Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 75 min |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Fox in the Box Bonsai Games Draco Ideas Nuts! Publishing Schwerkraft-Verlag |
Autoři: | Yasushi Nakaguro |
Rok vydání: | 2020 |
Sdílej: |
Potopení lodi
V pravidlech se píše:
“Zasažená eskadra musí pokrýt všechny uštědřené běžné zásahy, a to i tehdy, pokud následkem toho dojde k potopení lodi, jejíž hodnota obrany přesahuje jejich zbývající počet. (Poškozená loď je na konci bitvy potopena, pokud je jí v bitvě uštědřen alespoň jeden zásah.)”
Chápu to dobře tak, že když mi protistrana poškodí 3 zásahy již poškozenou loď, přičemž její kapacita je 4 zásahy, tak ještě opětuje palbu a teprve poté (=po bitvě) je potopena?
Neopětuje. Jakmile poškozená loď schytá další zásah tak je potopená.
Můžeš na ni ale vypráskat ty zásahy.
Na konci bitvy jsou potopeny všechny poškozené lodě.
Právě mě mate, že je potopena “na konci bitvy”, přičemž dle pravidel:
“Námořní bitva se skládá z následujících tří kroků: 1. určení prvního a druhého hráče, 2. palba prvního hráče, 3. palba druhého hráče.”
Z toho mi vyplývá, že “na konci bitvy” znamená až po palbě druhého hráče, tj. mne… ne?
No, ale nemáš ve hře ukazatele poškození lodi. A v příkladu v pravidlech ty lodě obě strany potápí.
Když loď dostane jeden zásah je poškozená. Může střílet. Pokud schytá další je potopená a už si nevystřelí.
Všechny poškozené lodě na konci bitvy budou potopené (Dostaly jeden zásah)
Musím ještě jednou mrknou na příklad bitvy v pravidlech. Teď, jak to tak píšeš, tak mi vlastně ani nedává smysl potápět lodě, které končily poškozené (v bitvě dostaly zásah = otočily se na druhou stranu). Pak by nebylo potřeba loděnic, protože všechny poškozené lodě se po bitvě automaticky potápí a do loděnic tedy není co stahovat. Nějak mi to nepasuje, ale prokoušu se tím znovu.
Tak jsem se podíval do anglických pravidel a tam matoucí věta “(Poškozená loď je na konci bitvy potopena, pokud je jí v bitvě uštědřen alespoň jeden zásah)” vůbec není.
Takže se omlouvám za matení. Díval jsem se i na video na BGG kde to vysvětluje a poškozené lodě (otočené na rubovou stranu) normálně po bitvě fungují.
Je to teda myšleno, že když otočené lodi na rubovou stranu přidáš další zásahy tak je potopena i když počet zásahů nedosáhne hodnoty obrany.
Já to dal i jako dotaz na BGG (byl bez odpovědi, tak jsem ho zase smazal). Takhle mi to však dává smysl. Dík
Je to vysvětleno o odstavec výše, že pokud hráč dá další poškození už poškozené lodi, tak se ta hned v této fázi potopí. Ta věta navíc tam přidána jako upřesnění, že i jediný další zásah potopí celou poškozenou loď.
Přidělení poškození
Běžný zásah: Zasažená eskadra musí pokrýt uštědřené běžné zásahy následujícím způsobem, a to za využití všech možných kombinací:
• Otočení žetonu nedotčené lodi na poškozenou (rubovou) stranu pokryje jeden běžný zásah.
• Potopení poškozené lodi pokryje tolik běžných zásahů, kolik odpovídá hodnotě její obrany.
---
Pomáhám s překlady pro Fox in the Box a testováním her pro Ion Game Design.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Lords Of Ragnarok Final Collectors ALL-IN
Akt. cena: 12290 Kč
Končí za: 8 dnů