Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Temné Znamení |
Počet hráčů: | 1 - 8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2015 |
Sdílej: |
Temné znamení: Brány Arkhamu - potíže s pravidly
Prosím o radu zkušenější hráče. Koupila jsem si rozšíření k Temnému znamení, které už celkem doma zvládáme. Novinkou v Bránách je právě existence těchto bran, které propojují karty Jiných světů s Kartami dobrodružství. Není možné řešit kartu dobrodružství s otevřenou branou, dokud není vyřešena karta Jiného světa, která je s ním spojena. Až sem to chápu. Není mi ale jasné, co mám dělat, když mi některý herní prvek - postih, symbol zkázy nebo Mýtus nařídí otevření brány a já přitom nemám vyloženou ani jednu kartu Jiného světa. Vím, že mám v této situaci vzít kartu Jiného světa a dát jí pod 6 karet dobrodružství do balíčku, ale to neřeší, kam mám sakra položit ten žeton brány... V pravidlech je, že mám jeden položit na kartu Jiného světa a jeden na kartu dobrodružství. Nebo to mám ignorovat tak dlouho, dokud se mi na stole neobjeví alespoň jedna karta Jiných světů... Budu vděčná za radu....to Legofil
Pokud máš na stůl umístit žetony brány tak táhneš kartu jiného světa ( stejně tak pokud splníš dobrodružství a za odměnu je karta jiného světa) a poté na tuto kartu umístíš jeden žeton brány. Druhý žeton brány umístíš na jednu z karet dobrodružství, která není zapečetěná. Nějak přesně nechápu tvůj dotaz, nevím co konkrétně chceš "ignorovat".
btw Unseen Forces v ČR vyšlo, ale nevyšlo česky.
Tažení karty jiného světa
Takže ty to děláš tak, že k šestici karet dobrodružství přidáš ihned kartu jiného světa. Na stole jich pak celkem teoreticky může být až devět - tři karty jiných světů s žetony brány a stálých šest karet dobrodružství. Celkem to má logiku. Ovšem v pravidlech je řečeno, že pokud se má táhnout karta jiného světa umístí se pod šest karet dobrodružství do dobíracího balíčku. Ani v základní verzi nikde není řečeno, že by se pokládaly jakékoliv karty bokem k základní šestici. Zkusím to hrát podle Tvojí verze a uvidím jak to půjde... Díky za radu.
v pravidlech je cituji
Jestliže efekt otevře bránu nebo vyloží kartu Jiného světa, vezměte vrchní kartu z balíčku Jiných světů a položte ji lícem dolů pod šest karet dobrodružství Arkhamu. Poté vezměte dva žetony bran stejné barvy, jeden položte na kartu Jiného světa a druhý na kartu dobrodružství Arkhamu, která na sobě nemá jinou bránu nebo žeton pečetě.
Přijde mi to naprosto zřejmé a nevím, z čeho tvůj dotaz pramení...
Připadá mi, jestli není problém spíše v terminologii... Karta dobrodružství - to je ta jedna z těch šesti vyložených, karta jiného světa jsou takové ty se zeleným kolem na rubu. Takže když dostaneš pokyn otevřít bránu, jednáš stejně, jako když dostaneš pokyn vyložit kartu jiného světa. Prostě vyložíš kartu Jiného světa, položíš na něj jeden žeton brány a druhý (do páru) položíš na některou kartu dobrodružství, tady některou ze 6 vyložených. V základu žádné žetony bran nebyly, ani omezení co se smí plnit a co ne, tam jsi prostě vyložila kartu jiného světa, kterou jsi mohla řešit jako jakékoliv jiné dobrodružství bez jakýchkoliv podmínek...
Karta Jiného světa
V pravidlech je, že táhneš kartu Jiného světa a umístíš ji pod šest karet dobrodružství, ale umisťuješ je přímo na stůl a ne do dobíracího balíčku. V pravidlech mi z ničeho nevyplývá, že by se tyto karty měly dávat do balíčku.
mě spíš zajímá jiná mechanika
V českém překladu (anglický jsem zatím nehledal) je uvedeno, že pokud se má otevřít brána a všechna dobrodružství jsou zapečetěná, všechny pečeti se odstraní, brána se pak přidá podle běžných pravidel a mimoto přibude Prastarému jeden žeton zkázy. Jde mi to proti logice klasického Arhkamu, kde bylo zapečetěné místo "pojištěné" proti otevření brány a byl to efektivní postup, jak lokace bránit.
Je to tak autory opravdu zamýšleno a může mi někdo vysvětlit, jestli jsem to tematicky uchopil špatně, popř. jestli je to tam jen třeba pro zvýšení obtížnosti hry?
Díky.
Pečetě
obranný efekt pečetě je jaksi trochu lichý, protože lokaci, na kterou umístíš bránu, si volíš sám, takže si to logicky nebudeš dávat na ty, na které máš v plánu bezprostředně jít. Jde spíše o to, abys byl nucen plnit krom jiných světů i běžná dobrodružství arkhamu. Například takový Yog ti každou půlnoc otevře bránu, takže bys teoreticky mohl plnit jen jiné světy a na ostatní prdět, což takhle nejde. Dále je to tam proto, abys nemohl klást brány pořád na to samé dobrodružství, ale byl nucen je střídat a tudíž řešit. Myslím, že je to koncipované dobře, jen se musíš oprostit od toho "obranného" efektu. Je to spíše něco navíc, co musíš hlídat a řešit.
Pelly
Tak pak jo, jen mi přijde, že si dělají nepořádek ve svých vlastních mechanikách :)
Tak ono to trochu logiku má
Navíc autoři jsou jiní ;-)
Re:Pelly
""Jestliže efekt otevře bránu nebo vyloží kartu Jiného světa, vezměte vrchní kartu z balíčku Jiných světů a položte ji lícem dolů pod šest karet dobrodružství Arkhamu. Poté vezměte dva žetony bran stejné barvy, jeden položte na kartu Jiného světa a druhý na kartu dobrodružství Arkhamu, která na sobě nemá jinou bránu nebo žeton pečetě.
Přijde mi to naprosto zřejmé a nevím, z čeho tvůj dotaz pramení...""
Už jsem modřejší, pochopila jsem, že se Jiné světy dávají na plochu pod stávající karty dobrodružství a ne do balíčku..
Takže ... Vezmu kartu Jiného světa (pokud mi to nařizuje hra) a položím jí pod kartu Dobrodružství. Na tuto kartu Dobrodružství pak položím symbol brány a ten druhý stejně barevný dám na kteroukoliv jinou kartu dobrodružství, která dosud nemá symbol brány nebo žeton uzamčení. Abych se brány zbavila, musím vyřešit nejprve kartu dobrodružství, pod kterou leží Jiný svět. Poté musím vyřešit tento Jiný svět a tím se odstraní oba symboly brány a na "spojenou kartu" pak dám symbol Uzamčení.
Chápu to dobře.. ?
A ještě jeden dotaz.. Když vyřeším karu dobrodružství se symbolem Uzamčení - vracím tento do zásobníku? Není za tento žeton nějaký bonus nebo třeba postih?
Abychom si rozuměli...
Jeden žeton se položí na právě vyloženou kartu jiného světa a druhý na libovolnou kartu dobrodružství. Na kartu dobrodružství arkhamu s bránou nelze vstoupit, nejprve musíš vyřešit kartu jiného světa, po jejím vyřešení odstraníš oba žetony a na kartu dobrodružství arkhamu položíš žeton uzamčení. Po jeho vyřešení žeton uzamčení vrátíš do zásoby -žádný bonus ani postih.
Kew
Přesně tak chápu pečetě, aby se musely střídat karty dobrodružství s branami.
Rozhodně si nemyslím, že mění mechaniky hry. Arkham Horror a Elder Sign jsou úplně jiné hry s jinými mechanikami. Jen je stejný svět a vydavatel. ;-)
cauly
To se můžeme pohádat ;) Podle mě dává smysl zapečetění lokace tak, jak je to v Arkhamu. Možná je to tím, že ho znám déle, ale v Temném znamení mi to přijde jen jako herní mechanismus, který má hráče donutit hrát tak, jak si přejí autoři, v Arkhamu mi to sedí do tématu.
Arkham vs. Elder vs. Eldritch
Nemám důvod se hádat ;-)
Arkham nemám rád (nuda), Elder Sign miluju (napětí s kostkami). Nikoho nemám potřebu přesvědčovat o svém názoru, ani nemám důvod se nechat přesvědčovat.
Eldritch Horror zatím objevuju. ;-)
cauly
Eldritch jsem nehrál a nejde mi o to, jaká hra je, jde mi o to, co ty mechaniky znázorňují a v tom je mi bližší pojetí pečetí v Arkhamu.
To hádání jsem myslel na změnu mechanik hry, ne na porovnání her jako takových :)
A btw. v Arkhamu nejsi napjatý, když házíš kostkami? ;)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Království Divů
Akt. cena: 317 Kč
Končí za: 1 den