som
som - avatar

PHOTOSHOP - obraz z více částí

Ahoj, opět bojuju s Photoshopem - z netu (google map) jsem si stáhl mapu světa rozdělenou na menší oblasti. Všechny dohromady mají cca 40MB, ale když z nich ve PS vytvořím jednu velkou mapu, má kolem 1GB, což je moc. Dělal jsem to tak, že jsem si otevřel nový dokument velikosti A0 a do něj postupně skládal do jednotlivých vrtev části tak, aby se překrývaly. Nakonec jsem ořezal celý formát podle mapy, což sice zmenšilo vel. na 800MB, ale pořád je to moc.
Existuje nějaký lepší postup, jak to zpracovat?
28.6.2012 13:49:25

to som
No nepíšeš v jakém jsou formátu ty kousky map. Pokud jsou v jpg a jsou už primárně komprimované, tak je jasné, že takovým postupem, který jsi zvolil nikdy takové velikosti nedosáhneš, protože tu A0 základ považuje Photoshop za plnohodnotný nekomprimovaný formát a pokud bys to pak přeuložil s komprimací, tak se ti ty původní mapy ještě víc degradují. Nejlepší by bylo, kdyby ty původní kousky byly bez komprese a komprimoval bys až poskládaný výsledek. Nicméně bych to být tebou nedělal tak jak to děláš ty, ale zkusil bych automatické pospojování tak, jak se to dělá u panoramatických fotek. Výsledek je mnohem lepší, než ručním spojováním. Ovšem nevím, jak máš výkonný stroj. Při těchhle velikostech se už běžný počítač u photoshopu trošku zadýchává.

28.6.2012 14:02:20

som
Tvému ručnímu přístupu asi není co vytknout - je v podstatě správný. Ovšem jestli máš dokument o velikosti A0 přo rozlišení 300DPI, tak se nesmíš divit té velikosti. jedině zmenšit rozlišení a velikost.

Jinak abys to nemusel dělat ručně, je v PS funkce Photomerge (Files > Automate > Photomerge). Důležité je aby se u obrázků překrývaly kraje - PS automaticky identifikuje signifikanční body a přeloží obrázky přes sebe tak, aby plynule navazovaly.

28.6.2012 14:02:51

ad Morthe
Morthe je zkušený grafik, takže mé amatérské vyjádření o automatickém spojování fotek převedl na odborné termíny i s poukazem na příslušnou úroveň v menu ;). Já jsem takový lidový grafik a neumím se vyjadřovat tak odborně v pojmech jako jsou signifikanční body ;D.

28.6.2012 14:09:33

som

photomerge
Tohle už jsem zkoušel, ale vyrazil se mnou dveře - předpokládám že to bylo proto, že ty část šly skládat "dokola" (na japonsko z poslední části navazuje pacifik z první části) a navíc je to na víc řádků (mřížka cca 3x4 dílů).

Ad Kren - ano, je to komprimované (PNG), ale vzhledem k tomu že jsem jenom snímal obrazovku v prohlížeči, nepředpokládám, že by to mělo mít nějaký výraznější vliv...

28.6.2012 14:16:39

to som
Tak to je v pohodě. PNG je bezeztrátová komprese. Ještě jsi nenapsal jaký formát má těch tvých 800 MB. Samozřejmě, že formát photoshopu nezkomprimuješ ;). Tam jsou uložená veškerá nekomprimovaná data. Až když to uložíš jako nějaký jiný kompresní formát, tak se ti to zmenší. Jinak samozřejmě je ještě otázka jaké DPI máš toho nového obrázku A0, jestli by nestačilo podstatně nižší DPI.

A k tomu mergování. To kruhové napojení se dá velice lehce obejít, když tam na okraj přidáš třeba nějaký barevný pásek a po zmergování to ořežeš.

28.6.2012 14:24:25

som
Pokud jsi to típal z obrazovky, tak rozlišení těch obrázků bude 72 DPI. Teď záleží na tom, jaké rozlišení jsi zvolil při zakládání dokumentu... pokud se obrázek přepočítává ze 72 na 300, tak samozřejmě kvadraticky bobtná ;D

U toho Photomerge může být vada třeba i v tom, že je úloha příliš komplexní (moc výběrů) > možná by pomohlo to dělat po částech. To už jsou jenom teorie, nezbývá než experimentovat ;)

EDIT: A možná bobtná ještě víc, protože pro každý bod jsou tři barevné kanály + alfa kanál

28.6.2012 14:33:00 | Upraveno autorem (porovnej)

Al

to som
Nevím, jestli ti to pomůže, ale já jsem nedávno řešil podobnou věc, nakonec jsem našel nejrychlejší a nejsnadnější řešení v programu MOBAC (Mobile Atlas Creator). Jestli ho náhodou neznáš, umožňuje stáhnout mapové podklady z různých internetových zdrojů a výstup ukládat do různých formátů. Vybereš-li jako výstup Ozi explorer (map+png), program automaticky stáhne a slepí jednotlivé mapové díly rovnou do png. Kdybys v tom chtěl nějak nasměrovat, dej vědět.

28.6.2012 15:56:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Al

to som
Ke tvému původnímu postupu - ještě mě napadlo zmenšit png uložením s nižší barevnou hloubkou, např. 8bitovou, což by pro mapu mělo stačit.

28.6.2012 16:18:38 | Upraveno autorem (porovnej)

Som
A nemôže to byť kvôli vrstvám? Nezostali ti tam nejaké z toho spájania? (ale aj tak je to moc veľa)

Edit: alebo to ulož: save as for web sa to tuším volá. Ale samozrejme to je už komprimovaný obrázok v sRGB prostredí a neviem koľko bitov. Koľko bitov má jpeg maximálne, osem? Tiež neviem či to dáva automaticky 72dpi alebo možnosť výberu, nemám PS "pri sebe".

28.6.2012 16:46:49 | Upraveno autorem (porovnej)

ad miso
Jestli to chce tisknout, tak uložení pro web je nesmysl, to by měl kvalitu v háji. Jinak stoprocentně je to tím příliš velkým DPI. Jak správně poznamenal Morthe - potom velikost roste s kvadrátem rozlišení.

28.6.2012 16:57:27

Kren
Ok, ja neviem účel použitia. Ty áno? Ak som niečo prehliadol, neberte môj príspevok do úvahy. Znelo to tak, že ho trápi len tá veľkosť. Ak to chce tlačiť a konvertuje 72 dpi na 300, tak to aj tak už nič moc nebude, ale možno to pri tej mape stačí...

28.6.2012 17:03:20

som

to all
Tak jsem mrknul na ty "zdrojové" obrázky a mají rozlišení 96DPI, takže asi opravdu nemělo smysl mít v tom souboru 300DPI :) (díky Morthe). Po úpravě rozlišení a ořezu už máme 140 MB a je to hned veselejší. Postupné spojování taky zkusím, ale až o víkendu ...

Ad Kren
- díky za tip s proužky, tohle by mě fakt nenapadlo, hned večer to otestuju!

Ad Miso
- účel - podklad pro výrobu vlastní mapy pro Pandemic. Samozřejmě to nebudu tisknout jako A0, ale použiju to pak do Illustratoru jako pozadí pro hrací desku o velikosti cca A3 - A2. Takže předpokládám, že tím, že to bude zmenšené, nebude to rozlišení až takový problém. Pokud ano, budu to muset natípat po menších částech (a asi mě z toho vomejou), nebo testnu ten MOBAC.

Vím, je to takové amatérské řešení, ale co čekat od amatéra ...

To Al - tohle MOBAC neznám, ale určitě na to mrknu, taky díky za tip!

29.6.2012 07:08:39

Vybíráme z Bazaru

Wracking Crew scenar
Wracking Crew scenar
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 12 dnů

Offcanvas