Zaklínač: Starý svět

xxxxxxxxoo hodnoceno 213x (Seznam vlastníků)

Zaklínač: Starý svět - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 150 min
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Łukasz Woźniak
Rok vydání: 2022
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Znovuhratelnost

Ahoj,

viděl jsem gameplay a nedá mi se nezeptat na jednu věc. Karet setkání (nebo jak se jmenují) není v základu vlastně mnoho. Neztratí hra kouzlo objevování tak ve 3. hře? 

13.6.2023 08:13:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak ta hra je postavená na tom, aby se musely kupovat předražené expanze, které hru dost vylepšují…

13.6.2023 10:14:29

@Azalin to je ale blbost, na tom fakt postavená není:) Něco jiného je zvyšování variability a něco nutnost.

@coldrexxx pokud tu hru neplánujte hrát 2x týdně každý měsíc, tak buďte v klidu. Nic vám nebrání odehrané karty “uklízet” na spodek balíčku, ať vám náhodou nepřijdou do nové hry. Ono se jich zase tak moc při jednom průchodu hrou neotočí. A stejně si je všechny nezapamatujete, vyjdou na jiného hráč, ten udělá jiné rozhodnutí…

Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

13.6.2023 13:48:57

Michal-BF: Tak například přidání speciálních útoků monstrům je pro mě nutnost a ne variabilita. Na rozdíl od tebe ale nemám potřebu psát lidem s odlišným názorem, že píšou blbosti..

15.6.2023 07:55:53

@Azalin Ale tvůj “názor” byl docela přes čáru a útok na hru. Jak Blackfire nesnáším, tak tady se musím Michala zastat. Když podle mně někdo plácá nesmysly, tak mám právo mít názor, že je to nesmysl.. 

Neříkám teď, jak to je, protože hru jsem nehrál. Jen říkám, že když máš agresivní argument, tak buď očekávej podobně ostré protiargumenty, nebo potom nebreč..

16.6.2023 13:50:07 | Upraveno autorem (porovnej)

@Conan70 Stejně tak můžu říct, že to, že vidíš Azalinův příspěvek jako útok, je tvůj subjektivní problém. Já jsem hru hrál bez expanzí a byla to taková generická nuda, že nemám náladu to už ani zkoušet s expanzemi.

16.6.2023 14:14:36

Podle mě v základní krabici není až takový problém s kartami setkání, kterých sice není příliš mnoho (jako v rozšíření Adventure Pack), ale během hry se jich skutečně moc neotočí. 

Mnohem větší problém vidím v minimální variabilitě monster. Všechny totiž používají stejných dvacet karet, takže kromě počtu karet (=životů) se liší jen drobnou schopností ve stylu “V prvním tahu může nestvůra získat jen jedno zranění". Ve výsledku jsem tedy měl pocit, že všechny souboje byly úplně identické, jen ke konci hry trvaly o 1-2 tahy déle. Tady si myslím, že rozšíření Monster Trail, které přidává monstrům speciální útoky a schopnosti, je celkem nutnost.

16.6.2023 14:18:30

No a Monster Trail stejně zatím v retailu nebude. Respektive v této várce her. Zatím ho budou mít jen backeři. V prodeji samostatně snad během příštího roku. Psali to autoři někde v diskuzi. 

16.6.2023 17:01:28

Conan70: Zajímavá recenze: https://boardgamegeek.com/thread/3119033/boxful-slavic-adventures
Cituji: “Significant gaps in the base game strongly suggest purchasing costly expansions".
 

Přesně to, co jsem psal. Samozřejmě že vydavateli hry se to nelíbilo.. ;)

 

17.7.2023 13:28:46

Tak som si hru vyskusal a musim povedat ze monstra a boj proti nim ma prestal bavit uz po prvej partii v ktorej som 3 zabil. Kazde monstrum je okrem jednem malej odlisnosti presne take iste. Co tematicky jednoducho nedava zmysel lebo Nekker sa isto nebude spravat rovnako ako Leshen. Ano niektore monstra maju neskor v hre viac zivotov ale takisto balik hraca je silnejsi a dava vacsi dmg takze sa to vyrovnava. Tu velmi zamrzi to ze v hre o zaklinacoch je boj proti monstram ta tematicky aj herne najslabsia vec. 

Pri kartach setkani az tak problem nevidim lebo sme ich moc pocas hry neotocili a dokym sa vsetky dostanu do hry to chvilu potrva a stale potom plati ze jednoducho dostanes inu kartu. Ak si ale nahodou bude hrac pamatat aka tam je odmena pri moznosti A a aka pri moznosti B moze mat malinku vyhodu.

Kazdopadne je v hre silno citit ako je hra v retail podobe vykuchana. Za tie peniaze je to jednoducho neuplna hra. To ze je tam menej kariet setkani ma ani nemusi moc trapit lebo ma ta hra jednoducho omrzi skor ako ich prejdem. V hre oproti KS chyba kopec veci ktore z toho robia tematickejsiu, variabilnejsiu a zabavnejsiu hru. Plne teda suhlasim s citatom od Azalina. Este by som silno zdvoraznil slovicko “costly” lebo 1500Kc + za to co tie rozsirenia ponukaju je na smiech. Nehovoriac ze to hlavne rozsirenie ktore ako tak opravuje boj sa zatial do retailu nedostalo.

17.7.2023 19:09:26

Po zhlednutí videí musím dát za pravdu jak Michalovi, tak ostatním. Velké expanze skutečně nejsou nutné, skellige - zrychluje hru, mágové - jsou víc závislí na správném dobrání karet, bossové - jiný dopad mají v menším počtu hráčů, kde je snažší nabrat žetony jejich stop. Žádná radikálně nemění hru, tak aby bez ní nemělo smysl hrát základ.

Malé expanze nedostupné v retailu - bez nich se to mnohem rychleji ohraje a vypadá to na “malá rozšíření ala ffg vytržená ze základu.” Autoři asi chtěli prodat velká rozšíření, což jsou typická kickstarterová rozšíření, dřív než si všichni koupí jen ta malá. 

18.7.2023 06:42:49

@czechImenhotep  Ta malá jsou snad všechna v KS základu, ne? Já pokukuju po těch monstrech v Legendary hunt, ostatní mi přijdou zbytečná

18.7.2023 09:18:05

@jirkau Ano malá rozšíření jsou v základu kickstarteru. U bossů jde o to posbírat několik žetonů z plánu než na ně půjdeš. Ve dvou hráčích ty žetony sbírají 2 hráči a musí se na to  víc soustředit, aby druhý hráč neutekl v počtech vs. ve 4 si hráči mezi sebe dělí stejný počet žetonů. Mně ta mechnika zas až tak velká bomba nepřijde, prostě celou hru sbíráš žetony a zneguješ bossovi část vlastností, balík mají stejný a je to o jednom souboji. Podle mně je to rozšíření určeno pro ty co mají nahráno a znají optimální strategii, jak hru co nejrychleji ukončit. Prostě druhý hráč mi začíná utíkat v tréninku/trofejích tak začnu sbírat žetony bosse a buď ho tím předběhnu nebo je na to nucen reagovat a tím ho zpomalím. Autoři se mohli víc odvázat a po vzoru eldritch horroru dát těm bossům možnost ovlivňovat plán. Úplně jinak. Ta hra je v základu starý design s pohybem po plánu s novým designem stavění balíků. Spousta věcí je tam ořezána, aby hra netrvala neúnosně dlouhou dobu, i tak nebude krátká. Pro tenhle typ hry to vypadá jako dobré řešení. Nečekal bych od toho nějakou extra hloubku nebo taktické orgie. Velké expanze jsou tam kvůli variabilitě, žádná ale nepřidává nějakou revoluční herní mechaniku. Třeba balík dobrodružství by musel mít opravdu velmi mnoho karet, aby se část událostí nedala zapamatovat při opakovaném hraní, to je prostě problém těchto her. Podobně si myslím, že souboje časem odehrajete poměrně rychle a fór je v té stavbě balíku před soubojem, ne jak zahrajete souboj. Myslím si, že v jádru se jedná o push your luck mechaniku, kdy se snažíte jít na monstra dřív než protihráči a dříve tak začít těžit z jejich trofejí. Je to kolektivní závod.

18.7.2023 09:36:43 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Settlers: Zrod imperia + Atlantida (CZ)
Settlers: Zrod imperia + Atlantida (CZ)
Akt. cena: 2175 Kč
Končí za: 16 hodin

Offcanvas