Harry Potter: Boj o Bradavice

xxxxxxxxoo hodnoceno 295x (Seznam vlastníků)

Harry Potter: Boj o Bradavice - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 11 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Kosmos
REBEL.pl
The OP (dříve USAopoly)
Autoři: Andrew Wolf
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Pořadí vyhodnocení efektů

Máme za sebou desítky her a narazili jsme na řadu situací, které jsme si vyřešili po svém, ale zajímal by mě názor komunity:

  1. efekt karty "pokud zahraješ ve svém tahu (kouzlo, předmět, spojence…) tak získáš něco………..jak a kdy tento sekundární efekt spouštět? Musím tuto kartu zahrát jako první a teprve od té doby dostávám tento efekt? Tedy musím zahrát Ronovo Bertíkovi lentilky a až poté spojence, abych získal další blesk? Nebo je to jedno a mohu Bertíkovi lentilky zahrát na konci tahu, ale protože jsem v rámci svého tahu zahrál spojence, tak dostávám také blesk navíc?
  2. Když má hrdina poslední život / ve hře je deník Raddla / zahradu spojence, který mi dává 2 blesky / jenže deník mě dá zranění a hrdina je omráčen a v tu chvíli má ztratit všechny žetony………….mohu vyhodnotit efekty v pořadí pro mě výhodně, že sice umřu, odstraním všechny žetony, ale 2 blesky si dám až jakoby po omráčení?
  3. Bazilišek zakazuje dobírat karty……..když mám ale kouzlo na vyhledání karty, mohu ho použít? Nebo je to jinak řečeno též dobírání karty?
31.8.2023 23:17:25

Nejsem si jistý jestly je to přesně podle pravidel, ale myslím si že je a já to takhle hraju.

  1. Je jedno jestli zahraješ první bertíkovi fazolky nebo spojence. můžeš i zahrat spojence potom fazolky a dostaneš blesk a pak třeba zahraješ dalšího spojence a získáš další blesk.
  2. Musíš první vyhodnotit spojence a pak až umřeš. Co se tíka těch blesků, tak ty když získaš 2 blesky, tak je můžeš hned umístit na nepřátelé a pak už je ti jedno, že umřeš.
  3. Vyhledávaní z dobíracího nebo odhazovacího balíčku se nepožuje za dobrání karty. Takže ti efekt Baziliška nebrání.

1.9.2023 10:07:13

Souhlasím s @Rocky ve všech bodech :-)

o()xxx[{::maneek:::>

1.9.2023 13:19:26

Dekuji za odpovedi.

  1. Takze zrekapituluji jinou situaci…..zahraju 4 kouzla a pak treba inscendio o doberu si bezovou hulku….tu pak zahraju a dostanu zpetne 5x bonus za tech 5 kouzel, co sem zahral predtim, nez jsem ji vubec mel v ruce?
  2. Takze zahraju spojence….dostanu odmeny….utratim odmeny (blesky i klidne nakup karet?) a teprve pak vyhodnotim postih deniku? To me osobne prijde zvlastni, protoze utraceni zetonu je dalsi akci, ale trest deniku je autoakce ihned po zahrani spojence

1.9.2023 16:29:56 | Upraveno autorem (porovnej)

  1. Bezová hůlka a Ronovy fazolky by se měly hrát jako první. Ale autoři, říkají, že je to jedno. Tak to není aspoň tolik složité.
  2. Určitě ne, zahraješ spojence, dostaneš 2 blesky, jsi omráčen deníkem, blesky zahodíš, pak jedeš dál.

3.11.2023 01:29:24

No vida, jak to není tak jednoznačné. Protože oni ty efekty jsou vlastně všechny simultárně a narážíme na to, že oficiální FAQ ve sporných situací říkají, že se mají vyhodnotit co nejhůře pro hráče.

  1. tady se třeba stane, že zahraješ spoustu karet a v důsledku dobírání karet z různých efektů si dobereš třeba bertíkovy fazolky a zahraješ je a pak vlastně dostaneč všechny bonusy za předtím zahrané spojence zpětně, ale to prý je OK
  2. tady mě přijde, že je to tak, jak píše @Wertiumor umístění blesků je vlastně až další krok, kterému ale předchází simultární krok trestu z deníku. Ona je to jen prezentační událost, podobných souher efektů je ve hře celá řada.

3.11.2023 08:32:37

Tak super vyřešeno, kdo hledá najde. 2. a 3. vyřešena. se s @Korenar shodnem.  

Nejzajímavější téma je to první:

  1. Jsem pátral, všude, kde se dalo. Původně byla hra zamýšlena:
  •  Bertíkovy fazolky, před a po, vždy dají blesk.
  •  Bezová hůlka, musí být na stole a kouzla až poté, dávají blesk a život, nikoliv předtím. Je tam text v závorce, který u Rona a jeho Bertíkových fazolek není a osvětluje to trochu.
  • Mnoholičný lektvar kopíruje pouze předtím vyloženého spojence
  • If you defeat/play, podmínkové karty platily pouze pokud bylu už vyložené po zahrání a efekt nastal a pouze jednou. Když jste třeba zabili nepřítele a pak zahráli koště, měli jste smůlu. 

!!!!To lidem dělalo potíže a komplikovalo hru, tak autoři ucukli a sjednotili ráz karet a nezáleží jestli před a po!!!!

  • Bertíkovy fazolky, zůstaly stejné(u nás hardcore clubu jí hrajeme pouze jako první a pak spojence)
  • Bezová hůlka se stala OP předmětem a a právě diskuzím o ní v angličtině, se člověk dověděl, jak to vlastně bylo. Pro účely vyváženosti a lepší požitek pro hráče z těžší úrovně se doporučuje hrát jak bylo zamýšleno, aby  se kouzla zpětně nevyhodnocovala.
  • Mnoholičný lektvar, můžete zahrát a až příjde správný čas, můžete zkopírovat pomocníka, který je vyložený.
  • If you defeat/play(košťata a jiná pakáž) opět platí pouze jednou, ale můžete zabít nepřítele pak až zahrát kartu koštěte a získat blesk i žeton vlivu.

Jako chápu, že hru hrají děti a fanoušci HP, co moc deskovky nemusí, ale podle mne úpravou pravidel pod nátlakem FAQ autor The OP Games, si chtěl ulehčit život. Což vedlo ke značné nesourodosti. Ale podle mne dost hru poškodili, že dali oporu jednoduchému životu hráče a přitom, hra sama se chová volbou vždy horší pro hráče. Ve srovnání s rezolutností a propracováním třeba Dominionu

3.11.2023 13:03:39

Vybíráme z Bazaru

Mozzaroller
Mozzaroller
Akt. cena: 60 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas