Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Kwapiński |
Rok vydání: | 2022 |
Sdílej: |
Dojmy
Mě dnes dorazila moje krabice.
Po prvotním rozbalení mě překvapilo, že malé krabičky jsou jen z vysokogramážního papíru a ne z kartonu. Jsem zvědav, co to vydrží. A mám zlomenou hlavu Hely, tak to se snadno reklamuje.
Jinak vizuál naprosto bomba, mnohem lepší než u LoH. Snad se brzo dostaneme ke hře…
Za sebe teda adoruju figurky. Poučili se z velikostí a nepřehnali to u monster a tak. A ty detaily!
Snad to taky nejdýl o víkendu vytáhnem a bude se zkoušet. Insert je pak spíš samozřejmost… už jen kvůli těm odporným karton krabicím…
_________________________________________
www.kalkared.eu , aneb když v poličkách není místo
Mě to taky dorazilo, mám tu verzi Mythic pledge. Je to moc pěkná hra, hezky udělaná, figurky nádherné. Jako ostatně u všech ostatních AR her(mám už od nich Nemesis, Tainted Grail+rozšíření a Lords of Hellas). Hra přišla v pořádku, žádné poškození jsem nezaznamenal. Jen teda mohli vymyslet rozkládání tak velkého herního plánu trochu jinak. Je tam šance tu mapu při rozkládání/skládání poškodit. Po kontrole obsahu mě trochu zamrzelo, že mi nepřišla objednaná figurka dalšího hrdiny, Valkýra Brunhilda. Jsem musel psát na support a slíbili, že to pošlou. No tak budu jim věřit. Už jsem jednou řešil u Tainted Grailu, že jsem omylem dostal německou verzi karet a poslali mi nový anglický karty. To bylo fajn. LOR jsem zatím ještě nehrál, na to se chystám zítra.
@Zvejkus Ty jo dík za připomenutí té Valkýry. Bych naprosto zapomněl. Ta by v insertu chyběla…
_________________________________________
www.kalkared.eu , aneb když v poličkách není místo
Ty jo, Valkýra není v Stretch goals? Přiznám se, že jsem nekoukal, ale samostatně mi nepřišla…
Valkýra je v core boxu, není nikde samostatně
@Infidus Jo, to jsem také zjistil. Bohužel v blistru u core boxu je jen prázdné místo(poslal bych fotku, ale nevím, jak to sem připojit). A její karta taky nikde. Evidentně mi buď přibalili špatnou verzi CB nebo poslali špatnou krabici. Jelikož mám na Gamefoundu i fakturu, ze jsem ji měl dostat, tu Valkýru.
Ok, jakou má ta Valkýra kartu? Já tam našel solo skovaný pod kartama nějakou Brumhildu? To je Valkýra?
_________________________________________
www.kalkared.eu , aneb když v poličkách není místo
Aha, tak jestli je to to prázdné místo mezi šedou lodí a vojáky, tak ji taky nemám. Musím kouknout pořádně na karty.
Kam jste jim psali? Z toho uvedeného mailu contact@gamefound.com mi přišlo, že je to nedoručitelné.
EDIT: Tak já Valkýru mám.
Valkýra je Brumhilda, v Core boxu je samostatně vložena karta hrdiny a miniatura je v core boxu úplně vpravo vedle hrdinů
Tak po prvním odehrání velká spokojenost. Pravidlově snadné,ale velmi strategicky hluboké. Je pořád co dělat, spoustu možností a cest k vítězství. Hra je zábavná, nádherně vypadá a odsýpá. Za mě velká spokojenost. Hodnocení dám po více partiích,ale první dojme skvělé
Jsme zvědavý na další dojmy, Lords of Hellas vypadaly zajímavě, ale bohužel herně byly horší a ve 3 čiré utrpení.
Tak jsme zvědavý, protože tohle mě láká
__________________________________________________________________________
The Renegade
Deskoherní koutek
https://www.facebook.com/deskohernikoutek/
Já už asi taky můžu přidat nějaké dojmy. První hru jsme sice nedohráli, ale hra se opravdu zlepšila.
Výběr speciálních akcí přes středové kolečko je super, že se hráči navzájem ovlivňují v tom výběru a pak dotávání run, protože kdo dřív příjde, ten dřív mele.
Velký problém je za mě s pojmem Place a Recruit, protože řící o již existující figurce na mapě, že ji máte placenout je prostě hovadina. Máte ji “move”nout.
Líbí se mi boj s monstrem a to je hlavně i pravidlově použitelné do Hellas. Tady totiž nejprve útočí monstrum a hráč se musí ubránit a pak teprve může hrdina lovit. To hráčovi zredukuje poče t karet v ruce. Zároveň tam přibyl pojem Slabé místo, což je víceméně kontrola čísla na kartě monstra vs. součet moudrosti a obranné hodnoty hrdiny. Pokud to má hrdina vyšší, může si k lovu vzít kartu navíc. Což znamená celkem 2 karty namísto jen jedné. Výborný mechanismus.
Obecně platí, že statistiky hrdiny Might, Authority a Wisdom jsou oproti Hellas mnohem více propojené se hrou. Authorita jako jediná má jediný význam, a to je s jakou silou se nasazuje armáda. Might nicméně ovlivňuje počet karet navíc do začátku lovu, zároveň taky ale jaký region může hrdina uzurpovat. Wisdom pak určuje počet Combat karet v ruce a runy. A pak se právě od toho odvíjí slabéí místo na monstru. Je tam pár dalších věcí, ale to už teď z hlavy nedám.
Struktura kola je tedy oproti Hellas trošku složitější a je potřeba se držet lama karty. Tady tedy patří velká pochvala, že autoři na 3 karty dostali víceméně celou hru a je to z nich popsané vlastně lépe, než v pravidlech. Ta jsou tak nějak jako už obvykle od AR napsané blbě, nepřehledně …
Za mě velká pochvala patří figurkám. Nejen protože jsou pěkný, ale taky protože to konečně nepřehnali s rozměrama a na mapě to vypadá pěkně. Vidíte. Monstra jsou na hrací desce vždy jen maximálně 6 a navíc tam je pak Boss. V základu je to Loki. Hráč, který chce vyhrát na poražení monster musí zabít právě toho bosse. Což je podstatně větší oříšek, než jen monstrum. Přibyl taky mechanismus, že pokud některý hráč ulovil nějaké monstrum s alespoň 4 vlastními zásahy, dostává žeton Slayer, což jestli se nepletu, se mu počítá jakoby to monstrum zabil sám. Na to Hellas taky trpěli hodně. Mmj ta monstra si hráč může přivlastnit. Pomocí run je možné pak ovládat pak právě neutrální nebo svoje monstra.
S tím se pojí i využitelnost hrdiny. V této verzi je podstatně větší. Hrdina se stará o spojenectví s jednotlivými říšemi, což pak přináší velké bonusy v průběhu celé hry. Taky právě když je hrina u monstra, tak může monstrum nějak ovládat, nejen na něj útočit. Když je u kovárny, může si vzít runu. atd atd. Hrdina je nyní o dost větší součást hry.
Event karty byly teda zredukované na pouhé číslo a ikony. Už tam nejsou questy ani nic takového. Pouze které monstrum se může nasadit a které pohne a jestli se Boss aktivuje. Je to ale zase čistší a rychlejší.
Takže tak. Za mě to Hellas nahrazuje ve všech ohledech. Jen teda jediná výtka je jejich verze zpracování krabic od rozšíření. To je jakože fakt debilní. Dali to do měkkého kartonu ala FFG rozšíření či karetky. A asi poslední výtka jsou figurky terénu. Města tu už jsou k ničemu jako figurka, protože se do toho vojáci nedávaj a tedy na mapě už jen překážejí. A figurky říší jsou už tuplem k ničemu, protože opět jen překážejí a nemají žádný přínos. Zůstavají tedy pouze temples jakožto pěkná a užitečná figurka.
Ještě jedna výtka. Toho idiota, kterého napadlo udělat figurky monster apod šedivé (legit), ale zároveň udělat figurky jednoho z hráčů Tmavě šedivé… nechápu jak to mohlo projít.
Každopádně insert je už skoro hotový, protože nevím jak vy, ale já doma nechci mít měkký karton v Kallaxu. Kdyby tam nebyl ten pošahaný terén k ničemu, tak se to dokonce všechno vejde do jen základní krabice … takhle to ale budu muset rozdělit… chjo.
_________________________________________
www.kalkared.eu , aneb když v poličkách není místo
@Khalashnikovf Diky za super obsahle dojmy.
Btw. chapu-li to spravne, ze bez figurek risi a mest, by se to cele veslo do zakladni krabice? Nestalo by to za to?
@Pieman zvažuju to. Ale spis ani tak nevyjde. Ty monumenty jsou velky jako vzdy :(
_________________________________________
www.kalkared.eu , aneb když v poličkách není místo
Po více hrách jsem musel zvednout hodnocení. Hra opravdu rozkvétá, když se do toho člověk dostane, první 2 hry byly sice zábavné, ale působilo to na mě zmatečně a nevěděl jsem pořádně jakým směrem se vydat. Včera jsem hrál pátou hru a užívám si to čím dál tím víc.
@Khalashnikovf jak moc se upravili vitezne podminky oproti lords of hellas? To mi totiz vadilo nejvic. Ve dvou hracich ok ale ve vice bylo nemozne vyhrat jinym zpusobem nez na lov monster protoze jakmile se nekdo blizil k vitezstvi, tak se na nej vsichni sesypali jak mouchy, kdezto v lovu monster se hraci branit neda.
@Kanic Na tohle asi nedokážu odpovědět úplně objektivně, protože mi tu první hru nedohráli. Přijde mi, že vyhrát na teritorium je prakticky nemožné. Lov monster je podstatně těžší, než v Hellas. Podle mě je bude aktuálně nejsnazší vyhrát na chrámy, nebo na monument.
Ale třeba nám k tomu řekne více @devilfiend ?
_________________________________________
www.kalkared.eu , aneb když v poličkách není místo
Muj tip (po par hrach) je, ze velka vetsina her bude koncit na Ragnarok.
Ahoj,
když už mě @Khalashnikovf označil tak odpovím po našich několika hrách :).
Já taky přidám svou kapku do mlýna, mám za sebou 5 her. 3 ve třech a 2 ve čtyřech
1.) Výhra na teritoria: Ve 3 to je poměrně reálné, ve 4 je to hodně těžké. Ve 3 jsem tuto výhru viděl jednou a jednou to bylo velmi na spadnutí
2.) Výhra na chrámy: Za 5 her jsem viděl toto vítězství dvakrát, ale přijde mi dobře realizovatelné. Když si rozmístíte armády vedle a dobře si to připravíte, jde obsadit 3-4 chrámy jednou akcí.
3.) Vítězství zabitím bosse: Toto se nám ještě nepovedlo a zabít bosse je extrémně těžké a pokud není hra uměle natahovaná, je to skoro až nereálné, protože musíte mít Might a Wisdom oboje alespoň na pětce, aby se dalo uspět proti Lokimu
4.) Ragnarok: U nás to nastalo dvakrát a výhra pokaždé přistála hráči, který hru končil, protože mít poslední pohyb při téhle podmínce je naprosto zásadní
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Master of orion
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 12 dnů