Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 20 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, sběratelská |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Wizards of the Coast |
Autoři: | Richard Garfield |
Rok vydání: | 1993 |
Sdílej: |
Přeložený Starter Kit od uživatele Eigis - dotazy
@Eigis děkuji za překlad, kdysi před léty jsme to doma zkoušeli, ale jen tak nezávazně (hlavně kvůli neznalosti řeči a terminologie), a teď mě ten tvůj překlad namotivoval si to znovu prubnout.
Něco si ještě pamatuji, ale měl bych pár otázek k těmto kartám, kde nemám úplně jasno (klidně může odpovědět i kdokoli problematiky znalý…), takže:
Karta Nádherný úsvit /orig. Glorious Sunrise (enchantment)
Karta Ultimátní výzbroj / orig. Brute Suit (artifact - vehicle)
Karta Snová pouta / orig. Dreamshackle Geist (creature)
Obecně
Děkuji komukoli za případnou odpověď.
:)
* * * * *
Board games klub, Trenčín
Glorious Sunrise: země dostává ke svým standardním schopnostem ještě schopnost za tapnutí získat 3 zelené many, takže se pak můžeš rozhodnout, jestli ji tapneš pro manu, kterou dává běžně, nebo pro ty 3 zelené many, ne oboje najednou.
Brute Suit: crew je obecná schopnost, nemusí mít jen sílu 1. Můžeš mít vehicle se schopností crew 3 a pak dává větší smysl tapovat do něj více bytostí, které budou mít dohromady sílu 3 nebo víc. Jinak bez použití crew je to jenom artifakt, ne bytost a tudíž opravdu nemůže ani blokovat ani útočit.
Do konce kola, znamená: do konce kola aktivního hráče, tj. pokud ji oživíš tapnutím jiné potvory ve svém kole, tak může útočit, pokud ve soupeřově, tak může bránit. Můžeš samozřejmě udělat oboje, pokud tapneš dvě bytosti, jednu ve svém a jednu v soupeřově kole.
Dreamshackle Geist: sám útočit nemusí. Stačí, že je na bojišti(ve hře).
Využívat schopnosti karet můžeš kdykoliv, pokud na kartě není výslovně napsán opak.
Poslední otázce nerozumím, můžeš to zkusit nějak přeformulovat?
Tak asi už jsem to asi pochopil, ano, je možné, aby útočící bytost nezpůsobila žádné zranění. Buď mohou být všechna zranění vypreventována, například blokující příšera má protekci od barvy, kterou má útočící příšera. Nebo, pokud útočící bytost nemá trample, a blokující bytost před udělením damage opustí hru(umře na nějaký jiný efekt, vrátí se do ruky nebo něco), tak útočící bytost už nemá, komu by ta zranění udělila.
Ahoj, díky za pochvalu, jsem rád, že to někdo využije.
K tomu co ti odpověděl daevin doplňuji:
Lifelink: Myslím, že útočící kreatura způsobí damage, vždy když se dostane k samotnému střetnutí tzn. když jí obránce nějak nevyblokuje dřív třeba First strikem apod.
@daevin; @Eigis Díky za odpovědi.
K tomu Lifelink - měl jsem tím na mysli hlavně jestli jde něčím bloknout, nebo mu něčím zabránit… ale už je to zodpovězeno. ;)
Jen taká poznámka ke Brute Suit - předpokládám ale, že se pak chová jak běžná kreatura, tudíž pokud nejdřív zaútočím, musím tapnout a pak teda nemůžu hned vzápětí i bránit.
* * * * *
Board games klub, Trenčín
Ano, crewnutý vehicle se chová jako normální bytost, ale zrovna tahle má vigilance, takže se do útoku netapuje.
Pardon, to mi tam nějak vypadlo. Takže je to jak říkáš…
* * * * *
Board games klub, Trenčín
Nesměle bych ještě poprosil o usměrnění k několika dalším kartám:
Upírčino uvítání / orig. Welcoming Vampire (creature)
Hromový Raiju / orig. Thundering Raiju (creature)
Mlžná svůdkyně / orig. Nebelgast Beguiler (creature)
Jinak velice zajímavá situace z dnešního klání:
Soupeř s červeno zeleným balíkem měl s obtíží vyložených 5 landů, 1 kreaturu (soustavně o ně přicházel) a na ruce pak 3 Dreadknihty…
Druhý hráč s modrobílým balíkem na tom byl o poznání lépe, dostatek landů, průběžně vykládal různé menší kreatury (hlavně flying) no a když vyložil Drtivou hrůzu / orig. Hullbreaker Horror , soupeř byl v koncích (po zničení poslední kreatury, mohl vyložit max. 1 Dreadknighta, který by se mu pak vrátil do ruky no přišel o všechnu manu a zůstal bez obrany). Náhoda při tahání karet je někdy svině.
Teď mě ještě napadá: summon sicknes při vyložení kreatury se týká kromě útočení i na používání schopností, nebo jen na ty, které vyžadují tapnutí karty?
Dík
* * * * *
Board games klub, Trenčín
Upírčino uvítání
Hromový Raiju
Mlžná svůdkyně
Postřehy ze hry zní zajímavě. Díky za ně. Asi si to musím o víkendu nutně zahrát :D.
Welcoming Vampire: je na ní napsané, že se to spouští za jiné(other) bytosti, takže za ni ne. Vyvolávací únava s tím nemá nic společného, ta se triggerovaných schopností vůbec netýká. (BTW správný název by měl Vítající upírka, jde o tu postavu ne o událost).
Thundering Raiju: counter může dát i na sebe, sám se jen nepočítá do počtu modified bytostí, podle kterých uděluje zranění. To posílení platí hned, takže by útočila jako 4/4
Nebelgast Beguiler: ano, můžeš ji použít na vynešeného Raiju a zabránit mu tak útočit, ale musí to být provedeno ještě před deklarací útočníků. Většinou se soupeř ohlásí, že by chtěl zaútočit(přejít k deklaraci útočníků) a v tu chvíli mu v tom ty můžeš zabránit. Ale je to ve chvíli, kdy nevíš, kterými bytostmi útočit chce. Nelze to udělat tak, že bys počkal na to, kterými bytostmi bude chtít útočit a ty mu pak tapl jednu z nich.
Summon sickness: příšera nemůže útočit a používat svoje schopnosti, které mají v ceně aktivace znak tapnutí. Ale třeba do crew ji tapnout můžeš. Když už jsme u crew, tak pokud jsi ten artifakt zahrál v tomhle kole, tak ho můžeš za tapnutí bytosti "oživit", ale ta oživená bytost má také vyvolávací únavu a nemůže útočit, pokud nemá haste.
@daevin díky za postřeh “other” mi na kartě upírky uteklo. Názvy karet jsem si nicméně dělal tak nějak podle sebe a Vítající upírka se mi prostě nelíbilo.
Ve své původní odpovědi jsem zaměnil aktivní a pasivní schopnosti. Jdu to opravit.
S tím Raiju mi rovněž nedošlo, že se jeho základní síla přičítá ke speciálnímu útoku jehož síla je daná X. Karta je, ale i tak přeložená správně, jen jsem si jí špatně vyložil.
Pokud si někdo všimne dalších chyb v překladu, dejte mi vědět budu rád.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Mansions of madness 2 Komplet eng / cz preklad
Akt. cena: 690 €
Končí za: 9 dnů