Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

xxxxxxxxxo hodnoceno 101x (Seznam vlastníků)

Eclipse: Second Dawn for the Galaxy - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 200 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Touko Tahkokallio
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jsou rakety OP?

Zahráli sme asi 10 her ve 4-6 hráčích a přijde nám, že oranžové rakety jsou strašně přesílené. Mají spotřebu jen 1 energii a dávají dvě oranžové kostky (2 zásahy). Na cruiser můžeš dát v klidu 2, někdy i 3. Letka 4 cruiserů pak útočí 16 nebo i 24 oranž. kostkami ještě před bojem.
21.2.2021 10:56:24 | Upraveno autorem (porovnej)

Rakety
Máme za sebou cca ve 3 a 4 a vždy u těch lodí záleží na tom co postavíš a stylu hry. Nějaké boje začínají už ve třetích kolech (proti NPC) a v pátém už je běžný souboj hráčů. Rakety mají výhodu té první střely ale pak už nic q musíš a loděmi utíkat. Takže spoléhala na úspěch. Pohyb celou letkou je dost náročný na akce. Takže tě to může ekonomický zničit. U nás se hraje třeba hlavně na drednaughty s dvojkovým pancirem na třech pozicích a to už samo o sobě tě bude stát dost hitů aby jsi oba sejmul. K tomu můžu přihodit stanici taky s raketema nebo prostě nějaké opět opancéřované cruisery a pak najednou zjistíš že muži uspět se všema kostka jinak prohrajes.

Horší věc co jsem se setkal já je když někdo našel červené rakety, dal jeq na cruiser a k ní dál 3krat +2 počítače to byl teprve masakr.

21.2.2021 13:18:21

...
Třeba u nás rakety nikdy moc nefrčely. Jako OK, před bojem dokážou udělat slušnou paseku, ale když dojde na lámání chleba, kanóny jsou prostě kanóny.:-) Samozřejmě vylepšené počítačem...

21.2.2021 14:08:44

:-D
Na žádné lámání chleba nedojde. 16 oranžových kostek podpořených 1-2 počítači a každý se klepe abys neletěl k němu, natož aby ho napadlo na tebe zaútočit.
Pohyb není problém, 4 cruisery posuneš dvěma akcemi. Hvězdu smrti smázneš taky bez problému.
Řeknu to takhle: vezmi si oranžové rakety a nikdy nebudeš horší než druhý.

21.2.2021 19:44:03

Hvězdu smrti?
Schválně jsem kouknul, ale ty rakety jsou technologie za 16/8 tohle dáš tak nejdříve v 6 kole nebo budeš muset hodně šetřit nebo mít velké štěstí na planety/nálezy. Pokud k tomu chceš slušně počítače a energii bude to ještě těžší. Ale samozřejmě, že to má potenciál. Na druhou stranu drednaughty s hullem a štítem odpovídající úrovně by to ustaly a pak by jim stačil jakýkoliv kanonek.

Tahle hra taký není o univerzálně nejlepším buildu, ale o tom že používáš technologii volenou proti tvému soupeři.

A třeba tady by proti stačilo použít stanice s podobnou sestavou i když slabší.

A v poslední řadě, hra není jen o vojenství a při hře více hráčů může takovýhle sestava zapůsobit tím stylem, že se ti po území rozletí stíhače s neutornovyma bombama.

21.2.2021 21:55:10

OP?
A to původně nespotřebovávaly ani tu jednu energii :-)
https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/eclipse-2019/diskuse/plasma-missile-5895/

Spousta rozšíření první edice u nás problém raket úplně eliminovala, ale nevím, co dali do druhé.
V první přibyly např. spec. technologie jako štít proti raketám, sestřelování raket dělem, žluté rakety, rozdělení zásahu červeného děla na více cílů...

21.2.2021 22:29:14

Deja vu
Nemuzu si pomoct, ale presne toto se resilo u prvni edice. :-D

@Varouch
Cruiser mel tusim 4 sloty na vylepseni? To nevim, jak bys tam vecpal vsechno a ukrmil energii? Jde to vubec?

21.2.2021 22:30:19 | Upraveno autorem (porovnej)

Vojtech Musil
Ano máš pravdu. Toto téma jsem v první edici otevřel a řešilo se v této diskuzi: https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/eclipse-2019/diskuse/plasma-missile-5895/

Druhou edici jsem ještě nehrál, takže nemám názor, ale předpokládám, že když nechali rakety i v druhé edici, je jejich přesílení skutečně jen zdáním...

22.2.2021 11:46:55

Kubis
z toho co tu citam sa zda ze rakety upravili len pridanim energie 1 co nie je uplne vyhra nakolko ak sa ide najosvedcenejsia taktika z 1. edicie co znamena napraskat ich na dva sloty do najmensej lodicky a utocit / stahovat velkou flotilou tak to tento priblem neriesi. V podstate staci kupit o nieco lepsi lacny zdroj a tento problem odpada pri kazdej lodicke. 1edicia to vyriesila niekolkymi opatreniami, tu to z vyjadreni nebadam.

22.2.2021 12:08:54

stOKYi
A technologie byla zdražena z 14/7 na 16/8.

22.2.2021 12:49:37

Droll
Zdrazeni nevidim jako zasadni,bo jakmile se k techu dostanes,tak te to nic nestoji a 2 body navic mi neprijdou tak zasadni.

Ja si myslim,ze ta +1 energie je zasadni.Naskladat je na nejmensi lod uz muze byt problem...ale kdo vi.Obecne jsou rakety velky strasak a na orbitalech to byl hodne problem ????

22.2.2021 13:21:55

...
Druhá edice už nemá věci jako point defense, distortion shield a conifold field? To to asi hodně osekali, a já myslel že to má kvůli vysoké ceně sloučit původní základ a rozšíření.

22.2.2021 13:38:58

Balanc

Sakra to teda koukam ze raketky sou celkem silny hru chci kupovat libi se mecty upg ale bojim sevteda aby to bylo balanced aby se to nezvrhlo na beh kdo udela driv raketky xD

22.2.2021 15:56:58

Zeroii
Tak zase jen kvůli tomu bych se koupě nebál. Zkusíte hru tak jak je a pokud by Vám nevyhovovalo hrát s raketama, není nic snazšího tuhle technologii jednoduše vynechat, hra tím podle mě nijak neutrpí. A to přidání energie mi přijde hodně zásadní - jednak bude težší se k raketám dostat a pak jich na lodě osadíš obecně méně. Ale 2. edici jsem ještě nehrál, takže to je jen doměnka.

A jak zazněly argumenty v první edici - pokud vidíš, že soupeř jede rakety, uděláš více menších letech a budeš ho ohlodávat na více místech. Jakmile rozdělí flotilu bude výrazně zranitelnější... Navíc se proti takovému hráči mohou ostatní domluvit jako velké hrozbě. Ono moc vyčnívat se v těchto hrách nikdy moc nevyplácí. Pamatuju si legendární partii v TI 4.ed, kdy jeden borec hrál tak dobře, že se mohl pohybem dostat na většinu herního plánu a ohrožoval tak všechny. No a tak ho všichni zařízli. Skončil na jediném hexu a nemohl vystrčit paty...

22.2.2021 22:57:47

Re: Kubis
No to není zas tak jednoduchý pro všechny reagovat na rakety. Pořídit si je může reálně ve 4-5 kole a moc času na reakci pak není. Nehledě na to, že do té doby jedeš nějakou strategii závislou na tvojí rase a najednou to máš celé přehodnotit a honem kupovat stíhače proti raketám. A nesmíš zapomínat na ostatní hráče... Ten co se rozhodne pořídit rakety nic takového neřeší. Jen se rozhoduje, koho přejede.
S TI podle mě v tomto nejde moc srovnávat. Je tady méně času na reakci a taky jak se staví mapa během hry, tak je složitější se někam dostat.

22.2.2021 23:48:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Rakety
Rakety ve 4 kole bych teda rád viděl. Neříkám že to nejde, ale máš za sebou 3 příjmy, na startu máš řekněme 5 vědy na potřebuješ aspoň 14. To znamená že si nejspíš nic dalšího nekoupíš. Lod s takovyma raketama nebude mít dobré počítače takže to vidím na dvě sady raket, motor, 3 energie a dva +1 počítače. Raketa má tak šanci 50%. 4 lodě = 16 kostek = 8 hitů, 16dmg.
Pokud půjdu proti tobě vezmu drednaught a dám na něj levný 2 hull a stačí mi jeden žlutý kanón pokud bych to udělal na prasáka tak dám hull na 5 slotů to je 11 životu tedy 6 kostek. Dva drednaughty nemáš šanci se 4 cruiserana porazit. A teď si představ že tam dám místo hullu slušný -2 štít (byla by třeba i nějaká lepší energie) cenově to je pořád stejné.

23.2.2021 09:34:22 | Upraveno autorem (porovnej)

Rakety II
Nemluvě o tom že ta technologie nemusí vůbec přijít během celé hry. Kolikrát se mi stalo, že jsem chtěl stavět obchodní stanice a první přišla až 6/7 kole, na ten hloupý 2 hull jsem třeba čekal celou hru a nedošel (je pravda že mi jeden vykoupil soupeř pod nosem) a podobných situací bylo.

23.2.2021 09:40:27

ok227
Problém je, že ty toho kromě těch lodí připravených proti raketám taky moc neuděláš. Než takhle vybavíš loď, tak ti to taky pár kol zabere. Takže buď se budeš skoro od začátku na tuhle možnost chystat a nic moc dalšího neuděláš nebo to nestihneš. A když se na to teda chystat budeš, tak já si ty rakety nekoupím a pak je ti loď s jedním žlutým kanónem nanic.

23.2.2021 09:41:56

...

Tak rakety umí na začátku bitvy pěkně potrápit, což o to...
Ale vždy je to o tom, jestli na to umí ten hráč reagovat, protože ty rakety se v takovém množství na lodi nevyskytnou z ničeho nic. A toto jde vždy podchytit buďto obranou, nebo včasným útokem...

takže ano, když si někdo dá na loď plno raket, tak je to docela záhul, ale toto jde v rámci hry vždy nějak vyřešit...

23.2.2021 10:19:47

Varouch
Právě že tak jak jsem to popsal, ta loď je obecně velmi funkční. Když máš hull na 5 slotech stačí ti dva z nic vyměnit za druhý kanón a počítač a máš pěknou průměrnou loď. Hully využije právě každá loď, štíty jsou trochu situační (nevyuzijes je na NPC), ale na drednaughtu nikdy nevadí. V podstatě když budeš mít lepší zdroj energie a kanóny aspoň oranžové tak s tím vydržíš do konce hry.

Neříkám že jsou ty rakety špatné a určitě bych nechtěl aby mě stín někdo trápil. Stíhače bych proti tomu stavět nechtěl, ale jak říkám není to OP.

A to co píšeš o tom že si rakety prostě nekoupíš taky není pravda. Už od druhého kola začíná jakýsi souboj o technologie, právě proto, že žádná nová už nemusí přijít do hry znovu. Pokud nic nekoupíš a budeš jen šetřit, neporazis žádné NPC, nemás teda nová území a brzdis tím ekonomiku. A pak si nemůžeš dovolit postavit 4 crusery a nedej bože s nima někam ještě letět, když tě soused na druhé straně území než zrovna bojuješ začne čistit i obyčejným stíhačem.

23.2.2021 11:43:22

Eclipse

Celkem ste me uklidnili hru chci prave kzpovat ze to je rychly4 x s bozim upg lodi :) dikec :) tak snad budu spokojen :D

23.2.2021 11:46:38

zeroii
Jakou máš časovou představu o rychlém 4x? :-D
Respektive v kolika hráčích to chceš zahrát za jak dlouho? Ono Eclipse totiž zabere tak 3-5 hodin.

23.2.2021 12:03:12

dĺžka
ono to záleží od hráčov - my sme v 5 hrali prvú hru aj s vysvetlením pravidiel necelých 5h, druhú hru sme dali za 3h - a to sme hrali 1. edíciu, 2. je ešte o kolo kratšia, takže si myslím že po 2-3 hrách sa dá v plnom počte tie 3-3,5 hod. zvládnuť

23.2.2021 12:30:38

4x

3-5 furt lepsi jak posledne TI 14h xD

23.2.2021 12:35:30

what
Ako sa TI4 da hrat 14 hodin - turtlovali ste si solitaire?
Ina moznost nepripada do uvahy.
A to som TI4 naposledy hral v 5 hracoch na 13 bodov...

23.2.2021 12:45:36

kubeckam
Eclispe 30 - max 40 minút na hráča a to úpllne v pohode. S TI4 sa to v tomto ohľade nedá porovnávať. Tam to ide od 60 min / 90min na hráča. Čo ste tam robili 5 hodín? :D
PS: samozrejme, keď ľudia poznajú technologie/upgrady ak nie, tak to tých 45 minút môže byť.

23.2.2021 12:56:46 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Infarkt
Infarkt
Akt. cena: 799 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas