Autor: Ondřej Podavka | 15.3.2024 | 0

Jste starodávní stavitelé tohoto světa, poslední přeživší předchozí civilizace. Nyní jste jedinými nositeli těchto mnohatisítiletých znalostí. Zanechte svoji stopu v historii pomocí kamene a tradic a zachraňte tyto Starodávné znalosti.

z pravidel hry


Ancient Knowledge je strategická karetní hra, v níž je největším nepřítelem hráčů čas: hráči ve hře stavějí monumenty, tvoří vzácné artefakty a osvojují si technologie; avšak monumenty se s každým kolem blíží zániku a znalostem, jichž jsou tyto monumenty nositeli, tak hrozí zapomnění. Jedním z cílů hráčů ve hře je tak záchrana těchto znalostí, než budou nenávratně ztraceny. Hráči během hry získávají (a ztrácejí) vítězné body, a hráč, který jich má na konci hry nejvíce, se stane vítězem.

Příprava hry:

Každý hráč si před sebe položí hráčskou desku: během hry na ni bude vykládat karty artefaktů, napravo od ní karty technologií a nad ni ‒ na jednu z šesti pozic v časové ose ‒ karty monumentů, které se budou postupně posouvat doleva, až se nakonec přesunou do oblasti minulosti nalevo od hráčské desky. Každý hráč obdrží 10 karet z balíčku stavitelských karet (tj. artefaktů a monumentů), z nichž si 6 vybere a zbylé odloží; z ostatních karet se utvoří dobírací balíček. Dále hráči připraví dobírací baíčky karet technologií a umístí na dosah všech dvě desky technologií I. úrovně a jednu II. úrovně; na každou z nich vyloží tři karty technologií odpovídající úrovně. Nakonec utvoří zásobu žetonů znalostí.

Průběh hry:

Hráči se střídají v tazích, každý z nich se skládá ze tří fází:

  1. Fáze akcí: hráči ve svém tahu zahrají libovolné dvě z následujících akcí:
    • vytvořit: hráč zahraje z ruky kartu artefaktu a umístí ji na určené místo na časové ose, resp. na volné místo na hráčské desce, nebo kartu monumentu, na nejž umístí uvedený počet žetonů znalostí, případně též odloží uvedený počet karet z ruky; poté hráč provede případné okamžité efekty zahrané karty;
    • naučit se: hráč si vezme kartu technologie (splňuje-li její podmínky) a umístí ji na příslušné místo vedle své hráčské desky, případně též provede okamžité efekty karty;
    • archivovat: hráč odhodí libovolný počet karet z ruky a odstraní stejný počet žetonů znalostí z vyložených monumentů;
    • provést vykopávky: hráč otočí libovolný počet monumentů v minulosti a za každý právě otočený monument si dobere do ruky dvě stavitelské karty;
    • prozkoumat: hráč si dobere do ruky jednu stavitelskou kartu.
  2. Fáze časové osy: hráči provedou efekty vyložených karet určené pro tuto fázi.
  3. Fáze úpadku: hráči posunou všechny monumenty na časové ose o 1 místo doleva. Monumenty, které jsou již zcela vlevo nad hráčskou deskou, jsou přesunuty do minulosti; poté jsou provedeny jejich případné efekty úpadku, a pokud na nich zbyly žetony znalostí, jsou z monumentů přesunuty do oblasti ztracených znalostí na hráčově desce.

Konec hry:

Konec hry je spuštěn ve chvíli, kdy má některý hráč alespoň 14 karet monumentů v minulosti. Hráči získají vítězné body za monumenty v minulosti, popř. za jejich bodovací efekty, dále za technologie II. úrovně a po 1 bodu za každý monument na časové ose a ztratí po 1 bodu za každý žeton znalostí na hráčské desce. Hráč s nejvyšším celkovým počtem bodů se stává vítězem.

Týmová varianta hry pro 4 hráče:
V týmové variantě hráči utvoří dva týmy po dvou, které se střídají v tazích. Oba hráči v tahu svého týmu hrají své akce simultánně a mohou se přitom spolu domlouvat; hráči v týmu, který není na řadě, si mohou během tahu druhého týmu navzájem vyměnit jednu kartu. Veškeré negativní efekty účinkují přitom pouze na soupeřící tým. Jinak hra probíhá podle obvyklých pravidel. Na konci hry se získané body obou hráčů téhož týmu sečtou a tým s větším celkovým počtem bodů vítězí.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Střelené kachny Albi
Střelené kachny Albi
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas