Trollí Aréna IXX - Titan vs. Space Hulk

Devatenáctá trollí aréna je po dlouhé době tu - každý týden dvě hry v souboji o vaši přízeň! Své přípěvky prosím začněte názvem hry, pro kterou hlasujete a pod to případné argumenty. Příští pondělí hlasy sečtu a určím vítěze, v případě remízy mám rozhodující slovo. Žádný argument není slabý, každý hlas se počítá, i kdyby jen kvůli barvě krabice. Devatenácté kolo je zde:

Titan vs. Space Hulk!

POZOR: pro lepší počítání hlasů uveďte hru, pro kterou hlasujete v hlavičce příspěvku a v případných dalších postech již hru v hlavičce neuvádějte! Takové hlasy nebudou započítány. Díky, usnadníte mi počítání.
22.3.2010 11:48:34

Ringo
Tak popravdě jsem ani nečekal,že ji to bude tak bavit,dokonce je často právě ona,kdo zavelí ,,tak co dáme Titána´´ s wargame her je Titán její nejoblíběnější,tady ji nevadí náhoda v kostkách jako třeba v Nexus Ops,ten jsem ji po pár hrách trochu znechutil :-).Jinak má ráda Dominion,Roborally a taky scrabble,ale ten poslední zmiňovaný já odmítám hrát..

22.3.2010 18:28:22

titan

22.3.2010 18:29:58

díky kosibratře
ale já nejsem sám
se mnou je tu CÍSAŘ
;-)

22.3.2010 19:24:44

ad prostoje a podobnost s HOMAM
jasně, kdybychom to hráli každý den, tak že bychom se naučili rekrutování jednotek na každém políčku nazpamět, tak by se prostoje zkrátili, ale přesto když má hráč třeba 5 legií samozřejmě si nemůže přesně pamatovat co v které má, takže stejně musí každý komínek zvlášť prozkoumat, a každá z těch legiií má po hodu kostkou 1-3 (možná i více, teď si nejsem jistý) různé možnosti kudy jít, tak ty prostoje pořád budou.

A co se týče ré podobnosti s HOMAM, zas bych to tak nepřeháněl :). HOAMAM mám moc rád a něco málo mám nahraného. Podobnost s HOMAM je v těch soubojích, ale to je tak všechno. SOuboje a rekrutování to je celý Titan. V HOMAM je hrdina, který leveluje, získává zkušenosti, kouzlí, zabírá doly, sbírá artefakty...Je mi jasné, že tohle všechno zkloubit do jedné deskové hry asi nejde. Kdyby se spojil Titan s Runewars, tak by z toho byli HOMAM jak vyšití :).

Titan je fajn hra, ale není moc komplexní, je tam pouze to rekrutování, což je kvůli těm prostojům pro mě spíše opruz a namakané taktické souboje podobné těm v HOMAM (ale bez kouzel), které jsou často opravdu napínavé do poslední chvíle. No a zpracování je taky pěkné. Tož tak :)...

22.3.2010 23:01:43

Titan
SH mě neláká.. tohle téma mi nikdy nebylo u srdce možná spíš naopak. :) Ale Titan to je jiná.. ač jsem ho nikdy nehrál, už teď se moc těším..:)

23.3.2010 00:31:53

Beholder ad prostoje a kouzlení
-Komínky si můžeš proukoumávat během tahu soupeře..
-Nemáš pravdu je tu Warlock a jeho útoky jsou kouzla.. :-)

23.3.2010 06:39:20

Space Hulk
Titan je skvělý, to je bez diskuze. Ale Space Hulk taky, takže volit mezi nimi nemá naprosto žádný smysl. Takže pouze z piety trochu posiluju score pro Space Hulk :)

23.3.2010 07:35:40

Titan
I já si s gustem (nebo s Gustou? :) kopnu do Hulkovy mršiny ležící nehybně v tratolišti jakési páchnoucí tekutiny. Hlavně za to neustálé Hulkovo roztahování na ZH, kdy se donekonečna rozebíraly jakési nesmyslné detaily a od rolování přes tyto přípsěvky jsem si málem ukroutil kolečko na myši. No a taky za vskutku povedený marketingový tah GW vůči komunitě na BGG.

Titane, neznám tě, ale v tomhle zápase máš můj hlas! Zab ho!

23.3.2010 07:44:42

Titan
Ač mne obě hry nechávají zcela chladným, tak přeci jen kdybych se někdy nachomýtl tam, kde by se hrál Titan, tak bych se docela rád zúčastnil, kdežto u Space Hulka ani náhodou. Jinak taky mám tak trošku ten iracionální důvod, který tady zmínil husak.

23.3.2010 08:48:11

Beholder
Mno, ja myslim, ze dokonce ma Runewars k Heroesum bliz nez Titan. Runewars ma podobne tezeni + pohyb na mape (mozna i hrdinove by sly zapocist jako dalsi prvek podobny Heroesum), Titan boj a nektere typy jednotek. Skoda, ze neni hra, ktera by tyto dve deskovky zkombinovala :(

23.3.2010 08:50:58

Drussbarb
souhlasím ;)

Husak: já nevím jak ty, ale když mě nějáká hra nezajímá, tak o ní nečtu a už vůbec neroluju příspěvky, tak abych si ukroutil kolečko u myši :)

23.3.2010 09:36:17

kody
už toho raději necháme, v prostojích se prostě neshodneme :). Jen ještě zareaguji. Já nerad hraju hry tak, že něco dělám v tahu soupeře proto aby to urychlylo hru a tím pádem vůbec nevidím co udělal. Ne že bych musel soupeře kontrolovat, ale rád se dívám co dělá, jen to nesmí trvat moc dlouho :)

23.3.2010 09:39:20

Beholder
Sbirani zkusenosti je v Titanu taky;)

23.3.2010 09:43:29

Beholder
My si tedy evidujeme složení legii na papirech (na BGG je excelova tabulka pro snadnou evidenci), což taky snižuje prostoje :)

23.3.2010 09:52:49

to Beholder
"já nevím jak ty, ale když mě nějáká hra nezajímá, tak o ní nečtu a už vůbec neroluju příspěvky, tak abych si ukroutil kolečko u myši :)"

Hra mne může zajímat, ale nemusí mne zajímat nekonečné debaty furt dokola o tom samém, přes které musím rolovat, abych se dostal k něčemu užitečnému. V tomhle musím dát husakovi za pravdu - nikde totiž nenapsal, jak jsi mu ty vložil do úst, že ho ta hra apriori nezajímala.

23.3.2010 09:53:53

kren
mno, a kdo rozhoduje o tom, co je uzitecne a co nikoliv? Pro nekoho muze byt uzitecne prave to, co znudene prerolovavas a pak nejakou formou poznamenas, ze je ta diskuse uplne o nicem, protoze se v ni nedozvidas zrovna to co by sis predstavoval. Ja se taky divam na hry ktere nemam a zajimaji me, ale urcite se nepohorsuji nad tim, ze se v takovych diskusich resi veci, ktere mi nic nereknou, prave treba proto, ze hru jeste nemam a tak nevim o cem je rec.

23.3.2010 10:05:14

Richmond
jak v te evidenci resis treba zmeny v legiich? Nebo na to mas vytvorene nejake soupatka a ukazatele?

23.3.2010 10:06:53

Ringo
tužka+guma! :)

23.3.2010 10:09:35

Ringo
Ale přemýšlím, že to vytisknu na nějaký tvrdý materiál a začnu používat třeba nějaké žetony s čísly, aby to bylo jednodušší.

23.3.2010 10:11:07

all
dobrá no, asi jsem jediný, kdo má s těmi prostoji problémy, všem ostatním nevadí nebo to řeší homemade úpravami. Ale nedá se nic dělat od té doby co máme Descent z těch delších her co máme/meli jsme (Descent, Titan, WoR, TtA) šel Titan vždy do pozadí.

Jak říkám, Titan je zajimavá hra, jen mi přišla málo komplexní a z těch dvou věcí co tam jsou - pohyb+rekrutování a souboje, mě bavily akorát ty souboje, jenže ty byly spíše podružné protože jich nebylo tak moc a někdy skočily celkem rychle a vždy mi nejvíce utkvělo v paměti to dlouhé pohybování po mapě a rekrutování, což mě fakt nebavilo. A přirovnání k Titanu jako HOMAM na desce mi přijde hodně přitažené za vlasy, protože HOMAM není jen o soubojích na hexových polích ve kterém se mimojiné kouzlí (ten Warlock s "magickým útokem" to fakt nezachrání :) ) a dobývají hrady. Ale HOMAM je i o výcviku hrdiny - zkušenosti vyměněné za atributy Síla, Magie atd. a za skilly (v Titanovi dostane Titan-Hrdina za každých 100 bodů o jednu kostku v souboji navíc, toť vše co se týče zkušenmostí :) ), dále zabírání dolů a s nimi spojená těžba surovin, stavění budov, nalézání artefaktů atd.

Takže jak podotkl Drussbarb a mě to také napadlo při psaní mého druhého příspěvku v tomto vlákně HOMAM jsou spíše podobné Runewars než Titan.

23.3.2010 10:13:48

to Ringo
Ano máš pravdu. Já za sebe už mám vytipované dva zdejší Troly přes jejichž příspěvky roluju bez toho, aniž bych se obával, že mi unikne něco užitečného :D. Někdo jiný zase může považovat moje příspěvky za neužitečné, každý to máme nastaveno jinak. Já jsem reagoval na Beholdera jen proto, že husakovi vložil do úst něco, co on vůbec nenapsal a taky proto, že jsem v tomhle případku měl z diskuzí kolem Hulka podobný pocit jako Husak. Nikomu ale neberu, že zapálená kostkově náhodová debata u Hulka byla pro někoho přínosná. Jen asi pro mne a Husaka ne, tak nám to odpusťte :).

23.3.2010 10:22:06

Beholder
ja byl na Titana hrozne zvedavy, ale uz jsi ho strelil, tak ted mi nezbyva nez cerpat informace a premylset, jestli koupit nebo nekoupit:-) Na evidenci jednotek pod hrdinou by se dal vymyslet nejaky tabulkovy ukazatel treba s nejakymi posuvnymi sipeckami, dalo by se s tim pohrat. Ale mam obavy ze ty prostoje tam zustanou i tak, tech se desim nejvice. Jinak homam v tom v konecnem dusledku taky nevidim a budovani hrdinu a bitvy na specialni takticke obrazovce - no, takovych her je kapku vice, treba stary dobry Master of Magic, ktery tu byl mnohem drive nez HoMaM. Nebo uplne jedna z prvotin v tomto smeru - Warlords.

23.3.2010 10:25:37

Beholder
Vsak se nikdo nepre o tom, ze v Heroes toho delas vic;) Ale dokazes si predstavit tohle na desce?:) To by bylo na desne dlouho. Zaklad je ale podobny a ja bych se srovnani fakt nebranil. Navic nemam pocit, ze by souboje koncily rychle, nektere bych dokonce oznacil za epicke:) Zajimava je i volba typu uzemi, kde bojujes a jeho vliv na hru, to zase chybi Homam, tam mas sice jine barvy pozadi, ale jinak je vliv prakticky nulovy...

23.3.2010 10:27:30

Ringo
Warlods jsem mel taky desne rad, jen ty souboje tam byly docela randomni, kdyz mi jednou jeden kopickar ubodal dva draky, mohl jsem se pri hot seat multiplayeru zblaznit:) Ale byla to sranda, hravali jsme treba v peti sesti u jednoho kompu:)

23.3.2010 10:29:09

aneken
Jasně, já rozumím. HOMAM jak ho známe na PC by na desku udělat asi nešel.

Ano některé souboje byly dlouhé, ale některé zase krátké. V celku u mě bohužel převládalo to přesouvání na mapě a rektutování a vždy když jsem uvažoval zda nevytáhneme Titan, tak se mi v hlavě honilo - skvelé souboje na ty se těším, ale než se k nim dopracujeme to zase bude doba, dáme něco jiného...:)

Ale už bych toho měl nechat. Na to že jsem dal Titanovi hlas ho tu celkem sjíždím :). SH jsem zase sjel v jedné velmi neužitečné debatě, tak už to tady tahat raději nebudu :D

23.3.2010 10:37:59

Vybíráme z Bazaru

Squaring Circleville
Squaring Circleville
Akt. cena: 111 Kč
Končí za: 4 hodiny

Offcanvas