Zkušební hraní

Autor: Evelyn Lannister | 30.11.2019 | 1

Zatím odehrané tři hry. První byla vesměs úvodní ve 4 hráčích - semikooperativní. V půlce hry zemřel první hráč a převzal roli za vetřelce. To bylo velice nešťastné pro první hraní, protože se nám tam vyrojilo 4-5 vetřelců včetně královny v jeden okamžik, a tak měl mrtvý hráč usnadněnou cestu k odstranění zbylých přeživších. Docela depresivní představa, že hrajete už třeba dvacátou hru a stále nikdo nepřežívá. 

Druhé hraní ve dvou. Díky bohu s podobnými úkoly, takže jsme si de facto pomáhali. Musím uznat, že to bylo o dost zábavnější, pustili jsme si k tomu soundtrack, prošmejdili jsme 75 % lodi, zabili dva vetřelce a společně opustili loď v záchranných modulech těsně před skokem lodi a následným výbuchem. Bohužel v této hře se objevilo už několik nejasností, jako např.: Když vkročíte do místnosti, hodíte si na hluk, a druhý hluk nastane v chodbě, kde jsou zavřené dveře, tak kam vlastně půjde vetřelec? A rozbije dveře, nebo ne? Taktéž při vyhodnocení úkolů: Co má přednost? To, že hráč opustil loď se sedmi předměty v záchranném modulu, anebo to, že druhý hráč nastavil kurz k Zemi a opravil motory, aby k ní loď skočila hyperprostorem? Taktéž si nejsme úplně jistí, zda v hořící místnosti zemře při požáru larva, a co se stane s žetonem larvy - zda se vrací do váčku vetřelců. K tomu jsme se pozastavili nad tím, zda mrtvolu dospělého vetřelce narveme s sebou do záchranného modulu...

Nicméně nás to neodradilo a rozjeli jsme hru v 5 hráčích. Délka hry se sice natáhla, ale o dost se také urychlilo hraní, protože na začátku jsme si idylicky všichni pomáhali a byli k sobě milí: opravili jsme motory, nastavili kurz k Zemi, zabili společně tři vetřelce, takže jsme měli i dost mrtvol na výzkum jejich slabostí.

Dokud jeden neobjevil místnost s ovládáním dveří, druhý místnost s ovládáním přechodových komor a třetí tu s autodestrukcí. Jeden skočil do záchranného modulu a frnk pryč. Karta události odpálila další modul. Podařilo se nám vypnout autodestrukci, a vzápětí jej karta události znovu spustila. Pak se začali hráči honit po lodi, aby se pomstili, navzájem si dělali hluk, aby přivolali co nejvíc vetřelců na jedno místo, a tak nezbylo poslednímu hráči nic jiného, než ty trotly zavřít v jedné místnosti s vetřelci, odsát vzduch a nechat tam všechny spočinout. Muhahaha! A stejně umřel při autodestrukci...

Hodnocení: rozhodně se nudit nebudete.

Grafika: všechno temné, aby dokreslilo atmosféru. Bohužel si na to ale musíte pořádně rozsvítit, jinak na tmavé desce nic moc neuvidíte.

Kvalita: slušná, pozor na výrůstky vetřelců, přeci jenom se můžou ulomit.

Hratelnost: dobrá ve dvou i v pěti hráčích.

Pravidla: trochu složitější na pochopení, co je s čím provázané. Trochu nejasné, resp. není to napsané. Například když všechny chodby mají na svých koncích stejná čísla (logicky) a vetřelci se taktéž pohybují po číslech i v šachtách, proč by se měl mechanik pohybovat libovolně kamkoliv, kam ústí šachta? A proč se nemůže šachtami pohybovat obezřetně? A pokud ano, tak jakým způsobem? Proč se vědec na vozíčku má při vážném zranění nohy pohybovat pomaleji? Proč když průzkumnice při svém obezřetném pohybu pomocí akční karty vejde do místnosti a žetonem místnosti spustí efekt nebezpečí, naskáčou k ní vetřelci z okolí nebo způsobí ve všech směrech hluk? atd. Otázky vám vyvstanou při hraní. Nicméně se nenechte odradit, je to akční, temné, občas i děsivé (jen nevím, kdo víc, vetřelci nebo hráči), ale má to pokaždé jiné tempo i styl. Myslím, že se jen tak neohraje.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

nejasnosti v pravidlech
Myslím, že by to chtělo ještě jednou pořádně mrknout do pravidel. Jestli se nepletu, tak se tam řeší minimálně otázka požáru larvy (resp. požár a libovolný vetřelec) a je tam uvedeno, že zvítězit může i více hráčů najednou. Co se týče toho hluku,tak jestli to chápu správně, jedná se o situaci, kdy se má objevit nový vetřelec kvůli dvěma žetonům hluku. Pak se objevuje přímo v místnosti s členem posádky, který hluk způsobil a dveře se neřeší. Také otázka mrtvoly vetřelce v záchranném modulu je v pravidlech vyřešena (str. 26, sloupec Únikové moduly, poznámka úplně dole), pohyb v šachtách také dává smysl - jak vetřelci, tak technik se pak prostě mohou objevit kdekoli. Vetřelci se obecně pohybují pomocí čísel, nepřijde mi, že by to tady nějak narušovalo standardní pravidla.

30.11.2019 18:27:31

Zkušební hraní
Takže poďme zaradom, podľa pravidiel a hier čo som už videl:

Otázka:V půlce hry zemřel první hráč a převzal roli za vetřelce. To bylo velice nešťastné pro první hraní, protože se nám tam vyrojilo 4-5 vetřelců včetně královny v jeden okamžik, a tak měl mrtvý hráč usnadněnou cestu k odstranění zbylých přeživších. Docela depresivní představa, že hrajete už třeba dvacátou hru a stále nikdo nepřežívá.

Odpoveď: Počas svojho ťahu za Intrudera môže robiť len 1 akciu a zároveň útoky a eventy na konci kola sa rušia v hre, kde je hráč za Intrudera, kedže má tam karty, ktoré dokážu spustiť event. Je to v pravidlách.

Otazka: Když vkročíte do místnosti, hodíte si na hluk, a druhý hluk nastane v chodbě, kde jsou zavřené dveře, tak kam vlastně půjde vetřelec? A rozbije dveře, nebo ne?

Odpoveď: Hluk sa spoji, vsetok hluk sa odoberie, votrelec bude v miestnosti s vami a dvere zostanu zavrene. Vysvetlene na BGG.

Otázka: Taktéž při vyhodnocení úkolů: Co má přednost? To, že hráč opustil loď se sedmi předměty v záchranném modulu, anebo to, že druhý hráč nastavil kurz k Zemi a opravil motory, aby k ní loď skočila hyperprostorem?

Odpoveď: Ak uniknete modulom je to akoby pri splnení úloh prebehla diskvalifikácia, kedže neviete sa s tou lodou už spojit. Podľa pravidiel vyhráva ten, ktorý ostane na lodi v komore, čiže ak ste obaja ušli modulom je to remíza, ak niekto zostane v lodi, kurz je na ulohu (zem / mars ) a je funkčná loď na konci hry, vyhráva ten, ktorý ostal na lodi. Ak jeden mal ulohu kurz na mars, ostali viacerí v lodi, prežil iba ten, ktorý cestuje na Mars. "Tajná organizácia na Marse zavraždila všetkých v Kryokomore, okrem teba" :D .

Otázka: ? Taktéž si nejsme úplně jistí, zda v hořící místnosti zemře při požáru larva, a co se stane s žetonem larvy - zda se vrací do váčku vetřelců. K tomu jsme se pozastavili nad tím, zda mrtvolu dospělého vetřelce narveme s sebou do záchranného modulu...

Odpoveď: pri požiari larva zomrie a necha za sebou kanvas ak sa nemýlim ale to až v kroku Fire damage, ktorý sa nachádza v evente na konci kola, neplatí pre hráčov, ktorí si fire damage beru zakaždým, ak tam začínajú počas ťahu.

Odpoveď na hru 5 hráčov. Autodeštrukcia začína opať od 6 čísla, nemyslím si, že bol problém, aby niekto utekal tu autodeštrukciu opať zastaviť. V tomto prípade vyhral ten, ktorý utiekol v module, no keby všetci umreli, a ten posledny hrač opravil loď, a ľahol do kryo, automaticky by vyhral on, keby mal splnené svoje úlohy.

Samozrejme je otázne, ten čo bol pri module a ho zároveň otvoril či pri vstupe do modulu hádzal na kockou na noise, tak isto skontroluju sa karty, či mal infikovanú kartu parazita, ak ano zamiesa karty a potiahne horne karty z balička či prežil alebo nie.


Tak isto ohladom realnosti že vozičkár zranenie nohy. Niektorí to vysvetľuju, že ako má nohy, tak Intruder prerazil nohu a hadičku za vozíkom zároveň :D Mechanik má výhodu, že sa môže hýbať šachtami a hádzať kockou na hluk ako prvý v tej miestnosti, prezrie ju a pojde dalej. viacerí vysvetľujú, že nemôže robiť obozretný pohyb, pretože ako sú otváracie komory v hre(alien isolation), tak isto aj na boarde, ten uzáver sa otvorí a vytvorí zvuk. ako otvarania dverí v rôznych filmoch. Ak hrá niekto za scouta a vstúpi do neobjavenej miestnosti s obozretným pohybom a podním bude znak nebezpečenstva, je to veľmi bad luck :D :D

3.12.2019 13:44:36

Zkušební hraní
Tak isto som zabudol dodať, že pri prvej mrtvej osobe, sa aktivuju moduly, nemyslim si teda, že by bolo až také ťažké utiecť ak vieš ako na to.

3.12.2019 13:46:27

Vybíráme z Bazaru

Architects of the west kingdom
Architects of the west kingdom
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas