Herní komponenty nebo pravidla?

Tak jsem se nedávno trošku zamýšlel nad překlady obecně a uvažoval jsem, co pro mě má větší cenu. Jestli překlad pravidel nebo herních komponent (když pomineme ten ideální případ, kdy je přeloženo vše a ještě vysázeno v perfektní grafice :-). Za sebe můžu říct, že pro mě začíná mít větší přínos přeložené herní komponenty než pravidla. Obvykle pravidla studuji já a ostatním je vysvětluji a není pro mě problém si je přečíst v angličtině. Kdežto s herními komponentami přijdou do styku i všichni spoluhráči a tudíž je vhodnější mít je vyrobené v češtině (nehledě k tomu, že mám spoustu spoluhráčů, co odmítají hrát cizojazyčné hry).

Jak je to u vás? Co oceníte u překladu více? Má vůbec cenu přeložit jen samotná pravidla, když je ve hře ještě kupa karet a dalších věcí s množstvím textu???
29.1.2011 20:43:24

merlin
Já osobně nemám problém s kartičkama v angličtině u her. Ale nejsem schopen si nastudovat celý pravidla v cizím jazyce. Ale předpokládám, že jsem specifický :) Já jsem většinou ten, kdo se učí pravidla.

29.1.2011 20:49:34

Merlin
100% souhlasím. Pravidla v EN bezproblému nastuduju, ale hru s anglickými kartami si se mnou přítelkyně nezahraje. Takže jsem vždycky rád, když někdo překládá prvni karty, ale mám pocit, že v 99% procentech se vždycky začne pravidly a karty posléze.

29.1.2011 20:49:46

Merlin
Jako neangličtinář potřebuji obojí.
Ovšem pravidla jsou pro mě o malý fous přínosnější, protože např. díky nim mohu hrát Warhammer Invasion, kde karty mají opravdu jednoduché texty, tak za pomocí slovníku jsem se mohl pustit do hraní. Stejně to vidím u DungeonQuestu, kde čekám na pravidla a pak hru koupím, protože co jsem viděl karty, tak je zvládnu bez překladu.
Ovšem více v angličtině nedám, proto jsem vděčný všem, kteří dělají pravidla a karty ke hrám.

29.1.2011 21:09:17

jsem na tom stejně jako Deth

29.1.2011 21:46:07

Jak kdy