Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 150 min |
Herní svět: | Fantasy, Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Łukasz Woźniak |
Rok vydání: | 2022 |
Sdílej: |
Problem prvniho hrace
Mam za sebou nekolik her a proste jsme ve skupine neprisli na to…proc je takovy rozdil v pocatecni vyhode pozdejsich hracu (pocet karet a minci do startu).
Neprijde nam, ze by prvni hrac mel nejakou vyhodu, nebo neco delame spatne?
Ale treba ve hre 2 ma druhy hrac o 2 mince a 2 karty vic a to je docela boost
Nevím, mně to zase jako až taková výhoda nepřijde. Shodou okolností u nás při hře více hráčů zatím vždycky vyhrál první hráč (ale ne vždy ten samý člověk).
Podle mě je to jeddnoduché - hra je závod. A končí okamžitě, když hráč získá poslední trofej. Takže teoreticky, kdyby všichni hráli "optimálně", tak vyhraje první hráč. To samozřejmě u dobrodružné hry plné náhody není tak snadné, ale prostě čím dřív hrajete, tím větší šanci máte, že to ukončíte dřív. Proto se to kompenzuje na začátku (takže budeš jako pozdější hráč pálit méně akcí třeba na zisk mincí a máš v prvním kole víc možností než začínající hráč).
---
Time Slug Studio
Výhoda prvního hráče je ta, že se nedohrává kolo. Jakmile někdo dosáhne 4. trofeje, okamžitě hra končí. Takže pokud ve hře vyhrál 1. hráč, znamená, že měl o 1 kolo více, než všichni ostatní.
Podle statistik (https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScD_I2scTkKD6Lz8jLmQJvaZKs9e3Ug2ba1mePXhGa-9ClrMQ/viewanalytics?pli=1) to rozhodně nevypadá, že by byl 1. hráč v nějaké nevýhodě, spíš naopak (osobně tipuji, že ta největší výhoda je, že většinou jde o majitele hry, čili nejzkušenějšího hráč skupiny).
Za mna je toto cele zla herna mechanika a zial sa v hrach casto nachadza. Hrat hry na zavod s tym ze maju hraci nevyhodu cisto na poradie hracov proste nefunguje dobre. Ano vyhral si ty ale mal si o jeden cely tah navyse. Rovnako zle to je aj napriklad v scythe alebo Roote. Pri roote sa da aspon argumentovat ze sa ten hrac dal nejako spolocne zastavit ale tam je to debata sama o sebe. 2 mince pripadne iny bonus jednoducho nenahradi cele herne kolo.
Já rozumím tomu, že hráč č.1 má “jakousi” výhodu, ale v praxi se ta výhoda vůbec neukázala.
Mám za sebou 6 her a ani jednou nevyhrál 1.hráč. Hráli jsme 3x ve 2 a 3x ve 3. Jen jednou to 1.hráč opravdu “skoro” vyhrál, ale nezvládl boj s nestvůrou.
Jinak ten boost (zejména mincí) je prostě moc silný. Třetí hráč si v prvním tahu klidně upgradne 3 vlastnosti a s trochou štěstí na průzkum postoupí i o lvl výše. To si první hráč může nechat zdát.
Tedy u nás vždy vítězí hráč č.2 (ve hře 2) a ve hře 3 je to challenge mezi hráčem 2 a 3.
Pročtu si nějaké diskuze na BGG, jestli už tam hráči nevymysleli nějaký jiný balanc…..za mě třeba nenásobit mince, ale přidávat je jak karty. Takže ve hře 3 by bylo 2/3/4 a ne 2/4/6
súhlasím z @Korenar , je lepšie pridať karty postupne ako ich násobiť.
Hrali sme to podľa pravidiel,… no posledný hráč skoro vždy vyhral (alebo sa bil o víťazstvo z predposledným hráčom), potom sme si trošku upravili na 2/3/4… karty a hra bola vyrovnanejšia
No žiaľ prvý hráč to má najťažšie (raz skoro vyhral - raz)
Tak jsme zavedli upravu pravidel….pocatecni nastaveni pro 3 hrace
Karty 3/4/5
Mince 2/3/4
Po 3 hrach vsak stale cekame na vyhru prvniho hrace.
Rovnez uz nikdo nechce hrat za Vlka, protoze ta specializace je trash a stalo se, ze ji dokonce v cele hre hrac ani jednou nedokazal spustit.
@Korenar není s prominutím trash ten hráč? Já v pohodě vyhrál za školu Vlka. Až dva zranění jen tak zadarmo a dobrání karet je super. Podmínka je úplně easy. Není trash hráč že není schopný udělat ani kombinaci tří karet? To jsem měl už na první monstrum…
No ta schopboat je silna, kdyz ji spustis. Ale 2 zraneni a dobrat karty ma i medved….2 stity a dobrat karty a ten to ma automaticky a spusti to v kazdem boji.
Vlk pro to potrebuje hodne drzet karet v ruce, nebo si dojit dobu na lekce gratis pres pul mapy, kde to 3 ostatni skoly maji na skok.
Nerikam, ze je nehratelnej, ale zatim po 10+ hrach je to nejslabsi skola.
Medvěd má schopnost automaticky, což je často úplně k ničemu. Buď má hráč plnou ruku karet (nebo by dobral do plna) a schopnost je k ničemu, nebo na ruce i dostatek štítů, a tudíž je vůbec nepotřebuje.
Takže znova se ptám - nejsou trash ti lidi, co to u vás hrají? Schopnost kterou neovládám já a spustí se téměř vždy v nevhod, je prostě už ze své podstaty k ničemu. Efekt propadne.
@Korenar Nejsem teď doma a nemůžu se podívat. Ten medvěd má tu speciální schopnost opravdu na každý boj a ne 1x za boj?
@mh schopnosť medveďa je použiteľná 1x za boj.
Kazda schopnost zaklinace je funkcni 1x za boj.
@Bargud no to ne, protoze pokazde to hral nekdo jiny. Tak jako tak je schopnost Vlka pro pokrocilejsi hrace. A kombinaci 3 karet bezne nedavam….casto bojuji s kartama.
@Korenar tak to já vždy bojuji s pravým opakem - maximálním limitem počtu karet na ruce v souboji. A vlastně všichni spoluhráči se kterými jsem hrál také. Vylepšená schopnost plus plno karet co navyšují dobrání (proto je pohoda hrát i červené karty). Díky lektvaru není problém jít do souboje i se žádnou nebo jednou kartou..
Ale každopádně jak říkám - schopnost kterou neovlivním já kdy spustím - je nejhorší varianta. Protože nemusí nic přinést (obranu zvýším i jinak a dobrání taktéž - nepotřebuji)
@Bargud tak ale to je ted otazkou…jestli nehrajete moc na pohodu,…protoze my jedeme prvni souboje v dobe, kdy mam boh na urovni 1 max 2 a sotca 1-2 lektvary
To vám jako vystačí 10-12 karet jako životy? Protože ve 4 kole už většinou je skoro všechno na 3 úrovni. Vždyť tak brzo tam ani nejsou karty aby dali příšeře dostatek zranění.
@Korenar s bojem na jedničkou na monstrum fakt nechodím, nicméně s dvojkou už ano. Ono se to vylepší hned v prvním/druhém kole, tak proč jít s jedničkou.
Hele je to závod……jako Vlk mám pro vylepšení boje cestu dalekou, takže většinou vezmu alchymii, pak jeden upgrade (obrana) a jdu si pro boj. Takže ano, většinou boj je na 2.úrovni.
2x koupíš červenou bojovou kartu a jdeš to zkusit, protože není času nazbyt. Se štěstím boj vyhraješ a pokud ne, dostáváš kartu 0 a posílíš.
Každopádně ostatní specializace jsou rychlejší, protože Kočka si jde do boje bez karet, což je pro ni v podstatě tah navíc. Gryf naboostuje specializaci a má vlastně život navíc, Zmije dává dmg a nastaví si friendly karty v soupeřovo balíčku a Medvěd si zvýší obranu, což jsou životy navíc. Jediný vlk těží ze specializace až poté, co se naboostuje, ale to už je pozadu za ostatníma.
A zaspíš a vlastně tě ostatní vyžerou nestvůry 1.úrovně
Docela bych to zkusil, kde hrajete? Chtěl bych být první hráč a Vlk. :-D určitě netvrdím že bych vyhrál, ale zkusit bych to chtěl :-)
Tak kletba zlomena. Hra ve 3 a zacinal a vzal si vlka…nestvury senam 2z3 vyrojili na Skellige a1 v ve skole gryfa. Cesta pres jih zalekci boje a k monstrum zabrala tah navic. Mel jsem klikuna vyborny pruzkum, kdy jsem ziskal gratis 3 zlaty. Porad ale jsem schopnost v prvnim boji nedokazal uzit a celkove jsem ji pouzil jen 2x.
Vyhra ale byla velmi tesna, vyhral jsem jen diky tomu, ze 2.hrac gryf nezvladl 1.boj a jen nestvuru zahnal.
Kazdopadne krasna hra a vitezstvi diky skalpu zmije, ktera po vycerpavajici bitve zustala oslabena v lesich 😁
@Kat312 ja jsem z Budějovic a jezdi mi sem 2 kamosi, synove kamaradky. Hrajeme v podstate jen takhle v noci…to vis otec od rodiny se driv ke hre nedostane 😉
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hra Trans America
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 13 dnů