Memoir '44 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Days of Wonder
Edge Entertainment
Autoři: Richard Borg
Rok vydání: 2004
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Názory a dojmy z jednotlivých scénářů

6. scénář Mont Mouchet
S několika klukama jsme tento scénář hráli teď několikrát v rozmezí několika sezení klubu a moc se mě líbí. Je velmi vyrovnaný, vyhráli několikrát Němci i Spojenci tentokrát v podání speciálních odbojových francouzských jednotek. Zkušenější hráč většinou porazil méně zkušeného a nerozhodovaly přitom karty rozkazů. Samozřejmě karty jsou důležité a to zéjmena při vyrovnané kvalitě velitelů, ale musím říci, že v tomto scénáři mají obě strany dostatek možností k taktizování. Sehrál jsem většinu scénářů již několikrát a tenhle rozhodně bude patřit k mým oblíbeným. Jaký máte názor na tento a další scénáře vy?
28.4.2009 09:34:11

vyrovnanost scénářů
Mont Mouchet mi v paměti nijak neutkvěl (ani ve zlém, ani v dobrém), ale bezpečně vím, že vylodění na pláži Sword vždycky u nás vyhrála Osa. Než spojenci vylezou z vody, jsou zdecimovani... Jinak Memoir hrajeme často a nějakou extra vyrovnanost od toho ani nečekáme, spíš se nám to líbí kvůli atmosféře. Drsná je východní fronta a zasunování karty pod žeton velitele o kolo dřív.

28.4.2009 09:42:53

Sword Beach
U nás tento scénář naposledy vyhráli Spojenci 5:4 a mám pocit, že i předchozí partie v tomto scénáři byly poměrně vyrovnané. Vím to tak přesně, jelikož momentálně hrajeme celou kampaň a výsledky si píšeme. Chceme potom obrátit strany a porovnat výsledky. Nemám zatím žádné rozšíření ani jsem zatím žádné nehrál, takže nemám žádné zkušenosti.

28.4.2009 12:09:57

scenare
pokud me pamet neklame, na strankach DoW byla statistika jednotlivych scenaru, vetsinou i s komentari hracu, pri 1000+ odehranych a reportovanych bitvach uz se dalo docela slusne odhadnout ktery scenar je vyrovnany a ktery ne ... v kazdem pripade hra je tak rychla, ze me pripadna nevyrovnanost scenaru moc netrapi, neni prece problem ihned po hre strany vymenit, zahrat znovu a v pripade potreby, secist score z obou bitev.

28.4.2009 13:23:09

vyrovnanost
Pokud to vyznělo, že snižuji hodnotu hry, jelikož nejsou některé scénáře vyrovnané, tak to jsem nechtěl. Také si myslím, že u této hry je nevyrovnanost součástí a dává hře náboj. Pouze jsem chtěl konstatovat, že u 6. scénáře jsou dle mého názoru strany vyrovnané a oba hráči mají podobné šance na vítězství.

28.4.2009 15:42:48

7. scénář Vassieux, Vercors
Poněkud "zákopový" scénář, kde obě strany jsou ukryty ve městech nebo lesích a čekají na chybu soupeře. Tím je hře opět dodán další rozměr a vzniká zde určitě zajímavá situace. Je totiž velmi riskantní, téměř sebevražedné vyrazit vpřed, jelikož jednotky obou stran jsou rozmístěny tak, že by v případě útoku soupeřící strany tento pravděpodobně odvrátila a způsobila ji těžký zásah. V tomto scénáři je důležité udržet pevné nervy tj. čekat na chybu soupeře nebo na malinko lepší rozkazy z generálního štábu.

4.5.2009 14:47:29

8. scénář Operace Cobra
Hráli jsme scénář 3x za sebou - 2x vyhráli Spojenci a 1x Osa. Spojencům se v obou případech podařilo obsadit město Marigny a tím získat jeden bod. Jednou prolomila tanková divize na pravém křídle a podruhé vyvinuli Spojenci tlak na pravém křídle a zároveň na středu a obsadit město pěší divizí ze středního sektoru. V případě vítězství Osy Spojenci sice na chvíli obsadili město St. Gilles, ale rychlým protiútokem německé pěchoty za podpory obrněné divize Tiger bylo město dobyto zpět.
Tento scénář se zdá být také poměrně vyrovnaný a svědčí o tom i hodnocení na stránkách výrobce, kde bylo dosud přidáno přes 600 zpráv z bitev a procentuálně Sp:Osa 52:48. Rada pro Spojence : ukliďte pěší divize na levém sektoru do lesa případně do města Le Grand Hamel a útočte ve středním a pravém sektoru. Rada pro Němce : zapojte do bitvy co nejdříve tankové jednotky a pokuste se pěší předsunuté jednotky malinko stáhnout.

12.5.2009 10:08:26

Karty sekcí
Tuhle hru máme asi rok, ale stále si nejsem jistý jestli ji hrajeme dobře. Mohu provést s obyčejnou kartou rozkazu průzkum i boj, nebo se mohu pouze hnout? Nepochopil jsem jestli to je, či není v rozporu a pokud mám kartu útok smím se hnout? Hrajeme to tak, že jo v obou případech, protože jednotky se mohou hnout a ještě bojovat - dle pravidel, ale v návodu u sektorových karet je napsáno, pohyb a nebo boj. Jak je to správně? Děkuji za odpověď

19.7.2009 22:37:32

to Maario
Hrajeme to stejně jako vy, u sektorových karet neřešímě jak se jmenují, ale dáváme rozkaz příslušným jednotkám tj. pohyb a útok. Nemám hru s pravidly doma, ale v úterý, pokud nezapomenu se mrknu, jak to tam je napsaný.

19.7.2009 23:01:24

M

2 Maario
Karty v drtivé většině (a u dotazovaných "karet sekcí" stoprocentně) nejprve vymezují, z jaké množiny se kvalifikují ty jednotky, kterým se v tom kole vůbec dá "zavelet" (např. "2 jednotky v levé sekci", "až 4 tankové jednotky" aj.) Teprve pak následují dodatečné informace (např. "větší síla při boji zblízka" plus doplňky jako "nemáš-li určené jednotky, tak zavel 1 libovolné jednotce" aj.) Název karty je dobrý pro atmosféru, ale význam karty nikdy neurčuje. Tj. zde bezpochyby pohyb+boj, hrajete to dobře.

20.7.2009 08:09:34

Mise 9 - Operation Lüttich
Jakým způsobem se hraje "kóta 317"? Můžu zahrát "Air power strike" na celou mapu, nebo jen na tento sektor? (v rozšíření "Eastern Front", stačí při podobné situaci v daném sektoru jen jeden cílový hex) V pravidlech mi to nevyznělo jednoznačně, navíc s tím souvisí soupeřova karta protiůtok, jestli se hraje taky jen v tomto sektoru nebo na celé mapě.
Díky předem všem velitelům za upřesnění ;)

21.10.2010 09:40:05 | Upraveno autorem (porovnej)

kóta 317
Normální letecký útok hrajem klasicky. Letecký útok místo karty průzkum jenom v sekci označené na kartě.Protiútok pouze v protilehlých sekcích, ale jenom kartu průzkum. Samozřejmě musí na jednom z kopců stát spojenecká jednotka.

21.10.2010 10:31:36 | Upraveno autorem (porovnej)

to Scar
Na konci českých pravidel ve "faq" k tomuto scénáři je, že karta protiůtok přesně kopíruje zahranou kartu. Takže v tomto konkrétním případě, když kartu průzkum zahraješ jako "Air power strike", tak soupeř v podstatě musí při protiútoku zahrát taky "air power strike".
Mně šlo hlavně o rozsah této akce "kóta 317", jestli se hraje sektorově, nebo na celé mapě.

21.10.2010 17:47:32 | Upraveno autorem (porovnej)

to Voren
Aha já vycházel z oficiálních faq 1.2 ze stránek daysofwonder:
Q. May the Axis player play a Counter-Attack card right after the Allied player plays
a Recon 1 card used as Air Strike and use the Recon 1 card as an Air Strike?
A. No. The Counter-Attack may only be used as a Recon 1 card by the Axis player because the scenarioʼs special rules state
that only the Allied player may use a Recon 1 card as an Air Strike.
To znaméná že němec může zahrát pouze průzkum.

21.10.2010 19:42:45

....
Tak tam mne ani nenapadlo se dívat a hledat jinou verzi "faq" :)
diky ;)

21.10.2010 19:52:46

Vybíráme z Bazaru

Dvě sady mincí Albi - univerzální a trpasličí
Akt. cena: 360 Kč
Končí za: 5 dnů

Offcanvas