All Bridges Burning: Red Revolt and White Guard in Finland, 1917–1918

xxxxxxxxoo hodnoceno 3x (Seznam vlastníků)

All Bridges Burning: Red Revolt and White Guard in Finland, 1917–1918 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 3
Doporučený věk: od 16 let
Herní doba: 360 min
Herní svět: 1. světová válka
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: VPJ Arponen
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Hra All Bridges Burning vychází ze systému COIN stejně jako např. Cuba Libre. Místem dění je tentokrát Finsko v letech 1917-1918, kde ve stínu Světové války začínají na povrch vyplývat společenské problémy způsobené konfliktem starého aristokratického a nového, vzestupem socialistického hnutí poznamenaného světa. Hráči hrají za Senát (finská buržoazie a aristokracie podporovaná německým císařstvím), Rudé (sociální demokrati a komunisté podporovaní Ruskem) a Umírněné (zejména intelektuální elita, ti jediní to chtějí vyřešit bez boje).

(Vzhledem k tomu, že ABB jsou součástí delší série her s podobným systémem pravidel, věnuje se tento popis spíše novým prvkům – standardní systém je nastíněn např. u výše zmíněné hry Cuba Libre.)

Základní systém průběhu tahu doznal značné změny, protože v jednom kole můžou hrát i všichni tři hráči najednou. Na kartách událostí nejsou udaná pořadí frakcí a pořadí na novou kartu se určuje pouze na základě toho, co jste prováděli za typ akce v předchozím tahu. Chybí možnost „Command Only“ a pouze v případě, že hrajete „Command + Special Activity“, jste na další kartě nedostupní, ostatní druhy akcí (LimCom, Event, Pass) znamenají, že příště hrajete znovu.

Vítězné podmínky se vztahují k ovládání měst (Senát), opozici a postaveným bázím (Rudí), resp. nasbíraným zdrojům, postaveným bázím a vyřešeným politickým tématům (viz níže; Umírnění).

Ve hře je mimo standardních věcí potřeba hlídat tři doplňkové parametry: stupeň vazalství Finska vůči Německu a Rusku (pokud je moc vysoký, nemůže spolupracující frakce vyhrát, zároveň ale čím je vyšší, tím více jednotek těchto zemí se pohybuje po mapě a frakci pomáhá), dále politiku (v zemi se řeší politická témata, která pomáhají s vítězstvím Umírněných, ale praktický důsledek pro hru jako takovou mají pro Senát a Rudé, kterým neúspěch v politice zdražuje akce, takže se tam musí snažit taky) a pak stupnici polarizace země, která ovlivňuje náročnost a efektivitu některých akcí (zejména u Umírněných, kteří se zemi snaží držet pokud možno sjednocenou) a taky vítězné podmínky.

Průběh hry je rozdělen na dvě fáze („před válkou“ a „občanská válka“), přičemž v té druhé (spouští se při vysokém počtu jednotek na mapě nebo s koncem druhé kampaně) se rozšiřují možnosti frakcí (dostanou nové operace, na mapě se objevují nové žetony). První polovina je tak spíše přípravnou částí, kde se frakce snaží nasbírat výbavu na válku a zdroje, které v druhé části využijí.

V první fázi je možné zejména získávat nové příznivce, aktivizovat je (na rozdíl od jiných COINů chtějí mít Senát a Rudí jednotky na mapě převážně aktivní/odkryté; Umírnění pak neaktivní/schované) a terorizovat soupeře, čímž umisťujete žetony teroru a odstraňujete jednotky (Senát vs. Rudí). V druhé fázi přibude možnost cestovat po mapě (v první fázi hry se nedá pohybovat vůbec!) a útočit. Při útoku se sečtou jednotlivé bojové modifikátory udané počtem a kvalitou jednotek a obránce a přítomností bojové techniky, získané cílové číslo se podhazuje kostkou a úspěch může cizí jednotky odsunout na sousední území nebo poslat do vězení.

Pokud se v zemí dějí zvěrstva (teror, bitvy, do země připlují Němci), objevují se o tom zprávy, které sbírají a šíří Umírnění, čímž se snaží přinutit obyvatelstvo, aby se uklidnilo, přičemž ale při sběru zpráv je může chytit Senát/Rudí, kteří pro jejich zpravodajskou činnost nemají příliš pochopení.

Autor: Kew

Vybíráme z Bazaru

Drawn to Adventure
Drawn to Adventure
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 9 dnů

Offcanvas