Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 20 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | James Faulkner Paul D. Allen |
Rok vydání: | 2023 |
Sdílej: |
útok x blok
Mám stále nevyjasněná pravidla, viz. následující otázky, znáte někdo prosím odpověďi s jistotou?
@Varouch Moc děkuji za vysvětlení.
Ještě mám dotaz:
Pokud je má karta Obrany s větší iniciativou, než má soupeř Útok, útok tedy vyblokuji. A pokračuji hned ve čtení své karty Obrany směrem dolů, nebo v sekvenci Bloku čekám na spuštění iniciativy karty útoku, a až po vyblokování pokračuji ve čtení karty Obrany směrem dolů?
Jde například o sekvenci parýrování, tedy protiútoku, kdy tuto sekvenci spustím? Ihned v mé iniciativě, nebo počkám až na tah soupeře, který ke mě např. udělá krok a sekne? To je důležité vědět, protože buď má karta protiútoku reaguje na soupeře, který je ještě krok ode mne, nebo počkám, až soupeř ke mě svojí dojde a až pak hraji protiútok? Nebo další situace, pakliže po úspěšném bloku můžu soupeře Odstrčit, odstrčím ho hned, nebo až on zahraje pohyb smětrem ke mě, aby mě zranil a já tudíž útok vyblokoval?
Vůbec Tě nechápu :-D Zkusím to obecně popsat.
Obrana a protiútok funguje takto: zahrál jsi kartu obrany, soupeř útok. Ty si musíš určit, jakou iniciativu z rozsahu na kartě si vybereš. Útok vykryješ pouze v případě, že jsi zvolil stejnou iniciativu jako má útok. Vyšší i nižší iniciativa nic nedělá. (Logicky ve hře dvou postav si vybereš stejnou ini jako má útok. Když ale bude víc postav, třeba pes z rozšíření, tak dva útoky s různou ini nevykryješ)
Karty se vyhodnocují podle typu: blokování, útok, meditace, základní (viz str. 14). Tj. v našem prípadě se nejdřív vyhodnotí blok a pak útok. Pokud má blok na sobě sekci “v případě úspěchu”, tak se prostě vyhodnotí, protože blok byl úspěšný.
Pokud tedy vyhodnotím hned protiútok, nebo sekci Pokud je blok úspěšný, cílím na soupeře, který stojí stále na svém místě, nebo na soupeře, který se pohnul smětrem ke mě? Protože jeho karta útoku to umožňuje, a aby mne zasáhl, musí se pohnout směrem ke mě, jinak by promáchl..
Ten útok se musí vyhodnotit tak, aby tě jako zasáhl a ty jsi to mohl vykrýt. Dokonce je to tak, že pokud tam má volitelný pohyb a bez něho by tě nezasáhl, tak se ten volitelný pohyb stává povinným. Takže Ano, aplikuješ na pozici, kde je po provedení neúspěšného útoku. Jinak by to nedávalo smysl.
Důležitý fakt je ten, že blok je úspěšný jen tehdy, pakliže má stejnou hodnotu iniciativy, jako blokovaný útok. V pravidlech to není vůbec zmíněné, takže na to tady další hráče raději upozorňuji.
Děkuji @Varouch za objasnění tohoto důležitého pravidla.
Nezapomeňte také na to, že útok, pokud může zasáhnout, tak zasáhnout musí, útočník se při úspěšně zahraném bloku nemůže útoku vyhnout.
Ještě mne napadlo raději doplnit informaci, že slovem blok se v této diskuzi myslí ikonka se štítem, tedy bych to nazval možná raději parýrování.
V češtině jsou totiž karty Defense přeloženy jako Blok, což může být matoucí. Protože např. karty Defense, tedy v češtině Blok, nemusí vždy obsahovat parýrování, mají třeba jen šipku úhybu, a pak po tomto úspěšném úhybu tedy k útoku nedojde a útočník tudíž svůj útok neprovede. ( narozdíl od parýrování, kdy útočník musí např. dojít k bránícímu hráči aby došlo k bloku, tedy parýrování. A pak může proběhnout obráncem protiútok, pokud to karta umožňuje, ale to je zase další kapitola :)
Alespoň takto pravidla chápu a doufám, že správně.. :)
Ještě me napadá pokud bych zvolil vyšší iniciativu a bránil se a mel pohyb, budu tedy hrát prvni (nebo dřív než útočník) a mohu tomu útoku úplně předejít, ze?
Jinak díky za vlákno my to s přítelkyni hráli tak, ze útočník provedl útok a dohral celou kartu a pak až obránce hrál, tedy jsem rad ze vim jak to je a nebudeme to už dal hrát špatne. Protože to vcelku ovlivní tah.
No dnes jsem těm pravidlům této hry dal už 3 hodiny tak už pujdu soat, kdyby to nebyla v podstatě dibra hra tak už na to kaslu, Škoda tak chaoticky a divne napsaných pravidel. Hodilo by se víc info u útoku a obrane i více příkladu. No ale když člověk ví jak řešili kickstarter a jakou mají formu komunikace tak se ničemu nedivi..,
Jeff
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Za pár stovek - Legendary (Marvel) - EN
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 1 den