplatit mincu :D

 

12.1.2024 10:24:14

Za mě nesmysl. Akorát si to z 80 bodů zvednu přes stovku.

Autoři hru testovali na stovkách partií. Pokud by chtěli více tahů tak by to tam dali.

12.1.2024 10:33:19

@no.vi89 EDIT: odpovídal jsem nechtěně jinému hráči

Jediná změna bude méně intenzivní a delší partie. A nějaké body navíc. To asi stihnu raději kratší partii navíc s jiným rozložením.
(navíc zkušený hráč by se už ve čtvrtém tahu bez figurek nudil)

Dodám citát autora hry, který se dotýká tématu:

Just a couple of things about why not to activate Gardeners in the last round:

* Everyone would be doing just that at the end of the game

* Gardener action will become too powerful. If so, we should reduce (or remove) the VP on garden cards and that would make them less attractive (Designing games are like juggling)

* The third activation of the Gardeners, will take the same amount of time as a full round (if not even more) and that will be super anticlimactic. You cannot have a simple phase of the game taking as much time as the normal flow of a game (think about those games which scoring takes as much as the full play)

At a some point of the development, the third activation was there and all the playtesters and ourselves included, felt like it made no sense to spent more time activating again Gardeners rather than actually playing the game.

Think about having an incentive to place them earlier in the game.

12.1.2024 14:14:33 | Upraveno autorem (porovnej)

@jankie  V zápalu diskuse jsi přehlédl mou nereakci na tvou reakci :-D

12.1.2024 14:34:34

@Bandy75 díky za upozornění :D nečekal jsem, že někdo druhý bude mít stejný názor :D

12.1.2024 14:38:58

@jankie viem, videl som to na bgg, s tymi zahradnikmi suhlasim, to som preskakoval aj v hre na 4 kola, inak neviem mozno je moja verzia viac casual variant, nic viac. Chcel som mu napisat do toho vlakna ci testovali aj 4 kolovy variant a na co prisli ale musim najst prihlasovacky 😀

12.1.2024 16:13:27

Vybíráme z Bazaru

Tindaya + Set miniatur
Tindaya + Set miniatur
Akt. cena: 1100 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas