Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 100 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | strategická, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Feuerland Spiele MindOK |
Autoři: | Helge Ostertag Jens Drögemüller |
Rok vydání: | 2012 |
Sdílej: |
Směr teraformace
Měl bych dotaz na zdejší zkušené hráče:kaibab
Je to mozne, diskuze viz zde:
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/terra-mystica-3132/diskuse/teraformace-delsi-cestou-11029/
stady
To že je takový úzus jsem pochopil, i když se mi to nezdá:
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/terra-mystica-3132/k-stazeni/faq-aneb-casto-kladene-dotazy-390
Zajímáme mě, jak frekventované jsou v reálných hrách situace, že někdo teraformuje delší cestou.
Směr teraformace
I podle oficiálního FAQ je možné teraformovat delší cestou. V praxi jsem to ale ještě neviděl, a to jsem to hrál dostkrát. Snad nikdy jsem se nedostal do situace, kdy by se to vyplatilo.
.
Priznam, ze jsem to taky jeste nevidel. Chapal bych vyuziti v situaci, kdy by se bodovalo kopani v predposlednim kole, ale to uz nesmi byt. V prvnich ctyrech kolech by to vyzadovalo opravdu hodne specificke okolnosti, aby se to vyplatilo.
osobně jsem to již zahrál
hrál jsem za trpaslíky a měl jsme to postavené na tom, že jsem za jednoho dělníka kopal tunel a za druhého terraformoval. Mapa byla natolik obsazená, že mi zbývalo jediné pole, kde jsem tak mohl činit, takže jsem ho pořád dokola překopával tam-zpátky (tedy po směru-proti směru). Pro zájemce uvádím odkaz na danou hru
http://terra.snellman.net/game/4P06
jednalo se o terraformaci na A7
stady
Pokud jsem správně pochopil genezi pravidel, tak původně bylo možné bodování ryčů i v 5.a 6. kole, ale kvůli možným (a asi i skutečným) disbalancím při užítí delšího směru teraformace autoři doporučili tuto destičku hodnocení do 5. a 6. kola nelosovat, což je i v českých pravidlech (která vznikla později než původní verze německá a později anglická).
Podle mně je hra hratelná i s bodováním rýčů v posledních kolech, pokud se použije "normální" varianta teraformace, tedy přeměny jen ve směru k domovskému typu krajiny, tedy maximálně 3 rýče v 1 tahu a domovský typ "neodteraformovávat".
Temnojedi a možná půlčíci
No já to viděl výjimečně: u národů které mají rytí za body (Temnojedi a Půlčíci). A to hlavně ke konci hry, kdy je lepší utratit šamana/workera za body než do kultů popř. do vesnice.
Masově to nastalo hlavně v situaci kdy Temnojedi a Půlčíci byli oba na tom ostrově vpravo dole a měli relativně málo místa.
Běžně to ale díky omezení, že v posledních kolech nemohou být nalosovány body za rytí, asi prakticky má smysl už jen z nějakých strategických důvodů - chci škodit (zreju něco co sám tolik nepotřebuju tak abych někomu uškodil a hlavně nepomohl).
robkin
Mně při přemýšlní o pravidlech (hrál jsem zatím jen jednou) napadlo "zneužití" půlčíky - zablokovat si na herním plánu jedno pole, na němž nikdy nepostavím, zajistit si velkoprodukci dělníků a pak na tom poli nehrát hru Terra Mystica, ale hru "zblázněný ciferník", čili pořád dokola rýt tam a zpátky. Což je při 3 VB za rýč docela maso. Ale s omezením bodování za rýče pro 5. a 6. kolo je to něco jiného - dříve se nestačí vybudovat potřebná struktura a zajištění zdrojů.
Pelly, kaibab
Jasne, sem-tam zpusobem ano, tam to dava smysl. Nejak jsem si tu puvodni otazku interpretoval na pouziti 4 a vice rycu najednou.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Etherfields - Stretch Goals: Harpy & She-Wolf [EN]
Akt. cena: 990 Kč
Končí za: 2 dny