T.I.M.E Stories - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Manuel Rozoy
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Sanatorium - dojmy z prvniho scenare - Spoilery

Mame odehrany 1 scenar a hra se nam libila az na nekolik, ale (pomerne podstatnych):
1) Hra je to pribehova, ale toho pribehu tam moc neni - karty jsou velke a veslo by se ho tam podstatne vice, co by uvedlo do deje - napr. proc jsou casove trhliny spatne, jak vznikaji, co se to vlastne snazilo dostat do sveta, background pribehovych postav atd.
2) Hra Vas nuti, abyste vse vlastne proletli, zatimco clovek by si radeji vse prosel a zjistil co k cemu slouzi, jak vse spolu souvisi, jinak se vlastne sidite o veci, ktere jste zaplatili, protoze scenar se opravdu da hrat pouze 1 krat
3) Prvni scenar je opravdu hodne o detailu na kartickach, kterych si nemusite vubec vsimnout (napr. na dane karte si vsimnete 1 veci a ne druhe) a zatuhnete -> pokud se neco takoveho vyzaduje, pak by bylo vhodne na takovou situaci upozornit v pravidlech, Stejne jako, ze je vhodne, aby kazdou lokaci navstivili ruzni hraci, at se neco neprehledne.
4) Pravidla - ehm. nejsou prave stastna, podle me tam meli dat mensi scenar, at si clovek vubec omaka hru, jake ma mechanismy. Napr. viz. moje otazka tykajici se umrti cele skupiny
5) Pouzivani zetonu, v nekterych situacich je ok (napr. pri zjistovani, kterou stranou jste do lokace prisli a urcilo, kterou kartu A mate precist), ale nekdy je to o lenosti scenaristy, kdy zeton zastupuje napr. Predmet?
6) Heavy spoiler: nelogicnosti – mozna, ze to bylo tim, ze jsme to dohravali ve 3 rano, ale toto jsem fakt nepochopil:
a) proc kdyz byl doktor soucasti spiknuti, Vas rovnou neodvedl na misto, kde se uskutecni ritual, zatimco Vy jste museli resit nejake hadanky
b) divka byla posedla (coz naznacuji jeji “rady”, jak se dostat na misto ritualu), proc Vam rovnou neumoznila vstup a museli jste hledat nejake pentagramy
c) co tam sakra delala ta chimera – respektive, jak se tam dostala?
7) Heavy spoiler: To se 2-ma napovedama, ktere budete potrebovat na konci hry v prvni lokaci, byla prasarna na n-tou, JV jsme si vsimli, ale ++++- to jsme brali jako nesmysl, Obzvlaste, kdyz vedle byl sinx+ cosx =...
8) Heavy spoiler: Umistit 3 pentagramy na papiry, a pak 4 dat na klic a to jeste v te same lokaci jako 1 dalsi pentagram? To same se tyka toho u dveri → ten jsme brali jako misto, kde se maji ostatni pentagramy pouzit a ne jako 5 pentagram – to nam sezralo dost casu, kdy jsme prolezali vsechno, jestli jsme neco nekde nevynechali a hledali 4, 5 pentagram. Kdyby kazdy byl umisten na predmetu jineho typu, tak by to bylo mnohem jasnejsi.

Hra dobra, tzn. za me 7 z 10, ale hrozne zalezi na scenaristovi, jak to vymysli a jak Vy se dokaze vcitit do jeho mysleni. Coz nekdy muze byt problem.
30.11.2019 11:11:21

Ten důraz na zběsilé tempo
je šílenej a podle mě zbytečně vede k unáhleným a nepromyšleným krokům.
Ale s tím by se dalo žít. To, že je nezbytný předmět jeden ze tří, které se, pokud nemá hráč megakliku, tahají náhodně, to považuju za chybu scénáristy. Pentagram pak chybí a žádnou logikou se nedá dohledat...

Jinak nás to taky bavilo, ale kvůli časovému presu je z toho dost kostkovaná a to je škoda.

Doufám, že draci nebudou mít žádný takovýhle zádrhel a zvažuju hrát na víc času.

30.11.2019 21:08:39

...
Tlak na rychlý postup tam je a vytváří určité napětí. Osobně si myslím, že je to primárně proto, aby hráči jednoduše neprocházeli úplně vše, museli se spoléhat vzájemně na informace spoluhráčů a skutečně se věnovat i zdánlivým banalitám na obrázcích.
Nám se hra moc líbila a rébusy jsme vyřešili. Ano, museli jsme u toho dost přemýšlet, ale nakonec jsme to dešifrovali. Je potřeba si uvědomit, že omezení spočívá v počtu kroků, nikoli v době přemýšlení a diskusí hráčů. My si spekulováním a domlouváním tu atmosféru dost navodili :)
Za nás velká spokojenost.

SPOILER

Chiméra tam podle mě byla pro navození atmosféry, aby hráče fakt koplo, že se tam děje něco divného. Dostala se tam asi nějakou trhlinou, nebo tak něco. Podobně jako ti nemrtví a pod.

1.12.2019 19:23:44 | Upraveno autorem (porovnej)

..

Přiznám se, že už si přesně nevybavuji detaily tohoto scénáře a to jsem ho hrál letos :D. Vlastně, když nad tím tak přemýšlím, tak bych si ho mohl zahrát znovu a měl bych podobnej zážitek. Mám za sebou celkem 3 scénáře. Tento, případ Marcy a draky. Za mě je tento nejlepší. Přišel mi takovej nejtěžší a nejsofistikovanější. Ty ostatní dva jsou o dost jednodušší a přímější. Draky jsem odehráli na první run (měli jsem i štěstí).

2.12.2019 10:43:33

@peca !SPOILER!
Ale to jo, rébusy jsou naopak na téhle hře super a i když jsme na labyrint koukali fakt hodně dlouho, dali jsme ho taky bez ztráty herního času.
Vlastně mi vadila jediná věc, pentagram v těch 3 náhodných předmětech. První hru nám nešly kostky a skříňku otevřel neohrabaný blázen. OK, spokojíme se s jednou věcí. Věc se ukázala být k ničemu. Druhou hru extrémní časový pres, OK jeden hod a co to dá, drahokam... Jo, měli jsme smůlu a kdybychom ten pentagram objevili, proletěli bychom to dost svižně. Takhle jsme nakonec prolézali úplně všechno, byť s pocitem “to je přeci pitomost”. Nápis se dal doplnit, číslo ne...
Zase v druhém scénáři už budu vědět, že v náhodně vybíraných předmětech může být něco důležitého a prostě ten čas obětuju...

2.12.2019 10:48:23

Odpovědi
1) Trhliny jsou špatné, áno. Jde o zachování časového kontinua, je nutné zabránit ohrožení reality. Více viz pravidla strana 2.

2) Jde o čas, na nějaké šmejdění není prostor. Agentura platí vás, a mlhavý dojem, že to vy jste zaplatili za krabici, odvádí agenty od reality.

3) "...dávejte dobrý pozor na to, co čtete, co vidíte a co vám bylo řečeno." Pravidla strana 4.

4) Sami autoři zjistili, že místo scénáře dodaného se základní hrou, je lepší hrát na úvod a seznámení s mechanismy jiný scénář. Původně šlo o Tric Trac TV (https://www.trictrac.net/actus/le-scenario-de-la-tt-tv-en-telechargement-gratuit), nyní se pro demonstrační účely používá Santo Tomás de Aquino.

5) Možná jde i o výrobní náklady.

6a) Doktor skupinu odvede ke dveřím, a řekne jim, že na druhé straně čeká profesor, který je odvede dál. Doktor neví, že profesor byl v mezičase roztrhán tou mantichorou. Pokud by se tak nestalo, skupina by pod profesorovým vedením prošla kovovým poklopem v altánku (profesor má klíč) a bez nějakého většího odporu využita.
6b) Kresbu nakreslilo dívčino podvědomí/nevědomí na základě vzpomínek na stav ovládnutí cizí bytostí. Během setkání v denní místnosti posedlá nebyla.
6c) Objevila se při předchozím rituálu - možná dokonce roztrhala předchozí 4 účastníky a tím jej překazila.

7) Na mínus místo plus na posledním místě upozorňuje také jeden z nalezených dopisů mezi doktorem a profesorem.

7.12.2019 13:48:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Pres
To ale není o časovém presu - v prvním runu se rozkoukáte, zjistíte, co kde mají a kam už příště nemusíte, protože informaci z té lokality jste už získali, nebo budete vědět, že máte jinak poskládat tým, zvolit jiné pořadí lokací atd. Ve druhém postupujete cílevědoměji a ve třetím už je to (obvykle) tah na vítězství.

Na výhru v prvním runu nevěřím, to by musela skupina hrát něco špatně. Proto se v dalších runech zvyšuje počet dostupných TU, aby to s předchozími zkušenostmi šlo dodělat.

9.12.2019 19:49:19

Vybíráme z Bazaru

Savannah Park EN
Savannah Park EN
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas