Temné Znamení - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Obtížnost, modifikace, house rules apod....

U týhle gamesky se poměrně dost mluví o obtížnosti , tak by mě zajímaly vaše postřehy ohledně tohoto tématu. Jestli používáte nějaké modifikace, house rules apod.?
Já mám zatím odehráno jen 5 her. Všechny sólo s 1 detektivem a zatím je to 4 výhry / 1 prohře.

První úprava obtížnosti, která mě napadá je posunovat hodiny místo 3 hodin rovnou o 4 nebo v HC modu o 6 hodin:) Je to jen změna konstatního parametru, který je stejný pro všechny počty hráčů, takže to myslím není hluboký zásah do mechaniky.
23.9.2011 09:53:49

Polda
Me jde v podstate hlavne o to aby to v sobe melo i v padesaty hre napeti, zadny dve hry nebyly stejny a vsecko to bylo takovy tematicky logicky... zjistil jsem, ze ty zdrhajici potvory k tomu nepotrebuju, tak tam nejsou:-)

Ale nijak velkej zasah mi to rozhodne nepripada, v podstate jsou jen ty pribehy pospojovany do takovejch jakoby retezcu...

18.12.2011 22:17:39

zvýšení obtížnosti
Na BGG je toho spousty, ale tohle se mi líbí zatím nejvíc:
1. ještě před hodem se musím rozhodnout na který cíl házím
2. pokud otevřu dimenzionální bránu (přidám kartu jiné dimenze)
- tak mě "vcucne" a hodí mě to na ní - a nesmím z ní zpět tak
dlouho, dokud jí nesplním.
3. v obchodě nelze koupit Temné znamení
4. pokud se mi nepodaří splnit dobrodružství s kultistou -
přidávám žeton zkázy.
5. postavy na stejné kartě si smějí předávat předměty
6. pokud procitne Prastarý - útočí za každá 2 kola (ne jen o půlnoci)

27.1.2014 18:00:50

naše verze house rules
Tak taky přidám něco málo do téhle kupy. Už třetí hru používáme tyhle -vylepšení-

1. klasika s akcelerací času, dle přibližujícímu se procitnutí prastarého 3,4,6
2. klasika s monstry a jejich rozmisťováním
3. nové karty dobrodružství se dávají z balíčku rubem nahoru a vyšetřovatelé musí takovou "místnost" prvně prozkoumat. Pokud vyšetřovatel na takovou kartu vstoupí, otočí se a musí se jí snažit i splnit. V opačném případě se může pokusit o útek - hod kostkou - symbol pátrání = útěk, ostatní symboly se rovnají útěku s následky (polovina symbolů za neúspěšné splnění úkolu zaokrouhleno nahoru ) při takovém útěku může vyšetřovatel použít předmět pro aktivaci lepší kostky = lepší šanci na útěk. (tohle pravidlo zatím zkoušíme, protože má i jednu nevýhodu, nová dobrodružství samozřejmě přinášejí efekty ovlivnující i celkové dění, a tak pokud jsou skryta a vyšetřovatelé je budou plnit postupně, svým způsobem se tím hra spíše ulehčí)
4. příšery, po první půlnoci strávené na kartě dobrodružství začnou "kout pikle" a tedy se na takovou kartu dobrodružství dá doom token, který po další půlnoci půjde k prastarému na počítadlo. Zabránit kumulaci se dá zabitím monstra, zabránit přiložení na počitadlo prastarého se dá splněním dobrodružství.

- uvažujeme ještě o tom pravidle, že při neúspěchu dostaneš "tafku" (když se snažíš pokračovat v plnění dobrodružství), akorát některé verze uvádějí v takovém případě jeden symbol z poolu za neúspěch při dobrodružství (což třeba u dobrodružství s doom tokenem není moc "košer" :D ), takže se mě osobně spíše líbí verze při které ztratíš jednu příčetnost nebo zdraví, dle volby, čeho máš méně, jelikož silný chlap spíše ztrácí příčetnost a slabý dědeček zase zdraví :)

14.3.2015 12:58:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Hrajeme to špatně?
Už od první hry hrajeme tak, že za každou půlnoc se přidává jeden žeton zkázy, a pak se teprve vyhodnocují další efekty jako "O půlnoci" nebo karty Mýtu...

Po zpětném prohledání pravidel jsem to nenašel ale přijde mi to jako rozumné opatření, protože jinak by se žetony zkázy přidávaly jen díky kartám Mýtu, smrti vyšetřovatelů a díky postihům/odměnám na úkolech... což je moc jednoduché

Jak jsem ale pročítal diskusi, ani to ale asi není zcela samozřejmé, jinak by tu někteří nepsali, že porazili prastarého jen s třemi žetony zkázy...


Co se týče dalších pravidel na zvýšení obtížnosti - lze urychlovat čas, zakazovat nákupy, ale přijde mi jako oklešťování možností nějaké zamykání úkolů či nemožnost zvolit si, kam přijde příšera... To mi připadá jako omezení strategické stránky hry. (I když po atmosférické stránce to bude samosebou víc než ok)

24.4.2015 13:32:55

A co prostě...
Přidávat dvojnásobný počet žetonů zkázy vždy, nejen za smrt vyšetřovatele? Prostě kdykoliv dostanu pokyn přidej doom tak přidat dva... Nestačilo by to, nebo by to bylo už moc?
Já včera hrál svou první hru (solo s 1 vyšetřovatelem) proti Azathothovi podle základnich pravidel s postupným umisťováním nestvůr a vyhrál jsem s 5 doom. A to v posledním kole přišly 3, protože jsem to už neřešil - 2 za "o půlnoci" a jeden za kartu mýtu. Jinak by to bylo se dvěma a to je opravdu zadara... Pravda, hrál jsem za studentku, která mi připadá hodně fajn, tak jestli to bylo tím?

5.6.2015 10:46:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Víte co?
Na konec bych to asi ani neupravoval. Pokud se člověk smíří s tím, že hra není nějaká výzva, tak si myslím, že je to výborné. Důležité je, že je hra napínavá, atmosférická a zábavná. To že ji povětšinou vyhrajete je bonus navíc. Prostě když mám večer hodinku volno. Děti spí a spoluhráči nikde, tak si rád zahraju a baví mě to. Znovuhratelnost je posílena opravdu velkou zásobou vyšetřovatelů a i Prastarých, tak co. Atmosféra hutná. Poslední hru jsem hrál s gangsterem proti Králi ve žlutém a vyhrál jsem se 7/11 doom. Jediná úprava, že nestvůry umisťuji postupně zleva doprava nejprve na dobrodružství, poté na karty Jiných světů. Výzvu přinese rozšíření...

22.6.2015 10:58:35

beru zpět úvahy o příliš nízké obtížnosti...
O víkendu jsem konečně absolvoval hru ve více hráčích (3), šli jsme na Cthulhu s tím, že dva z nás (úplní začátečníci) si postavu vybírali podle obrázku a já si ji vylosoval. Vlastnost Cthulhu je dosti smrtelná, zejména pro vyšetřovatele, co mají základní statistiky rozložené 7/3 resp. 3/7, což byl můj případ. Díky vlastnosti -1 max. jste pak snadným cílem. Ve výsledku jsme dostali na frak, Cthulu procitl a i přes urputný boj (jeho útok patří naopak mezi ty slabší) nás pobil. Zůstaly mu dva životy. Včera jsme si to střihli znovu, tentokráte jen ve dvou - stejný scénář. Za hru pobil 5 vyšetřovatelů (opět jsme losovali), což výraznou měrou pomohlo jeho procitnutí, ale tentokrát jsme na něj vyrazili podstatně lépe připraveni (dynamit, dva artefakty, 3 užitečná kouzla a 2 stopy). Výsledkem bylo, že v posledním možném pokusu (3 hodiny před půlnocí, kdy by nám oběma klesla jedna z hodnot na 0 a prohráli bychom) se mi podařilo zasadit poslední 13 ránu a Cthulhu porazit tváří v tvář. Krásná dvouhodinová bitva s vítězným koncem.

Závěr: Hra proti Cthulhu s losováním vyšetřovatelů ve více než 1 hráči dokáže být pěkně peprná - doporučuji. Krásné pocity zmaru a beznaděje :)

12.8.2015 11:19:52

Puvodni nebo Unseen Forces verze karet?
Zdravim, ted hrajeme nove CZ verzi teto hry a udivuje mne, jak je to jednoduche (zatim jsme se ani naznakem nepriblizili prohre). Pravidla jsem po prvnich hrach jeste procetl (i FAQ na FFG a ruzne diskuze) a hrajeme to snad dobre. Jedine co, tak jsme hrali podle opravenych odmen z Unseen Forces rozsireni (za odmenu se u nekterych karet doom token odebira misto pridava). Napada me, ze to je mozna oprava myslena az pro Unseen Forces rozsireni, ktere prinasi nejake jine ztezujici faktory a dohromady je to pak vyvazene (tzn v zakladu nema co delat). Jak to hrajete se zakladem vy? Jako odmenu v pripade techto karet (vetsina Jinych svetu a pak i karta Temne znameni) doom token pridavate nebo odebirate?
Jinak hrajeme asi takto:
- losujeme prastere i vysetrovatele
- prisery rozmistujeme pravidelne (jak je v novem navodu a FAQ)...nicmene prisery mi prijdou, ze moc obtizi do hry neprinaseji. Proste mame pak tendenci se vyhybat kartam s priserama, pokud jsou moc slozite a resit karty jine (pripadne s jednoduchymi stvurami).
- behem hry moc neutracime trofeje (nakoupime znameni tak 1-2x...ale to si asi zakazeme. Otazka, co pak s tema vsema trofejema delat...)
- jdeme nejcasteji po kartach, ktere maji temne znameni, nebo branu...tim docela rychle nasbirame vhodny pocet temnych znameni a vyhravame
- Prastary ma po nasem vitezstvi sotva jeden radek doom tokenu, takze neni ani naznakem blizko procitnuti

Mate to taky tak, nebo nam neco zasadniho unika? :)

31.12.2015 00:35:57

Hrajete to dobře
U nás akorát v základu používáme neeratované karty a nekupujume TZ. V základu je ta hra opravdu dost jednoduchá, i když se cesta k vítězství může někdy zdát strastiplná. Dlohodobě je procento proher tak 5-10%. S rozšířením, které se na nás pomalu řítí (AB) by se to mělo snad změnit. Uvidíme...

31.12.2015 10:48:09

obtížnost
Ahoj, pročetl jsem si tuhle diskuzi a zistil jsem, že asi děláme při hře jednu zásadní chybu což me dost zklamalo nebo se mýlím? Chtěli jsme hrát podle oficiálních pravidel, žádné house rules, ale pokaždé když odbije půlnoc automaticky přidáváme na počítadlo zkázy jeden žeton zkázy..Pečlivě jsem si přečetl pravidla, ale nic o tom že by se měl přidávat žeton zkázy o půlnoci v nich není..Nevím jak jsem na to přišel, ale přislo mi to jako samozřejmé :). Jinak hrajeme ve dvou a poměr vítězství máme 50/50. Bez tohoto pravidla snad nejde ani prohrát protože těch možností jak přidat na počítadlo žeton zkázy moc není a temná znamení jsou snad skoro na každém druhém dobrodružství..ach jo..

19.1.2016 15:17:42

Tak tak...
Ale pokud se ti hra více zamlouvá podle vašich (oficiálních) pravidel, tak ji klidně hraj tak a ne podle (skutečně) oficiálních pravidel. Akorát se budeš muset smířit s tím, že ve skutečnosti hraješ podle house rules - což není nic, proti ničemu ;-)

19.1.2016 15:27:08

Až neuvěřitelně lehké
Ahoj, hru mám teprve krátce, a ve čtyřech hráčích jsme odehrály 3 hry s tím že první nebudu počítat, protože to byla spíše zkušební a seznamovací hra. Nicméně druhou hru jsme už hráli podle mého dobře a se vším všudy (oficiální CZ pravidla jsem přečetl pro jistotu 2x) a docela mě hra zklamala. Ve druhé hře jsme vyhrály 13:0 (temné znamení/zkáza), ve třetí 14:8, ale v jednu chvíli to bylo 12:0 pak jsme se zasekly a trochu polevili v hraní , kdy jsme si nechali nasázet během chvíle na počítadlo zkázy 8 žetonů, ale i tak s přehledem jsme vyhrály... Nevím no, přijde mi to trapné, jediná možnost jak dostat žeton zkázy je u kartiček mýtů ale přijde mi že jich je tam minimum a nebo potom nesplněným dobrodružstvím, kterých je tam taky pomálu... Atmosféra ani žádné drama se nedostavilo, což je pro mě velké zklamání, čekal jsem od hry mnohem více, hlavně teda tu obtížnost. Obecně hry hraju podle originálních pravidel, věřím že autoři mají své důvody co, jak a proč se hrát má a nemá a upravovat si to podle svého uvážení se sice dá, ale jde mi to proti srsti. U téhle hry mi ale asi nic jiného nezbývá...

1.2.2016 13:15:36

Lehké?
Michale, jsi si jist, že jste nějaké pravidlo neopomněli? Nemám se hrou moc zkušensotí, ale vím, že takto snadno by to jít nemělo... :)

1.2.2016 13:38:14

První tři hry - obtížnost
První hru jsme dost zápasili s pravidly, ale nakonec i díky dobře losovaným kartám o chlup zvítězili (3 hráči). Ve druhé a třetí hře jsme, ale prohráli na plné čáře.Hlavně díky opětovnému uzamčení kostek, silným nestvůrám a nemožnosti tedy splnit úkoly. Tato hra je podle mého dostatečně obtížná, ale opravdu zde hraje velkou roli náhoda (kostky, monstra, karty úkolů atd.). Osobně si myslím, že nelze tuto hru hodnotit podle 3 odehraných her, ale obtížnost a znovuhratelnost je dobře nastavena. Musel jsem dokonce spoluhráče po 3 hře přemlouvat ať už další hru nehrajeme, protože byla paradoxně skoro půlnoc :)

1.2.2016 13:46:28

ale ano,
jde to i takto snadno... Nejspíš to hrajete správně. Pokud se s tím smíříš, můžeš si hru užít, pokud ne, buď si ji zobtížni uměle, počkej na rozšíření nebo ji prodej

1.2.2016 13:47:01

Nu...
Nám se taky občas stává, že hrou projedeme jako nůž máslem ( a takové hry se nám moc nezamlouvají, ale někdy to prostě padá ). Většinou dost často tlačí hra na pilu a už mnohokrát jsme časový limit nestihli a bojovali s nestvůrou osobně... A prohráli :-)

2.2.2016 11:48:10 | Upraveno autorem (porovnej)

obížnost
No když tady čtu zkušenosti těch zkušenějších, tak hru ještě nebudu zatracovat, přeci jen má něco do sebe. Je pravda že jsme asi měli štěstí, jak při házení kostkou, tak na nestvůry, tak na mýty. Zkusíme ještě pár her a uvidíme, když tak ji zkusíme ztížit automatickým přidáním zkázy každou půlnoc, to by mohlo pomoct... Raději 10x prohraju a 1x vyhraju, než obráceně, hlavně tedy u koop her...

2.2.2016 13:34:50

obtížnost
přidávání žetonů zkázi každou půlnoc je jedna možnost kterou jsme zkoušeli, ale přišlo nám to trochu nudné a hlavně ke konci když se nedaří a vidíte že už temné znamení neposbírate tak se přestanete snažit a jdete jen po věcech které vám pomůžou porazit prastarého v přímém souboji..od teď to hrajeme takto sice jen ve dvou ale je to co si vedu statistiky cca 50na50.
1) posun času po 4 hodinách
2) prvních 6 karet dobrodružství lícem nahoru, pokud některé splníme přichází do hry dobrodružství lícem dolů (toto je asi i v některém rozšíření dle pravidel..sice to občas zjednodušuje hru, že karty dobrodružství na kterých je o půlnoci a jsou lícem dolů nemají účinek) ale je zábavné se pustit někam do neznáma se 2 životama nebo podobně a navíc může být postihem přidání žetonu zkázi.. na tyto dobrodružství bychom normálně nešli pokud si nemyslíme že ho splníme bez větších problémů.
3) po vylosování prastarého losujem dvě postavy a vyberme si jednu
4) občas hrajeme že zakážeme kupovat temné znamení ale oproti tomu pokud je v úspěchu žeton zkázi tak ho odebíráme (toto asi taky nějak řeší rozšíření)

2.2.2016 13:54:59

mimochodom...
...kde vlastne vznikol ten mýtus, že Temné znamenie má byť ťažká hra? To každý porovnáva s Arkahm Horrorom, či ako? Pýtam sa preto, lebo podľa mňa ide skôr o oddychovú kockovku, ktorú buď vyhráte, alebo prehráte, ale je dosť rýchla na to, aby neomrzela po jednom hraní (mňa omrzela tak po 15ich hraniach). Podľa mňa tí, čo si tú hru kúpili s tým, že teraz dostanú na frak, si ju pomýlili s Ghost Stories :) pre mňa bola hra Temné znamenie vždy hrou, ktorou sa dá zahnať dlhšia chvíľa...robiť si ju ťažšou mi nikdy nenapadlo, a neverím, že by to bol cieľ tvorcov. (samozrejme, môžem sa mýliť -- ale marketing a realita sú rozdiel)

2.2.2016 14:10:40

asi tak
Exemplární případ někoho, kdo si hru může užít (z mého pohledu). Ostatně psal jsem to o několik postů níže "Víte co..."

2.2.2016 14:17:51

jiný pohled
Porovnávat hru s Arkham Horrorem nemůžu, protože jsem ji nikdy nehrál... Nejsem žádný zkušený hráč, spíš lehce pokročilý nováček, který si jednou za měsíc s kamarády něco zahraje, ale většinou šlo o Eurovky tipu Agricola, Carcassone nebo Istanbul. Chtěl jsem zkusit jiný žánr a proto jsem zvolil Temné znamení abych zjistl zda mě bude bavit. Ale teď nevím zda jsem v mém případě nesáhl po špatné hře. Arkham jsem nechtěl protože mi přišel příliš složitý, rozsáhlý a dlouhý, nevím zda by mě bavil, proto jsem sáhl po této kostkové variantě s tím, že je jednoduší ve smyslu pravidel a rychlejší než AH... No nic, dám Temnému znamení ještě šanci a třeba po nějaké lehké úpravě to bude mnohem lepší...

2.2.2016 18:23:06

Možná mimo mísu
Když čtu nějaké komentáře, tak mě napadá jestli hrajete se 4 postavami. Ona je hra tak navržená a i když jí hrajete ve dvou hráčích, ovládá každý dvě postavy, čímž docílíte toho, že se vám postavy nenasbíraji tolik předmětů. Kooperovat se dá v podstatě dvěma způsoby. Buď pomocí Soustředění nebo pomocí zaklínadla, kdy odkládáte pro spoluhráče kostky. Ale jak říkám, možná je to mimo mísu.

2.2.2016 19:05:14

Obtížnost vs. zkáza za odměnu?
Pánové teď jsem trochu znejistil. Už před první hrou jsem si opravil karty dobrodružství na kterých bylo za jejich úspěšné splnění odměna žeton zkázy. Zde v sekci "ke stažení" jsou tyto karty opravené a podle nich jsem si upravil také ty svoje. Takže jsem symboly zkázy přeškrtnul, aby měli význam odebrání zkázy z prastarého. V jiném vlákně zde jsem se ale dočetl, že to možná není chyba, že to je jen v kartách rozšíření UF a že správně (pokud hraju pouze základní hru) opravdu má být odměna taková, že krom jiného přidám na počítadlo zkázy žeton, což mi přijde dost nelogické, ale trochu by to vysvětlovalo tu velkou jednoduchost na kterou jsem si o pár řádků níže stěžoval.

Jak to tedy je? Jaké jsou konkrétní chyby v originální CZ verzi Temného znamení?

4.2.2016 13:44:20

pouze jedna
a to, že kurátor nemá mít "projev zděšení", ale "o půlnoci". Ostatní je tak jak říkáš. Se základní sadou za splnění doom, s UF za splnění ubrat doom.

4.2.2016 14:02:02

Obtížnost
Všude čtu, jak je obtížnost moc jednoduchá, což mi přijde divný, protože u nás to máme tak 50 na 50. Bud máme nějakou smůlu na kostky, nebo nevím. Kolikrát nám přijde nemožný splnit dobrodružství na kterém je 3 pátrání, 2 lebky a 2 svitky. Hodím 6ti kostkami a řekněme, že padnou dvě lebky (nestává se zase tak často). Pak už mám k dispozici jen 4 kostky a pravděpodobnost, že hodím 2 svitky je docela malá, když jsou na kostkách většinou symboly pátrání. Splníme to většinou jen s použitím červené a žluté kostky.
Využíváte nějak často trofeje k nákupu běžných nebo vzácných předmětů? Bez nich a žetonů stop mi to kolikrát připadá nemožné splnit.

30.3.2017 00:01:20

Vybíráme z Bazaru

Freedom: The Underground Railroad
Freedom: The Underground Railroad
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas