Autor: Hardy | 10.4.2020 | 0

Na ostrov Avalon padá stín (Wyrdness). Ochranné menhiry, které mají chránit před temnotou pokřivující čas, prostor a realitu vůbec, postupně vyhasínají. Země se pouští do války a do toho lidi sužuje hlad, nemoci, prazvláštní jevy a monstra z temných lesů. Zoufalství dolehlo i na vaši vesnici, a tak bylo vysláno několik nejlepších hrdinů do Kamelotu pro pomoc. Nikdo se však nevrátil. Poslední naděje na přežití místních jste tedy vy, nýmandi, se kterými nikdo nepočítal. Dokážete najít pomoc svému lidu, ale hlavně přežít a při tom nezešílet?

Tainted Grail: Pád Avalonu je kooperativní příběhová fantasy RPG hra na motivy artušovských a keltských mýtů. Sami nebo až ve čtyřech hráčích se vydáváte ze své vesnice pro pomoc a postupně objevujete části velkého ostrova na kartách. Okolí však halí tajemná Wyrdness a jediným způsobem, jak se dostat dál, je udržovat zapálené ochranné menhiry. Příběhem provádí herní žurnál, na jehož stránkách najdete všechny lokace, možné akce na nich a další úkoly. Pomocí záznamového archu zapisujete vaše předchozí rozhodnutí a činy, takže hra nabízí několik zcela unikátních hlavních příběhových linií, zvratů a množství vedlejších úkolů. V cestě vám však brání mnoho překážek – hlad a únava, lesní a magické příšery na každém rohu, ale i ostatní brutální obyvatelé Avalonu, z nichž někteří pod zhaslými menhiry už dávno zešíleli. A také něco, co si obyvatelé Avalonu pamatovali už jen z legend…

Příprava hry:

Hráč na své herní desce vyznačí své počáteční atributy: životy – k žití; energie – k provádění akcí, terror – úroveň šílenství a dále atributy bojové: agresivitu, kuráž, zručnost a diplomatické: empatii, obezřetnost a spiritualitu. Dále dostane balíček patnácti bojových a diplomatických karet, které si zamíchá zvlášť a připraví si vylepšovací balíčky, ze kterých si bude moct přibírat silnější karty. Nabere si počáteční hodnoty jídla, bohatství, reputace, zkušeností (ty teprve získá) a magie.

Roztřídí se karty nepřátel, kterých jsou ve hře čtyři typy: lesní monstra, magická monstra a lidé, se kterými musíte bojovat a diplomatická střetnutí. Postupem hry se nabídka všech střetnutí stává obtížnější.

Připraví se karty předmětů (výzbroje), které hráči mohou získat, a tajemství (nekoukat!), které obvykle obdržíte za splnění úkolů. Hra se dělí do jednotlivých kapitol a jejich částí. Na začátku každé kapitoly se odkryje její popis se zadaným hlavním úkolem, ostatní části vám zůstávají skryté, dokud se k nim nepropracujete.

Odhalte počáteční lokaci, vztyčte první ochranný menhir, nalistujte odpovídající stranu v herním žurnálu, odkryjte kartu první kapitoly a můžete vyrazit zachraňovat Avalon.

Průběh hry:

Hra se sestává z akcí, za něž se platí energií a jejímž dominantním prvkem je průzkum lokace. Pokud se hráč rozhodne danou lokaci prozkoumat, nalistuje v herním žurnálu příslušnou stranu a přečte možnosti, které mu jsou nabízeny a prochází jimi. Lokace jsou rozsáhlé a různé možnosti jsou podmíněny postupem ve hře a splněnými úkoly, takže jste nuceni stejné lokace prozkoumávat opakovaně.

Pohyb a menhiry: Jednou z možných akcí je pohyb, ale nikdy se nesmíte vzdálit od aktivního menhiru na větší vzdálenost, než je jedna karta lokace - k dalšímu postupu je nutné nalézt lokaci s možností aktivace (zapálení) menhiru. Cena aktivace je uvedena zvlášť na patřičné kartě. Každý menhir je vybaven prostorem na otáčecí žeton, který postupně udává dobu do jeho opětovného vyhasnutí, což hráče tlačí k postupu ve hře.

Poměrně unikátní bojový systém je postaven na postupném přikládání bojových či diplomatických karet k sobě. Jejich klíčové prvky jsou propojitelné a skládají dohromady více čí méně silné kombinace. V souboji tak musíte promýšlet pořadí umístění karet a tahů hráčů, abyste dosáhli optimálních hodnot zranění. Podle počtu zranění udělených nepříteli zaútočí tento po tahu hráče nazpátek. V boji se stáváte silnějším utrácením zkušeností a vylepšováním svého původního balíčku z balíčku doplňovacího a také vylepšováním svých počátečních atributů, získáváním schopností a nalézáním vybavení. Obzvlášť nebezpečnými soupeři jsou Guardiani, kteří vás budou pronásledovat na herním plánu, i když ze souboje utečete.

Po vyčerpání akcí se musíte uchýlit k odpočinku, abyste si navrátili energii, část zdraví a zbavili se šílenství, k čemuž je potřeba nedostatkového jídla. Poté se sníží hodnota žetonů na aktivních menhirech o jedna, odhalí se vrchní karta události a začíná nový herní den. Jednu herní kapitolu trvá odehrát přibližně 2-3 hodiny, ale čas se může výrazně měnit s počtem hráčů a herními (ne)úspěchy. Na konci kapitoly je doporučeno hru uložit. Hra nabízí alternativní mód pro zjednodušení náročnosti.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

World of Tanks: Rush
World of Tanks: Rush
Akt. cena: 205 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas