Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy po první hře

Ahoj.
Prošel jsem pravidla i ostatní vlákna, ale pořád mám pár otázek.

1) Když se vracím ze Ztracen v časoprostoru zpět do Arkhamu, děje se tak již ve fázi Údržby. Můžu si vybrat, kam se vrátím. Když se rozhodnu pro lokaci se stopami, můžu si je vzít a pak se ve fázi pohybu ještě pohybovat, nebo platí to, že beru stopy až tam, kam se dostanu po fázi pohybu? (tj. v lokaci, kde se zjevím a kde jsou stopy, musím zůstat po fázi pohybu nebo se můžu zjevit jinde a do takové lokace dojít, abych stopy sebral) Asi to tak je, ale jen pro jistotu.

2) Hráli jsme ve dvou a zdá se mi, že prastarý prostě nechce procitnout :-)
Když se má nová brána dát tam, kde je jiná či tam, kde je pečeť, tak se mu další bod na stupnici Prastarého nedává. Bran k dispozici a příšer v balíku je pořád dost, tzn. jedinou cestou je postupné zvyšování strachu ve městě především právě přes ty přívaly příšer a jeho následné zaplavení příšerami do výše dvojnásobku původního maxima (ve dvou 10 ks). Je to tak a neděláme něco blbě?

3) k těm přívalům příšer. Modelový příklad:
- hrajeme dva (limit příšer 5, v okolí pak 6)
- máme 1 příšeru na obloze a 4 ve městě (=plno) a 4 na okolí města
- nastane příval příšer a mám ve městě 6 bran, tudíž mají přijít příšery v počtu 6
!!! jak počítáte to okolí??? Můj postup: dám do okolí 3 příšery, protože pravidla říkají, že dostane město strach + 1, když je limit překročen (zde (4+3) > 6) a všech sedm jich zahodím zpět do zásobníku. Následně zbylé 3 (6-ty tři, co už jsou zahozené) zjevené příšery opět zčásti zaplevelí to okolí.

4) Když pobiju ve fázi pohybu dvě příšery (předtím byl max.počet a nějaké v okolí) a do maxima příšer ve městě mi po doplnění 1 příšery ve fázi mýtu mýtu 1 stále chybí a současně mám několik příšer v okolí, tyto se do města nevrátí, že? To je asi jasné. Prostě město zaplevelí příšery nově příchozí v dalších kolech a ty v okolí si vesele terorizují vesničky, kde je neprudí detektivové, ač je ve městě "volno".

Díky moc
21.7.2015 10:48:39

houz
Arkham je zezačátku vždycky zmatek :)
1) Stopy si bereš v pohybu respektive z místa, kde pohyb zakončíš, takže na té lokaci musíš buď zůstat, abys získal stopy, nebo se přesunout v pohybu jinam odkud si je vezmeš.

2) Asi jste měli i trochu štěstí, ale je fakt že hra jen se základem je lehčí, i když ve dvou vyšetřovatelích je pořád pravděpodobnější, že se Prastarý probudí. Jinak si myslím, že jste to řešili správně.

3) Správně

4)Správně nestvůry v Okolí si v něm dále vegetí do města se nehrnou :) Dají se pak zlikvidovat přes zavření brány, pokud mají odpovídající symbol. Jinak pozor pokud je karta mýtu, kde se vrací všechny nestvůry z Arkhamu do zásobníku, neplatí to pro Okolí, to se do Arkhamu nepočítá.

21.7.2015 11:35:43

houz
1) podle me je vaze pohybu to ze se vratis. Vzhledem k tomu, ze muzes jit kam chces, nema moc smysl se jeste pohybovat. Tam kam se postavis seberes stopy.

2) Ve hre jsou 4 lokace, kde se objevuji brany nejcasteji (uz jsem to dlouho nehral, zagoogli a najdes. na kazde strane herniho planu je jedna - nahore namesti, vlevo ostrov, dole lesy a v pravo uz nevim), pokud se vam podarilo zapecetit nejdriv prave tyhle, prastary procita opravdu pomalu, a o to se treba my v kazde hre snazime na prvnim miste.

3) do okoli polozis 2. Pak bys tam mel polozit dalsi, ale uz neni misto, takze vsechny zahodis do pytle a zvysis strach o jedna. Zbudou ti 4 ktere opet polozis do okoli.

4) ano, z okoli uz se do mesta nevrati, to chapes uplne spravne. (jestli teda neni neco jineho napsane na nektere karte mytu, ale jeste jsem to nevidel. Nicmene rozsireni je mnoho...)


21.7.2015 12:13:03

Froggery
jsi si jisty tou trojkou? jedna prisera by se tim "ztratila"...

21.7.2015 12:14:08

lacko
Ano jsem si jistý, limit se spouští až při překročení, pokud je limit v okolí 6, tak ve chvíli kdy je v okolí 6 nestvůr stále nedochází k jeho překročení a spuštění vyprazďnování okolí. To spustí až první nestvůra nad limit, která dorazí do Okolí, teprve, když se položí do Okolí, spustí se efekt překročení limitu a celé Okolí se vyprázdní, a pak se tam začnou pokládat další nestvůry, pokud jich tam mělo přijít víc.

21.7.2015 12:56:13

přesně tak...> ...také to hrajeme takto. - Mysak

Froggery
hypoteticky priklad: hraje 8 hracu, limit okoli je 0. Na mape je 6 bran a maximalni pocet priser (tusim 11), prijde prival. Strach se zvedne o 6?

23.7.2015 10:07:02

lacko
Když pominu, že limit bran je v tomhle počtu na probuzení Prastarého 5 bran, tak ano, každá nestvůra přicházející do Okolí způsobí svým příchodem překročení limitu 0, a je vrácena do zásobníku a strach zvednut o 1, takže když tam jde 6 nestvůr, naskáče to o 6.

23.7.2015 10:47:41

houz
1) detektiva si můžeš přesunout kam chceš. Když jsou tam žetony stop, tak si je jednoduše vezmeš. Jelikož se vracíš ve fází údržby, ve fázi pohybu se můžeš normálně pohybovat (logicky se předpokládá, že půjdeš do blázince nebo do nemocnice). Každopádně s těma žetonama stop je to dle mého stejné jako, když v rámci karty mýtu se objeví žeton, tam, kde je nějaký detektiv (ten si ho automaticky bere).

každopádně s dalšíma bodama souhlasím s kolegama.

23.7.2015 22:26:30

maturfran
Ne, špatně. Radši sem teda hodím odkaz na FAQ https://images-cdn.fantasyflightgames.com/ffg_content/Arkham_Horror/FAQs/Complete_Arkham_FAQ.pdf
strana 14
Q: Do you immediately gain any Clues at locations
you move to during Upkeep (from being Lost in Time
and Space)?
A: No.

To co uvádíš je jiný případ stopa se objeví v lokaci kde už někdo je, pak ano připadne vyšetřovateli automaticky, ale pokud stopa už někde leží, získáváš ji ve fázi pohybu. Takže pokud se někam hodíš ze ztraceno v čase a prostoru, musíš na té lokaci zůstat a pak si můžeš stopy vzít.

23.7.2015 22:39:23

okolí
Nemá to být náhodou tak:
Limit na mapě je plný - takže všechny příšery jdu do okolí
Příklad: limit okolí 5 příšer - je tam přesně 5
-> nastává rojení nestvůr - přichází nové příšery (např 4)

-> najednou je v okolí příliš mnoho příšer
- takže všechny z okolí zahodím (5 + 4= 9) a zvedám strach o 1

příšery totiž přijdou najednou do toho okolí a najednou by měly také odejít (tedy takto jsem to pochopil z pravidel)

24.7.2015 21:44:20

Jeny
No pravidla pro Arkham nejsou zrovna etalon dobře napsaných pravidel :) Je to tak jak píšu, nestvůry do Okolí se přidávají dokud se o 1 nepřekročí limit, pak se vyprázdní a pokračuje se v případném přidávání, to co uvádíš by se strachem zas tak nehýbalo :)
viz příklad z FAQ
Example: In a 3-player game, the monster limit is 6 and
the maximum number of monsters in the Outskirts is 5.
There are 3 open gates on the board, 6 monsters in
Arkham, and 4 monsters in the Outskirts. During the
Mythos Phase, you draw a location that already has an
open gate, so you have to draw 3 more monsters. You
would first draw 2 monsters and place them in the
Outskirts. The Outskirts limit would be exceeded upon
placing the second monster, so you would then increase
the terror level by 1 and return the six monsters in the
Outskirts to the cup. Finally, you would draw the third
monster and place it in the Outskirts.

24.7.2015 22:27:48

Froggery> Děkuji, pro příští hru budu zase o něco chytřejší

- ale ty pravidla byly peklo :-) - Jeny (Michal Janák)

stvůry v okolí, strach
Já jen přidám český výklad pravidel: "V okamžiku, kdy počet nestvůr v okolí města přesáhne
daný limit, vraťte všechny nestvůry pustošící okolí města
zpět do zásobníku nestvůr a zvyšte úroveň strachu ve městě
o 1. Co je to úroveň strachu, je popsáno dále."

Dlouho jsem to nehrál, takže už si nepamatuji, jak jsme to hráli. Z textu uvedeního výše mi to nepřijde úplně jednoznačné. Ale když na to opakovaně koukám, přiklonil bych se k variantě, že umístěním příšer do okolí, které způsobí překročení limitu, dojde k odstranění všech příšer (včetně právě všech "najednou" přidaných) a navýšení strachu - a to mi přijde jako dostatečný trest:). Takže dávám za pravdu Jenymu.

Naneštěstí Froggeryho výklad je opačný, a protože je to výcuc z nějakého FAQu, tak bych se asi řídil tím.

24.7.2015 22:40:08

Machy
No on málokdo asi hraje Arkham úplně správně podle pravidel tvůrců, já si myslel že po těch pár stovkách her a nastudování všech možných FAQ a diskuzí už chybu nedělám a přednedávnem jsem zjistil, že hraju špatně pohyby létajících nestvůr při prorážecí bráně, hýbal jsem s nimi při tažení karty mýtu s prorážením a pak ještě pokud byl jejich symbol v tom rámečku pro pohyb na té kartě, ale správně mají mít jen ten jeden pohyb za prorážecí bránu.

24.7.2015 22:56:26

My teda jedeme také...
podle Machyho a Jenyho verze. Všechny nestvůry se objeví najednou a také tak všechny odejdou zpět, pokud se překročí limit. A strach zvedáme jen o 1.

25.7.2015 01:13:11

limit nestvůr v okolí
Pořiďte si Dunwich a budete mít jasno ;o) Je to tak jak píše Froggery ;o)

26.7.2015 22:19:56

Vybíráme z Bazaru

Escape puzzle: tajemstvi vedy
Escape puzzle: tajemstvi vedy
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas