nej dungeon pro dva...

Je tu toho napsanýho hrozně moc, hromada rad a postřehů a rozebírání všeho možnýho... to je super, snažím se tím prokousávat a zjistit jaká hra by pro nás (já + přítelkyně) byla nejlepší, ale někdy mám pocit že se v tom ztrácím!

Navíc některý ty příspěvky sou už postarší, od jejich napsání se toho dost změnilo, vyšly nový hry, lidi ty hry pořádně zahráli a poznali...

takže pls, poradte...

Descent - hrozně se mně líbí... dlouhý, provedení, složitější, proti sobě... minus je cena a co sem pochopil silnější OL

Castle Ravenloft - taky se mně líbí (ten horor vypadá super), oproti Descentu se hraje spolu (to je kapku mínus)(chápu dobře že není tak složitej a promakanej jak Descent když se hraje otolik kratší dobu?)

pak ještě uvažuju nad Dorn - český, lepší cena... (nepřijde mně to tak promakaný jak ty dvě hry předchozí)

Dungeon twister - moc mně nezaujal teda, ale píšu ho sem, bo mně přijde že do toho uvažování by mohl taky patřit...

zapomněl sem na něco důležitýho?
8.10.2010 12:44:57

Dungeonquest
Sice jsem nehrála, ale tohle by mohlo být pro vás dobré. A hra je prý dobrá i pro dva hráče.

8.10.2010 12:56:11

Dorn
Bezvadná hra, bezvadná atmosféra! Určitě jsou "promakanější" hry, ale Dorn nás vždycky stáhne do svého podzemního světa plného krys,bažin a močálů, kobky s kostlivci a samotného jádra svého fantastického světa, aby nás potom vyplivl s pocitem dobře stráveného času ve smrdutém podzemí... Dávám palec nahoru :-)

8.10.2010 12:57:02

těžka rada
Pokud chcete hrát proti sobě, jednoznačně Descent.
Pokud chcete hrát spolu proti hře, jednoznačně Ravenloft.
Dorn a Dungeon Twister jsou spíš takové šachy než dungeon (podle mě).
Dungeonquest nevím, hraju Talisman a tohle brouzdání po hracím plánu podle kostek je fajn, ale asi ne na nějaké pravidelné hraní, podle mě spíš tak na odreagování se :).

8.10.2010 13:00:45

Dorn
Ja mam Dorn taky hodne rad a ikdyz jsem od nej nic extra necekal, tak opravdu velmi prekvapil. A to provedeni Dornu je taky super. Takovy oldschoolovy...atmosfericky. Za ty penize proste neprohloupis.

8.10.2010 13:01:28

M.N.
v prvé řadě je asi třeba oddělit Descent s Ravenloftem od Dornu a Twisteru. Twister jsme měli, mě to moc nesedlo, jsou to fantasy šachy, žádný dungeon crawling, házení kostkama, scénář, příběh...nic takového, je to čistě na promyšlení každého tahu. Hráči hrají se stejnýma figurkama na obou stranách, prostě opravdu šachy. Dorn jsem nehrál, ale když jsem se na něj v klubu díval, tak se mi za zády zaslechl hlášku, že to jsou taky fantasy šachy, tak nevím :)

Ravenloft jsem taky nehrál, ale zjistil jsem si o tom maximum (pravidla, video reviews komponent a ukázky z hraní). Je to výrazně méně komplexnější než Descent, není tam žádný OL ("pán jeskyně"), dungeon se tvoří náhodně, potvory jsou "ovládány" hrou. A hlavně je to odehrané cca do hodiny nebo možná něco přes (nemám zkušenosti). Takže pokud chceš něco méně epického, nechcete nikdo hrát za "pána jeskyně" a hlavně u toho nechcete strávit třeba 5,6 hodin je pro vás ideální Ravenloft.

Descent máme my s přítelkyní. Ve hře jsou scénáře s pevně danou mapou a rozmístěním příšer, truhlic, kamení, děr, vody a spousta dalších věcí, které jsou v rozšířeních. Tzn. že dungeony nejsou prázdné nebo skoro prázdné. Je třeba aby jeden hrál za OL a škodil hráčům-hrdinům. My nejčastěji hrajeme tak, že přítelkyně je OL a já hraju za 4 hrdiny. Všechny je ovládám sám jako např. v dungeonu nebo RPG na PC a maximálně mi to vyhovuje, přítelkyně se za OL taky baví, tažkže jsme se hrou ve 2 maximálně spokojeni. Co se týče to jak je silný nebo není silný OL tady na ZH a asi i na jiných fórech vznikají pře. Jedna skupina si stěžuje, že je OL silný, hrdinové nemají šanci a proto je to špatná a nevyvážená hra. Jiná skupina do které se řadím i já je zastánce toho, že účelem hraní Descenta je pobavení se a dosáhnutí cíle, tzn. dohrání hry do konce. V tom případě ale musí OL korigovat své hraní. Takže občas musí povolit otěže a nechat hrdiny doléčit a dát se do kupy a občas naopak musí přitvrdit, když hrdinové zabíjejí co se dá a téměř bez újmy. Je to taky o štěstí (někdy prostě OL nepřibírá potřebné karty a hrdinové jsou na koni). Prostě se k Descetnu stavíme jako k D&D a chceme se pobavit oba a ne si to na tvrdo a bez okolků rozdat OL prosti hrdinům a snažit se aby OL rozdrtil hrdiny v druhé místnosti.

Takže abych se vrátil k tématu...Descent je delší, epičtějčí, kompelxnější a vyžaduje trochu odlišný přístup k hraní ze strany OL.

8.10.2010 13:14:12

Descent...
díky moc za rady...

bohužel to vypadá přesně tak jak sem nechtěl... vede u mně Descent, to nejdražší :-(

sem možná mohl poznamenat, že su hardcore pařan počítačových her (hraju snad nějakých 17 let) RPG uplně miluju a s nostalgií často vzpomínám na starý dobrý rpgčka co sem smažil a na starý klasický dungeony... takže jakákoliv zmínka na toto téma v přispěvcích u Descentu můj zájem dost výrazně směřuje tímto směrem...

8.10.2010 13:46:48

M.N.
Tak to je pro tebe Descent jako dělaný. Já jsem pár starých dungeonů taky hrál a hraní descenta mi tyto pařby připomíná.

Ovšem je nutno poznamenat že Ravenloft také může navodit tento pocit. Existují 2 Ravenloft dosácké dungeony. Jeden z těchto dvou je právě odkaz na tuto deskovku, ten jsem nehrál, ale hrál jsem ten druhý Stone Prophet (pecka dungeon). Takže by se ti mohl líbit i Castle Ravenloft, ale mě celkem minul, protože není tak "velký" (tzn. epický, dlouhý, s velkým množstvím herního materiálu který jsem zmiňoval níže a je omezenější co se týče hrdinů, schopností atd.), proto za sebe doporučuji Descent.

8.10.2010 13:58:54

taky jsem se rozhodoval mezi Descentem a Ravenloftem
a u me vyhral Ravenloft.

8.10.2010 14:34:24

M.N.
No, jak tak na to koukám, tak mi přijde, že už od začátku pokukuješ po Descentu, tak bych se tomu nebránil :)

8.10.2010 14:42:13

Descent vs. Ravenloft
Descent jsem měl a zpětně mi tak trochu chybí. Ty peníze a poklady a možnost nakupovat nové předměty je prostě už klasika a v Ravenloftu mi příšerně chybí. Tam totiž vběhnete do dungeonu a šup šup zase ven, takže dokonce i ten level up je spíš ztáta drahocených XP, kterými je na konci nutnost oddalovat tuhé encountery. Oproti tomu Descent je přesný opak. Naše hry se pohybovaly kolem 8 hodin a to se dlouhodobě překousnout nedá. Navíc pokud hraje OL tak, jak může a nešetří hráče, tak je vážně téměř neporazitelný. Vím, že ostatní říkají, že to tak není a že naopak prohrávají, ale to je podle mě ukázka toho, že nehrají nejlépe jak umí. A k čemu je pak hra, když nemůžete hrát naplno. Ravenloft je zas někdy až moc měkký. Objeví se potvora, někoho bací, hned na to zemře a jde se dál. Každá hra má něco do sebe a každá naopak někde strádá. Raveloft mám poměrně rád, ale Wrath of Ashardalon si už asi nekoupím. Až bude někdy mixík těchto dvou her, cyhtne mě za srdce :)

8.10.2010 14:45:48

Havelock
právě proto mi přijde nešťastné (ať už to Wilson zamýšlel jakkoliv) házet Descent do stejného pytle jako ostatní hry, ve kterých proti sobě hráčí soupeří, snaží se navzájem porazit, získat více bodů atd., ale spíše bych hru porovnával s Dračákem. Tam taky hraje PJ tak, aby se všichni pobavili a neřekne nějakému hrdinovi po vstouupení na páty čtvereček: "propadl ses do hluboké propasti a umřel jsi, chacha...". Možná přeháním, Dračáka jsem nikdy nehrál :)...

8.10.2010 14:59:19

Beholder
Možná právě proto, že jsi ho nikdy nehrál, neznáš jak to funguje. V Dračáku a DnD je PJ vypravěč a mentor skupiny hrdinů. Vypráví jim co se děje a s družinou všechno prožívá a fandí jim, když bojují s potvorama. Je to i v jeho zájmu. On nehraje proti nim, ale vypráví příběh, kterým se chce pochlubit. Proto rozsekat je hned na začátku je nesmysl. A občas nějaké přimhouření oka je potřeba. Ale tak, aby si to hráči neuvědomili. Jinak mají pocit, že hra nemá smysl, když je stále někdo zachraňuje. Oproti tomu Descent je vyloženě OL proti hrdinům. On brání svůj majetek a nemá vůbec žádný zájem si hrdiny pustit k tělu. Je to partie kdo s koho. Hrát to stylem, že OL bude spíš jako PJ jde, ale hrdinové vědí, že je OL šetří a nemají dobrý pocit ze svého snažení (viz výše), nebo OL emá dobrý pocit, že se musí krotit, aby hrdinům ukázal, co je na konci dobrodružství. Takové jsou moje zkušenosti s hrou. Není to jenom názor, ale zažitá skutečnost. Bohužel.

8.10.2010 15:28:06

Havelock
Jenže mi to hrajem přesně takhle, jako ten dračák a vůbec nám nevadí, že to "krocení" je někdy až příliš okaté. Takže možná je tvá zažitá skutečnost opačná, ale nelze to paušalizovat jako fakt, protože jak už jsem naznačil níže, přistupuješ k tomu jako ta první skupina, ale já patřím do té druhé skupiny a myslím, že v ní nejsem osamocen :)

8.10.2010 15:37:21

Descent
Ještě jsem ho nekoupil, ale co nevidět to dopadne. Očekávám od něho asi to co M.N. Narozdíl od Beholdera zase čekám sadomaso, tedy hold jako hrdina budu umírat, ale Overlord mi nesmí nic příliš usnadňovat. Však když jsem hrával Icewind Dale na PC, tak jsem také neměl na růžích ustláno. Ovšem z toho co jsem vybíral, tedy hru podobnou počítačovým RPG, tak jsem nenašel nic, co by tomu bylo bližší.

8.10.2010 16:02:55

Beholder
Nejseš osamocen - důvody, které uvádíš ve prospěch hry a které jsou zase u jiných hráčů terčem kritiky, jsou přesně ty důvody pro které plánuji Descent koupit já.Jsem v pozici toho kdo organizuje hraní pro rodinu a jak to tak vypadá, Descent přesně splňuje mé požadavky - nádherný herní materiál a možnost upravit hru podle své fantazie (doufám že zvládnu i tvorbu vlastních scénářú) a přizpůsobení ji úrovni spoluhráčů. Navíc jako přidaná hodnota prostor pro hračičku-modeláře ve mě při barvení figurek a výrobu "3D" doplňků.

8.10.2010 16:05:23

Deth
No jo, ale v Icewind Dale na PC jsou takové dvě celkem důležité věci: save game a load game :)). Nevím co ti tví potenciální spoluhráči, pokud budeš hrát třeba za tvrdého nekompromisního OL řeknou na to, když je po půlhodinové přípravě scénáře smeteš v druhé místnosti a můžete začít zase balit :). Ale třeba vám to vadit nebude, však uvidíš ;)

8.10.2010 16:10:20

Beholder
Předběžně jsme domluveni, že v případě hry ve dvou (více nás bude zřejmě jen málo kdy) budu cca v 90% her hrát hrdiny já. Tak jsem to měl namysli pokud jde o Icewind Dale, kde jsem si save/load užil o 106 :-(.

8.10.2010 16:14:24

...
ale jinak s tím smetením v druhé místnosti přeháním. Když hrají hrdinové extrémně blbě nebo mají extrémní smůlu na kostky (nemám problém hodit ve hře 4x za sebou křížek, tedy miss :) ) a na poklady, tak je to smetení opravdu reálné a když OL dobře chodí karty, tak se nemusí ani nějak extra snažit. Ale když hrdinové pečlivě promyslí každý tah, mají jakž takž štěstí na kostky a poklady, tak může mít OL docela velké problémy.

Micc: jj namalovaný descent vypadá moc hezky a 3D terén to už je pro fajnšmekry :). Bohužel se nevěnuji ani jednomu, tak máme Descenta tak jak "vyšel z fabriky" :), ale i tak super...

8.10.2010 16:15:10

Deth
to je ten problém v PC hře vždy dojdeš na konci protože můžeš používat save/load. V Descentovi nic takového není a save/load nahrazuje občasné krocení OL. Vezmu příklad...Právě probíhá asi páta hodina (v reálném čase) hraní. Hrdinové se těžce probíjí dungeonem a už jsou skoro na konci, bohužel mají jen 5 conquest tokenů (jakési body které když klesnou na 0, je konec) V místnosti kam právě vešli je portál, který když aktivují dostanou 3 body a je zde také zlatá trulice, což je naděje na nějaké dobré předměty nebo dokonce další body. OL je na tahu a přibírá si poslední karty z balíčku (tzn. že protočil balík a hrdinové tím ztrácí 3 body, tedy mají poslední 2 a stačí aby pošel kouzelník, který má nejmíň životů a nejmenší obranu a je konec). No co se nestane příšera od OL v tuhém boji v poslední místnosti sejme onoho kouzelníka, hrdinové ztrácejí poslední 2 conquesty a končí, OL vyhrál, ale chudáci hrdinové jsou zklamáni, protože po 5 hodinách hraní se nedozví co bylo na konci :(. Hmm nějaký load by bodl :). Kdyby ale OL zaútočil místo na onoho kouzelníka (který měl dejme tomu poslední život) na jiného hrdinu, který by to ustál a v příštím tahu by se kouzelník doléčil, doběhl k portálu a získal pro hrdiny 3 body (takže by měli zase 5, což je příznivější situace), jiný hrdina by třeba otevřel truhlici a další dva by dočistili místnost a později by úspěšně dokončili quest, tak by byli hrdinové spokojení, že to po těch dlouhých 5 hodinách zvládli a OL může být taky spokojen, jak jim to udělal napínavé a těžké, ale přece jen je nechal dohrát :)

8.10.2010 16:37:11

OL
tohle je asi pro mě největší překážka u Descenta. Druhá je absence levelování postavy. V Ravenloftu je level up taky značně osekaný, ale očekávám, že s dalšími scénáři příjdou další levely.

8.10.2010 19:39:46

IN

...
Doporučuji oboje. Na kratší hraní Ravenloft a delší putování po kobkách Descent. Byl jsem ve stejné situaci, take jsem hledal sociálnější zpracování počítačových RPG v deskových hrách a nakonec jsem skončil u obou her, tedy palec pro Descent i Ravenloft. Třešničkou na dortu pak už jen je rozšíření pro Descenta aby bylo možné ho hrát jako kampaň. Vynikající. Je tam možnost i save/load v podobě krabiček pro každého hráče..:)

8.10.2010 20:12:11

Heroquest
škoda, že není k sehnání Hero Quest. Ten sice taky vyžaduje Pána zla, ale tohle mě láká ze všech dungeonů na desce asi ze všeho nejvíce. Hero questa mám ve wishlistu, i když vím, že je to spíše dream about záležitost než reálný wish:-) Možná by nebylo na škodu dodělat tady kolonku "dream about" vedle sbírky a wishlistu. Některé hry prostě chci, ale jsou mimo realitu:-)

8.10.2010 20:18:57

Ringo
Heroquest jsem chtěl zrovna také zmínit. I já ho mám ve wish listu a občas, když vidím na ebay nějakou zajímavou nabídku tak mi pěkně cuká peněženka. Bohužel mě odradí fakt, že si prostě nemůžu před koupí zkontrolovat jak konkrétní kus vypadá a jak je "ojetý". Jednou jsem tam sice zahlédl nerozbalený kus - ale cenu měl nasazenou na 999 USD! Ve skrytu duše doufám, že by se nějaká firma mohla odhodlat k reedici. Zčásti jsem nahlodán zkusit homemade verzi, ale zatím to je to pouze ve stadiu ranných úvah (a nakonec z toho asi nic nebude :-( ) .

8.10.2010 20:29:57

Micc
jsem na tom podobně, okukuji nabídky, ale jak to není nové, jsem značně v nejistotě, obzvláště když ta cena je někde nad 2 000 minimálně. Nejhorší je, že já takto okukuji čtyři hry - Hero Quest, Space Crusade, Advanced civilization a Pax Romana:-) Vždycky stejně skončím u toho, že prostě tolik moc peněz do toho dát fakt nechci:-)

8.10.2010 20:39:36

Vybíráme z Bazaru

Old London Bridge cesky
Old London Bridge cesky
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas