Vytváření nových vláken pro každý dotaz nebo jedno vlákno "dotazy k pravidlům"?

Už se tu na pozadí řeší hodně dlouho, jestli pro každý specifický dotaz k pravidlům zakládat nové vlákno, kde se bude řešit krátce a výstižně jen tento dotaz, nebo mít u každé hry jedno megavlákno "dotazy k pravidlům" a do něj sypat veškeré dotazy k pravidlům páté přes deváté. Každý přístup má své výhody a nevýhody, tak bych byl rád, kdybychom o tom podiskutovali a případně navrhli nějaké úpravy jak ve filozofii, tak v technologii tohoto fóra. Cílem je tedy zanalyzovat, co by obnášel ten či onen přístup a jak by se mu mohly stránky přizpůsobit. Ve výsledku by z toho mohly vylézt návrhy pro Dia, jak ještě trochu zútulnit a zpřehlednit diskuze, aby každý našel to, co hledá a vysvětlovači nevysvětlovali podvacáté dokola ten stejný dotaz, protože nešel dohledat.
4.1.2012 08:18:41

No...
...mňa mrzí, keď (poväčšinou nováčikovia) zakladajú hafo nových vláken ku svojej jednej otázke k pravidlám resp. si zisťujú niečo o hre a každú svoju otázku dajú do nového vlákna.

Ako chápem, že sa možno nevedia orientovať, ale čítať vedia, tak aký je problém prebehnúť očami 10 riadkov a nájsť vlákno o pravidlách?

Ja som za to aby sa takéto vlákna mazali a ich obsah sa vložil do príslušného vlákna (napr. o pravidlách a podobne). ALE toto riešenie má jeden problém a síce čo s časom príspevku? Zamieša sa medzi ostatné? Ale čo ak sa práve v tom čase riešilo niečo iné v pravidlách a úplne sa to pomieša? Možno by takéto presunuté príspevky mohli mať uvedené, že sú presunuté a časovo ich nejako zaradiť by hádam šlo.

Inak to veľmi zneprehľadňuje diskusie k hre, ak je tam 50 vláken (napr. pri Dominione). Myslím, že k pravidlám by malo byť JEDNO vlákno a kto si kúpil hru, môže si kľudne prejsť dané vlákno, lebo je veľká pravdepodobnosť, že nájde svoju otázku + sa vyhne chybám pri hraní o akých sa v tom vlákne píše.
Mňa veľa samostatných vláken, konkrétne u Dominonu, znervózňovalo nenormálne :).

4.1.2012 08:29:48 | Upraveno autorem (porovnej)

kadaver
Ja uz jsem dlouho pro to, zakladat ke kazdemu dotazu samostatne vlakno. Napriklad u AH, kdyz prijde novacek a vidi vlakno na 10 stran, tak radeji zalozi novy dotaz, nez aby se tim prodiral. A pak se opakuji dotazy na stale stejna temata. Co si budeme epovidat, vyhledavani tu nestoji za moc, takze to mu nepomuze. Samostatne vlakno ke kazdemu dotazu sice zahlti pocet prspevku, ale podle me to celkove bud elepsi. Druhou veci je, ze lide tu moc neumi psat nadpisy prispevku, takze kolikrat se mnozi vlakna s nazvem "prosim pomoc" atd, z cehoz nelze na prvni pohled vycist, na co se dotycny pta.

4.1.2012 08:30:02

to Kadaver
Ja pokazde zakladam na novy dotaz nove vlakno, protoze ve vlakne pravidla se to velmi sptane dohledava. Treba takovy AH (ale asi jako jediny) ma toto vlakno jiz na 14 stranek a porad se tam vyskytuji stejne dotazy, protoze se to nikomu nechce prohledavat. Moznosti je vic. Bud udelat takove ZH FAQ, kde by se vypichly nejcasteji kladene dotazy a hrac by zavital nejdrive tam, kde by si mohl pripadne dotazy najit a kdyby neuspel, tak by mohlo slouzit treba ono vlakno dotazy k pravidlum.
To FAQ by mohlo vypadat trebas tak, ze by se jednalo vzdy o prvni vlakno v diskusi (aby se dalo lehce a rychle najit), nedalo by se do nej prispivat a byl by tam pouze uvodni prispevek typu:

1. Otazka
- odpoved

2. Otazka
- odpoved
.
.
.
.
.

EDIT:
Nebo by se do vlakna dalo prispivat, ale pouze zadosti o pridani nejakeho dalsiho dotazu, ktery lidem pripada, ze se casto vyskytuje a odpoved na to neni zcela jasna. :-)

4.1.2012 08:31:05 | Upraveno autorem (porovnej)

ad sydo
Fakt Ti príde lepšie hľadať na 14 stranách vláken, ako v jednom vlákne na 14 stranách? To by vznikol nenormálne bordel (nehovoriac o tom, že ľudia nevedia, ako sám píšeš, napísať do názvu vlákna ani o čo ide).

Okrem toho mi vôbec nevadí, ak sa ľudia pýtajú na to isté, keď im na to niekto na ich otázku dá odpoveď. Ale môže sa stať, že ak sú leniví si prečítať vlákno a pokladajú 100x odpovedanú otázku, tak ich ostatní buď odignorujú / odkážu ich na tú časť diskusie, kde to je vysvetlené / budú si musieť prejsť celé vlákno a a nájsť si to tam.

4.1.2012 08:36:51 | Upraveno autorem (porovnej)

to acedrac
Jen malo ktera hra tu ma vice nez 2 stranky k diskusi, takze toho bych se nebal, ze by bylo najednou 14 stranek jen k diskusi a v te by se vyhledavalo. Krom toho by se to dalo upravit urcite, aby se zobrazovalo vice vlaken na stranku, nez tomu je doted, aby se tim umele snizil pocet stranek diskuse.

4.1.2012 08:38:36 | Upraveno autorem (porovnej)

ad Vojtech Musil
Ja som tých 14 strán myslel konkrétne k AH, ale samozrejme som to naschvál prehnal, lebo si myslím, že takéto riešenie by k tomu (pomaly ale isto) viedlo :).

A zase sme pri probléme, že sa ľuďom nechce čítať! Ja si skoro vždy pred hraním novej hry prejdem celé vlákno o pravidlách. Beriem ho ako taký FAQ, aby som sa vyhol chybám.

4.1.2012 08:40:31 | Upraveno autorem (porovnej)

vlákno s pravidlami BOLDOM
Možno by aj to pomohlo v orientácii, že to hneď padne do oka a ľudia napíšu svoju otázku práve tam, kde majú. Hm?

A ak sa bavíme o sprehľadňovaní, tak napr. v diskusiách hry D&D Legend of Drizzt (http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/dungeons-dragons-legend-of-drizzt-board-game-1949/diskuse/), by sa dali tieto 4 vlákna (figurky, obtiznost, Počet a obsah scénářů..., Wrath of Ashardalon, Ravenloft, Drizzt ... porovnani?) spojiť do jedného "Obecně o hře". A takých príkladov je X.

Otázka je, kto by to robil, že? Ale možno by sa takéto návrhy mohli niekde spísať a Zeus príp. niekto iný by to upravil... ja viem - utópia :).

4.1.2012 08:48:28 | Upraveno autorem (porovnej)

to acedrac
To je prave hodne relativni. Jsou dotazy, ktere nekterym pripadaji nesmyslne a problematika jim je jasna a jsou jini, kteri v tom vidi velky problem. Co treba udelat jen jinou "strukturu" vlaken? Vlakna by zustala porad stejna, jen napriklad vlakno pravidel by se vetvilo. Kdyz by na to nekdo kliknul, tak by se rozbalil strom, kde by byly podkategorie, napr.:

Dotazy k pravidlum
Nejlepsi hra roku
Kdy vyjde?
.
.
.
.

a po rozkliknuti pravidel by se bud preslo do kategorie, kde by byly pouze pravidla a nebo by se polozka rozbalila a vyskocilo by na tazatele nasledujici:

Pravidla
- FAQ
- obecne o pravidlech
- pohyb monster
- zavirani bran
- co mam delat, kdyz...
Nejlepsi hra roku
Kdy vyjde
.
.
.
.

4.1.2012 08:50:09

pak je tu jeste pripad ndru
informace si hledam a ctu pravidla a faq a diskuze. jenze jsem natolik tupe, ze ty nejsamozrejmejsi veci (povetsinou je jim venovana samostatna kapitola pravidel, tri priklady a vse tucne a vetsim pismem a k tomu alespon dva vlakna dotazu na ZH) mi uniknou a jdu se nekam zeptat. casto uz tedy na neco, co bylo jiz davno dostatecne dotazano a zodpovezeno

4.1.2012 08:50:31

ad Vojtech Musil
Nápad dobrý, ale vieš si predstaviť, že rozdelenie tunajších diskusií do takejto štruktúry, je v niekoho silách :) ? To sa skrátka nedá. Vždy sa nájde niekto, kto nebude danú štruktúru dodržiavať!

--EDIT:
Čo tak určiť moderátorov pre dané hry, napr. acedrac by chcel "sprehľadňovať" diskusie ku hrám Wrath of Ashardalon, Leggend of Drizzt, Agricola atdˇ. Záujemcovia by si mohli vybrať pár hier, ktorých diskusie pravidelne navštevujú a SEM TAM urobiť nejaké úpravy (zlúčiť otázky, vymazať duplicitné vlákna a pod.). LEN neviem aké programátorské a iné znalosti sa vyžadujú a či by sa to nezvrhlo :).
Zvrhlo že :)?

4.1.2012 08:56:49 | Upraveno autorem (porovnej)

to acedrac (4.1.2012 08:56:49)
moje zkusenosti timto smerem rikaji: zvrhlo (e;

4.1.2012 09:09:30

ad ndru
Tak na skúšku by sa určilo fakt len pár ľudí a pár hier. Na to, aby človek mohol babrať do diskusií musí mať prehľad o hre a poznať ju a nemyslím, že by sa do toho ľudia hrnuli.

Časom sa možno vytvorí skupinka ľudí, ktorá bude sem tam upratovať im zverené diskusie a prispeje to k prehľadnosti.

--EDIT: ad Vojtech Musil
No máš pravdu, už som mimo témy :/.

4.1.2012 09:14:38 | Upraveno autorem (porovnej)

to acedrac
Me trosku pripada, ze uz odbocujeme od tematu. :-) Puvodne se jednalo o pravidla, jak se k tomu postavit a vy ten problem zobecnujete na vsechny topicy. Ja bych proste udelal samotnou kategorii pravidla, ktera by se nejak vetvila a tam bych sypal vse co se pravidel tyce a nebo bych proste udelal FAQ s tim, ze pokud si chce nekdo neco objasnit, tak zavita nejdrive tam a potom muze napsat dotaz. Tech dotazu k pravidlum je opravdu spoustu, ve srovnani s obecnymi debatami. :-) (ale neni to pravidlo, obcas je dotazy k pravidlum temer nejsou, narozdil od obecnym klabosenim nad hrnou)

4.1.2012 09:28:35

to acedrac
Opravdu si myslíš, že je lepší pročítat 14 stran textu, než projít 14 stran dobře napsaných nadpisů vláken, kde na první pohled vidíš, jestli ten dotaz někdo řešil? Co se týče mě, tak se mi mnohem lépe vyhledává ve strukturovaných krátkých datech, než v čistém textu, takže pokud by byly dobře psané nadpisy vláken, tak by se mi rozhodně lépe vyhledávalo v 14 stranách vláken.
Problém tady je samozřejmě ten, že nikdo nedonutí uživatele psát dobré nadpisy, ale kdyby viděli, že ostatní je píšou, tak by se podle mě přizpůsobili. Tady ale vidím právě problém v tom, že současné diskuze je nemyslitelné přepsat, takže to asi není reálné.
Druhá věc je, že se mi i přesto lépe prochází samostatná vlákna, i když nemají dobré nadpisy, protože dotaz je vždy v hlavním příspěvku vlákna a nemusím se prokousávat hromadou nesouvisejícího textu.
Jako hodně dobrý se mi zdá návrh Vojty, že by se udělaly nějaké kategorie, které by byly dále strukturované. Problém je, že není reálně udržitelná nějaká složitější struktura než jen základní rozdělení do několika kategorií - Pravidla, strategie, varianty, komponenty, ... Bylo by krásné mít i podkategorie, ale na to bychom potřebovali moderátory, kteří by se o to starali, což asi není moc možné (mám podobné zkušenosti jako ndru).

4.1.2012 09:40:27

to Vojtech Musil
Ten FAQ je hodně dobrý nápad, ale kdo je bude psát a udržovat? Na to by se museli určit dobrovolníci pro každou diskutovanou hru. U nových her se to dá, ale kdo proboha projde celou diskuzi k Arkhamu a ten FAQ sepíše? Nemluvě o dalších hrách, jejichž vlákno o dotazech k pravidlům bobtná.

4.1.2012 09:43:39

to acedrac (4.1.2012 09:14:38)
z jidlem roste chut. zatim se nasel vzdy alespon jeden 'admin', ktery to trochu prehnal s prosazovanim a pouzivanim svych pravomoci, a vzdy alespon jeden 'uzivatel', ktery nezvladl opravneny 'administratorsky' zasah
kdyz se clovek zacte do nekterych diskuzi na ZH, tak to docela snadno najde

4.1.2012 09:46:28

ja vam nevim
bylo driv vejce nebo kure? mit nejaky system v pravidlovych vlaknech by bylo fajn. ovsem jak uz na to misty narazite, chce to taky uzivatele, kteri se nejak chovaji

4.1.2012 09:48:51

to Kadaver
Zpetne to je samorzrejme neuveritelny problem a souhlasim. U novych her si ale myslim, ze to je jen otazka dvou kliku, kdy se ke hre uz na zacatku do diskuse zalozi rekneme par vlaken (rekneme pravidla, obecne o hre, uz me nic nenapada :-D) a do tech by dotycni psali dotazy. A kdyz by sis chtel najit neco z pravidel, tak bys sahnul do prvni skatulky, kdybys chtel neco ohledne data vydani, hratelnosti a co ja vim, tak do druhe atp. Ja bych sjednotil jen ty pravidla, protoze se tam casto vyskytuje spousta dotazu a opakuji se, tak aby se zabranilo teto redundanci. Jinak k tomu FAQ, co to udelat formou, hraci si to tvori sami? Chapu, ze to je nadlisky ukol pro jedince a jeste ke kazde hre, cili "komunita" by si sama toto vlakno udrzovala? Najde se tu spousta hracu, kteri se venuji AH, Descentu, Agricole, Dominionu, LoTR LCG a mnoha jinych her a verim, ze by to casem praci spise usnadnilo, protoze nez aby po desate odpovidal nekdo na dotaz, jak se zaviraji presne brany by to mel uz nekde vysvetlene a lehce dohledatelne.

4.1.2012 09:51:00

ad Kadaver
"Opravdu si myslíš, že je lepší pročítat 14 stran textu, než projít 14 stran dobře napsaných nadpisů vláken, kde na první pohled vidíš, jestli ten dotaz někdo řešil?"

Pozor, pozor! Ja som za možnosť, že je to všetko v jednom vlákne kvôli súčasnému písaniu nezrozumiteľných nadpisov :). Ale uvedom si, že tu nevieme ani "donútiť" ľudí písať do jedného vlákna s pravidlami. Ako ich "donútime", aby písali vecné stručné a výstižné nadpisy? Alebo to po nich bude niekto opravovať?

Ak by boli nadpisy fakt k veci, priklonil by som sa k samostatným vláknam. A samozrejme by to vlákno s podkategóriami muselo byť rozkliknuteľné, aby nebralo priestor ostatným.

4.1.2012 09:55:55

DD

ad vlakna
Moderoval jsem a moderuji nekolik diskuzi se stovkama prispevku denne, a z mych zkusenosti je mnohem lepsi mi x dobre pojmenovanych vlaken, nez jedno plne bordelu. Tady se navic vlakna nepromazavaji od OT, takze kazde vlakno krom odpovedi na dane otazky je plne bordelu a neco v nem najit kdyz ma vice stranek je porod. Proto radsi se budu prohrabovat ve par strankach seznamu vlaken, nez v nekolika nasobne vetsim mnozstvi stranek pod jednim vlaknem, kde je to jeste mnohem neprehlednejsi, protoze v pripade dobre pojmenovanych vlaken, mi staci cist jejich nazvy a je mi jasne o co jde, v pripade spousty prispevku, musim cist nejen nadpis (kde je casto pouze uvedeno komu je prispevek miren) ale take jejich obsah abych se dopatral odpovedi na mou otazku.

4.1.2012 10:00:44

DD

Double post
Deleted.

4.1.2012 10:00:45 | Upraveno autorem (porovnej)

to acedrac
Ja si myslim, ze toto by castecne eliminovalo prave ono vytvoreni kategorie pravidla - kam by spadlo 50% prispevku a zbytek by uz nebyl takovy problem si myslim.

4.1.2012 10:01:22

ad Vojtech Musil
No ak by nové hry mali hneď predpísanú štruktúru napr.:
- Obecně o hře
- Dotazy na pravidla (rozkliknuteľné na jednotlivé vlákna s otázkami)
- Dojmy z hraní
---------------------------
Kdy už to vyjde?
Chybí mi figurky
House rules

Hlavné kategórie by boli boldom a vždy nad ostatnými a boli by pridané automaticky pri založení hry.
Pod nimi pod čiarou by potom mohol byť ostatný "bordel".

Čo sa týka hier existujúcich, tam sme fakt mohli ako komunita robiť poriadok postupne s tým, že by sa prihlásili ľudia ku konkrétnej hre, kde by to trošku upratali.

4.1.2012 10:04:22 | Upraveno autorem (porovnej)

to acedrac
Možnost opravování nadpisů taky není špatný nápad, ale kdo by to měl, případně mohl dělat? Dal bych to privilegium uživatelům tady v komunitě, ale ne všem. Podle čeho by se mělo určovat, kdo může opravit nadpis? Podle počtu bodů? Nebo jen vybraným moderátorům? Nepovede to k tomu, co říká ndru, že si pak někdo bude stěžovat, že mu přepisují nadpisy?

4.1.2012 10:06:06

ad Kadaver
To opravovanie nadpisov bola viac menej rečnícka otázka. V praxi nezrealizovateľné...

A sťažovať sa bude niekto vždy. Buď na to, že sú nadpisy nič nehovoriace alebo na to, že ich moderátor prepisuje :).

4.1.2012 10:11:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Terracotta Army
Terracotta Army
Akt. cena: 670 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas