Euthia: Torment of Resurrection

xxxxxxxxxo hodnoceno 112x (Seznam vlastníků)

Euthia: Torment of Resurrection - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Diea Games s.r.o.
Autoři: Markéta Bláhová
Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Celkové dojmy

Jaké máte dojmy po odehrání několika scénářů, co se hodně povedlo a co by šlo zlepšit ?

Mám odehrány téměř všechny scénáře, některé několikrát, ⅔ sólo, zbytek ve dvou.

Co se povedlo:
-soubojový systém
-sólo mód
-aplikace, výrazně zrychluje hru

Prostor pro zlepšení:
-drahokamů je moc druhů, jejich umístění na výbavu je hodně náhodné
-první úder je hodně slabý na to aby zabíral slot a většinou se nevyplatí ani ho mít v batohu, zasloužil by si speciální slot navíc
-štít bonus i postih je stejný, má to logiku, ale nemá logiku ho používat
-nabídka alchymistů je hodně nezajímavá
-je škoda, že se do hry dostanou hodně málo monstra 3 úrovně a elitní monstra 2. a 3. úrovně, během 10 kol je těžké připravit hrdinu na takový souboj. Scénář na 20 kol je zase neúměrně dlouhý. Řešením je víc scénářů s hrdinou začínajícím na x-tém levelu nebo navazující scénáře.

Ostatní složky hry jsou na vysoké úrovní.

7.2.2022 13:29:02

Já sem začal First Strike zbraně doceňovat až v poslední době. Dokonce jsem začal oceňovat i zbraně jako Leaky Net (sorry, nevím jak se to jmenuje česky :D asi Děravá síť?), které dávají jen postih k hodu, ale ne přímý dmg.

Podle mě problém je v tom, že lidi často vnímají jen samotné zranění, kterou může zbraň dát. Ale pro mě mají FS zbraně mnohem důležitější a nepřekonatelnou funkci. Umožňují mi v boji dělat mnohem více hodů a tím zvyšovat šanci, že si přes Die of Hope nastřádám body a získám buď bonus nebo rovnou Gaar. A pokud hodím dobře, tak prostě udělají to, co mají. Zraní monstrum nebo sníží jeho hod a tím pádem sníží zranění hrdiny.

Navíc s dobrou FS zbraní se dá jít na LVL 2 monstra i s blbou primární zbraní. Protože ty jedno dvě zranění a tedy o kolo kratší boj navíc často znamenají hranici mezi životem a smrtí.

Pokud mám slabého hrdinu, ale mám dost consumables jako ohnivou esenci, svitky a lektvary posílení, můžu jít na monstrum i bez vyléčených životů. To si s normálním útokem nemůžu třeba proti protivníkovy se zlatými kartami - a tedy potenciálem na Power Strike - vůbec dovolit. Zdravím Tomáše, kterého Giant Scorpion rozšlápl v lategame jako … (doplň dle potřeby).

Proti Farruze? ABSOLUTE MUST HAVE!

 

Co se týče štítů … to je moje naprostá osobní láska. Trpaslík za štítem je něco co absolutně zbožňuju. Boj proti Dragonfly (Vážka) je famózní věc, protože si schopný si nabrat díky dlouhému boji často jeden dva Gaary, aniž by si přišel o nějaký významnější počt životů. Kite Shield (Mandlový štít … myslím :D) je můj number one item. Chápu, že ne každému štíty vyhovují … ale to je jen proto, že neobjevil jejich krásu. Hraješ je dobře? Víš, že se používají až po hodu monstra?  Můžeš je navíc použít v každém kole boje, netapují se.

7.2.2022 14:13:30 | Upraveno autorem (porovnej)

První  úder má smysl. Dá se modifikovat svitkem či jiným prvkem, který jej zesílí. Navíc lze přidat esenci ještě před bojem. Dál se tento útok dá modifikovat akcí po hodu hrdiny.

To nemůže monstrum ovlivnit.

Pokud si monstrum škrtne, je lehčí jej pak dorazit už jednou ranou.

 

7.2.2022 14:15:51

Drahokamy: Tohle mi příjde hodně subjektivní, někomu to může přijít málo, někomu moc - podle mě je jich tam akorát

První úder: Tohle mi přijde dost silné, oslabené monstrum na začátku může rozhodnout o vítězství / prohře

Štít: Štíty jsou strašně silné, díky tomu, že se používají až po hodu monstra a můžeš je použít v každém kole. Navíc Ne všechny mají stejný postih/bonus, čím lepší štít, tak i větší benefit.

Alchymisté: Odpovídá dle mého obtížnosti osvobozoení - není to věž drakobijců

7.2.2022 16:34:23

Doufal jsem, že přijdete i s novými podněty, kromě těch mých. 

U FS i u štítu jsem jejich výhodnost porovnával se zabráním slotu. Například u Maedura, kterého mám nejvíce nahraného, můžu obsadit slot ohnivou koulí, která může zabít slabé monstrum jedním úderem nebo FS způsobující jedno zranění. Volba je na každém.

7.2.2022 17:46:05

Já až přijdu na něco, co mi na té hře vadí, tak to sem napíšu :))

A ty porovnáváš jedno kouzlo, které se třeba nevyplatí nahradit, ale těch možností je tam přece mnohem víc

7.2.2022 17:57:18

Je to vynikajúca hra. Súbojový systém je nádherný.Hrali sme to 5x postupne skúšame každý scenár. Predvčerom sme oslobodzovali Golema. Ten ma bavil zatiaľ najviac. Vždy to hrajeme s odstupom niekoľkých týždňov a asi preto stále zápasíme s vyhľadávaním rôznych detailov v pravidlách a prílohe, ale to nie je chyba hry. Vzhľadom na to, že tá hra je priestorovo fakt náročná, pouvažoval by som o zmenšení niektorých dosiek. Počítadlo kôl by mohlo byť určite menšie, tak isto aj doska trhu, má zbytočne veľký nevyužitý okraj. Dosky hrdinov by tiež išlo o niečo málo zmenšiť, napr. posunutím slotov o niečo viac od okraja. Mimochodom hrajeme to 3ja hráči na stole 150x100cm s organizérmi komponentov. 

7.2.2022 18:47:16

@Infidus Já jsem nepsal, že mi na hře něco vadí. Na BGG jsem dal desítku. Na stejnou věc může mít každý jiný názor, moje nemusí být správné, rád si poslechnu jiný názor. Možná zjistím, že jsem něco dělal špatně. Úplně nejlíp bude, když z diskuse vznikne něco, co poskytne autorům zpětnou vazbu.

7.2.2022 19:23:01

Za mě zatím velké nadšení :) Hru má kamarád. O víkendu jsme nahráli asi 14 hodin a už se těším, až si to zahrajeme znovu a zkusím zase něco jinýho. I když hru má on a budeme to pravděpodobně hrát nejčastěji spolu, tak to dopadne tak, že si ji pořídím taky.

Jedna z mých nejoblíbenějších her na pc bylo Heroes of Might and Magic II. Když jsem v deskovkách narazil na Mage Knighta, tak věta o tom, že se to blíží Heroes bylo vše, co jsem potřeboval ke koupi… V Euthii sice neskládáte armády ale při objevování mapy mi to hodně připomíná ten pocit, se kterým jsem začínal hrál Heroes. Objevíte další kus mapy a vidíte něco zajímavýho… Co to je? Jsou tam silný potvory… jak se tam dostanu? Prý tam je poklad třetí úrovně… co by mohl být poklad třetí úrovně? :D Ta zvědavost, co jsem to vlastně našel, je fajn. Kusy mapy s ohnivýma elementálama mi hodně připomínají sopečný ostrovy v Heroes. Silný potvory, cenný poklady, pocit, že to ještě moc nedáváte a měli byste se toulat jinde. Prostě to lechtá na správným místě.

Jinak abych jen nechválil… s nabídkou předmětů by se dalo udělat víc. Jednak mi přišlo, že by mohlo být u obchodníků a v pokladech mnohem víc zbraní. Druhá věc je, že by mohlo být více unikátních efektů.

  • třeba věž drakobijců by mohla mít větší množství zbraní, něčím unikátních (očarovaných). Třeba by šlo udělat vampiric, nebo by zbraň mohla být jedovatá, nebo prokletá (silná, ale zraňovala by nositele) apod.
  • u předmětů třeba neviditelnost pro pohyb přes potvory na mapě, nebo chytat duše poražených potvor k nějakýmu pozdějšímu efektu apod.
  • pocit z toho, že mám opravdu jedinečnej kousek, který se ve hře neopakuje (nemám generickou přilbici xy, ale třeba “upíří korunu”, která my dává životy, když udělám vysoký poškození).

Na jednu stranu je docela chaos víc těchle věcí balancovat. Na druhou stranu to nemusí být až tolik zapotřebí. Všechny rpg jsou hlavně o tom, že se to snažíte “rozbít” a získat nesmyslný efekty nebo útoky (minimálně pro mě). Ať už hraju Heroes, Diablo, nebo Path of Exile.

Jako příklad bych dal třeba rozšíření pro Zombicide: Černý Mor, Wulfsburg. V základní hře jsou víceméně generický zbraně. V rozšíření se pustili do hodně unikátních a experimentálních efektů. Je to zábava a člověk má vždycky pocit, že našel něco super.

11.2.2022 16:04:58

Tak já hraji Euthii jen sólo. A největší problém jsou v sólu odměny v podobně stříbrných a zlatých karet. V podstatě to není odměna, ale trest. Chápu, proč to tak je, ale je to jediná věc, která mi vadí. Výjimkou je samozřejmě scénář, kde je člověk potřebuje. Tam z nich má radost.

A pak drobnosti. Např. dlouhá příprava a nutné místo na stole je ještě umocněno např. podle mého ne až tak potřebnými různými kartami úkolů. Přitom by stačilo mít jen 5 balíčků (každá kapitola) a prostě tahat náhodně. Tady si myslím, někdy méně znamená více. Chápu důvody proč, ale natahovat se a vybírat z balíku ty pravé mi přijde nakonec zbytečné. A úkoly pozdějších kapitol mi připadají nerentabilní, leda kvůli bodům. Ale já vlastně tu hru až tak kvůli bodům nehraji :).

Nápady @charadin znějí dobře…

 

11.2.2022 16:54:44

Máme za sebou 2 hry. První a třetí scénář, oboje ve 3 hráčích.

Herní doba avizovaná vs reálná: 

  1. scénář 1hod 30 min vs 3hod 30min
  2. scénář 3hod vs 6hod 30min

Skrze herní dobu docela uvažujeme, že dál už budeme hrát výhradně ve dvou. Jinak se nám hra líbí. Pořád ještě nevím, co si mám myslet o systému zlatých a stříbrných karet a ovládání monster jiným hráčem. Taesri při hraní monstra skutečně nebezpečná. V poslední hře byla jediná napínavá věc, jestli bude monstrum ovládat Taesri (těčký boj, pravděpodobně smrt) nebo Ael (rovnocený boj). 

Pokud bych měl něco vytknout a dát opravdu podněty, co bych na hře možná změnil, tak 

  • Ael mi přijde slabší, než ostatní hrdinové.
  • Nějak zkusit vyvážit situaci obledně ovládání monstra, viz výše, třeba tím, že hrdina dostane nějakou kompenzaci pokud na něja hráč monstra zahraje 4 a více zlatých karet a to především v případě, že to nepřežije.
  • V obou scénářích byl trošku problém přechod z jedničkového na dvojkové monstrum. Je to docela velký skok.

Jinka se nám hra ale líbí, děkujeme. :-)

 

21.2.2022 10:21:34

Ahoj.

@nasson Problematiku stříbrných a zlatých karet jako odměn registrujeme a je to jedna z věcí, na kterou cílíme v plánovaném solo addonu v nové kampani na gamefoundu. Nemůžu ještě prozrarovat detaily :) ale myslím, že to hodně sólo hráčů potěší. Mně se to tedy líbí hodně :D

@kubicvak Aniž bych to myslel nějak mentorsky, Áel je sice složitější a zdánlivě slabá hrdinka - mnohokrát diskutované téma - ale ve skutečnosti, když v několikrát partiích nevyhrávám, vezmu si ji :) Hraje se mi s ní úplně nejlíp. Ne každý jí přijde na chuť ale pro mě s Tadeášem, jde asi o nejoblíbenější postavu. A slabá určitě není. Jen tak působí.

Jen pro ujištění, pokud hráče zabije jiný hráč, berete si vedle také Gaarů zlatou kartu?

Co se týče obtížnosti boje, chce to čas a cvik. Časem zjistíte, že zabít protihráče je opravdu extrémně složité. Přechod na monstra vyšší úrovně je docela tricky a me to trvalo hodně, ale fakt hodně dlouho než sem začal odhadovat, kdy už si to můžu dovolit. Ale s každou hrou to člověk snižuje a taky se hodně naučí sledováním bojů ostatních, když se jim povede vyhrát na hraně. Odhadovat kdy to je na jistotu a kdy to je čistý hazard, je jeden ze skillů, který je nutné si vybudovat.

Děkuju všem za připomínky. Do diskuze nevstupuji, ale zpovzdálí sleduji a bereme si z ní feedback. Pokud nejde o doplnění jako výše, nechci zasahovat do toku vašich úvah a tím se připravit o zajímavé podněty :) Díky, že Euthii hrajete i se dělíte o zážitky.

21.2.2022 11:27:08

Naše zkušenosti po odehrání cca 15 partií; většina ve třech hráčích, pár partií ve čtyřech, různé kombinace postav. Sólo hru nikdo zatím nehrajeme a na aplikaci jsme si nezvykli, hrajeme klasicky, “společensky” :)

To nejdůležitější na začátek: ať kdo prohrajeme nebo vyhrajeme, je první otázka každého: “Kdy budeme mít čas zahrát příště?” - hratelnost, variabilita a zábavnost je prostě skvělá, hra nás úplně chytla, dospělé i starší děti (nad 15). Pro mladší je sice lákavá tématem, grafikou i herní zajímavostí, ale zatím je pro ně naprostý blocker délka hry.

Délka hry: typické je, že scénář pro 3x40 minut (tedy teoreticky 2 hod) hrajeme kolem pěti hodin. Ale to jsme se často učili za běhu, buď nový scénář nebo se přidal nový hráč. Naposledy jsme už hráli jen cca 3,5 hodiny. I tak je to zatím hodně “nad plán” a jsem zvědavý, jak to srazíme. Z tohoto důvodu byla skvělá koupě rozšíření s elementály; další scénáře se 40 min. na hráče. Než se naučíme Euthii hrát za časy uvedené v pravidlech, je to skvělá pomoc. Navíc jsou ty scénáře nápadité a zábavné.

Kromě délky hry jsme zatím přišly na tyto zádrhele:

Délka přípravy. To jsme vyřešili z velké části vlastními pořadači optimalizovanými ne na místo v krabici (ta je obří, s místem v ní netřeba šetřit), ale právě na čas přípravy hry, na místo zabrané na stole a na snadnost používání při hře. Pokud bude zájem, můžu to nafotit, už se nám osvědčil.

Zdržující kapičky zranění - rozebírali jsme to tu v jiném vlákně. Zkusili jsme různé náhrady, ale nakonec vypadá, že nejpříjemnější ve hře je úplně obyčejná stupnice, na kterou si mimochodem (z nostalgie :) ) dáme jednu tu kapičku jako ukazatel. Zároveň je snadné si tam dát i 4 různé kapičky najednou, třeba pro Poslední bitvu ve scénáři Bezprostřední hrozba. “Jak primitivní." “Ale jak účinné!”

Na grafiku jednotlivých Setkání jsme si ani po tolika hrách ještě nezvykli. Což o to, pěkná je moc, ale pletou se nám, hlavně Správce, Přeživší, Lovec, Zbrojířka… - zkrátka ti “domečkoví”. Asi vyrobím naučný plakátek, abychom se potrénovali :)

 

Tak, a konečně k hraní samotnému. V zásadě jen samá chvála, pozitiva a vůbec - viz první větu druhého odstavce :) 

Na systém boje jsme si zvykli velmi rychle a opravdu nás baví. Asi nejlepší vyváženost náhody kostek, možnosti to naopak ovlivnit a přitom jednoduchosti pravidel.

Postavy nám přijdou skvěle navržené: velmi vyvážené a přitom každá úplně jiná. Tím, že si od začátku vzal Áel nejzkušenější hráč, tak… …no, ještě se zkrátka nenašel sebevrah, který by jí chtěl do očí říct, že je slabá :) Naše zkušenost je, že slabá je jen ta (jakákoli) postava, za kterou hráč hraje poprvé. Jinými slovy je potřeba postavě “přijít na kloub”, klidně si ji i nastudovat a promyslet předem.

Mimochodem, v tom by hodně pomohlo, kdyby ke každé postavě byl nějaký pěkný úvod, pár odstavců o ní. Takhle mají postavy každá o sobě jen dvě věty, a to jen když je umíte najít na WWW stránkách Euthie v Deníku. A chudáček trpaslík nemá ani ty, jak přišel později.

Ze scénářů jsme zatím hráli Hon, Bezprostřední hrozbu, Službu Lordovi, Kolizi a Revokaci elementálů. A opět nelze než smeknout, jako u postav: tolik naprosto různých přístupů k té samé hře a přitom každý vyvážený! A to třeba na Kolizi jsme nejdřív “zírali jak z jara” :) O to větší bylo překvapení, jak se dá hrát. Prohráli jsme sice na plné čáře, ale víme, že vlastní nezkušeností, takže se už těšíme na příště :)

Hru hodně ovlivňuje taky nabídka kupců, alchymistů a drakobijecké věže. Ono se to nezdá, ale jak Euthie nevytváří z postav žádné superhrdiny, tak vybavení, lektvary apod. jsou důležitou součástí taktiky, na jaké monstrum si troufnout a jak hrát. A zase je to skvěle vyvážené. Nikdy jsme neměli pocit “dneska se nedalo nic koupit, celá hra tak byla ‘zabitá’” nebo naopak. Je to jen pokaždé jiné, opět další variabilita.

Stejně tak mapa. Příprava sice pokaždé chvilku zabere, ale hře to ohromě přidává. Vzpomínám si, jak kdysi v Carcassone člověk už věděl zpaměti jaké dílky přijdou v jakém množství a mohl podle toho dopředu plánovat. To tady nehrozí, fakt ne :)

Mimochodem, jak ty typy mapy nazýváte, ty “šipečky”? My: “s ušima”, “s utrženýma ušima” a “bez uší” :)

No, a takhle je to pořád: když má člověk nějakou delší volnou chvilku a zrovna nehraje Euthii, tak si hledá něco k ní, např. studuje postavu, nebo o ní aspoň píše. Takže jediné, o co se bojíme, je aby ji EU nezakázala jako návykovou - tolik asi tak k tomu, jak dobrá je to hra a co bychom chtěli za poděkování vzkázat všem autorům, testerům atd. Díky vám a klobouk dolů!

21.2.2022 12:54:40

@alladjex  Ahoj Aleši. Díky za reakci. 

add Áel, uvidíme, možná máš pravdu, zatím jsme hráli jen kratší scénáře, možná na vyšších levelech. Mě přijde nejefektivnější léčení v obchodních lokacích. Za jeden zlaťák relativně hodně muziky. Léčit se schopnostmi Ael mi přijde méně efektivní. Ale jak říkám, mám nahráno poměrně málo.

add stříbrné a zlaté karty. Myslím, že to hrajeme pravidlově správně. V té poslední hře se nám prostě stalo, že Taesri si zvolila schopnosti, tak aby byla dobrá při hře za monstrum a pak nás úplně masakrovala. Zvlášť zlatá karta Ovládnutí duše, která přidává chaos tokeny i líže zlaté karty je při použítí více kopií opravdu smrtící. Druhá hodně silná věc je regenerace. Když se člověk rozhodoval, jestli bojovat nebo ne, většinou se rozhodl podle toho, jaká je šance, že bude bojovat s Taesri :-)

21.2.2022 13:52:54

Tak pridam aj ja svoju trosku. Hra sa namvelmi lubi dakujeme tvorcom :)) sadla nam strasne odkedy som to zakupil tak mame cca 13 hier zasebou 2-3 scenare ale vacsinou dame 14-16 kolovy match takze hry su od 6-8 hodin ale nestazujeme sa xD je pravda ze v 3 ludoch to odsypa ovela ovela rychlejsie predsa len v 4 ludoch sa od 10 kola zacne riadne spekulovat :)) co sa tyka pocitadla resp slziciek nemam pocit zeby to nejak spomaloval my to mame rozdele tak ze jeden hrac (ja/ takze slzicky su len jednej farby) obsluhujem cisto slzickami zranenia ktore utrzilo monstrum + po porazeni vyhodnocujem  odmenu za pole /odmenu za zabite monstrum a medzitym si vitaz šupne svoj zeton na mapu a rozmysla co dalej ak este ma tah :) dalsi hrac ma cisto na obsluhu poklady/tazenie/qwesty a odsypa to daleko rychlejsie. Co sa tyka hrdinov mam uz odohratych vsetkych poniektorych aj viackrat. Najslabsia mi pride zlta amazonka resp vzdy som mal zanu najvacsi problem vyhrat to iste aj zvysok partie. Najlahsi rozbeh a zaroven aj hrdina ktory sa vie najviac utrhnut z retaze v expoch je dral (tie hp nazaciatku su hodne citit a moze si dovolit viac) nehovoriac o dostickach ten charge vie usetrit pohyby :) 

ael je velmi silny hrdina resp obidve carodejky sa mi lubia je tam viacero moznosti ako ich hrat. suhlasim ze cim dalej ma clovek odohrate tym tazsie je vobec vyhrat za monstra proti hracovi. A asi najdolezitejsi faktor co rozhoduje hru je vystihnut ten idealny moment kedy sa vrhnut na 2kove monstrum a porazit ho.

21.2.2022 14:09:22 | Upraveno autorem (porovnej)

@kubicvak 

Hele, já nevim. Vy používáte schopnosti postavy při boji za monstrum?

Jestli jo, tak ne.

21.2.2022 18:49:51

Také přispěji se svou troškou. Euthii hraji zatím výhradně solo a elektronicky v Tabletop simulatoru. Odpadá tak příprava tištěných komponentů a využívám aplikaci, se kterou to jde velmi svižně. Celkově mám asi 5 her scenáře Hon a 5  fanouškovské Strigy, přičemž postavy jsem zkoušel tři - Maeldura, Drala a Kaleiu. Vše jsem si užil a prakticky zkouším vlastnosti postav, než začnu hrát ve více lidech na stole.

Co bych uvítal, je rozsáhlejší nabídka zbraní a předmětů. To ale, předpokládám, přinesou rozšíření, takže to neberu jako nějakou vadu. Nějak jsem nepřišel na chuť lepším kostkám a házím se základními, které mají kulatější rohy a lépe se kutálejí. Vyzdvihnul bych parádně sepsaná a strukturovaná pravidla.

V tuhle chvíli jsem s Euthií naprosto spokojen a fakt se těším, až to zahrajeme ve vícero lidech.

21.2.2022 19:19:53

@petrin To samozřejmě nepoužíváme.

Nicméně Taesri má několik schopností, které z ní dělají hodně nepříjemného protivníka. Jedna, co dává za tapnutí stříbrnou pěst, další, co směňuje 2 stříbrné za zlatou (místo 4) další, co umožní ovládnout monstrum, trochu ho zraní a dá navíc ještě zlatou kartu (!!!). Zrovna tohle je s těmi zlatými kartami, co dávají monstru okamžitý heal a regeneraci fakt drsné. 

Nevím, jestliže má i něco dalšího, tohle jsou ty, co si pamatuji..

21.2.2022 20:52:41 | Upraveno autorem (porovnej)

@kubicvak Tento přístup k Euthii ani k jiným hrám jsem u nás nikdy nepoužívali. Jde nám o to si užít hru a ne porazit spoluhráče. Nejdůležitější je užít si hraní a že někdo vyhraje není tak důležité. Je vidět, že každému vyhovuje něco jiného a to je dobře. My jsme dovednosti Taestri škodící dalším hráčům nikdy nepoužívali.

PS: Jsem rád, že se tu rozběhla tak široká diskuse.

21.2.2022 22:18:13

@kubicvak Oddělil jsem diskusi o Taesiri do nového vlákna, jestli neva, rád bych zkušenosti zrovna s ní probral víc, co kdo máte, tak abychom to tady nemíchali s původním tématem

22.2.2022 07:35:56

Chápu, že hra by měla být především zábava, ale nevyužívat plný potenciál postavy, ptž je moc škodící a vlastně to doporučit jinému hráči, není podle mě ideální řešení.

 

22.2.2022 08:38:46

@Nomad Já nijak nechcu rozporovat tvůj pohled na věc, protože je to přesně jak říkáš, každý si hru má hrát jak chce a jak mu to vyhovuje. 

Jenom mne trochu překvapuje, že jsi s ohledem na tebou řečené sáhl zrovna po Euthii, kde hráči primárně hrají proti sobě navzájem. Takže tomu mám rozumět, že vůči protihráčům např. nepoužíváte zlaté karty a jiná komba a v závěru ani neděláte počítání a bodový součet, protože o tohle vám vlastně nejde? :)

Ačkoliv Euthia má samozřejmě i plně funkční kooperativní mód, nicméně pro tyto účely jsou na trhu určitě lepší deskovky. 

 

22.2.2022 10:08:04

Přidám taky pár postřehů, hru zatím hraju pouze sólo, v kompetitivním modu jsem se ji pouze učil na deskohraní.

Nahrál jsem (a ještě stále občas hraju) spoustu hodin HOMAM 3 a skoro už koupil Mage Knighta, když jsem se dozvěděl o Euthii (díky, @alladjex !) - a bylo to must have :)

A je to skvělá, skvělá hra! Osobně poslední dobou razím heslo, že věci nemusí být dokonalé, aby byly skvělé. A Euthia je toho zářným příkladem :)

A pár postřehů:

Za Áel jsem teď odehrál jeden scénář a považuju za nezbytné získat co nejdřív předmět na zvýšení životů (bariéru někdy hodíte někdy ne) a na zvýšení bodů pohybu - potom v plné síle září její Rozjímání :)

Jedna věc, nad kterou jsem se zamýšlel a která tu nezazněla, jsou schopnosti postav a jejich vývoj. Nepřijde mi úplně šťastné, když jsou postavy za používání svých schopností penalizovány, IMHO to snižuje motivaci hráče tyhle schopnosti používat.

Jako první příklad uvedu zlodějské destičky Keleii - pokud je hod na krádež neúspěšný, chápu ztrátu reputace (=chycena při činu :) Pokud uspěje, přikláněl bych se k rozškálování úspěchu (vyšší hod=vyšší hodnota kradeného předmětu), ale bez ztráty reputace a zároveň naopak zakázat přímý prodej (=obchodník pozná svoje zboží :) nebo za přímý prodej ztrátu   reputace.

A druhý příklad je Skoldur a kostka Dwurtu - proč dostává zranění a ztrácí reputaci, čím víc svoje Dwurty používá? Tady nemám žádný nápad, jak to upravit, ale při hře jsem to pociťoval jako příkoří :) 

Nicméně ještě jednou - díky autorům za skvělou hru a velmi, opravdu velmi se těším na expanzi, obzvlášť na upgradnutý solo mod! 

22.2.2022 11:16:36 | Upraveno autorem (porovnej)

@Juanitos Špatně pochopeno. Nikdo nikomu nic nedoporučoval, je to jedna z voleb schopností, kterou si vybereš, stejně jako u Keleii si můžeš vybrat jestli si vybereš zlodějské schopnosti, já si je nevybral ani v sólo hře.

@mart Máš pravdu, že každý můžeme hru vnímat jinak a je dobře, že více pohledů hra umožňuje. Vnímám jako zajímavější vylepšování postavy (destičky i vybavení), vytěžování mapy, plnění úkolů, splnění závěrečného úkolu a až potom bodování hráčů. Princip RPG vylepšování postav v PC hrách byl pro mě vždy nejzajímavější. Když to shrnu, tak pocit, že můžu rovnocenně bojovat s monstrem na druhé úrovni mi přináší větší uspokojení než vítězství o 5 vítězných bodů.

PS: Na trhu není až tak moc dobrých kooperativních her, dobré jsou Eldrich horror a Arkham horror. Momentálně mám na stole Pán prstenů: Putování po Středozemí a tak těžké zklamání jsem ještě u deskovky nezažil.

22.2.2022 12:12:17

Měl bych ještě jeden okruh k diskusi - úkoly. Uvědomil jsem si po diskusi tady, že se na úkoly dívám jinak než většina ostatních hráčů. Na úkoly se dívám především z pohledu, co mi přinesou z pohledu hraní daného scénáře a až následně, jaký vliv budou mít na závěrečné hodnocení. Z tohoto pohledu pro mě byly nejzajímavější úkoly, které bych stejně splnil - např. zabij monstrum a přines trofej, dostaneš adekvátní odměnu. U úkolů odevzdej vybavení, Gaar, surovinu jsem váhal jestli je plnit, když odměna pro hraní scénáře byla minimální oproti tomu co odevzdám. Do splnění úkolu je potřeba počítat i “náklad” - cestu k odevzdání úkolu, což ve většině případů znamenalo ztratit téměř celý tah nebo velkou část tahu. 

Ještě druhý pohled na úkoly. Úkoly se vzrůstající úrovní jsou náročnější a většinou i složitější na splnění. To má logiku, ale úkoly IV. úrovně se dost často odhalily dvě kola před koncem scénáře a to na ně již nebyl čas. Navíc obecně ve scénářích, které končily závěrečným bojem  na úkoly nebyl čas.

22.2.2022 13:12:13

@Nomad Zajímavé. Inu sto lidí sto chutí. Protože zrovna tebou zmiňovaný Pán prstenů mi jako čistě kooperativní hra přijde o level výše než Euthia. Jako kooperativní dobrodružství, kde musí jít hrdinové skutečně společně ke konečnému cíli a nikoliv vedle sebe, jako je tomu v Euthia. Na druhou stranu je pravdou, že v Euthia je rozhodně lepší soubojový systém. 

P.S. A pokud hledáš skvělou co-op záležitost a přitom tam chceš mít akcent na bojování, přímo se tu nabízí Gloomhaven: Lví chřtán. 

22.2.2022 13:42:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Andor
Andor
Akt. cena: 1199 Kč
Končí za: 1 hodina

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas