som
som - avatar

Přesný tisk

Ahoj, řeším problém s tiskem hrací plochy (konkrétně pro Space Hulk 3rd ed.) - mám scany chodeb, ale každý je jinak velký (někdo to při scanu ořezal). Chci je vytisknout tak, aby byly všechny chodby stejně široké a trochu širší než originál.
Našel by se někdo, kdo by poradil v jakém programu a jak? Budu vděčný i za odkazy ...
4.3.2011 07:12:00

rbx

Som
pokud je kazdy obrazek jiny, tak zbyva asi jedine. Natahni si to do Photoshopu, co dilek chodby to jedna vrstva a rucne kazdou vrstvu zvetsuj ci zmensuj (pomuze to mit polopruhledne) a porovnavej vzdy aktualni vrstvu s nejakou referencni. Tim dostanes balik stejnych dilku a pote uz si s tim muzes hrat jak chces. Treba i mirne zvetsit a doostrit. Pak uz ti zbyva to bud vrstvu po vrstve vytisknout, nebo to vyexportovat jako samostatne obrazky a pak to seskladat na nejaky vetsi format a tisknout az pak. Tim usetris.

Nebo je druha a rychlejsi moznost - naskenovat to znovu a poradne. Pokud to jde, tak je to ta lepsi moznost.

4.3.2011 07:38:08

som

rbx
No skeny asi jinak neseženu (už tak sem je na netu hledal víc než týden), takže nezbývá než se pustit do té horší varianty - Photoshop :(. No zkusím něco pohledat, ale přesto bych Tě poprosil - mohl bys ten Tvůj postup trochu rozvést?

4.3.2011 07:47:02

Som
No já když sem hulka dělal, a měl jsem různé zdroje doplňkových chodeb, postupoval jsem trochu jinak než rbx. Je to tím, že dělám v corelu a photoshop neznám.
Já vycházím z toho, že jeden čtverec chodeb hulka je 30x30 mm (asi - z hlavy přesně nevím). Takže si v corelu udělám čtverec 30x30 mm. Naimportuju všechny scany, posadím na ně ten čtverec a prostě je pak jenom zvětším nebo zmenším, až velikost všech polí odpovídá tomu čtverci. pak si velikostně hotové díly poskládám na tisknutelnou plochu a vytisknu.

4.3.2011 13:03:46

rbx

Tangram
dobra a rychlejsi cesta. Jen ja bych to udelal v Illustratoru a rovnou na te velke plose. Ja jsem pocital s nejakyma retusema a pripadne dokreslovani tech useknutych casti, ale to je asi zbytecne. S tim ctvercem je to dobry tip.

4.3.2011 21:56:02

Tangram
Ja to delam podobne jako Tangram, ale jelikož je mi bližší autocad, dělám to v něm - udělam si síť, spočítám měřítko a pak udělám tiskové výstupu podle formátu papíru.

9.3.2011 19:48:24

Al

som
Napadá mě možná ještě jednodušší řešení, pomocí známého freeware prohlížeče obrázků IrfanView, který umožňuje při tisku zadat velikost obrázku. A pokud máš na předloze nějaké přesné tvary, kterých se můžeš chytit a vhodnou velikost si spočítat, mohlo by to myslím jít celkem dobře.

10.3.2011 00:48:49

som

Al
Díky za tip. Trochu jsem s tím laboroval a asi by to šlo, ale narazil jsem na jiný problém - jak zajistit seskládání víc dílů na jeden list...
Zatím to vypadá, že se budu muset pustit do boje s nějakým "větším" editorem, asi se skusím podívat na ten Illustrator, jak říkal rbx, nebo Photoshop ala Tangram.

I tak ale všem děkuju za všechny podněty.

10.3.2011 07:47:57

rbx

som
v cemkoliv, co umi vrstvy nebo objekty. Photoshop, Illustrator, InDesign, Corel...

10.3.2011 15:04:35

som
Ja len doplnim rbx, aby si hned nemusel zhanat komercne programy - Gimp, Paint.NET alebo Inkscape :)

10.3.2011 15:48:43

Gimp
Na Gimp bacha! Málem jsem kvůli němu roztřískal klávesnici...a to jsem rozenej kliďas:-)

10.3.2011 20:30:55

Gimp
Gimp je na domácí použití v pohodě, pokud ale nejsi zvyklej pracovat v Photoshopu. Pak asi ovládání Gimpu nepřiroste k srdci.

10.3.2011 20:45:52

free grafické programy
Gimp jsem taky nezvládl. Zato Inkscape mi přišel docela intuitivní a má některé dobré funkce. S Paint.Netem dokupy a dá se zvládnout hodně práce.

11.3.2011 12:46:14

Vybíráme z Bazaru

Keep the Heroes Out
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 8 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas