Tainted Grail: Pád Avalonu

xxxxxxxxxo hodnoceno 261x (Seznam vlastníků)

Tainted Grail: Pád Avalonu - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Krzysztof Piskorski
Marcin Świerkot
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Nuda

Prvních pár hodin hry, jsem byl úplně unesenej, jak úžasný sólo hraju, ale postupně se to tak někde od půlky hry zlomilo v šílenou repetetivni nudu, kdy všechny přesuny a souboje jsou jen týrání, který pár řádek hezkýho textu nemůže nikdy převazit do stavu, kdy bych se citil, že to není jen ztráta času. Jasně, je to subjektivní věc, ale u mě osobně to došlo do stavu, kdy mi na konci hry byl osud celýho ostrova úplně ukradenej, hlavně ať už to zmizí ze stolu a nemusím po sty dělat tu samou věc :D 

12.5.2021 17:39:32

Neviem čo úplne napísať, asi len toľko že mi je lúto, že to takto u niekoho s TG dopadá. Po tom, čo som s priateľkou minulý týžden dohral Age of Legends po 4 dňovom maratóne hrania nemôžem povedať, že by ma hra nudila. Skôr by som povedal, že lepšiu hru som nehral a ani tak dlho nebudem. 

Všimol som si, že niektorí tvrdia o repetitívnosti, ale ja to, teda to čo si predstavujem podtým čo spomínaš aj Ty, beriem skôr ako veľmi slušný resource management, ktorý je imho minimálne tretinou samotnej hry. 

Asi sme mali šťastie, že nás to chytilo. Tým pádom sme si mohli príbeh plne užiť. Sto ludí, sto chutí.

12.5.2021 18:36:26

Jsem na tom podobně. Do půlky super. Poslední asi dvě kapitoly jsem už dohrál jen s knihou v ruce, abych se dostal na konec. U mě největší problém v tom, že tak první čtvrtinu/třetinu objevuju nové lokace, někde ve dvou třetinách jsem ho měl projitý dvakrát tam a zpět, a poslední třetina byla o tom, ho obkroužit ještě 3x. A to už jsem fakt nedával.

12.5.2021 18:44:29

Pride mi, ked si mal v polke hry 2x prejdeny ostrov hore dole, tak si sa snazil vsetko preskumavat. My sme v 10 kapitole, mali furt lokacie na ktorych sme vobec neboli, pripadne sme ich len prebehli s max 1 explore action. Tym padom to celu dobu bolo super. Tymto by som rad pripomenul aj to co AR hovorilo celu dobu, hra nie je stavana na to ze budes kazdu lokaciu explorovat do mrte na prvej navsteve, hra ta celym ostrovom krasne prevedie sama a nemusis vsetko vediet, tym padom je moznost aj na opakovane hranie.

 

Samozrejme, ked si to chces preskumat cele, je to na vasej skupine, ale potom sa nemozes stazovat ze ta tam hra taha znovu. Ked tam hold vedie hlavny pribeh.

13.7.2021 11:21:22

@Charybda To je bohužel docela neplatný argument. Že pokud hra někoho nebaví, tak ji hrál jinak, než autor zmýšlel. Pokud k tomu dojde, tak je to naopak ukázka špatného designu. Skutečně není chyba hráče, že chce prozkoumat napoprvé, co nejvíc se dá, aby se tam nemusel vracet. Pokud to tak autor zamýšlel, měl to designovat tak, aby hráč pochopil už na začátku, že se má chtít vracet.

13.7.2021 16:46:05

přesně tak, nesmyslné tahání z jednoho konce ostrova na druhou není ve hře použito jednou, ani dvakrát, ani třikrát ale běží se přes stejné mapy zhruba 5x - to je prostě špatný game design, u každé jiné, i třeba počítačové hry, se cílí na to že pří první návštěvě vše splníš a do stejné lokace tě nikdo znovu natahá, pokud jo, schytá stejnou kritiku za “Backtracking” aneb plýtvání časem hráče. Tohle je určitě jeden z prvků, který šel zpracovat lépe (něco jako použití statusu “vichry divnoty” a následná změna stylu hraní)

13.7.2021 17:04:49 | Upraveno autorem (porovnej)

@PetrR Jasně , ale takový svět je ze své podstaty nepřirozeně statický a lineární. Je těžké navést hráče do herního stylu, který není běžný. Pro zájemce doporučuji video o hře Bloodborne od hbomberguy na YT. 

13.7.2021 18:00:24 | Upraveno autorem (porovnej)

Ale z hlediska autora je to zadarmiko prodloužení herní doby. Jsem líný vymýšlet dost unikátního obsahu, který bych naservíroval, tak nechám hráče, ať se trochu proběhne.

13.7.2021 21:08:46

To by platilo, kdyby v Tainted Grailu bylo málo unikátního obsahu. Což ale není, ale problém je, že hráči se ho snaží vidět všechen najednou, což vede k pobíhání po mapě, kde už není co dělat, a zbytečnému grindu.

14.7.2021 00:19:03

@PetrR  a @Havelock  nestretol som sa este s hrou ci uz PC,PS alebo deskovkou (tohto typu) kde by ma hra netahala sama pribehom na to iste miesto, kde som uz bol ked som to tam nahodou preskumal do mrte ale pribeh ma tam vratil za nejaku dobu znovu….

Pride mi to totalna rozmlsanost hracov v sucasnej dobe, kde chcem tony herneho unikatneho obsahu aby ma to bavilo 100 hodin a stalo to XX, a ked je niekde chyba je to chyba kohokolvek ineho len nie moja. Nechcem nikoho urazat, len ono je extremne tazke urobit pribehovu hru, ktora bude bez akejkolvek chyby a bavit vsetkych. 

U TG pokial to clovek len trochu sledoval bolo mnohokrat hovorene, ze hra sa da hrat repetetivne a nie je cielom hry aby hrac objavil cely obsah na 1 zahranie, to je ale bohuzial problem nas ako hracov ze chceme vsetko a hned a nechcem to hrat znova lebo ma caka dalsich 12 hier v policke….

14.7.2021 09:30:58

@Charybda znovu musím zopakovat, že je to chyba designu. Jak píšeš, nikdo dneska nechce hrát dokola tu stejnou hru, protože ve frontě čeká mnoho dalších. Jasně, pro někoho to může být dokonalá hra, kterou bude drtit do konce věků a pokaždé najde něco nového, ale těch bude málo. Většina hráčů hraje do šířky, tedy větší množství her, než tak, že vyčerpá celý potenciál jedné hry a až potom se přesune k jiné. A proto pokud někdo designuje hru tak, že jde vlastně proti zájmům hráčů, pak se nelze divit, že se najdou nespokojené ohlasy a oprávněné. Když vim, že to nejspíš budou lidi hrát jen jednou, tak bych jim měl naopak poskytnout maximální zážitek z jedné kampaně a ne jim říct Sorry jako, musíte si to zahrát víckrát, abyste našli všechno. To mě osobně třeba odradilo natolik, že jsem hru nakonec prodal hned po prvním zahrání. Asi to má dobrý příběh, ale herní mechaniky mi lezly na nervy.

14.7.2021 12:18:13

@Havelock Mně třeba přijde skvělé, že všechno neuvidím na 1 zahrání. Takový zážitek je mnohem unikátnější, než když každý vidí to samé. Ale je pravda, že design mohl "správnému" průchodu pomoci. Pokud chci, aby hráči hru procházeli svižněji, musím být víc nekompromisní - třeba větší odměny za plnění hlavních úkolů, ale větší odchýlení je zase více smrtelné. Našel jsem postoj, že člověk by to měl hrát na nejvyšší obtížnost - tak brzy zjistí, že grind k přežití nestačí a musí to řešit jinak. Bohužel by to asi odradilo ještě více hráčů… 

14.7.2021 13:31:31

@Charybda jenže i to tahání skrz stejnou lokaci jde udělat dobře, tady to zkrátka dobře udělané není, trochu to zachraňuje konec (vichry divnoty) a nebo třeba mapy, kde je “před průzkumem ověř XyX” a pokud už někde něco udělals, na té mapě je něco jiného (palisáda/zničená palisáda atd)…

 

stejně tak u těch digitálních her - dobře tě tahají skrz stejné mapy třeba v the last of us (jednou jdeš skrz mapu, kde jsou nepřátelé lidé, podruhé skrz stejnou mapu ale se zombie, v noci a ještě k tomu bez výzbroje - diametrálně odlišný zážitek ze stejné mapy) a naopak blbě na to šly třeba v deus ex human revolution, kde v dlc běžís skrz jednu a tu samou mapu 5x jen proto, že se na jednom konci zmačkne čudlík a na začátku se otevřou dveře a těch příkladů jde samozřejmě jmenovat mnohem více…

15.7.2021 20:25:03

Vybíráme z Bazaru

Věc (CZ)
Věc (CZ)
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas