Battles of Westeros

xxxxxxxxxo hodnoceno 43x (Seznam vlastníků)

Battles of Westeros - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Robert A. Kouba
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pokus o předběžný popis hry z dostupných informací:-)

"Ve hře o trůny můžeš bud zvítězit a nebo zemřít". To jsou slova Cersai Lannister adresovaná Eddardovi Starkovi. Ten je v knize nepochopil a zemřel. Stejně tak Robb Stark nepochopil, že někdy musí obětovat trochu cti, aby si udržel spojence a také zemřel. Starkové táhli na jih a prohráli. Co je tedy jistou nadějí pro hráče, který má Starky v krvi? Právě to, že tato hra je o bitvách a taktice a tady, mají Starkové šanci. Vzpomeň te si, vždyť Robb je král, který neprohrál ani jednu bitvu, ale prohrál válku, ztratil království a i svůj život. Ale neprohrál bitvu a to si budeme moci vyzkoušet.

O hře toho zatím moc nevíme. tak jen pár bodů:
1) Měla by se podobat Battle Lore, ale přitom být jiná. Bude používat něco, co se jmenuje engagemnt (jedná se o vázání jednotky v průběhu boje) a dle jedněch to umožňuje celou paletu strategických tahů, dle jiných to dělá hru statickou.
2) Hrací plán bude variabilní hexové bojiště s odlišením různých terénů a převýšení.
3) Hra bude mít silné historické pozadí a proto bude mít silný základ. Knižní předloha dává tvůrcům hry k dispozici širokou paletu jednotek, vůdců a bojišť. Hra se může opřít o propracovanou heraldiku a historii světa Westeros.
4) Ve hře budou hodně důležití vůdci (hrdinové).
5) Jednotky budou mít tři úrovně zelenáči (green), řadové jednotky (blue) a elita (red). Dle úrovně jednotky se řídí jednak schopnost útoku (počet kostek) a jednak schopnost odolat zásahu(viz další bod). Možná to nebude ani tolik záviset na zkušenostech, ale třeba na výzbroji. Jediná čitelná karta jednotky, totiž ukazuje zajímavé věci. Jednotka Riders of Winterfell sice na "geeen" úrovni útočí jen 2xd8, ale zase má schopnost pohybu o 4 pole a útoku. Na "blue" úrovni se přidává jedna kostka do útoku, ale schopnost pohybu se snižuje na 3 + útok a nebo 4 bez útoku. Na "red" úrovni je pak útok 4xD8, ale pohyb je "jen" 3 + útok. To co jsme popsal spíše vypadá jako herní zpodobnění těžší výzbroje a výstroje, která dává jednotce vyšší útok a odolnost, ale výměnou za pohyblivost.
6) Jak je to s tím zásahem. Na útok se hází osmistěnnými kostkami na kterých jsou 3 zelené štíty (zásah pro zelenou jednotku), 2 modré štíty (zásah modré jednotky) a jeden červený (zásah červené jednotky. Dále je tam jeden zásah všech jednotek a jedna vlaječka jako morálka. Pravděpodobnost zásahu zelené jednotky je tedy 50% a červené 25%. Dále je zohledněno, že pěchota neumí na jízdu a tak se zde generální zásah (nazvaný "valor") nepočítá. Pravděpodobnost zásahu červené jízdní jednotky pěchotou je tedy 1:8 (12,5%).
7) Jak je to s tím útokem z boku "flank". Tak tedy jednotka musí být vázána čelně v boji s jinou jednotkou. Pokud tomu tak je, tak jednotka při útoku z boku může přehazovat hráčem určené hody, které nezasáhly. Toto pravidlo tedy dost zvyšuje zásah i červené jízdy, pokud jí z boku napadne zelená jednotka a bude zřejmě hráče nutit k držení Formací.
6.3.2010 11:57:21

Lumir
To protoze se mi nelibil prechod z CCG na LCG, kdy jsem si nemohl poradne zahrat jako novacek, protoze vsichni meli baliky prospikovane staryma kartama, do kterych se mi vzhledem k brzkemu konci nechtelo investovat. Warhammer hraju s core setem jen tak a jsem spokojen;)

14.5.2010 14:05:57

aneken
CCG už více není a všichni hrají LCG:-)

14.5.2010 14:07:42

speciální jednotky Lannisterů
Tal jak už víme, bude to těžká pěchota a bude mít blíže nespecifikovanou výhodu v obraně.
Jinak pěchota obecně bude mít vlastnost, že postoupí na místo uvolněné eliminací jednotky soupeře a bude moci přimět soupeře k ústupu (retreat).
Jízda bude mít zase bonus při pronásledování a útoku na ustupujícího nepřítele.

14.5.2010 14:09:49

Vůdci
Asi nejzajímavější informací z článku o velitelích je fakt, že budou mít určitou úroveň pro zajetí. Pokud tedy soupeř hodí při útoku na jednotku obsahující vůdce stejně a nebo více zásahů, než je tato úroveň (u Robba i Jamieho je 3) tak bude velitel zajat. S tím souvisí i speciální abilita Králokata, který snižuje úroveň soupeřova vůdce pro zajetí o 1. Myslím si, že je to krásně knižní. Vzpomeňte jak se Jamie probíjel k Mladému Vlkovi v bitvě v Šeptajícím lese a jak si tam !odložil" meč do mladého Kastarka:-)
Jo Robbovou speciální vlastností je naopak zvýšení úrovně hodu nutné pro zajetí o 1, když obětuje několik okolních figur (opět knižní).
Oba mají ještě jednu speciální "commited" abilitu. Králokat shromažďuje okolní Lannisterské jednotky (rally) a nebo všechny přítomné v bitvě, pokud to dělá jako response (odpověď) na zajetí soupeřova velitele. Robb zase aktivuje svého zlovlka (pokud to správně chápu, tak podobně jako Kennel master).

14.5.2010 14:18:08

K ohlášenému rozšíření
Já čím dál tím více získávám pocit, že ty špatné pocity s příliš brzkým vydáním první expanze, jsou způsobeny zpožděním vydání Core Setu. Čili bych to FFG odpustil:-)

21.5.2010 17:17:12

Vybíráme z Bazaru

Marvel United: X-Men EN nové
Marvel United: X-Men EN nové
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas