Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Shadowborne Games |
Autoři: | Jamie Jolly |
Rok vydání: | 2020 |
Sdílej: |
Dojmy
Tak já založím vlákno na dojmy. Přispěvatelé, PROSÍM, dbejte na to, aby to bylo bez spoilerů…
Tak jsme včera porazili krysí maminu (je jí plný internet, tak snad to nikdo nebude brát jako spoiler). Dojmy po prvním scénáři velmi pozitivní.
Příběhová část není jen o přečtení pár vět, jsou tu rozhodnutí, testy a dokonce i boj (byť samozřejmě zjednodušený). Dost by nás zajímalo, jak se to mohlo vyvinout jinak, takže určitě znovuhratelné. Zejména jeden fail testu nás hodně naštval. Tahle část vás může do boje posílit, ale taky vám trochu zkomplikovat život.
Boj je fakt těžkej, ale je to mnohem víc o strategii než o náhodě (byť i ta hraje roli). Využívali jsme karty (ne kostky), je tam zajímavá mechanika možnosti zamíchat karty i s odhazovacím balíčkem (hodně užitečné, pokud jste ty dobré vytahali), samozřejmě to něco stojí. K tomu, abyste vyhráli, je potřeba plánovat a spolupracovat, systém “tak já tam naběhnu a prostě do ní bacím” nefunguje. Občas je ale potřeba riskovat, ani na jistotu to nejde uhrát. Nás mamina (s miminy, ta taky dokážou pořádně potrápit) dostala téměř všechny na půlku zdraví.
Je to dlouhé. Úložný systém pomůže poměrně rychle hru rozestavět, ale i tak nám 1. kapitola (příběh + boj) trvala nějakých 4-5 hodin. Celou dobu jsme se ale bavili a čas fakt letí.
Naši partu tvoří Huntress, Witch, Cur a Warden a pokud máte nějaké zkušenosti, není třeba bát se hrdinů s vyšší obtížností, hra je za ně naopak zajímavější.
dojmy veskrze pozitivní. Produkčně je ta hra na špičkové úrovni - pokud bych měl něco vytknout, byla by to kvalita karet (jsou tenké), takže jich nemálo putovalo do obalů. Figurky jsou opravdu nádherné - jen díky jejich rozkládatelnosti přišla na řadu modelína, která jejich spoje utemovala.
Příběhově mě hra mile překvapuje. Na první kapitole je znát to, že se na ní prezentovaly všechny videa atp., ale od druhé kapitoly je příběhová část stále lepší. Příběh je víceméně lineární a když to zjednoduším, vždycky na konci první kapitoly narazíte na krysu, na konci druhé na XXXXXXX a na konci třetí na YYYYYY, nicméně roznhodnutí mají svojí váhu.
Události na kartách město/deepwood jsou oproti Gloomhavenu přímočařejší a z mých zkušeností je zde vždy jedna volba, která kartu víceméně odignoruje.
Zajímavá je mimo klasických RPG prvků při skládání družiny i možnost získávat spojence, kteří v případě, že v souboji někdo odpadne, nastoupí na jeho místo….
Celkově to beru jako super sólovku, kterou mám ve stole rozloženou kvůli setupu a desetupu pořád. Aktuálně mám za sebou 5 scénářů…..
@ G4nd4lf Za kolik “plnohodnotných” postav hraješ?
Po druhém boji a načtení třetího příběhu + rozbalení třetí potvory je to za mě: zabiják Gloomhavenu. Hrajeme ve dvou nebo ve třech… možnosti nastavení obtížnosti, kostky nebo karty (hrajeme karty), příběh, rozdílnost nepřátel, karetní kolotoč… a k tomu fajn figurky (vždy nabarvíme než hrajeme…). Za mě paráda… a hrajeme za 4 plné postavy. Krásně se dá vyblbnout s kombinacema a podporou… ale je to o tom, že nad hrou rádi a “dlouho“ rozmejšlíme…
…ale jak se říká: kdo se bojí, nesmí do lesa.
@Olney 2 plnohodnotné (blade, witch) a 2 companiony (ursus, priest). Zatím se mi podařilo to dát bez ztráty kytičky (i když naposledy to bylo tak tak).
Tak jsem chtěl hru mít rád, ale bohužel mi hra přijde jednoduchá, často vede za ručičku ve story módu....toto je DŮLEŽITÝ, na další lokaci, víš o tom že to DŮLEŽITÝ JE FAKT DŮLEŽITY?? Vlastní dedukce není zas tak nutná. Vše je dělané tak aby to dohráli všichni. Vcelku nezajímavé karty/akce postav. Hrál jsem solo za 4 plnohodnotný hrdiny a nevím jestli to byl špatný výběr ale dost karet bylo stejných napříč hrdinama. Leveling taky není moc dobrý, často je to to samý +1,+2, není se zas tak moc na co těšit, už v Gloomhavenu to byla větší zábava levelovat. Hra ví na jaký úrovni kdo kdy bude a co zhruba bude mít (proto je implementovaný opotřebení zbraní) a na to jsou udělaný bosové, tj nějakej leveling úplně postrádá smysl a zábavnost. Absolutně si nedokážu představit bojovat proti každému bosovi znovu. Škoda, KDM je stále nepřekonaný miláček :)
Ahoj, mám pledge na 1 dollar a přemýšlím o koupi hry, ale nejradši bych si první hru vyzkoušel na živo. Nenašel by se tu někdo, kdo by přivítal hosta na jeden, případně i víc večerů :)
Kdybyste ji náhodou měli ve svém deskoherním klubu, neváhejte se mi prosím ozvat. Jsem milý, zábavný a případné můžu donést chlebíčky!
@Washek212 Díval jsem se na tuhle hru, ale mě to moc nezaujalo, protože mi to přijde spíš jen jako série bitev s bossy, což možná i je, nevím třeba se pletu.. ale dotaz k tomu KDM, co je na té hře zajímavého kromě hezkých a drahých figurek, jednolitého bojiště a nevzhledné grafiky karet? To jsou taky nějaké série bojů s nepřáteli, bossy ne? Tipuji tedy nějaké zajímavé mechanismy bojůvek a levelování, jinak nevim.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Glory: game of knights
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 7 dnů