Bojový systém pre taktickú homemade hru

Idem si doma vyrobit fantasy taktickú hru, a potreboval by som poradit s riesenim bojov. Moje návrhy sú : na kockách budú symboli a jednotky budú rozdelené do tried podla tych symbolov- a od toho sa bude aj odvíjat ich sila ..... neco ako Battles of Westeros
Dalej som rozmyslal nad systémom ktorý sa pouzíva v hrách ako sú Warhammer alebo Titan-císlo potrebné k zabitiu sa odvýja od súperovej obrany a útocnikovej sily
Mám k dispozícii aj desatstenné kocky a tak by som chcel od vás pocut aký je podla vás najlepsí spôsob riesenia súbojov resp. co by ste my vy poradili, nieco kde je najmenej náhody.
30.5.2011 12:43:18

cwoki
Hodně záleží na tom, jestli chceš rychlý souboj, kde se po prvním hodu vyřeší souboj, nebo naopak spíš takovou okusovačku, kde souboj bude trvat delší dobu, ale bude realističtější než to, že díky špatnému hodu ti pomře celý regiment najednou. Já jsem vyrůstal na systému d20, takže ten mi přijde fakt prima, protože se jedná o násobky 5% a to je taková ideální jednotka, pokud teda nechceš házet přímo na procenta, ale to už je moc detailní. Na druhou stranu házet po 10% je už zase moc povrchní, POKUD (!) to není Pax Romana, která má svoje opravné mechanismy a je hrozně jednoduhá, přitom efektivní, realistická a má asi nejmenší podíl náhody, co s kostkama můžeš vymyslet. Prostě záleží na velikosti bojujících formací. Jsou to jednotlivci, nebo celé legie? Pak terve můžeš rozhodnout o způsobu boje. Jednotlivcům bych dal vlastní hodnotu obrany a útoku, velkým formacím bych uděloval ztráty v desítkách, stovkách, tisícovkách (podle velikosti). To je můj názor, třeba někdo poradí jiný (lepší) systém.

EDIT: Battlelore a Westeros mi přijde bez pardónu jako pseudotaktická hra. Nezáleží, jestli nepřítele obklíčíš, nebo ho zasypeš šípy. Kostky mají svou hlavu a pokud chceš co nejméně náhody, tak tenhle systém pusť z hlavy. Nevím jak moc funguje opačný systém v Conquest of the Empire, kde neházíš ikonky nepřátelských jednotek, ale naopak házíš ikonky svých jednotek a soupeři pak oznámíš kolik dostal zásahů a on si sám vybere co ztratí. To je ale vhodné pro bitvu namixovaných armád, ne na souboj 3 jezdců, proti 4 pěšákům.

30.5.2011 14:18:01 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
Tak chcem to spravyt na styl Dota-Warcraft- kde to bude skôr boj jednotlivcov nez celých armád stym ze tam budu obicajné jednotky, ale aj hrdinovia ktorý budú môcť zosielať kúzla a zbierať veci, mapa bude rozdelená na hexy pricom na jednom budú môcť stáť napr 3-4 figúrky rôznych bojovníkov, budú tam rôzne modifikátori ako je útok jednotky , obrana protivníka , výzbroj atd.... ten systém d20 to je neco ako u Runebound ze hodím kockami, k ním pripocítam napr moju sílu útoku a porovnám ju napr z obranou nepriatela a ked císlo bude vecsie tak som uspel alebo ako to si to myslel ?

Druhou variantou ako by som to chcel spravit ze to bude skor boj na väcsie pocty-legie, ako to je v rôznych zetonovkach od GMT, ale snimi nemam vôbec skúsenosti takze nemam sajn ako by som to spravil
A ak nic iné nevimyslím tak to spravím asi tak ze na 1 hexu bude jednotka reprezentovaná 4 figurkami ale tiez este neviem ako by som poriesil ten bojový systém

Inac ako cca funguje ten boj v pax romana ?

30.5.2011 15:41:31 | Upraveno autorem (porovnej)

Boj v Paxu
funguje zhruba takto:
Potkaji se dve armady a porovnaji se jejich sily, tim se ziska vzajemny pomer. Rekneme, ze rimska armada ma silu 6 a recka 2. Pomer je tedy 3:1. Podle pomeru se urci pocet tzv. shiftu, v tomto pripade by rimane meli 3 shifty. Dejme tomu, ze rimane nemaji velitele a rekove maji velitele s taktickym hodnocenim 1, tim jim da jeden shift, ktery se odecte od tech rimskych, rimane tedz maji pouze 2 shifty. Shifty jsou ziskat take pomoci jizdy, pevnosti, oblehacich stroju atd. Pote oba hraci hodi sestistennou kostkou. Rimanum padne 4 a rekum 5. Kostky urcuji procentualni ztraty druhe strany - rimane by v tomto pripade ztratili 50% a rekove 40% (souperova kostka *10). Rimane ale maji 2 shifty, mohou tedy posunout jednu ci obe kostky celkem o dva. Mohou tedy nechat sve ztraty na 50% a rekum udelit 60%. nebo snizit sve ztraty na 30% atd. Ze svych jednotek hraci odeberou prislusna procenta a kdo ztratil vice %, musi ustoupit.

30.5.2011 16:18:42

Pax
Tak ten bojovy system sa my celkom pozdáva ale je skor do strategických nez do taktických hier,
Ja hladám neco co sa dá aplikovat to taktickýh hier a kde bude zálezat aj na tom ci napr vojaci zautocili zo zadu, z boka alebo ci nepriatelska jednotka bola pripravena, vystrasena atd...
Este by ma zaujimalo ako prebieha boj napr v takýh hrách kde zetony/ figurky reprezentuju velké pocty tých istých vojakov napr: zeton lukostrelca ktorý reprezentuje 30 vojakov na bojovom poli.

30.5.2011 16:38:53 | Upraveno autorem (porovnej)

Cwoki
Tak přesně tohle téma už mě taky kdysi napadlo. Jednotlivci na hexové mapě, kde každý má svoje zvláštní schopnosti. Zkus se podívat po hrách, které jsou hodně podobné tomu, co zamýšlíš a třeba zjistíš, že stačí jenom drobná úprava stávajících pravidel a máš vystaráno. Zkus HEROSCAPE. Čistě teoreticky by to mělo být to, co hledáš.

EDIT: 1 bojová jednotka ve skutečnosti zastupuje třeba 7000 vojáků (klidně víc nebo míň, záleží na měřítku hry). Ale je to ten nejmenší počet vojáků/bojovníků, který ztratíš, když dostanou zásah. Každá BJ má pak taky nějakou sílu, podle jejího stupně elity.

30.5.2011 17:04:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
Nj uz som studoval viacero hier, k tomu heroscape preklad pravidiel neni a s mojou anglictinou by som asi vsetko nepochitil, tak nvm..
Rozmyslal som ze to spravim na spôsob D20 ale bude to s dvoma desatstennými kockami, ale este nvm ako by som to presne spravil. Ak mate este nejake tipy, rady alebo vlastne skusenosti tak to tu hodte

30.5.2011 20:14:06

Havelock
Můžu jen vědět, kolik jsi toho nahrál v BoW? Zajímalo by mne, na jaké velikosti pozorovaného vzorku jsi vytvořil to Tvoje stanovisko o pseudotaktické hře deformované kostkami. Já mám totiž dojem opačný a myslím, že správná taktika vede v BoW k úspěchu. Samo netvrdím, že tam není náhoda, to bych lhal.
Díky za vysvětlení.

1.6.2011 11:48:04

Havelock
Taky by me zajimalo to, co Marvina. Jeste u Battlelore bych s tebou souhlasil, ale BoW ma rozhodne svoji hloubku a mezi taktickyma hrama s rozumnou hraci dobou ji radim mezi nejlepsi;)

1.6.2011 13:20:33

Havelock se evidentně nemá k vysvětlení:-)
Já tedy budu předpokládat, že toho zase v BoW nenahrál tolik a proto sem dávám odkaz na diskuzi na BGG, která se zabývá tématem štěstí vs. taktika v BoW:
http://www.boardgamegeek.com/thread/658329/luck-versus-skill

9.6.2011 12:15:19

Marvin
Ok, Havelock uznává, že pochybil. Ale u Battleloru si za tím stojí skálopevně. :)

9.6.2011 12:32:48

Iné Taktické hry
Vedeli by ste my poradit este dalsie taktické hry najlepsie pre 2 ?? Ja poznam Tide of Iron- mam, Battlelore - mal som, Battles of Westeros-nechcem, ale aké by ste este odporucali ?? 2sv vojnu velmi ne, radsej stredovek , fantasy ? moze byt aj zetonova ale aby bol aj preklad pretoze hry od GMT nemaju preklad a sam by som si s anglictinou asi neporadil, a este aby sa dali kupit na slovensku popripade cz, ( napr pax romana som nikde u nas nenasiel)

9.6.2011 15:29:39

Havelock
Já netvrdím, že jsi pochybil a omlouvám se, jestli to tak vyznělo. Já hrál BoW jen 14x (5 různých scénářů), čili nijak moc velký vzorek nemám, ale přišlo mi to celkem v pohodě. Je zde velký prvek náhody (kostky), ale je kompenzován spoustou taktických možností, kdy se dá na vývoj hry reagovat (velitelé, karty, vlastnosti jednotek). Nicméně pokud Ti to nepadne v posledním kole a soupeři ano, tak můžeš prohrát i vyrovnanou partii. Netvrdím tedy, že se jedná o WG jako je SPQR, ale také bych ji neoznačil za jako pseudotaktickou hru:-)

9.6.2011 18:21:05

Cwoki
na mojom wish-liste je dlhu dobu Commands & Colors: Ancients, pri najblizsej prilezitosti kupujem :)
Starovek, sice pravidla EN ale prelozene karty sa daju zohnat tu na zatrolenkach.

9.6.2011 19:23:36

syon
Pokud se zase nepletu, tak CCA je prakticky antický Battlelore.

9.6.2011 19:27:26

Havelock
V podstate sa nepleties :)
ale CCA sa mi podla pravidiel a podla toho co som zatial videl zda ovela komplexnejsi ako Battlelore (zatial som nemal moznost hrat osobne)

9.6.2011 20:48:05

Cwoki
zkus se inspirovat v Battles of Napoleon, tam mají svůj vliv formace a útoky na hex z boku atd. ale nehrál jsem to, takže ti k tomu asi víc neřeknu :) ....

10.6.2011 12:59:22

hry
CCA urcite nie, pretoze je to podobný systém ako battlelore (kocky s symbolmi, sekcné karty) a ten nezachráni ani to ze je to mozno komplexnejsie nez battlelore

10.6.2011 14:25:16

ako to bude vyzerat
tak uz viem ako to bude cca vyzerat : bude sa hrat na 2 mapach- 1 bude strategicka rozdelena malými hexami tam budu hraci pohybovat svojimi armadami, budovat, obsadzovat suroviny..... a boje sa budu riesit na druhej mensiej taktickej mape, takze to bude neco na styl heroes alebo doskovej hry Titan , ale neviem aky system bojov by sa k tomu najlepsie hodil- aby to bolo rychle ale aby to zas nebolo prilis o nahode, rozmyslal som aj nad tym systemom co je v Titan, ale ak mate este nejake ine lepsie napady tak by som ich uvital, popripade ako by som tam mohol vyuzit namiesto sestennej kocky napr desatstennu alebo 2x desatststenne ktore by sluzili ako D20

10.6.2011 16:54:04

Joe

cwoki
To sa tazko radi, ked ty si designer a mal by si mat predstavu o tom boji prave ty... Najlepsie je zacat skusat vsetky moznosti, ktore zatial poznas a uvidis, ktora ti sadne najviac...

10.6.2011 16:59:27

Joe
No ono ja uz mam aku taku predstavu a najviac my asi vyhovuje ten spôsob aky je vyuzity v Titans, ( podobny je aj v Warhammeru) ale mam doma aj zopar D10 tak ci by sa nedali tie neako lepsie vyuzit

10.6.2011 20:14:39

Cwoki
Použití kostek hraje velkou roli podle toho, jaký systém si vybereš nebo sám vymyslíš. Pokud použiješ d20, budeš mít na každé číslo stejnou 5% pravděpodobnost. Z toho můžeš vycházet a zvážit jestli takové situace potřebuješ. Pokud použiješ 2d10, tak ta pravděpodobnost se rapidně změní a všechny výsledky hodů budou mít rozdílnou procentuální šanci (Gaussova křivka). U dvou d10 ti teoreticky bude nejčastěji padat 11, stejně jako u 2d6 je to 7. Ale nikdy ti nepadne hodnota 1. pak můžeš taky zkusit přímo procenta. Dejme tomu, že mám 75% na zásah - hodím 2d10 (kdy jedna musí být pro desítky a druhá pro jednotky) a hážu hodnotu 75 a méně.
Možností je mnoho a jak říká Joe, musíš si je všechny vyzkoušet sám a zjistit, která nejvíc vyhovuje tobě.

EDIT: Třeba ti tohle pomůže:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Dice_probability

http://www.ogmiosproject.org/articles/stattables.html

10.6.2011 20:35:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Nemesis + Untold stories 1
Nemesis + Untold stories 1
Akt. cena: 3500 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas