Euthia: Torment of Resurrection

xxxxxxxxxo hodnoceno 113x (Seznam vlastníků)

Euthia: Torment of Resurrection - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Diea Games s.r.o.
Autoři: Markéta Bláhová
Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Scénář Kráčející pohroma solo

Při první hře jsem musel chvíli přemýšlet, jestli když otočím kartu pustošení a golem se má posunout o 3 pole, jestli zpustoší jen cílové pole nebo všechna pole přes které se posouvá. Zpustoší všechna 3, jinak by se vůbec do hry nedostaly díly trosek B.

V sólo hře hře lze posouvat zpět žeton síly Faer pouze zahranými zlatými/stříbrnými kartami. Vzhledem k tomu, že monstra mají svoji hromádku karet, hrdina má svoji hromádku, tak mi připadlo jediným rozumným řešením si je zapisovat na papír. Vzhledem k tomu, že v sólo hře má síla Faer počáteční hodnotu 30, tak nevím jestli je možné ji jen zahráním zlatých/stříbrných karet dostat na nulu.

Za porážku elitních monster posouvám svůj žeton golema na počitadle. Posun golema na počitadle nemá žádný vliv na oslabení síly Faer ani na závěrečné hodnocení. Chybí mi tady motivace k boji s elitními monstry kromě odměny za ně. Má žeton golema na počitadle v sólové hře nějaký význam, který mi unikl ? 

30.12.2021 11:35:28

V sólo hře je možné používat jen žeton magie Faer a není třeba mu jít naproti žetonem Golema. Žeton magie Faer slouží jako počítadlo celkového součtu na žetonech Golema všech hráčů … v jednom tedy netřeba mít oba žetony.

V sólo hře se žeton magie snižuje za porážku elitních monster stejně jako v multiplayeru, ale navíc za karty, které hraje monstrum v souboji. Není třeba karty psát na papír. Stačí dávat zahrané karty během souboje stranou a na konci souboje vyhodnotit o kolik případně hodnota magie Faer na počítadle klesla.

30.12.2021 14:13:05

@alladjex Chápu, že tobě jako tvůrci je to jasné a moc díky za tuto vynikající hru. V pravidel pro tento scénář je zvýrazněný box pro sólovou hru, takže jsem usoudil, že pro sólo hru platí jen pravidla v boxu. Po tvém vysvětlení je mi to již jasné. V boxu pro sólo hru, ale mělo být uvedeno, že osobní žeton golema se nepoužívá a jen se odpočítává za zabití monstra od síly Fear.

S tím odkládáním stříbrných a zlatých karet po souboji při používání apky to není tak jednoduché. V jiných scénářích není potřeba počet použitých karet hlídat. Některé zlaté karty mohou přidat další stříbrné karty do souboje, ale i to by šlo asi uhlídat. Jen jsem se bál, že budu přidávat na nesprávnou hromádku.

30.12.2021 16:06:30

Říkali jsme si, že hráči po první hře na to s tím žetonem přijdou sami a budou mít z toho fajn pocit a vzhledem k tomu, že ani jeho používání nic nekazí a pravidla jsou tak stejná pro každý počet hráčů, tak jsme nechtěli plevelit text další poznámkou. :)

 

Promiň, s tou aplikací jsem to přehlédl. Dobrej podnět. Zapíšu si to a promyslíme, jak přidat do aplikace zobrazování počtu zahraných karet po souboji, aby nebylo třeba si je zapisovat. Určitě piš podněty a postřehy. Vše si poznamenávám a zapracujeme. Jak co se aplikace týče, tak pravidel. Díkes.

30.12.2021 16:18:44

Jinak ještě aby nedošlo k omylu. Vždycky, když posouváš žeton golema nahoru, snižuješ o stejný počet žeton Faer. Úplně nerozumím tomu, co píšeš v posledním odstavci svého původního dotazu ohledně toho, že elitní monstra posouvají jen žeton golema, ale nesnižují Faer. Posouvá se obojí. Je to srozumitelné?

30.12.2021 16:22:55

Ano, je mi to jasné. Nevím jak kdo, ale k pravidlům přistupuji stejně, jako bych četl smlouvu. Ani jedno by nemělo umožňovat různé výklady. V sólo módu se chovají rozdílně jen zlaté/stříbrné karty. Asi kdyby byl box pro sólo mód před větou: “Kdykoli posunete svůj žeton golema na počítadle reputace, posuňte žeton síly Faer na počítadle o stejný počet políček vzad.” Tak by mi to bylo jasné a nic bych sem nepsal.

Beru to jako vyřešené, třeba to ještě někomu dalšímu pomůže. Díky.

30.12.2021 17:43:06

Včera jsem dohrál tento scénář a i po přečtení této diskuze mi není jasné, jak funguje posun za ty stříbrné karty. V pravidlech je prostě napsáno, že se posunuje o 1 políčko za 4 stříbrné karty.

Z toho já jsem pochopil, že to je vždy za každou čtvrtou zahranou stříbrnou kartu (a že se počítají i napříč více souboji). Tedy v jednom souboji budou 2 karty, v dalším budou 3 → pak se počítadlo posune o 1 a do dalších počtů zůstane 1 karta.

Ale dle příspěvku @alladjex úplně dole - cituji: “Není třeba karty psát na papír. Stačí dávat zahrané karty během souboje stranou a na konci souboje vyhodnotit o kolik případně hodnota magie Faer na počítadle klesla”

Takže se počet stříbrných karet má vyhodnotit vždy na konci každého boje? A Faer se tedy posune o 1, když byla zahrána alespoň 1 stříbrná karta? Nebo musí být zahrány aspoň 4 a při počtu 1-3 se neposouvá vůbec?

Podotýkám, že při sólo hře se 4 stříbrné karty automaticky mění na zlatou, takže ani se mi ještě nestalo, že by se během jednoho souboje (v sólu) odkryly 4 stříbrné karty.

3.1.2022 01:05:11

@Duirin Originál pravidel obsahuje slovo “single”:
“For every 4 Silver cards used as a Monster-player in a single Combat (both with Elite Monsters and Monsters), move your Golem token 1 space forward.”

Bohužel v českém překladu tohle slovíčko není a způsobuje právě zmiňované nedorozumění. Za to se samozřejmě omlouváme. Máme to poznamenané k doplnění v errata a úpravě v nové verzi pravidel. Korektnější formulace by měla být:

“Za každé 4 stříbrné karty použité jako hráč-monstrum v jednom boji (za běžná i elitní monstra) posuňte svůj žeton golema o 1 políčko vpřed.”

3.1.2022 09:57:51

@Duirin Co se týče těch 4 stříbrných zahraných karet v sólu, tak to je velmi specifická situace, která může nastat spíš až pro některé elity, které si lížou jako součást svého útoku stříbrné karty. Takže je to zmíněno spíše pro úplnost, ale šance, že se to reálně ve hře stane je opravdu jak píšeš mizivá.

3.1.2022 10:00:43

Tak to jsem ten scénář včera o 7 bodů nesplnil. A přijde mi to tedy v sólu docela těžké.

Každopádně dík za vyjasnění.

3.1.2022 13:01:19

Ahoj, mám prosím otázky: pokud bychom chtěli hrát v coopu tento scénář, tak máme nastavit žeton síly faer na 40 bodů? další otázka pokud porazím elitní monstrum lvl.1, tak můj žeton golema se posune o 3 pole vpřed a žeton faer o 3 pole vzad že ?? a poslední věc, pokud monstrum použije zlatou kartu tak zase můj žeton půjde o 1 vpřed a faer o 1 vzad?? jsem zmatený s té poznámky v pravidlech tak proto se ptám.

 

15.4.2022 13:52:34

Ahoj @Kallus.

Žeton magie Faer připravíš podle počtu hráčů, tj. ve dvou hráčích na 40 bodů.

Ano, když porazíš elitní monstrum 1 úrovně, posuneš žeton magie o 3 body zpět a tvůj o 3 body vpřed.

Ta poznámka není šťastně formulovaná. Bylo to myšleno tak, že v sólu sám nemáš možnost hrát zlaté a stříbrné karty a tedy ty sám to tímto způsobem nemůžeš posunout. Nicméně protože monstrum karty hraje, platí analogické pravidlo, že pokud automatika monstra zahraje během souboje 4 stříbrné karty nebo 1 zlatou, tak se žeton magie posune o políčko zpět. Ale narozdíl od kompetitivní hry se neposune žeton žádného z hráčů v před. Ale jak říkám, ta formulace je trochu matoucí byť správná.

16.4.2022 11:28:51

Jen takový dotaz k tomuto scénáři. 

V sólo hře jsem měl celkem štěstí /smůlu, že se mi golem pohyboval často po již zničených místech. Do hry se mi dostaly elity druhé úrovně až v posledních 2 kolech. Od 5 kola jsem zabíjel  elity 1 úrovně tj celkem 6 za hru(dvojky byly schované za jedničkama a už se k nim nedostal) . To dělá 18 bodů posunu žetonu fear. Ale k tomu použily monstra celkem 8 zlatých karet, takže 8 bodů zpátky. Celkem tedy uhráno 10 bodů z 30. 

Kdybych útočil hned od druhého kola na elity 1 úrovně a jak by byla možnost tak hned na dvojky, i tak mi to přijde hodně těžké. Navíc mi zničil golem 2 obchody (drakobijce jsem nestihl) a neměl jsem čas osvobozovat další abych mohl bojovat s elitami, a tím jsem nemohl zlepšovat vybavení na vyšší úroveň elit. 

Je to jen o zkušenostech nebo hraji něco špatně? Vím že bych se mohl ještě zlepšit, ale myslím že i se štěstím to je o prsa japonské běžkyně. 

Každé kolo jsem si říkal, že by se mi hodil útok navíc protože esencí jsem měl pořád dost. 

18.5.2022 07:59:58

Pokud jsem to dobře pochopil, tak žeton faer se měl posunout z startovního pole 30 o 6 x 3 pole za zabitá elitní monstra 1. úrovně a 8 za zahrané karty. To znamená, žě na konci hry měl být na poli 4. Prohrál jsi, ale stačilo zabít o jedno elitní monstrum a jednu zlatou kartu navíc.

18.5.2022 08:35:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Psal jsem žeton fear, ale bude to žeton magie golema. 

Takže golem na začátku hry je na políčku 30 v sólo hře. Porazím elitní monstrum první úrovně a posunu žeton magie na políčko 27. Pokud zahraje ještě v tom souboji jednu zlatou kartu, tak se posune dodatečně na políčko 26? Jakmile se teda dostane na 0 tak je golem zachráněn a cíl scénáře splněný. 

Pak je můj žeton magie a ten se posouvá od 0 nahoru. Ten má vliv na konečné bodování uvedené na kartičce golema. Tam se zvyšuje podle úrovně zabitého elitního monstra jako výše ale jak se zlatými kartami? Taky se body připočítávají? Nebo je postih za zlaté karty zahrané golemem a body se hráči odečítají? 

 

18.5.2022 10:45:14

Jak píšeš, hodnota faer se snižuje za zabitá elitní monstra a za zahrané zlaté (resp 4 stříbrné) karty Z 30 k 0. Tvůj žeton golema se posouvá pouze za zabitá monstra. Z 0 co nejvýše. Karty se do toho nijak nepočítají (ani plus ani mínus).

18.5.2022 10:56:31 | Upraveno autorem (porovnej)

Dobrá, díky. Už to začíná být reálnější dohrát :-) 

18.5.2022 12:03:39

V knize scenaru se explicitne pise: "zadny hrac nezacina hru s zadnou vylozenou osobni destickou". To ale znamena, ze nemam zbran a ze nemohu vysvobodit obchodnika, abych ji ziskal - hra konci, jeste nez zacala.

Pokud se “zadnou vylozenou destickou” mysli jen desticky za dvojkovou reputaci do zacatku, tak je to dost matouci a vyjimka pro pocatecni desticky mela byt zminena, protoze jinak je to v rozporu s instrukci “nevykladejte nic”, ktera je jakozto scenarova prioritni oproti zakladnim pravidlum, podle kterych bych pocatecni desticky mel vylozit vzdy.

Zdravy rozum a sledovani hrani tohoto scenare na youtube napovidaji, ze instrukce byla nejspis myslena jinak, nez je napsana :)

16.5.2023 20:02:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Khora: Zlatý věk
Khora: Zlatý věk
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas